Propojení křidélek se směrovkou jsem zažil jenom na Bonanze (+PA-28, na ten jsem zapomněl). A i tam to bylo přes pružiny, a zabralo to jen při výraznější výchylce. Ostatních asi deset typů amerických letadel, které jsem létal (A-1B, AT-6D, Aeronca 7DC, Mooney 20, Great Lakes, C-172,182 a B-737) nic takového nemají, nemluvíme-li ovšem o yaw-damperu, kterýžto je ale něco jiného a mají ho i evropské stroje. A u Bonanzy to propojení bylo spíš ke vzteku.
Mimochodem noha se s výjimkou starších motoráků (většinou ostruhových) se za letu nemusí používat u žádného typu (nemluvím o vzletu a přistání, pochopitelně)
Jinak že-by americké stroje měly mít jiné letové vlastnosti než evropské, o tom mi není nic známo (nebavíme-li se o otázce Airbus kontra zbytek světa).
Takže nohy při zatáčení nepoužívají ani češi (s výjimkou třeba řady Z-26, to je ovšem lahůdka), se spřažením to ale nemá nic společného |
|