Tak levne z toho nevyjdes... Pokud budu pocitat castky (od boku, nic presnyho, kazdy aeroklub to ma ruzny) ktery te stoji realny litani, tak to mas zhruba:
- 20 000 - 30 000 Kc vycvik, podle typu osnovy a "schopnosti" zaka
- dejme tomu 2 000 - 3 000 Kc rocne clensky poplatek
- cca 50-80 Kc / minuta vlek Z-226
- cca 300 Kc / hodina L-13
- cca 10-50 Kc jeden navijak
Vsechny ceny jsou jen ramcove, lisi se klub od klubu a to mnohdy tak, ze velmi
To, ze zaplatis clensky prispevek a pak litas zadarmo je zcestne (ale kez by tomu tak bylo ))
K ortofoto... Osobne jsem hlasoval, ze orto nechci. Sam jsem se pokousel vytvorit ctverec cca 40x40 km okolo LKCT, ale nakonec jsem se na celou zalezitost vykaslal. Vyuzil jsem daleko jednodussi, lec rychlejsi a uzivatelsky pritulnejsi varianty "custom" terenu pomoci Ground2K (velky diky patri Marky Parkymu, ktery to cele "spiskal") a nemuzu si pomoc, ale mit takhle celou republiku, byl bych radsi, nez mit za drahe penize 3 giga bitmap, ktere jsou po cely rok porad stejne, zerou pamet a na slabsich pocitach FSku pekelne brzdi.
Nehlede na to, ze navratovost cele investice by byla pro potencialniho vyrobce hadam nulova - uvedomte si, jak velky je trh FS v CR. Tohle by slo realizovat v zemi, kde uz je takovy trh rozvinuty a hlavne museli byste mit jistotu, ze se vam vrati naklady. Coz, uprimne, v nasi bananove republice nehrozi. Argument, ze si prece kupujeme Megascenery a podobne zalezitosti je taky vratky - uvedomte si, kolik z celkoveho objemu prodeje doplnku pripada na nas trh, potazmo evropsky trh. Evropsky trh zajiste nezanedbatelne procento tvori, NICMENE, vetsinu takovych scenerii (evropske producenty vyjimaje) si delaji americani sami pro sebe a je jim srdecne jedno, jestli existuje nejaka VFR CR, pokud tedy vubec vedi, ze neco jako CR existuje. Spolehat se na prodejnost v zahranici je nesmysl. |
|