| | | pilot - zak, je nejak znaceny? 19. 12. 2007 / 21:16 | |
| | Ahojte, ted me napadla jedna takova vec.
Kdyz se ucite v autoskole, mate na strese L. Kdyz se ucite s bus, troleybus, tram, tak mate CVICNA JIZDA. Proste jste vzdy nejak oznacen, at okoli vi, ze se ucite, a muzete udelat mensi chybu, pomaleji se treba rozmyslite a tak!
A je to nejak u letadel? Vi nejak ridici, ze jste zak na palube s instrktorem? Treba kdyz litate PPL s C182? A vi to nejak okolni piloti treba na LKMT, ze v CTR je pilot zak?
Jenom tak me to zajima, ted me to napadlo.
Dekuju za odpovedi |
| |
|
| | | Re: pilot - zak, je nejak znaceny? 19. 12. 2007 / 21:18 | |
| | | |
|
| | | Re: pilot - zak, je nejak znaceny? 19. 12. 2007 / 21:20 | |
| | "Vi nejak ridici, ze jste zak na palube s instrktorem? "
Bezpecne to poznas...Uz jenom podle hlasu a jistote v komunikaci...Neni to sice vetsinou nikde poznamena...Obcas je to v letovem planu pole 18 rmk /TRAINING FLIGHT
Pak uz jsou to proflakle volacky v realu...To uz vis ze leti vycvik...) |
| |
|
| | | Re: pilot - zak, je nejak znaceny? 19. 12. 2007 / 21:30 | |
| | PPL na C182? To bych si nechal libit
No a mensi chybku je v litani taky blby udelat Pomalym rozmyslenim se to neokeca. |
| |
|
| | | | Re: Re: pilot - zak, je nejak znaceny? 19. 12. 2007 / 21:33 | |
| | Promin promin, to byl preklep, myslel jsem 152 |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: pilot - zak, je nejak znaceny? 19. 12. 2007 / 21:36 | |
| | Ale co by Hold, někdo má talent a začíná na C182 a někdo ne no |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: pilot - zak, je nejak znaceny? 20. 12. 2007 / 13:08 | |
| | Copak talent,ale prachy na tu letovou hodinu to bude asi někde jinde naž u 152 |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: pilot - zak, je nejak znaceny? 20. 12. 2007 / 17:52 | |
| | Těžko říct... při cenách od některých leteckých škol by se to ani moc projevit nemuselo |
| |
|
| | | | Re: Re: pilot - zak, je nejak znaceny? 19. 12. 2007 / 22:00 | |
| | Nevím, jestli tu poznámku myslíš vážně nebo ne, C-182 jsem lítal, s motorem 230HP, a podstatný rozdíl proti C-172 jsem, až na místo pro posádku a spotřebu, neviděl. Kdybych měl začít znovu výcvik, nechal bych si líbit spíš to, co jsem si tehdy opravdu nechal líbit, a to poprdsona stoprdku I když mě od toho na škole kantoři odrazovali, že si zkazím návyky, neb to má ostruhu a metrický budíky. Ach, jak krásné je někdy nechat se kazit... I když pravdu kantoři měli, i přes mnohé pokusy se ze mě pořádného dopravního pilota vychovat nepodařilo a z blyštivé uniformy jsem utek
Jinak v USA je možné při prvním kontaktu s ATC uvést "student pilot", a ATC je o něco shovívavější
|
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: pilot - zak, je nejak znaceny? 20. 12. 2007 / 08:59 | |
| | No nevim, ja jsem lital 172S ktera ma cca 180hp a nerikam ze to je oproti nekterym 182kam extra rozdil, ale asi to citit bude, k tomu jeste stavitelna vrtule. Rozhodne to cestuje lip.
Spis jsem to myslel z hlediska financovani v ČR
btw.: vycvik jsem si taky odlital na stopetkach , nedam na ne dopustit |
| |
|
| | | Re: pilot - zak, je nejak znaceny? 19. 12. 2007 / 21:32 | |
| | V AIPu je (pro LKTB a LKMT tuším, nevím jak pro LKPR), že se musí tréningové lety hlásit min. 2 hod. předem. Na LKMT se místní lety hlásí tak, že se prostě na věžku zavolá, že by chtěli jednu např. C152 na okruhy za cca 20min a na dobu asi hodiny, jestli je to možné nebo něco v tom stylu. Takže řídící by o tom vždy měl vědět, co se týče výcviku PPL. Další už to může být trošku odlišné |
| |
|
| | | Re: pilot - zak, je nejak znaceny? 19. 12. 2007 / 22:03 | |
| | No nevím jak ostatní real piloti, ale já to dělal tak, že jsem jak při příletu na řízené i neřízené letiště oznamoval, že jsem "...výcvikový let za VFR..." a bla bla dále...
Jinak jak psal Eproučník, informace FPL v poli 18 RMK/TRNG, to jistí. |
| |
|
| | | | Re: Re: pilot - zak, je nejak znaceny? 19. 12. 2007 / 22:10 | |
| | Myslím, že obecně žádné zvláštní označení není, všechno záleží na domluvě před letem. Pokud se ale se stanovištěm LPS nikdo nedomluví, není žádný výcvikový let. Za provedení letu ale zodpovídá velitel letadla, tedy instruktor, pokud je přítomen. Když už letí žáček sólo, musí být natolik zdatný, že let zvládne. Ve vzduchu se nikdo neptá, bezpečnost musí být zajištěna! |
| |
|
| | | Re: pilot - zak, je nejak znaceny? 19. 12. 2007 / 23:03 | |
| | V podstate u armady bolo 1/3 letov z celkoveho poctu nalietanych hodin letov s instruktorom ako kontrolnych,kde sa hodnotilo,ci pilot ovlada uroven pilotaze ,na ktoru bol vycviceny.Takze je somarina aby niekto hlasil,ze je s instruktorom ako nejaka autoskola.V lufte ziadna autoskola nie je.Ak uz pilot absolvoval prve zoznamovacie vyvozne lety a pokracuje v nejakej metodike vycviku,tak musi plne zvladat a vykonavat vsetky pravidla leteckej prevadzky.Pokial pilot neovlada na zemi teoriu priebehu letu tak by ho instruktor vobec nemal pustit do masiny na let.
Pokial maju v plane na nejakom letisku brusit nespocetne mnozstvo okruhov,tak vobec nezaskodi sa bezprostredne pred letom spojit s obsluhou na vezi toho letiska a pripravit ho na tuto cinnost.V tom pripade sa obsluha veze pripravi na naslednu zataz x-litrami kavy a bezmedznou trpezlivostou. |
| |
|
|