Je CANCEL HOLDING nějaká česká specialita ? Já osobně jsem tuhle instrukci nejen nikdy neslyšel, ale není ani součástí CAP413 Radiotelephony Manual pro UK, ani součástí dodatku, který popisuje odlišnosti UK od ICAO. Zrušení HOLDu se považuje jako default, pokud následuje změna kurzu (snad s výjimkou kdyby to byla nějaká šílená avoidance).
V praxi to zatím kdykoliv jsem letěl (a že holdujeme každý let min. 2x) probíhalo takhle:
- Radarové vektorování - holduju, řídící mi kdykoliv v průběhu holdu řekne jakoukoliv instrukci (výška, heading, ...), tak pokud je to nějaký DCT nebo HDG, tak přeruším HOLD v místě kde jsem a pokračuju podle instrukcí, pokud je to výška, tak ihned klesám a pokračuju v holdování. A protože prioritou je rychlost a ekonomika, snad nikdy jsem nedostal "AFTER xxx HEADING yyy". Vždy prostě např. točím teprve do outbound legu a další instrukce je "OWN NAVIGATION DTY", nebo "HEADING xxx"
- Procedurální řízení - klasicky např. v okamžiku kdy letím outbound leg v holdu, nebo v případě výcviku zahlásím ready for the procedure, tak dostanu "AFTER PASSING xxx, CLEARED NDB/DME PROCEDURE, REPORT BEACON OUTBOUND", pak když zahlásím, tak "REPORT LEAVING FLxxx", pak "REPORT BASE TURN COMPLETE" a pak změna na tower, atd. Čili měl bych pokračovat jak v původním příkladu až na beacon/fix a pak pokračovat s procedurou. ALE! jsou výjimky, kdy z různých důvodů (velký úhlový rozdíl outbound a holdu) existují alternate procedures, kdy se například provede "vystoupení" z HOLDu po zaletění klasické jedné minuty, pak se pokračuje další uvedený čas v outbound headingu, pak se nalítne nějaký radiál od majáku a base turn část na final app course se začne točit v nějakém čase, nebo DME vzdálenosti. |
|