| | | konstrukce FMS v reálu 20. 12. 2007 / 21:11 | |
| | Pokud bychom uvažovali HW provedení v asi nejrozšířenějších letadlech Boeing a Airbus, jedná se o jeden počítač a každý z pilotů má pro sebe jeden ovládací panel nebo jde o dva samostatné celky které pak spolu komunikují ? |
| |
|
| | | Re: konstrukce FMS v reálu 20. 12. 2007 / 21:19 | |
| | U Boeingu 737 je to jeden FMC s 2 CDU... neviem ako u iných ér...
Pre zaujímavosť, procesor má 60MHz... Delco Carousel IV-A používal procesory triedy 486 |
| |
|
| | | | Re: Re: konstrukce FMS v reálu (FMC x FMS) malinko OT 20. 12. 2007 / 21:23 | |
| | jenom se zeptám je to FMC nebo FMS někde píšou FMC někde FMS |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: konstrukce FMS v reálu (FMC x FMS) malinko OT 20. 12. 2007 / 21:26 | |
| | Takze asi takto: The integrated system is known as the Flight Management System (FMS) of which the FMC is just one component.
teda FMS=FMC+IRS+A/T+asi AP atd...
Aby to bolo ešte zaujímavejšie, tak to, čo my dnes bežne voláme FMC alebo FMC, je vlastne CDU... |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: konstrukce FMS v reálu (FMC x FMS) malinko OT 20. 12. 2007 / 21:32 | |
| | Takže ten systém je FMS,dík za upřesnění xD |
| |
|
| | | Re: konstrukce FMS v reálu 21. 12. 2007 / 05:20 | |
| | Tak i onak, záleží na konkrétní instalaci. Dokonce i u jednoho typu a verze letedla to může být různě, některé 737-400/500 ČSA mají jeden FMS a dvě CDU, jiné mají dva FMS (a každý svoje CDU). Pilot to ale ve své posdatě nepozná, protože i když jsou dva, vzájemně svoji činnost koordinují a tudíž oba obsahují identická data.
P.S. a jestli je to FMC nebo FMS (setkal jsem se už i s FMZ), to je, s prominutím, trochu hnidopišská otázka... pro mě a předpokládám, že i pro ostatní letce to je jednoduše "efemeska" |
| |
|
| | | | Re: Re: konstrukce FMS v reálu 21. 12. 2007 / 09:49 | |
| | Taka otazocka. CO ak sa jeden s tych pocitacov zblazni ako zisti pilot, ktore FMC ukazuje spravne???? |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: konstrukce FMS v reálu 21. 12. 2007 / 14:13 | |
| | | |
|
| | | | | Re: Re: Re: konstrukce FMS v reálu 22. 12. 2007 / 16:42 | |
| | Když ukazuje výrazně špatně, poznáš to (jsi povinen ověřovat polohu i na základě dalších zdrojů, jako je "short range navigation" - VOR, DME, NDB). A když se ti to vůbec nelíbí, tak celou slavnou FMS hodíš za hlavu, ono to totiž není zas tak moc důležitý (vzpomínám si, jak nám před lety v Bruselu na zemi chcípla FMSka a letěli jsme celou cestu domů na klasickou navigaci, jako před dávnými věky). Odlet z EBBR byl (a stále je) zaletitelný i na klasiku, a pak jsme ATC požádali o routing FFM - OKG - OKL, a nikdo s tím neměl problém |
| |
|
| | | | Re: Re: konstrukce FMS v reálu 21. 12. 2007 / 09:52 | |
| | No právě, buď je to "efemsíčko" a nebo "efemeska" . Každopádně chytré knížky se ztotožňují s již vyřčeným názorem FMS = FMC + další věci... takže bych se držel toho |
| |
|
| | | | Re: Re: konstrukce FMS v reálu 21. 12. 2007 / 12:33 | |
| | A včem je lepší mít dvě FMS než jednu ?? je to kuli záloze ?? a co se děje když má letadlo jenom jednu FMSku a ta vypadne ?? |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: konstrukce FMS v reálu 21. 12. 2007 / 12:38 | |
| | Bych řekl že logicky -> NON-RNAV. |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: konstrukce FMS v reálu 21. 12. 2007 / 13:08 | |
| | No právě tak proč si některý aerolinky nechávaj montovat akorát jednu FMSku |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: konstrukce FMS v reálu 21. 12. 2007 / 14:58 | |
| | Pretoze to je lacnejsie a jednoduchsie? |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: konstrukce FMS v reálu 21. 12. 2007 / 14:14 | |
| | | |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: konstrukce FMS v reálu 21. 12. 2007 / 14:59 | |
| | A cim chces v pripade vypadku FMS pocitat polohu v dostatocnej presnosti pre RNAV? |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: konstrukce FMS v reálu 21. 12. 2007 / 15:11 | |
| | Proc ta ironie? A cim chces pocitat dostatecne presne polohu v pripade vypadku druheho FMS? |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: konstrukce FMS v reálu 21. 12. 2007 / 15:34 | |
| | IRS? Ta to prý umí taky sama o sobě, ale je to konplikovanější (info from M.D.) |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: konstrukce FMS v reálu 21. 12. 2007 / 15:36 | |
| | Přepnu na VFR |
| |
|
|