V každém palivu a v každé nádrži je určitý podíl vody. Čím lepší palivo a lepší konstrukce, tím míň, ale 100% to zaručit nelze. Speciálně pokud je např. v nádržích hodně vzduchu (ie málo paliva) a nechají se tak stát třeba v hodně vlhkém vzduchu přes noc kdy rapidně klesne teplota.
Proto mají všechny tyhle "otevřené" systémy letadla drains, kterými se nakondenzovaná vlhkost vypustí. U paliva je pak relativně výhoda, že je lehčí než voda, která se drží na dně. Dá se to pak např. u malých letadel vyřešit nízko položenými drains, kde si nacucneš palivo do testeru a zkontroluješ jestli je v něm voda nebo ne a pokud ano, tak je potřeba ji z toho dostat.
Je to hodně důležité...jednak voda zrovna dobře nehoří (i když se dá např. používat pro zvýšení výkonu proudových motorů, ale to je na jinou debatu) a druhak speciálně u elektricky měřených nádrží se pak jeví, že je mnohem větší množství paliva než ve skutečnosti. |
|