FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je úterý 24. 12. 2024, svátek má Adam a Eva Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Jaký je rozdíl mezi vlastnostmi amerických a evropských letadel? Jeden příspěvek | Celý strom
Jaký je rozdíl mezi vlastnostmi amerických a evropských letadel?   12. 12. 2007 / 07:47
Sloupek   
V posledním odstavci tohoto článku o neštástné havárii beechcraftu na ukrajině autor v posledním odstavci zmiňuje odlišné vlastnosti letadel vyrobených v americe a evropě.Které vlastnosti tím myslí?Nebo to je zase jen rádoby chytré komentování bez jakýchkoliv znalostí?
http://www.novinky.cz/clanek/128705-hlavni-verze-padu-ceskeho-letadla-u-kyjeva-spatne-pocasi.html
 

Re: Jaký je rozdíl mezi vlastnostmi amerických a evropských letadel?   12. 12. 2007 / 07:53
Toomitsch
No vycetl jsem z toho, ze to rikal Stana Sklenar a pochybuju ze ten bude neco placat do vzduchu...
 

Re: Re: Jaký je rozdíl mezi vlastnostmi amerických a evropských letadel?   12. 12. 2007 / 08:39
Sloupek   
Tak toho jsem si nevšimnul...
Ale stejně by mně teda zajímalo které vlastnosti měl na mysli a jsou tak rozdílné že to zmiňuje v souvislosti s tou havárií.Protože pilot byl velmi zkušený a měl nalétáno na tomto stroji mnoho hodin tak ho pravděpodobně jiné vlastnosti nemohli překvapit.
 

Re: Re: Re: Jaký je rozdíl mezi vlastnostmi amerických a evropských letadel?   12. 12. 2007 / 09:28
OK-BKY
Jediny co me napada, je ze treba americani nepouzivaji pri zatackach vubec nohy a tak jim konstrukteri ulehcili a sprahli jim nozni a rucni rizeni, takze to v zatackach rideji jenom rukama...
 

Re: Re: Re: Re: Jaký je rozdíl mezi vlastnostmi amerických a evropských letadel?   12. 12. 2007 / 09:36
Sloupek   
To znamená že to pak funguje jako u FSky autosměrovka?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Jaký je rozdíl mezi vlastnostmi amerických a evropských letadel?   12. 12. 2007 / 09:43
OK-BKY
no v podstate jo...ale na pristani a vzlet do toho stejne musis slapat na vylouceni snosu
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jaký je rozdíl mezi vlastnostmi amerických a evropských letadel?   12. 12. 2007 / 09:50
Sloupek   
No právě.To mě zajímalo. A při pojíždění se s tím taky zatáčí asi normálně ne ?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jaký je rozdíl mezi vlastnostmi amerických a evropských letadel?   12. 12. 2007 / 09:58
OK-BKY
jj. to taky. ale proste kdyz letis normalne zatacku, tak nemusis resit zadny skluzy ani vykluzy....proste to dela krasnou predpisovou zatacku...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jaký je rozdíl mezi vlastnostmi amerických a evropských letadel?   12. 12. 2007 / 10:15
brendon (SVK832)   
To chcem! . Kedze pedale nemam.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jaký je rozdíl mezi vlastnostmi amerických a evropských letadel?   12. 12. 2007 / 11:09
Luděk Ch.
Si aktivuj autorudder
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jaký je rozdíl mezi vlastnostmi amerických a evropských letadel?   12. 12. 2007 / 10:57
Sloupek   
btw když si nastavím autosměrovku můžu pak někde ovládat samostatně směrovku?Pokud si to dobře pamatuju tak mi směrovka nereagovala dokud jsem zase nezrušíl autosměrovku.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jaký je rozdíl mezi vlastnostmi amerických a evropských letadel?   12. 12. 2007 / 11:10
Luděk Ch.
To asi těžko, když ji ovládá automatika, ne? Ale na zemi reaguje, takže v pohodě.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jaký je rozdíl mezi vlastnostmi amerických a evropských letadel?   12. 12. 2007 / 11:22
Sloupek   
No ale pokud mi třeba fouká vítr těsně před rnw a chci to srovnat při aktivní autosměrovce tak to znamená většinou crash protože nemůžu pouze změnit bez náklonu.
 

Re: Re: Re: Re: Jaký je rozdíl mezi vlastnostmi amerických a evropských letadel?   12. 12. 2007 / 11:09
A.J.Scandall   
Propojení křidélek se směrovkou jsem zažil jenom na Bonanze (+PA-28, na ten jsem zapomněl). A i tam to bylo přes pružiny, a zabralo to jen při výraznější výchylce. Ostatních asi deset typů amerických letadel, které jsem létal (A-1B, AT-6D, Aeronca 7DC, Mooney 20, Great Lakes, C-172,182 a B-737) nic takového nemají, nemluvíme-li ovšem o yaw-damperu, kterýžto je ale něco jiného a mají ho i evropské stroje. A u Bonanzy to propojení bylo spíš ke vzteku.

Mimochodem noha se s výjimkou starších motoráků (většinou ostruhových) se za letu nemusí používat u žádného typu (nemluvím o vzletu a přistání, pochopitelně)

Jinak že-by americké stroje měly mít jiné letové vlastnosti než evropské, o tom mi není nic známo (nebavíme-li se o otázce Airbus kontra zbytek světa).

Takže nohy při zatáčení nepoužívají ani češi (s výjimkou třeba řady Z-26, to je ovšem lahůdka), se spřažením to ale nemá nic společného
 

Re: Re: Re: Re: Re: Jaký je rozdíl mezi vlastnostmi amerických a evropských letadel?   12. 12. 2007 / 11:11
OK-BKY
tak uz pak nevim...rikal mi to Ing., ze prej to takhle delaji..takze praxe je asi zase trosicku nekde jinde. Nicmene ja sem to zazil na Cirrusu SR20.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jaký je rozdíl mezi vlastnostmi amerických a evropských letadel?   12. 12. 2007 / 11:26
A.J.Scandall   
Cirrus jsem nelétal, pravda. Ale tenhle systém propojení mi přišel nešikovnej (hlavně při vzletu a přistání) a hlavně celkem zbytečnej
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jaký je rozdíl mezi vlastnostmi amerických a evropských letadel?   12. 12. 2007 / 11:28
OK-BKY
No ja toho nemam zase tak moc nalitano(celkem jen 30hodin kdyz mi to nekdo pujcil)...takze me berte s rezervou. lital sem akorat C150, Z142, Z42, Blanik, Vivat, Cirrus SR20G. Ale je pravda, ze mi to prislo takovy fajn behem toho letu. I kdyz je pravda, ze ten Cirrus ma na ovladaci pace kloboucek na trim a autopilota, takze je to krasny pohodlny cestovni letadlo
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jaký je rozdíl mezi vlastnostmi amerických a evropských letadel?   12. 12. 2007 / 13:18
David75
Mně teda cirrus moc pohodovej při přistání díky této vlastnosti s bočním větrem nepřipadá. Zlatá 142
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jaký je rozdíl mezi vlastnostmi amerických a evropských letadel?   12. 12. 2007 / 13:22
OK-BKY
tak to asi zalezi na kazdym...to jak sem si ho vyzkousel, tak bych ho za 142ku uz nemenil
 

Re: Re: Re: Re: Re: Jaký je rozdíl mezi vlastnostmi amerických a evropských letadel?   12. 12. 2007 / 11:28
Sloupek   
To znamená že při zatáčení nemusím řešit kuličku protože to stejně neovládám nohama?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jaký je rozdíl mezi vlastnostmi amerických a evropských letadel?   12. 12. 2007 / 11:31
OK-BKY
jj
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jaký je rozdíl mezi vlastnostmi amerických a evropských letadel?   12. 12. 2007 / 11:35
Aldaran
u malych letadel zale na koncepci... u takoveho Echa v podstate do 15-20stupnu naklonu nohy nejsou potreba, u Lambady a Eurostaru ano, jsou pak typy, kde se musi slapat jako do zeli... ta ze u malych letadel bych to nedelil USA-EU ale typ podle typu. Myslim, ze zadne pravidlo na toto neexistuje.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jaký je rozdíl mezi vlastnostmi amerických a evropských letadel?   12. 12. 2007 / 11:50
A.J.Scandall   
U yaw-damperu to vpodstatě platí.

Pokud tam yaw-damper není, ale jen to jednoduché propojení, tak to stejně kuličku moc neudrží. Primární důvod těhle carapatiček bývá spíš ten, že se při zkušebních letech přišlo na nadměrný "adverse yaw", tzn. jev, kdy při vychýlení křidélek do jedné strany je prvopočáteční zatáčivý efekt ve směru do zatáčky tlumený zvýšeným odporem na "vnějším" křidélku (tj. na tom, které se vychyluje dolů). A někdy na eliminaci nestačí ani diferenciace křidélek. Tenhle "adverse yaw" je až nepříjemný na Aeronce 7DC Champion, kde v první okamžik vstupu do zatáčky, bez použití nohy, šel čumák dokonce lehce na druhou stranu, než pozvolna začal točit do směru zatáčky. Zcela evidentně při tom šla kulička silně do zatáčky (skluz). Tam bylo potřeba značně použít nohu, ale jenom v prvopočátek, protože jinak z toho zase byla pěkná výkluzová zatáčka... Takovýhle lítání mě bavilo
 

Re: Jaký je rozdíl mezi vlastnostmi amerických a evropských letadel?   13. 12. 2007 / 15:54
Rychlokvaška
Já jenom doplním PA34 Seneca. Není to ale řešeno propojením, ale adverse yaw je potlačovaný diferenciálními (nahoru se vychylují o jinou výchylku než dolů) friese (jdoucí nahoru má náběžku, co je "vystrčená" do proudění a způsobuje tak na straně křídla co jde dolů příslušný odpor) ailerony. Na koordinaci tak není pedálů potřeba a kulička pokud se vůbec hejbe, je to jen nepatrně.

Směrovka (a za to pořdáná a včetně trimu) je tam pak jen kvůli asymetrickému řízení a smo vzletu/přistání.
 

Czech Virtual Air Rescue Service
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ