To je sice pravda, jenže konstrukce dopravních letadel jsou už teď tak "chatrné", že snižovat rezervu už nejde a konstrukce musí být v poměru hmotnosti pevnější. Takže tento argument bych vynechal. Ale znovu opakuji, že pokud má letadlo na svoji hmotnost přiměřeně dimenzované motory a brzdy, což A380 bezpochyby má, tak může mít vyžadovanou dráhu stejnou, jako mnohem menší letadla. Skutečně je to spíš o vzletové a přistávací rychlosti (dané konstrukcí křídel a hmotností), než o samotné velikosti nebo hmotnosti letadla. Stačí se podívat na přiložené tabulky a je vidět, že A380 žádné extrémní požadavky na délku dráhy nemá a klidně bysme ji mohli přivítat v Brně, nebýt toho, že by táhla vnější motory nad trávou a asi by nevytočila úhly na pojížděčkách Vím, že ti opticky klame, ale velké letadlo ani náhodou neznamená dlouhou dráhu. |
|