| | | Přerušení holdingu 10. 12. 2007 / 23:22 | |
| | Chci se zeptat:
Pokud kroužím nad DONAD (třeba) ve výšce FL60 a dostanu:
OKABC, descent 4500 ft, QNH 0995 hpa, after DONAD follow ILS procedure runway 29.
znamená to že:
a) sklesám kroužením do 4500 a pak opustím po DONADu holding a pokračuji.
b) opustím po DONADu holding, pokračuji a průběžně klesám do 4500
Dík. |
| |
|
| | | Re: Přerušení holdingu 10. 12. 2007 / 23:32 | |
| | Prvořadě musí zaznít instrukce CANCEL HOLDING. Když nenásleduje další instrukce, pokračuješ do fixu definujícího vyčkávací obrazec a dále pokračuješ po trati. Klesání je dle ATC.
Příkaz, který uvádíš, by teoreticky měl být proveden jako varianta b), ale upřímě řečeno, nic takového jsem v životě neslyšel...
Realita bývá spíš takováhle: CSA xxx, cancel holding, turn right heading 060, descend FL60. Jinými slovy hodíš celej holding za hlavu a hned točíš do kursu, který ti dá ATC |
| |
|
| | | | Re: Re: Přerušení holdingu 10. 12. 2007 / 23:37 | |
| | No vida, tohle bych tedy pochopil jako variantu a, tj. klesat v obrazci do 4500ft, obrazec dokončit podle mapy a pokračovat dále podle instrukcí, samozřejmě pokud nezazní zmíněné "cancel holding". Je vidět že je stále se co učit... |
| |
|
| | | | Re: Re: Přerušení holdingu 10. 12. 2007 / 23:42 | |
| | | |
|
| | | | Re: Re: Přerušení holdingu 11. 12. 2007 / 00:00 | |
| | jo to v zivote neuslysis krome letecke skoly a vycviku ATC Tim ti ATC rika, abys letel standardne publikovanou ILS procedurou, ale presto drzel vysku. Nikde totiz neni prikaz, ktery pilota donuti pokracovat procedurou a pri tom drzet vysku, dost casto nutne pri proceduralnim rizeni...
Jinak k otazce...je to za B, klesas na 4500ft a vyckavas, jakmile passnes DONAD, tak pokracujes podle mapy na ILS, ale drzis (pripadne jeste doklesavas) na zadanou vysku...Pokud by zaznelo, po minuti DONAD povoleno ILS priblizeni, tak pokracujes podle mapy do ILS a muzes si klesat podle mimimalnich vysek na vysku stanovenou pro ILS (4000ft LKPR, 4500ft LKKV atd...) |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Přerušení holdingu 11. 12. 2007 / 00:34 | |
| | Pochopil jsem dobře že:
OKABC, descent 4500 ft, QNH 0995 hpa, after DONAD follow ILS procedure runway 29.
kroužím dokud nesklesám na 4500ft a pak (aniž bych dostal cancel holding) následujícím průchodem přes DONAD holding opustím a pokračuji ILS procedurou?
Zatímco varianta s Cancel holding opustí okamžitě vyčkávání a pak by se teprve klesalo?
|
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Přerušení holdingu 11. 12. 2007 / 04:45 | |
| | nn, klesas a poprve jakmile passnes DONAD, opoustis hold a pokracujes v klesani...Cancel holding musi naslledovat instruikce co delat.... |
| |
|
| | | | Re: Re: Přerušení holdingu 11. 12. 2007 / 00:02 | |
| | jsi si jisty ze klesa az po DONADu? podminene povoleni ma pro cast ktera se vztahuje k procedure priblizeni. klesani ma jako normalni instrukci |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Přerušení holdingu 11. 12. 2007 / 02:46 | |
| | A čo tam asi napísal? Ty už takto v noci špatne vidíš na ten monitor, čo? |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Přerušení holdingu 11. 12. 2007 / 07:16 | |
| | "opustím po DONADu holding, pokračuji a průběžně klesám do 4500"
me tato veta zni jako ze po donadu opoustim holding (carka) nasledne pokracuji (zrejme podle procedury) a u toho (tj az po donadu) klesam do 4500 |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Přerušení holdingu 11. 12. 2007 / 07:21 | |
| | Ano Serži, vystihl jsi naprosto přesně myšlenku bodu B.
|
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Přerušení holdingu 11. 12. 2007 / 07:25 | |
| | jenze co psal AJS, LS a ostatni a taky co je spravne je trosku jine. ono totiz klesani zahajujes hned. to je cast instrukce "descend 4500", dalsi samostatna instrukce je "after passing donad proceed ILS procedure rwy 29" nebo jak bylo presne zneni... celkove vzato, klesani zahajujes hned, nezavisle na tom v jake vysce budes krizovat donad pokracujes podle mapky a doklesavas si do 4500 a drzis je do dalsi instrukce |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Přerušení holdingu 11. 12. 2007 / 07:28 | |
| | .. a jen bych doplnil, že pokud do FAF29 nedostaneš instrukci "cleared for ILS approach runway 29", tak pokračuješ na Missed approach procedure.. |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Přerušení holdingu 11. 12. 2007 / 07:33 | |
| | Díky, konečně jsem to pochopil.
A je to varianta C
|
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Přerušení holdingu 11. 12. 2007 / 07:37 | |
| | A musí tam být CANCEL HOLDING nebo ne?
|
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Přerušení holdingu 11. 12. 2007 / 09:45 | |
| | Musí. Jinak Sargův výklad je asi nejsprávnější.
|
| |
|
| | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Přerušení holdingu 11. 12. 2007 / 14:54 | |
| |
neco me na tom ivao naucili |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Přerušení holdingu 11. 12. 2007 / 10:40 | |
| | Aha, tak to jsem zcela správně nepochopil to, co myslíš tím "průběžně klesám". Samozřejmě že začneš klesat hned. Má-li tomu být jinak, ATC dá instrukci (hlavně v zemích dálných, kde se řídí procedurálně) "after passing xxxxx descend FLYY". Tam ale samozřejmě musí zaznít ta podmínka.
Jinak, upřímě řečeno, v reálném světě, snad s výjimkou Ruska, dává ATC příkazy tak, že i ze samého významu instrukce je jasné, co se má provádět. Takže v tom není třeba hledat kulišárny, a udělat to tak, ja řídící říká. |
| |
|
| | | | Re: Přerušení holdingu 11. 12. 2007 / 11:10 | |
| | Je CANCEL HOLDING nějaká česká specialita ? Já osobně jsem tuhle instrukci nejen nikdy neslyšel, ale není ani součástí CAP413 Radiotelephony Manual pro UK, ani součástí dodatku, který popisuje odlišnosti UK od ICAO. Zrušení HOLDu se považuje jako default, pokud následuje změna kurzu (snad s výjimkou kdyby to byla nějaká šílená avoidance).
V praxi to zatím kdykoliv jsem letěl (a že holdujeme každý let min. 2x) probíhalo takhle:
- Radarové vektorování - holduju, řídící mi kdykoliv v průběhu holdu řekne jakoukoliv instrukci (výška, heading, ...), tak pokud je to nějaký DCT nebo HDG, tak přeruším HOLD v místě kde jsem a pokračuju podle instrukcí, pokud je to výška, tak ihned klesám a pokračuju v holdování. A protože prioritou je rychlost a ekonomika, snad nikdy jsem nedostal "AFTER xxx HEADING yyy". Vždy prostě např. točím teprve do outbound legu a další instrukce je "OWN NAVIGATION DTY", nebo "HEADING xxx"
- Procedurální řízení - klasicky např. v okamžiku kdy letím outbound leg v holdu, nebo v případě výcviku zahlásím ready for the procedure, tak dostanu "AFTER PASSING xxx, CLEARED NDB/DME PROCEDURE, REPORT BEACON OUTBOUND", pak když zahlásím, tak "REPORT LEAVING FLxxx", pak "REPORT BASE TURN COMPLETE" a pak změna na tower, atd. Čili měl bych pokračovat jak v původním příkladu až na beacon/fix a pak pokračovat s procedurou. ALE! jsou výjimky, kdy z různých důvodů (velký úhlový rozdíl outbound a holdu) existují alternate procedures, kdy se například provede "vystoupení" z HOLDu po zaletění klasické jedné minuty, pak se pokračuje další uvedený čas v outbound headingu, pak se nalítne nějaký radiál od majáku a base turn část na final app course se začne točit v nějakém čase, nebo DME vzdálenosti. |
| |
|
| | | | | Re: Re: Přerušení holdingu 11. 12. 2007 / 11:37 | |
| | Jestli to je či není součástí frazeologie jsem nezjišťoval, faktem je, že jsem to slyšel dost často, nechci říct pokaždé. Možná to řídící přidávají pravě jen pro jasnost instrukce.
Instrukci AFTER xxx HEADING yyy uslyšíš často právě na Heathrow (formou fráze "LEAVE LAM HDG 275")
K tomu druhému, to je typická výcviková fráze, jaké se tu zmiňovali, v reálu to takhle neuslyšíš. Tam zpravidla následuje vectoring a klesání po jedné či dvou hladinách |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Přerušení holdingu 11. 12. 2007 / 19:59 | |
| | Dík za info, vážně to slyším prvně v životě.
K tomu Heathrow - mňojo, tam jsou ostatně holdy takříkajíc nedílnou součástí přiblížení |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Přerušení holdingu 11. 12. 2007 / 20:11 | |
| | Jestli mě něco mrzí, tak že na Heathrow už skoro tři roky nelítám, a jen tak lítat nebudu. To letiště jsem si fakt zamiloval... Speciálně v dřívějších dobách, když pojížděčky byly ještě po "staroanglicku" značené v blocích!!!! |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Přerušení holdingu 11. 12. 2007 / 20:54 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Přerušení holdingu 11. 12. 2007 / 21:30 | |
| | Pojížděcí dráhy byly rozdělené na desítky úseků (tzv. block), číslované od jedničky, a řídící řekl třeba "taxi to block 106", tzn. člověk jel až do určeného bloku a tam čekal na další instrukce. Pro zajímavost, bloky byly značené i VPD.
Zkusím přiložit obrázek |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Přerušení holdingu 11. 12. 2007 / 21:41 | |
| | To je dobry! A rikali vam taky pres ktere bloky mate jet anebo to bylo na vasi libovuli? |
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Přerušení holdingu 11. 12. 2007 / 21:54 | |
| | Třeba na EGLL specifikovali jestli jet po Outer či Inner (řeč je o těch dvou paralelních obvodových pojížděčkách, v mapě (O) resp. (I). Jinak to probíhalo tak, že dávali instrukce jen pár bloků dopředu, což většinou vylučovalo dvojakost. Pokud ne, upřesňovali to stylem "taxi via block xxx to block yyy" |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Přerušení holdingu 11. 12. 2007 / 23:03 | |
| | To je zajimavy system. Prijde mi to bezpecnejsi nez pismenka, specialne pak pismenka seskupovana ve skupiny v pripade ze dojde zakladni sada...
|
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Přerušení holdingu 12. 12. 2007 / 07:13 | |
| | ....aneb taxi alpha, alpha charlie, mike alpha, hold short of bravo fox, expect link bravo echo to apron foxtrot stand foxtrot one...
Ale značení pojížděček čísly, jako v Rusku, je ještě daleko horší a nebezpečnější. Bloky jsem měl nejradši, už se ale nevidí. |
| |
|
| | | | | Re: Re: Přerušení holdingu 11. 12. 2007 / 12:13 | |
| | | |
|
|