| | | Mechanici ČSA 29. 12. 2007 / 12:43 | |
| | | |
|
| | | Re: Mechanici ČSA 29. 12. 2007 / 12:54 | |
| | Myslim si hlavne, ze to je neskutecna almuzna za kterou ti mechanici pracujou. At jeden, tak druhej plat. |
| |
|
| | | | Re: Re: Mechanici ČSA 29. 12. 2007 / 13:04 | |
| | No máš trošku zvrácené představy co je to almužna. Základní plat 21 440Kč po dvou letech praxe není almužna .... |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Mechanici ČSA 29. 12. 2007 / 13:09 | |
| | u jinych "firem" tyto prachy mas i bez praxe
btw: jaky mame aktualne "prumerny" plat? |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Mechanici ČSA 29. 12. 2007 / 13:12 | |
| | No u jiných firem bez praxe??.. no to nevím, ale průměrná mzda je něco přes 20 000Kč ale pozor plat pod průměrnou mzdou má více než 70% lidí v ČR. A když si představím svůj plat také u státní firmy a po 10 letech praxe .... |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Mechanici ČSA 29. 12. 2007 / 13:11 | |
| | Tak to asi zvraceny predstavy mam. Navic vzhledem k tomu, ze na praci tehle lidi muzou zaviset stovky zivotu. Leteckejch nestesti, kvuli nedbaly nebo nedostatecny praci mechaniku je podstatny procento.
P.S:to samozrejme radsi nemluvim o platech doktoru, ktery bejvaj taky opravdu zalostny |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Mechanici ČSA 29. 12. 2007 / 13:18 | |
| | Absolutne souhlasim...Vzhledem k zodpovednosti kterou maji za letadlo (samozrejme ze zase konecnou zodpovednost ma kapitan letadla a kvuli tomu jsou na platech osizeni jak druhy pilot tak vsichni ostatni co kolem letadel pracuji...) bych si pro ne predstavoval radove vyssi plat..Toto povazuji za absolutni almuznu..V letectvi se proste na prumerne platy moc koukat nesmi...V letectvi je prumer uplne jinde...A je to pochopitelne vzhledem k prostredi. |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Mechanici ČSA 29. 12. 2007 / 13:24 | |
| | No takto bychom se mohli zastavovat u každé profese ... co třeba řidič s plným busem 40 osob ... má za ně taky zodpovědnost ..... Každej se může ozvat že má nízký plat na tu zodpovědnost co má. Já mám třeba v práci obrovskou zodpovědnost dovolím si tvrdit že rozhodně větší než mechanik a poměrově naše platy jsou nižší než toho mechanika u ČSA. A to jsme taky "státní" firma a s menším dluhem než ČSA .... |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mechanici ČSA 29. 12. 2007 / 13:28 | |
| | Nesrovnaval bych az tak co do zodpovednosti ridice autobsusu a kapitana letadla...To je prece jenom trochu jinde))
Dokud nebudes konkretni tak tezko zodpovednosti muzem posuzovat ale mam kazdopadne pocit ze na mechanika u letadel je to almuzna.. |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mechanici ČSA 29. 12. 2007 / 13:29 | |
| | Mno, máš pravdu, kapitán letadla má zodpovědnost o hodně menší, protože riziko problému ve vzduchu a na silnici se opravdu nedá srovnat |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mechanici ČSA 29. 12. 2007 / 13:30 | |
| | Vec nazoru)) |
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mechanici ČSA 29. 12. 2007 / 13:38 | |
| | Bohužel je to tak. Přímá odpovědnost za životy je u řidiče autobusu mnohem větší. Kapitán v letadle sice musí znát spoustu věcí navíc a také výcvik ho stojí mnohonásobně víc, má ale spoustu berliček, které mu v bezpečnosti pomohou. Počínaje druhým pilotem, ŘLP a konče TCASem nebo autopilotem. Srovnejte si sami práci řidiče autobusu a pilota letadla při např. sedmihodinové jízdě/letu. Řidič musí celou tu dobu opravdu řídit a stačí zlomek sekundy a vše je jinak. A jak to chodí s pilotováním v kokpitu letadla jistě sami víte |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mechanici ČSA 29. 12. 2007 / 13:42 | |
| | ridic ma k dispozici velmi dobre brzdy. a pokud vylozene neotoci autobus to udoli, tak v pripade kolize ma maximalne pomackane plechy a cestujici pohmozdeniny |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mechanici ČSA 29. 12. 2007 / 13:46 | |
| | Tady se clovek opravdu pobavi ... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mechanici ČSA 29. 12. 2007 / 13:51 | |
| | S tím termínem velmi dobré brzdy bych brzdil Pod pojmem velmi dobré brzdy si představuju monopost F1 Hamiltona nebo Raikkonena A takový plně naložený autobus s 50 i více lidmi toho moc neubrzdí Co se týká platů, tak samozřejmě že by měl mít pilot větší. Jak už jsem psal výše: výcvik trvá dlouho, stojí hafo peněz, je potřeba několikanásobně víc znalostí apod. Ale jsou i dopravní společnosti, kde řidiči dostávají podprůměrný plat. A to mi přijde trochu nedocěné za tu ohromnou přímou odpovědnost |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mechanici ČSA 29. 12. 2007 / 13:53 | |
| | to mas trzni ekonomiku
s temi brzdami jsem myslel trosku jiny system nez co mas ve svem osobaku plne nalozeny bus snizuje jejich ucinnost ale ne jejich kvalitu |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mechanici ČSA 29. 12. 2007 / 14:30 | |
| | Jo, tak to potom jo. I když i některá auta mají určitě kvalitnější brzdy než leckterý autobus. Ale to bychom se v diskusi daleko nedostali
Tržní ekonomika, to je pravda. Dokud řidiči za ty peníze jezdit budou, tak nemají důvod jim přidávat peníze |
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mechanici ČSA 29. 12. 2007 / 13:38 | |
| | Až vám proletí Jumbo na červenou a sejme cessnu na hlavní, dej vědět, oběhnu 10x věžku v Praze v plavkách a budu u toho tancovat charleston... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mechanici ČSA 29. 12. 2007 / 13:40 | |
| | tak to chcu videt (urcite neumis charleston) |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mechanici ČSA 29. 12. 2007 / 13:53 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mechanici ČSA 29. 12. 2007 / 13:54 | |
| | no koukam ze tam jsou nejaci ufouni |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mechanici ČSA 29. 12. 2007 / 13:51 | |
| | tak pobezis nebo budes tancovat? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mechanici ČSA 29. 12. 2007 / 13:55 | |
| | mozna to chce stridat po 10 metrech... |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mechanici ČSA 29. 12. 2007 / 13:36 | |
| | Podívej jako druhoatestovaný lékař s 10 lety praxe ve Fakultní - to jest státní - nemocnici mám jen o 3000Kč více než mechanik u ČSA s 2 lety praxe (předpokládám že má maturitu) také státní firmy s více dluhy než má naše fakultní nemocnice. Předpokládám, že uváděné částky jsou hrubé, proto co na účet já a mechanik dostaneme má ještě menší rozdíl než těch 3000Kč. Proč mě platí stát poměrově méně než mechanika u ČSA??? A otázka zní: Má patřit mechanik u ČSA příjmově mezi nejvyšších 20% v republice? |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mechanici ČSA 29. 12. 2007 / 13:51 | |
| | v jistem smyslu ma ten mechanik stejnou odpovednost jako ty
v tydnu jsem na nejakem ruskem foru cetl o leteckych nehodach. mozna by ses divil co vsechno dokazali mechanici zkurvit. jiste, nekdo muze rict ze rusky mechanik se radeji nalije vodkou atd. ano, asi to tak i dela, ale urcite ne z toho ze ma vysoce nadprumerny plat. co si pamatuju tak jedna z katastrof byla zapricinena spatne provedenou vymenou "neceho" na druhem motoru (T154). po vzletu meli pozar, ve stresu omylem vypnuli treti motor, na jednom se otaceli a 10km od letiste se rozbili |
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mechanici ČSA 29. 12. 2007 / 14:00 | |
| | Jeste lepsi ukazkou toho, jakou kravinou muze mechanik odpravit letadlo do pekel je treba pripad Aeroperu. Tam mechanik pri rozmrazovani letadla prelepil pitostaticky trubice ochrannou paskou, kterou pak zapomnel sundat a zpusobil tim pad letadla.
http://en.wikipedia.org/wiki/Aeroper%C3%BA_Flight_603 |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mechanici ČSA 29. 12. 2007 / 13:54 | |
| | Ja sem asi trochu morbidni a nevim jestli jsem tak uplne fer ale ja zodpovednost posuzuji kolik lidi zabijes kdyz udelas jednu chybu...
Doktor znici jeden dva max 3 zivoty kdyz udela chybu?
Mechanik jednou chybou stejne jako pilot muze poslat letadlo k zemi(pocet mrtvych podle pouziteho typu letadla)
ATC kdyz udela jednu chybu srazi dve letadla ( pocet mrtvych dle srazenych letadel))
Ja mechanika na stupnici zodpovednosti davam nad doktora a to o nekolik stupinku..
Sup a ted do me)))) |
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mechanici ČSA 29. 12. 2007 / 13:56 | |
| | vis jak to rikal nas veliky vudce (neeee, ne ten z nemecka)?
smrt jednotlivce je tragedie, smrt milionů statistika |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mechanici ČSA 29. 12. 2007 / 13:58 | |
| | To je taky pravda..ac kruta ale pravda... |
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mechanici ČSA 29. 12. 2007 / 14:03 | |
| | To je sice hezke, ale kdyz vezmu porad jeste ten priklad bus vs plane..
U letadel sice má tu nejzašší zodpovědnost, tedy konečné rozhodnutí kapitán, ale bezpečnost lidí na palubě přeci jen dělí mezi sebe, druhého pilota, ATC, všechny ty TCASy apod.
U autobusu, tramvaje (metro nechme stranou..) , trolejbusu, zodpovídá jedna hlava za všechno a ta nese následky.
proto ano - dejme pilotovi vyšší plat za nutnost "víc umět", snižme mu jej o to, co za něj dělají ostatní (btw. - s nástupem TCAS, GPWS apod. snížili se pilotům platy ? ) a co zbyde, dejme autobusákovi. Myslím, že blahem proskočí předním sklem. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mechanici ČSA 29. 12. 2007 / 14:13 | |
| | Rozeni pozemniho dopravniho prostredku je vicemene reflexivni...kdezto rizeni letadla je vic o rozhodovani a znalostech ...Posuzuje jen podle poctu budiku kterem musim sledovat.
Beru to podle sebe.Kdyz jedu autem je to reflex a automatizmus.Kdyz letim letadlem je to proste uplne o necem jinem...
Tento prispevek ostante jako kazdy vyjadruje jen muj osobni nazor..))Nikomu nechci svou pravdu v zadnem pripade vnucovat.Stejne se po nasi diskusi nic nezmeni
Zaklad teto diskuse byl jestli berou mechanici malo..Ano dle meho nazoru berou...)) |
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mechanici ČSA 29. 12. 2007 / 14:04 | |
| | Jenze ono to neni jen o zniceni tech životů.... Je to o více .. třeba o tom že mechanik ma maturitu a lékař 6 let na VŠ pak celej život se uči a vzdělává a pozor... za SVÉ peníze ve většině případů. Zaměstnavatel mi nikdy nezaplatí žádné kurzy nekoupí žádnou literaturu .... A hlavně. Práce mechanika je prostě daná - tím myslím že vezme příručku kde má napsáno zapoj kabel ten a ten na ten a ten slot a proste když postupuje dle manuálu a podle návodu tak neudělá nikdy chybu za kterou by byl zodpovědnej. Jenže medicína je o něčem jiným. Tam nejdou žádná pravidla udělat. Dám příklad appendicitida (zánět slepého střeva) se může projevit minimálně 10 různými druhy příznaků často imitují jiné onemocnění, často jsou bolesti úplně někde jinde (např. bolestí v oblasti žaludku) a když to správně nepoznáš pacient ti může umřít. Mechanik když neobjeví závadu nepustí letadlo na oblohu ..... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mechanici ČSA 29. 12. 2007 / 14:07 | |
| | No uz se tesim az sem dorazi nejpovolanejsi z nas Kachna)))My muzem jen spekulovat ale on v tom zije... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mechanici ČSA 29. 12. 2007 / 14:10 | |
| | Hlavně - pokud mechanik může jedinou chybou ohrozit letadlo, tak je to problém toho letadla (špatné kontrolní systémy) a aerolinek (špatné kontrolní postupy).
Z hlediska systému je rozhodně správnější zlepšovat kontrolní mechanismy než doufat že lépe placený mechanik neudělá chybu.
Posuzovat aktuální platy mechaniků nehodlám - ať to zprivatizují a podle výsledků své firmy nechť mají platy jaké si zaslouží. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mechanici ČSA 29. 12. 2007 / 14:31 | |
| | Přesně tak, nejsou to stroje za hubičku, tak by svých kontrolních systémů měly mít dostatek a tím snižovat riziko nehody na co nejmenší minimum.
K tomu srovnávání řidičů busů a leteckých mechaniků - jejich zodpovědnosti. Můj názor je takový, že když už si vyberete tuto práci, musí vás to bavit, a proto se snažíte to dělat co nejlíp. Chápu, že když se jedná o peníze, je to nepříjemné, ale stejně by měla převládat náklonnost k dané profesi.
Obecně platy u nás nejsou nijak závratné a od nového roku se máme na co "těšit", ale bohužel každá sféra má své a rozlišovat co je víc, jestli doktor nebo letecký mechanik - je to podle mě nesmysl. Doktor vás chrání v tu chvíli, když vám něco je, mechanik ve vzduchu... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mechanici ČSA 29. 12. 2007 / 14:38 | |
| | tak to te muzu ujistit ze na ruzyni dela spousta lidi co ani nevylezli ven kdyz priletela cinska 747 |
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mechanici ČSA 29. 12. 2007 / 14:32 | |
| | Dovoluji si oponovat, můžeš doktora srovnávat s pilotem a řidičem autobusu ( to míň ), ale podle mého určitě ne mechanika. Mechanik na to má neomezené množství času (nebereme-li nátlak vedení) a když si vezme manuál, protože něčemu nerozumí, a hodinu bude studovat, aby to opravil dobře, tak jediné co se může stát, že příjde o prémie. Když tohle udělá doktor nebo pilot, a hodinu bude studovat, tak mu pacient může zemřít, nebo letadlu dojde palivo. U doktora taky skoro každá jednotlivá chyba vede ke zhoršení stavu (myslím tím spíše, když opravdu o něco jde, ne když praktik léčí chřipku a dá poloviční dávkování paralenu ) Jak tu někdo popisoval tu závadu Tupolevu, tak to byly minimálně dvě nezávislé chyby, více lidí (předpokládám, že tak velký motor neopravuje jeden (můžu se mýlit) a v každém případě v Tupolevu sedí minimálně tři lidi, kteří by si toho vypnutí špatného motoru měli všimnout...
P.S. : Rovnou přiznávám, asi budu doktor, a tak jsem předpojatý. Myslím, že ty jsi na tom podobně, protože musíš řešit právě chyby, které provedli mechanici, piloti atd. |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mechanici ČSA 29. 12. 2007 / 13:32 | |
| | Ale letecky nestesti a nehoda autobusu musis uznat ze jsou dve naprosto rozdilny veci.
Jinak co se tyce tvyho srovnani, tak tam je to bohuzel o tom, ze ve statnim sektoru jsou ty platy opravdu neumerne nizsi. U nas (soukroma mezinarodni firma) jsou nastupni platy i na nejzakladnejsich pozicich cca na urovni toho "bohatsiho" mechanika. |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mechanici ČSA 29. 12. 2007 / 13:56 | |
| | Letecké neštěstí ve srovnání nehody autobusu s vyloženě fatálními následky ? V tom není vůbec žádný rozdíl ( o počtu cestujícich nemluvím, ndá se to srovnávat - v některých případech ale ano ). Tam je rozdíl hlavně materiální a to nepatří do etického kodexu... |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mechanici ČSA 29. 12. 2007 / 14:05 | |
| | Ty jo...asi žiju na jiné planetě. Nejlepší je to u nás v Ostravě.
Sestra v "SOUKROMÉM" špitálu cca 12litrů bruto / lopata ve fabrice (Vítkovice) 25 litrů.
Řidič sanitky v privátním zařízení 8 600 základ - příplatky minimální. Prodavačka v obchodě (což je v Rakousku typický zástupce stř. třídy) min. plat.
Je fakt vidět, že rozdíl mezi Prahou a Ostravskem je PROPAST. Když dá tady 4 členná rodina celkově do kupy 25-30 litrů tak se už cítí jako horních deset.
|
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mechanici ČSA 29. 12. 2007 / 14:18 | |
| | tak tak... kamos je z bruntalu, taky gumak. ma lehce pres 20k cisteho a rikal ze ma vic, nez oba jeho pracujici rodice dohromady !!! |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mechanici ČSA 29. 12. 2007 / 14:24 | |
| | Za to můžou komunisti |
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mechanici ČSA 29. 12. 2007 / 14:28 | |
| | jn. kdyby bohatym stihli vsechno znarodnit, tak by vsichni byli chudi a nikdo by si nestezoval |
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mechanici ČSA 29. 12. 2007 / 14:32 | |
| | 18 roků po revoluci???? Fakt je takový, že i platy a životní úroveň tady posledních 4-5let rostla. Řekl bych, že je s tím na nějakou dobu konec!!!! Za to komunisti určitě nemůžou, jak se mi to blbě říká (bo som měl (mám) rodinu na západě) tak-že za totáče to byl docela teror. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mechanici ČSA 29. 12. 2007 / 15:20 | |
| | Ale můžou za to komunisti, vše spolu souvisí, 18. let na mentální revitalizaci tak zkaženého národa je velmi krátká doba pane... |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mechanici ČSA 29. 12. 2007 / 14:29 | |
| | Nech toho ty luzo socanska Ja sem radeji ani nic ohledne platu a zodpovednosti psat nebudu, jen se tu tim stromeckem tise bavim |
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mechanici ČSA 29. 12. 2007 / 14:48 | |
| | ZDravim všechny členy teto dizkuse.Momentálně se pohybuji v čsa a při náběrovém řízení nám řiditel náborového střediska slíbil v CSA SERV. nástup 20 000Kč a ihned na typovky.Jenže nikdo nám neřek že typovky budou částečné bez změny platu za jejich získání jelikož se platí až za celkoví a lidi co jsem viděl na Fku se zde pohybují již 5 let a ze servicis se ještě nehly a mají jen částečné typovky a mizerný plat.OVšem uznávám že v 19 letech mít 19 000 čistýho zase není tak špatné.NAvíc jeli to práce u letadel ketrá člověka baví je to přeci jen něco jiného. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mechanici ČSA 29. 12. 2007 / 14:56 | |
| | Celou tu dobu se tady mlátí prázdná sláma, protože nikdo ještě nenapsal, že mzda není závislá na zodpovědnosti, ale na ochotě zaměstnance za tu mzdu dělat. Někdo by mechanika u letadel dělal skoro zadarmo, někdo ani za sto pade. Tu zodpovědnost a další nevýhody si každý přebere sám a porovná je s výhodami. Ta debata mi připomíná frašku, kterou vyvolal rozdíl platů řidičů autobusů a tramvají u pražského dopravního podniku. Když si prostě řidiči tramvají řeknou, že nechtějí dělat za menší platy než autobusáci, nenaděláte nic. Je to sice důvod přinejměnším debilní, ale kdyby řekli, že chtějí zvýšit platy, protože zřejmě bude tuhá zima, vyšlo by to nastejno. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mechanici ČSA 29. 12. 2007 / 15:07 | |
| | Na kazdem nazoru neco bude... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mechanici ČSA 29. 12. 2007 / 15:21 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mechanici ČSA 29. 12. 2007 / 15:31 | |
| | cili typicky periskopovy thread... 2 (mozna 3) rozumny prispevky na 40 prispevku? .) |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mechanici ČSA 29. 12. 2007 / 15:48 | |
| | A ty se divíš? Jo a možná ještě uber |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mechanici ČSA 30. 12. 2007 / 20:20 | |
| | že se ozýváš zrovna ty,... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mechanici ČSA 29. 12. 2007 / 20:48 | |
| | já chci větší plat, nebo se na to vyseru. Dělám práci, která mě nebaví, takže mě můžou motivovat jenom prachama, nééé? A zodpovědnost mám úplně obrovskou, až blízko spočetnému nekonečnu, jestli mi rozumíte... Takže se na mě pěkně od nového roku začněte skládat, nebo půjdu dělat mechanika či kapitána, nebo ještě lépe - řidiče autobusu!!! Dejte si bacha. Hlavně ty, doktůrku!!!
|
| |
|
| | | Re: Mechanici ČSA 30. 12. 2007 / 20:07 | |
| | Nazdar lidi. Takže k věci. ČSA SERVICES beru jako podraz na mechaniky. Prostě je to agentura, která zaměstnává tzv. "pomocné mechaniky" čili lidi bez licence a bez potřebných kvalifikací. Já můžu říci, že svou praxí a mezinárodní licenci AML Part-66, zkouškami z AJ. a uvolněním "po závadě" se pohybuji na základu cca 25.000 hrubého. Mým průkazem se rozumí, že mi Letecký úřad schválil jako osobu způsobilou k údržbě dopravních letadel, na což je vážený UV více jak 12 velmi těžkých zkoušek. (ÚCL VE SVÉM MATERIÁLU PÍŠE, ŽE ČLOVĚK LICENCE B MUSÍ MÍT VYSOKOŠKOSKÉ VĚDOMOSTI) Pak letušky, která není ani vedoucí kabiny bere po 2-leté praxi přes 30.000 hrubého a to nemluvím za příplatcích za přistání,...(u TS je to neskutečně méně), Také by se mi líbilo dostávat příplatky za provedený úkon, nebo trip check. Nemusím ani psát, že tato letuška nepracuje pod takovým stresem a pracovním nasezením, jako mechanik. Pokud si myslíte, že je naše práce tak snadná, pak si zkuste v -10°C mrazu např vynku vyměnit kolo, nebo dokonce provézt nějakou jinou výměnu spojenou s jemnou motorikou. Tímto si nemyslím, že by snad letuška měla nedůležitou práci, ale u nízko nákladových společností by na ATRku stačila 1 letuška. Takže pokud jsou peníze v letectví nastaveny, jak jsou, pak by se mělo postupovat podle modelu jiných leteckých společností. tj. CPT, FO+ mechanik s licencí, VK, stewarka.
Toto je můj osobní názor. TAkže to není názor žádné organizace. |
| |
|
| | | | Re: Re: Mechanici ČSA 30. 12. 2007 / 20:10 | |
| | priznam se ze bohuzel jsem vubec nepochopil co jsi vlastne chtel rict |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Mechanici ČSA 30. 12. 2007 / 20:19 | |
| | Jejda omlovám se LU za zkomolení nicku.
No, co tím chtěl básník říci. Doplnit debatu o platu mechaniků. |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Mechanici ČSA 30. 12. 2007 / 20:21 | |
| | necital som vsetko tak neviem ci to tu bolo ale mam otazku.
Aky je priemerny plat v SK/CZ aerolinkach pre dopravneho pilota ? rad by som si prepocital za kolko sa vratia investicie do studia. dakujem |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Mechanici ČSA 30. 12. 2007 / 20:51 | |
| | Mozna to, ze kazda pipka a slepice a ze jich je u stewardu pozehnane dostava za sve lakovani nehtu vice nez mechanik, ktery je, tez dle meho nazoru, "slozitejsi" |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Mechanici ČSA 30. 12. 2007 / 20:56 | |
| | to je pravda, ale ty slepice jsou zase moc pěkný a já bych radši dal peníze hezký letušce, než ošklivýmu mechanikovi ale neberte mě vážně |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Mechanici ČSA 30. 12. 2007 / 20:58 | |
| | To už jsi na tom tak špatně, že je musíš uplácet? |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mechanici ČSA 30. 12. 2007 / 21:05 | |
| | to naštěstí ne no ale ruku na srdce, jak bys to udělal ty? |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mechanici ČSA 30. 12. 2007 / 21:08 | |
| | Vis jak jsou na internim nebo na neurologii pri ULZ takovy ty kabinky? Letusky tam musej stejne jako my no... |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mechanici ČSA 30. 12. 2007 / 21:09 | |
| | sakra to si mi nemohl říct dřív? já když tam byl, tak tam byla jedna moc moc pěkná od travelu bych chvilku počkal a šel s ní |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mechanici ČSA 30. 12. 2007 / 21:08 | |
| | No hádej. |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mechanici ČSA 30. 12. 2007 / 21:10 | |
| | no, takže asi stejně jako já |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Mechanici ČSA 30. 12. 2007 / 21:01 | |
| | jo to je fakt, mechanici holt sefy moc nezajimaji
Priklad z realu
Cekam na Severu na autobus do Jence a k tomu novemu hotelu prijede auto TVS s posadkami, vystoupi z nej kapitan a nejaka letuska a zapadnou do toho hotelu, co tam asi delali? |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mechanici ČSA 30. 12. 2007 / 21:09 | |
| | | |
|
| | | | Re: Re: Mechanici ČSA 30. 12. 2007 / 22:28 | |
| | Je to jednoduchy, zahod vercajk, monterky, zapomen co jses kdy ucil a bez delat letusku, az se budes hlasit, tak rekni, ze jses ochotnej delat to za 26 tacu a oni hned vsechny letusky co to delaj za 30 tacu vyhodi a naberou nove za 26 atd. |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Mechanici ČSA 30. 12. 2007 / 23:57 | |
| | Ale stalo me to vysvetlovani. |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Mechanici ČSA 31. 12. 2007 / 15:10 | |
| | To jsem si delal legraci |
| |
|
| | | | Re: Re: Mechanici ČSA 30. 12. 2007 / 23:10 | |
| | Koukni, musíš to vzít jako fakt..
Holt tady žijeme v polobolševismu, kdy byly stewardky a pajloti vždycky něco "extra". čert vem´ pajloty, ale díky tomu, že lítaly po světě a dodnes se o jejich "super" povolání "hezky oblečenýho pingla ve vzduchu" píšou "romány" a vyzdvihují se do nebes, tak si i díky tomu vydupávají prachy na úkor jinejch zaměstnanců..
Až se tohle povolání začne brát stejně, jako je to např. běžný v zahraničí na západ od nás (např. BAW nebo bejvalej SWR), tak se třeba i mechanici dočkají toho, že budou placení líp, než nějaká poletucha.. |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Mechanici ČSA 30. 12. 2007 / 23:24 | |
| | dobře, ale ještě dalších 40 let bych prosil pro piloty vysoký platy jo? děkuju |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Mechanici ČSA 30. 12. 2007 / 23:29 | |
| | ty dokazes cloveka fakt rozesmat tema tvejma radobyvtipnejma nesmyslama .) |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Mechanici ČSA 31. 12. 2007 / 12:10 | |
| | To mě těší..
Až se začne k poletuchám přistupovat jako k obyčejný profesi (což oni jsou), tak pak se možná i daleko důležitější lidi u aerolinek začnou mít dobře a budou odpovídajícím způsobem za svoji práci ohodnoceni..
Ale to ty asi nikdy nepochopíš.. |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Mechanici ČSA 31. 12. 2007 / 12:59 | |
| | | |
|
| | | Re: Mechanici ČSA 30. 12. 2007 / 21:10 | |
| | Jelikož studuji leteckého mechanika a zcela o platy se zatím nezajímám, tak mám k článku tento názor.
Na letišti Ostrava-Mošnov se staví nové centrum pro údržbu letadel,což znamená velký nábor nové pracovní síly jak nových pracovníků pro budoucí výchovu na opravovaných letounech, tak i zkušené mechaniky z jiných firem a týká se to také ČSA.
Mezi ČSA a ČSA Services se nevyznám, ale!, když už Mošnov bude žádat zkušené pracovníky na Boeingy tak samozřejmě pujde po pracovnících kde jinde než v Praze. ČSA services by si tak můžou vyššími platy udržet pracovníky ve firmě a tak úsek ČSA maintenance zlikvidovat.
ČSA se potýká v poslední době s problémy nedostatků kvalifikovaných pracovníků B1 a B2.
U ČSA postupně starší mechanici přechází do důchodů důsledkem přivalu nových technologií.
Skutečně Mošnov přeplácí o vyšší platy a velké výhody ve firmě.
Pracuji pro zplnění školní praxe na letišti v Brně Tuřanech, a můžu vám říct že za 2 měsíce nam přetahly z původních 12 leteckých mechaniků 3 lidi(1 k čsa a 2 na Mošnov)
Pření se o nedostatek kvalifikovaných pracovníků pro údržbu letadel je velké po celé ČR.
Dánská agentura pro pracovní nabýdku uvedla poptávky po leteckých mechanicích s průkazem AML Part66 s odpovídající znalostí jazyků platy až 2.500eur měsíčně.Typovky na spravované letouny zajistí dohodou.
Hold, chce to umět dobře anglicky, člověk může být třeba řezník->začne si dělat průkaz dle PART 145 a 147 a 66 dle předpisů a může do světa, no a samozřejmě technické myšlení |
| |
|
|