| | | Embraer Checklist záhada s vypuštěním paliva 14. 12. 2007 / 09:00 | |
| | Ahoj,
při opuštění letadla (Embraer Legacy 600) za námrazových podmínkech jsou v Operation Manual mimo jiné dva body:
Water and Waste System ... DRAINED
Drain water and waste from all water tanks, if cold soak temperature is expected to be below 0*C.
Fuel System ... DRAINED
Drain water from all fuel tanks, if cold soak temperature is expected to be below 0*C.
První bod je jasný, tomu druhému bodu neruzumím. V palivových nádržích je voda?
Co tím myslí? Palivo tím nemyslí protože teplota paliva může být až -40 stupňů pro použití v APU či motorech.
|
| |
|
| | | Re: Embraer Checklist záhada s vypuštěním paliva 14. 12. 2007 / 10:39 | |
| | V palivu může být voda, ale samozřejmě to není žádoucí. Proto se to má odkalit, aby nezamrzla a pak tam ledové krystalky nedělaly paseku |
| |
|
| | | Re: Embraer Checklist záhada s vypuštěním paliva 14. 12. 2007 / 10:41 | |
| | V každém palivu a v každé nádrži je určitý podíl vody. Čím lepší palivo a lepší konstrukce, tím míň, ale 100% to zaručit nelze. Speciálně pokud je např. v nádržích hodně vzduchu (ie málo paliva) a nechají se tak stát třeba v hodně vlhkém vzduchu přes noc kdy rapidně klesne teplota.
Proto mají všechny tyhle "otevřené" systémy letadla drains, kterými se nakondenzovaná vlhkost vypustí. U paliva je pak relativně výhoda, že je lehčí než voda, která se drží na dně. Dá se to pak např. u malých letadel vyřešit nízko položenými drains, kde si nacucneš palivo do testeru a zkontroluješ jestli je v něm voda nebo ne a pokud ano, tak je potřeba ji z toho dostat.
Je to hodně důležité...jednak voda zrovna dobře nehoří (i když se dá např. používat pro zvýšení výkonu proudových motorů, ale to je na jinou debatu) a druhak speciálně u elektricky měřených nádrží se pak jeví, že je mnohem větší množství paliva než ve skutečnosti. |
| |
|
| | | | Re: Re: Embraer Checklist záhada s vypuštěním paliva 14. 12. 2007 / 10:53 | |
| | Díky oběma, už je to jasné. |
| |
|
|