V ČR je RNAV s RNP5. To v praxi znamená, že můžeš letět jakýmkoliv systémem, který ti:
a) umožní kdykoliv určit přesnou zeměpisnou polohu letadla a letět z této polohy nebo libovolného bodu na jiný libovolný bod povrchu - to se skrývá pod zkratkou RNAV
b) a pomocí něj se udržíš v rozstahu požadované navigační přesnosti (tedy udržíš odchylku menší než 5NM po 95% času letu - to se skrývá pod zkratkou RNP5
Co je jako zdroj dat je celkem jedno, důležité by mělo být, že tyto údaje znáš kdykoliv, pokud možno jako výsledek automatického výpočtu (pokud spočítat polohu letadla zabere celému člověku tři minuty práce s navigačním počítadlem, tak je to k ničemu, protože tou dobou bude už tvůj bulík o 18 NM jinde) a že jsou prezentovány v takové formě, která pilotovi umožní RNP udržet.