FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je úterý 24. 12. 2024, svátek má Adam a Eva Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Palivove cerpadla B747-400 Jeden příspěvek | Celý strom
Palivove cerpadla B747-400   3. 1. 2008 / 22:31
xWing   
Vypol som vsetky palivove cerpadla a motory idu dalej aj po 10tich minutach letu.
Vid, obrazok
V strede obrazovka EICAS, kde je vidiet vypnute cerpadla + XFeed
Obrazovka na pravo ukazuje, motory.
Otazka:
Vie letadlo letiet s vypnutymi palivovymi cerpadlami ?
Chapal by som to tak, ze palivo tecie do motorov samospadom, len som si nie isty, ci ten tlak samospadu je dostacujuci.
Dakujem
29269 B / 600 x 375 / fuel.JPG
 

Re: Palivove cerpadla B747-400   4. 1. 2008 / 06:19
Luděk Ch.
Ano, samospád stačí.
 

Re: Re: Palivove cerpadla B747-400   4. 1. 2008 / 08:16
brendon (SVK832)   
Logicky mne z toho vypliva, ze cerpadla su urcene hlavne ked lietadlo zataca. Ked jedno kridlo je hore a druhe dole a aby motory pripade polopraznej nadrzi neprerusilo dodavku paliva. (je to len lajcky nazor)
 

Re: Re: Re: Palivove cerpadla B747-400   4. 1. 2008 / 09:02
Aldaran
Brendone, zkus pouzit to, co Te naucili ve fyzice na zakladni skole. Nakresli si kde je nadrz, kde je motor a pak vektory sil pusobici na palivo pri primem letu a letu v zatacce (nepredpokladam, ze 747 leta vykluzove nebo skluzove zatacky ). Tak ze logicky to asi nebude tento duvod.

Jestlize je to takto i u realne 747, pak bych videl jako duvod spolehlive zasobovani motoru palivem v pripadech zejmena extremnich letovych podminek. t.j. napr.
- vzlet, (motory jedou na plny vykon a samospad by nemusel stacit)
- turbulence (kratkodobe muze byt pretizeni 0G, kde samospad nestaci, a mohlo by dojit ke kratkodobemu deficitu dodavky paliva. Bohuzel bez detailni znalosti palivoveho systemu 747 se o tom museme jen dohadovat.

U nekterych malych letadel se pouziva booster pump, ktera se pousti jen pri vzletu a pristani. Tam je to z bezpecnostnich duvodu, jako redundance hlavniho podavaciho cerpadla. Kdyby se pri vzletu rozbilo, booster pump ho nahradi. U nekterych typu ULL je v kabine rucni pumpicka (balonek v potrubi), v pripade poruchy palivoveho cerpadla se az do pristani musi pumpovat, aby to nezdechlo (ekvivalent prime masaze srdce)
 

Re: Re: Re: Re: Palivove cerpadla B747-400   4. 1. 2008 / 12:14
brendon (SVK832)   
NO na fyziku som trosku pozabudol
 

Re: Re: Re: Palivove cerpadla B747-400   4. 1. 2008 / 09:24
Luděk Ch.
Vzhledem k tomu, že při správně vyrovnané zatáčce působí výsledná síla stále kolmo dolů vůči letadlu (viz. stále rovnoběžná hladina kávy se stolkem v letadle bez ohledu na zatáčení), tak v tom to nebude. Nicméně je to určitě pro spolehlivě zajistěnou nepřetržitou dodávku paliva třeba při propadu letadla. A u střední nádrže v trupu je to úplně jasné, protože ta je níž, než motory.
 

Re: Re: Re: Palivove cerpadla B747-400   4. 1. 2008 / 09:43
Nadomnou zem...
Tu je jeden nazorny priklad (sice uz extremny) toho ze sa mylis ... http://www.youtube.com/watch?v=Xp2Uc9XvmjY
 

Re: Re: Re: Re: Palivove cerpadla B747-400   4. 1. 2008 / 16:03
kutak
to je celkem machrovinka todle zkoušet v kokpitu
 

Re: Re: Palivove cerpadla B747-400   4. 1. 2008 / 13:45
Gustav ( BHA576 )   
Teda Luďku obdivuji tvoje odvážné tvrzení
1.samospád je dobrá myšlenka,ale né v případě velkých dopravních letadel.Přívody paliva do motorů jdou z nádrží trubkama o celkem malém průměru přes hrubé a jemné filtry paliva + průtok do motorů v režimech CON a TOGA je natolik velký,že samospád ti v tomto případě nezajistí plynulou dodávku paliva ba co dím bylo by to velmi nebezpečné.
2. V případě dotazu tvůrce tohoto vlákna bych pouze doplnil,že záleží na tom jak který addon tuto situaci simuluje.Jsou letadla,kterým vypneš čerpadla a motory zhasnou téměř okamžitě a jsou letadla,které zapnutí čerpadel pouze signalizují na displeji a dál už to nevede
 

Re: Re: Re: Palivove cerpadla B747-400   4. 1. 2008 / 14:09
A.J.Scandall   
Teda Gusto obdivuji tvoje odvážné tvrzení
ad 1. V nižších výškách (kde se zpravidla startuje) zajistí!!!!!
 

Re: Re: Re: Re: Palivove cerpadla B747-400   4. 1. 2008 / 15:02
Gustav ( BHA576 )   
Ejdžeji
Vycházejme z logiky ,že čím méně paliva tím nižší je tlak sloupce dané kapaliny - tudíž věřím,že při startování je asi tlak vyšší než třeba před cílem nebo-li asi bych to před přistáním neriskoval Také asi bude mít vliv teplota paliva,čím je nižší tím bude hustší ( ovšem nevím jak je na tom kerosén a je-li palivo nějak předehřívané )
No a za poslední se asi shodneme na tom,že vypnutí čerpadel není běžnou praxí letů,tudíž čerpadla zaručují plynulou dodávku paliva jinak by je tam asi nedávali
 

Re: Re: Re: Re: Re: Palivove cerpadla B747-400   4. 1. 2008 / 15:19
A.J.Scandall   
Bežnou praxí není, ale je prokázáno, že kromě výše popsaných dvou extrémních případů to nevadí.

Mimochodem na minimálně dvou typech letadel, se kterými jsem létal, běžely palivové pumpy (tím myslím boost pumps) jen za určitých situací (kupříkladu spouštění motoru, nízký stav paliva, fuel crosfeed), nikolv však při vzletu, přistání, dokonce ani ne ve vysokých hladinách. Dodávku paliva za všech ostaních situací zajišťovaly ejakulační pumpy (pokus o vtip, ejekční pumpy, ejector pumps), které honily samy sebe Jen na 737 běžely Boost pumps stále
 

Re: Re: Re: Palivove cerpadla B747-400   4. 1. 2008 / 14:29
Tragédie v JRD
k bodu dve... nezalezi jaksi jen na addonu , ale i na realu u nekterych typu letadel jsou cerpadla nutna jen pri cerpani z konkretni nadrze (napr. centrtank, zatimco u kridel to nutne byt nemusi) a pod..
 

Re: Palivove cerpadla B747-400   4. 1. 2008 / 14:06
A.J.Scandall   
Většina letadel bez zapnutých Boost Pump je schopná letět, problémy jsou ale dva

1) při již zmíněné turbulenci či větším přetížení se dodávka paliva může přerušit (přetrhne se sloupec paliva)

2) k témuž může dojít ve větších výškách, kde k přerušení sloupce dojde vlivem nižšího tlaku vzduchu, působícího na palivo v nádržích (fyzici, nekamenujte mě za laické vysvětlení)

K obou případům znám historku. Začnu historkou k bodu 2). Před asi deseti lety letěla 737 jednoho nejmenovaného vlajkového dopravce v jisté středoevropské zemi (jména obou aktérů znám, není to vymyšlený přípěh), a chtěli dorovnat množství paliva v levé a pravé nádrži. Postup je následující: otevřít crosfeed, a pak na straně, kde je paliva méně, vypnout pumpy (podle mnemotechnické poučky že kdo má míň, tomu ještě seberem). Posádka to provedla akorát s tím rozdílem, že opomenula otevřít crosfeed. A tedy na jedné straně, kde byly pumpy OFF, zhasl motor... Posléze se ukázalo, že za standardních podmínek stačí sání bez pump až do FL300

A historka k boud 1). Tu nám vyprávěl jeden náš instruktor, létající svého času B-1 a B-52. Vyprávěl, jak jednou létali v Coloradu (nejsem si jistej, jestli neříkal Colorado Springs) okruhy s B-52, za Skalistýma horama byla turbulence jako kráva, cvičený copilot začal pozdě točit na finále, tak to přiostřil, do toho silný poryv... a najednou zhaslo pět z osmi motorů Tři se jim povedlo nahodit, a tak sedli s pouhými šesti motory Nicméně posléze se přišlo na to, že mašina měla krátce po revizi, a při ní zapomněli zapnout jističe od palivových pump (které byly v podvozkové šachtě). Nikdo si toho nevšiml, a jelikož v letadle nebyl žádný budík ukazující tlak paliva (to mimochodem nemělo žádné proudové či turbovrtulové letadlo, se kterými jsem měl tu čest) a tablíčka pravděpodobně taky nesvítila, nikdo o tom neměl ani páru. Od revize to nalétalo 12h výcviků u země, tak se to neprojevilo, dokud v ostřejší zatáčce nepřišel poryv...
 

Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ