FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je úterý 24. 12. 2024, svátek má Adam a Eva Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Embraer Checklist záhada s vypuštěním paliva Jeden příspěvek | Celý strom
Embraer Checklist záhada s vypuštěním paliva   14. 12. 2007 / 09:00
leonell
Ahoj,
při opuštění letadla (Embraer Legacy 600) za námrazových podmínkech jsou v Operation Manual mimo jiné dva body:

Water and Waste System ... DRAINED
Drain water and waste from all water tanks, if cold soak temperature is expected to be below 0*C.

Fuel System ... DRAINED
Drain water from all fuel tanks, if cold soak temperature is expected to be below 0*C.


První bod je jasný, tomu druhému bodu neruzumím. V palivových nádržích je voda?
Co tím myslí? Palivo tím nemyslí protože teplota paliva může být až -40 stupňů pro použití v APU či motorech.

 

Re: Embraer Checklist záhada s vypuštěním paliva   14. 12. 2007 / 10:39
A.J.Scandall   
V palivu může být voda, ale samozřejmě to není žádoucí. Proto se to má odkalit, aby nezamrzla a pak tam ledové krystalky nedělaly paseku
 

Re: Embraer Checklist záhada s vypuštěním paliva   14. 12. 2007 / 10:41
Rychlokvaška
V každém palivu a v každé nádrži je určitý podíl vody. Čím lepší palivo a lepší konstrukce, tím míň, ale 100% to zaručit nelze. Speciálně pokud je např. v nádržích hodně vzduchu (ie málo paliva) a nechají se tak stát třeba v hodně vlhkém vzduchu přes noc kdy rapidně klesne teplota.

Proto mají všechny tyhle "otevřené" systémy letadla drains, kterými se nakondenzovaná vlhkost vypustí. U paliva je pak relativně výhoda, že je lehčí než voda, která se drží na dně. Dá se to pak např. u malých letadel vyřešit nízko položenými drains, kde si nacucneš palivo do testeru a zkontroluješ jestli je v něm voda nebo ne a pokud ano, tak je potřeba ji z toho dostat.

Je to hodně důležité...jednak voda zrovna dobře nehoří (i když se dá např. používat pro zvýšení výkonu proudových motorů, ale to je na jinou debatu) a druhak speciálně u elektricky měřených nádrží se pak jeví, že je mnohem větší množství paliva než ve skutečnosti.
 

Re: Re: Embraer Checklist záhada s vypuštěním paliva   14. 12. 2007 / 10:53
leonell
Díky oběma, už je to jasné.
 

VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ