| | | zpráva METAR ?? 4. 1. 2008 / 23:41 | |
| | zdravim,neví někdo kde bych našel zprávy metar pro letiště v zahraničí londýn,paříž,mnichov ..... díky |
| |
|
| | | Re: zpráva METAR ?? 4. 1. 2008 / 23:44 | |
| | | |
|
| | | | Re: Re: zpráva METAR ?? 5. 1. 2008 / 00:03 | |
| | asi zima... UUEE 042230Z 03002MPS CAVOK M19/M22 Q1047 NOSIG RMK 07410137 57////// |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: zpráva METAR ?? 5. 1. 2008 / 00:08 | |
| | skoro jako v rusku ) |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: zpráva METAR ?? 5. 1. 2008 / 00:09 | |
| | "skoro"? |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: zpráva METAR ?? 5. 1. 2008 / 00:12 | |
| | Ale to QNH je drsné |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: zpráva METAR ?? 5. 1. 2008 / 00:16 | |
| | kdyz mi to posilal -vv- tak bylo 35003MPS CAVOK M17/M21 Q1049 NOSIG |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: zpráva METAR ?? 5. 1. 2008 / 07:23 | |
| | Rovaniemi vcera QNH1052 Ale nebyla tam takova kosa |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: zpráva METAR ?? 5. 1. 2008 / 01:27 | |
| | A kdopak ví, jaká zajímavá situace by nastala, kdyby bylo podobně vysoké QNH třeba na LKPR? |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: zpráva METAR ?? 5. 1. 2008 / 01:39 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: zpráva METAR ?? 5. 1. 2008 / 01:56 | |
| | Správně
A doplňující otázka. Letí nám při tomhle tlaku v TMA Praha IFR letadlo ve FL50 a proti němu jiné IFR letadlo v 5000ft. Je mezi nimi zajištěn rozstup? |
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: zpráva METAR ?? 5. 1. 2008 / 02:04 | |
| | Samozřejmě, protože rozestup není zajištěn v případě, že letadlo letí v TL a proti němu v TA. Zde je uplatněno o jednu FL víc, takže rozdíl mezi nimi je víc než 1000ft |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: zpráva METAR ?? 5. 1. 2008 / 02:32 | |
| | Jop |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: zpráva METAR ?? 5. 1. 2008 / 11:33 | |
| | To koukáš, jak jsme chytří, žejo? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: zpráva METAR ?? 6. 1. 2008 / 00:44 | |
| | mohli sme to nechat i ostatnim na rano... hehe |
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: zpráva METAR ?? 5. 1. 2008 / 02:15 | |
| | kdyz uvazujeme tlak 1047 tak rozdil bude 34*30, tj neco pres 1000ft. takze ano |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: zpráva METAR ?? 5. 1. 2008 / 02:32 | |
| | Jop |
| |
|
| | | | | | | | | 6x Re: zpráva METAR - vysoké QNH 5. 1. 2008 / 11:01 | |
| | A teď vyzkoušim já tebe - co se stane, když bude na LKPR QNH nad 1050? Z pohledu letadel?
Pro zajímavost METAR z Petrohradu
Date: 2008-01-04 METAR ULLI 040030Z 10003MPS CAVOK M16/M17 Q1058 88090072
NOSIG= |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: 6x Re: zpráva METAR - vysoké QNH 5. 1. 2008 / 13:58 | |
| | Mňo krom věcí, které tu už padly (tzn že letadlo letící v altitude 5000ft bude fyzicky níž než letadlo letící ve FL40 a z toho vyplývajících důsledků, které se tu už zmínily..) mne toho moc další nenapadá.
Potřebnou délku va vzlet by to (IMHO?) ovlivnit nemělo, tam naopak vadí extrémně nízký tlak, takže pokud není nějaký zádrhel přímo v letadlech samotných (jako že v tak hystém vzduchu nenastartuju ), tak mne celkem nic nenapadá...
Buďto to upřesni dotaz, kterým směrem ho myslíš, a nebo si myslím, že (vyjma výše uvedeného) nic |
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: 6x Re: zpráva METAR - vysoké QNH 5. 1. 2008 / 16:02 | |
| | Na většině letadel totiž takovej tlak nenastavíš na výškoměru. Před dvěmi lety bylo ve Varšavě 1050, a stupnice výškoměru na ATR končila na 1049,5. A tak jsem to zkoušel dál a zjistil jsem, že na většině velkých mašin to taky končí na 1050. A nyní otázka, na kterou bohužel neznám správnou odpoveď - co udělat v takovém případě, když je QNH 1058? Selským rozumem bych to udělal tak, že nastavím 1050, spočtu si, kolik stop rozdílu udělá 1hPa (což, umím-li počítat, je při rozdílu 8hPa cca 220ft), a o to bych měl opravit svoji letovou výšku. Jenže toť otázka.
Existuje na takovou situaci nějaký oficiální postup? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: 6x Re: zpráva METAR - vysoké QNH 5. 1. 2008 / 16:12 | |
| | No jestli neexistuje, tak by se nemelo ten den vubec litat |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: 6x Re: zpráva METAR - vysoké QNH 5. 1. 2008 / 16:49 | |
| | No a teď si vem, že ta extrémní tlaková výška seděla nad Archandělskem a Petrohradem asi čtyři dny. Na takovou dobu nezastavíš provoz, navíc si vem, že drtivá většina lidí ani neví, jaký nejvyšší tlak na svém výškoměru natočí (i já dotehdy na té ATRce nevěděl, že to končí 1049,5hPa), a zjistí to až při klesání pod převodní hladinu. To řekneš, že tam nesedneš? Nebo že půjdeš na zálohu,m která s vysokou pravděpodobností je na tom stejně? Znovu podotýkám, že na tenhle případ neznám správné "oficiální" řešení. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: 6x Re: zpráva METAR - vysoké QNH 5. 1. 2008 / 16:58 | |
| | Slusne bych podekoval, odevzdal klicky a na nejblizsi stanici vystoupil se slovy "dnes to neni letove" |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: 6x Re: zpráva METAR - vysoké QNH 5. 1. 2008 / 17:12 | |
| | Tak to mne opravdu nenapadlo, tak dobře výškoměry neznám. Nicméně k řešení:
Co třeba použít QFE? Sice to není nic oficiálního, ale myslím, že by to bylo daleko bezpečnější než přepočítávat tlak, protože bys odečítal od sebe známé nadmořské výšky, namísto odečítání odhadované hodnoty na 8hPa.
Problém je, když to letiště bude tak blízko ke střední hladině moře, že rozdíl mezi QFE a QNH bude míň než těch (v tohle případě 8) hPa. Takže pro letiště ležící níž než těch tvých cca 220ft nad mořem, by QFE nepomohlo.
|
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: 6x Re: zpráva METAR - vysoké QNH 5. 1. 2008 / 23:32 | |
| | To mě taky napadlo, Rusko lítá na QFE, ale třeba Petrohrad i Archandělsk, kde tahle situace panovala, leží tak blízko hladině moře, že to nemá efekt. A upřímě řečeno, přejít na QFE tam, kde na to lidi nejsou zvyklí, je celkem riziko. Sám vím, jak mě kdysi odrovnal první let do Moskvy (kde se k tomu ještě přidaly metry).
Asi s touhle situací prostě konstruktéři nepočítali... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: 6x Re: zpráva METAR - vysoké QNH 6. 1. 2008 / 02:22 | |
| | A co takhle pro tyhle speciální případy stanovit nějaké standarní "QNH", které by výškoměry zvládly, ale s podmínkou, že se nebude lítat na výšková minima a přístrojové přiblížení, tzn. pouze na visuál a bylo by to něco jako létání v hladinách a nebo nechat systím letových hladin rovnou až na zem |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: 6x Re: zpráva METAR - vysoké QNH 6. 1. 2008 / 10:01 | |
| | Na vizuál.. Ty voe.. To by se lítalo, jen když bude azúro.. A to ne vždy musí bejt.. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: 6x Re: zpráva METAR - vysoké QNH 7. 1. 2008 / 02:12 | |
| | nedavno mal u nas v skole o NAT prednasku jeden kapco z tvojej dopravnej alma mater (teraz je uz na A-310) a len tak medzi recou spominal, ze taketo problemy boli casto pri letoch do Sofije (poloha letiska, QFE,..), ked este lietal 737.. vraj na to viackrat upozornovali a potom nejakym internym postupom boli v ramci CSA vydane konverzne tabulky na zaklade ktorych sa postupovalo.. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: 6x Re: zpráva METAR - vysoké QNH 7. 1. 2008 / 17:46 | |
| | To jo, ale tam to bylo opačně, když byl nízký tlak, jež se po přepočtu na QFE LBSF, která má 1742ft MSL, taky nedal natočit, ale na druhém konci stupnice. Tabulky na to byly, ale byly specifické a platné jen pro LBSF, neboť se tam tlak v QFE přepočítával na QNH (a ten už natočit šel). Tzn. ATC dávalo instrukce v QFE, posádka je potvrdila, převedla na QNH a podle toho letěla. Však taky Sofie byla letištěm kategorie C, na které se musely dělat vývozy s instruktorem. Na jiném letišti se ty tabulky pochopitelně použít nedaly. Ale jinde taky ani potřeba nebyly. |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: zpráva METAR ?? 5. 1. 2008 / 00:38 | |
| | | |
|
| | | | | Re: Re: Re: zpráva METAR ?? 5. 1. 2008 / 09:03 | |
| | Celkem dobrá zima bývá na UEEE - po téměř celou zimu něco kolem mínus 40 stupňů a k tomu skoro pořád mlha |
| |
|
| | | Re: zpráva METAR ?? 5. 1. 2008 / 14:02 | |
| | | |
|
|