FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je úterý 24. 12. 2024, svátek má Adam a Eva Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Zataženo nebo začouzeno? Jeden příspěvek | Celý strom
Zataženo nebo začouzeno?   10. 12. 2007 / 19:59
skyfly
Táto fotografia vo mne evokovala spomienku na to, že ma vždy zaujímalo, prečo všetky ruské éra tak výdatne čmudia ?
Nie som technický typ, takže mi to niekto pls vysvetlite, žerú viacej oleja, alebo čo ? a ak áno tak prečo ?
http://www.planes.cz/cs/photo/1021777/
 

Re: Zataženo nebo začouzeno?   10. 12. 2007 / 20:12
Serž   
asi jako u ZILu, 100/100
 

Re: Zataženo nebo začouzeno?   10. 12. 2007 / 20:32
FSPilot   
Pravděpodobně špatně zvolená směs přicháející do motoru, což způsobuje nedokonalé hoření a proto jsou pak spaliny čééérné Si teda myslím
 

Re: Re: Zataženo nebo začouzeno?   10. 12. 2007 / 20:55
Jaakov   
SI mysim, že u turbovrtulí se směs teda neřeší, prostě dochází k nedokonalýmu spalování a čoudí to, u některejch letadel víc, u některejch míň...
 

Re: Re: Re: Zataženo nebo začouzeno?   10. 12. 2007 / 20:57
FSPilot   
Nojo, to je taky vlastně fakt Tak to bude špatně navolená směs v motorech a nebo je to tak, aby to dávalo největší výkon za cenu trošku horší ekologie no
 

Re: Re: Re: Re: Zataženo nebo začouzeno?   10. 12. 2007 / 21:50
Toomitsch
To ne L-410 necoudi, ty kraaaasne voni
 

Re: Re: Re: Re: Re: Zataženo nebo začouzeno?   10. 12. 2007 / 21:54
Lowmick   
No ten Jet voni jen kdyz u nej celej den v lete nestojis a necuchas ho...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zataženo nebo začouzeno?   10. 12. 2007 / 22:01
Toomitsch
Mne bude vonet porad, nemuzu se toho "nacuchat"
 

Re: Re: Re: Re: Re: Zataženo nebo začouzeno?   10. 12. 2007 / 22:03
FSPilot   
410 je krasavice a né to, co je na fotce v prvním přízpěvku
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zataženo nebo začouzeno?   10. 12. 2007 / 22:17
Toomitsch
Z L410 teprve bude krasavice,a z se do ni zacne davat glass cockpit
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zataženo nebo začouzeno?   10. 12. 2007 / 23:05
FSPilot   
NE eeeeee... Glas cockpit není nic pěkného Pěkné éro je vyváženo tak, že je snadno ovladatelné, palubovka je pěkná a přehledná, ale zároveň si zachovává vzhled a romantiku všech těch "budíků a mocčudlíků", co všichni tak obdivujou, že se v tom nikdo nevyzná a né že vypadá jako videohra v krabici Ale jsem na ten glass zvědavý, co s tím provedou V tomhle jsem staromódní a tak i zůstanu
 

Re: Re: Zataženo nebo začouzeno?   10. 12. 2007 / 21:16
kutak
to je jasný, přimíchali moc oleje
 

Re: Re: Re: Zataženo nebo začouzeno?   10. 12. 2007 / 21:18
donCarlos
nebo prilozili moc hnedyho uhli
 

Re: Re: Zataženo nebo začouzeno?   10. 12. 2007 / 21:21
Mike2811
Což mě přivádí na dotaz, má vrtulový nebo turbovrtulový motor něco jako katalyzátor a filtr pevných částic? U proudového motoru jde všechen bordel asi rovnou ven...
 

Re: Re: Re: Zataženo nebo začouzeno?   10. 12. 2007 / 22:18
jirkaletec
To je podstata všech ruskejch mašin.Pořádná spotřeba a vysoký emise tak se pozná ruskej stroj
 

Re: Re: Re: Re: Zataženo nebo začouzeno?   11. 12. 2007 / 00:05
Serž   
to platilo kdysi. ted uz zjistili ze jen tak cepovat palivo je prilis nakladne takze i nove motory jsou mene hladove
 

Re: Zataženo nebo začouzeno?   10. 12. 2007 / 22:50
A.J.Scandall   
Je to proto, že to jsou starý motory z dob, kdy ještě materiály nebyl na moc vysoký úrovni, a hoření probíhalo kvůli jejich životnosti při daleko nižších teplotách, tzn. spalování nebylo moc dobrý a z motoru lítalo spousta špatně spálenejch částic. Stejný problém měly i starší americký motory, takže je možné občas vidět pěknou čmoudivku v podobě DC-9 a 737-200 s JT-8D starších verzí

Dalším faktorem jsou paliva. Tuhle jsme byli na výcviku v Americe, a staří orli, jeden nás učil a druhý byl můj spolužák, vzpomínali na "starý dobrý JP-4, sakra, to bylo palivo, forsáž zapálila hned, akorát ten čmoud, s tou novou JP-8 to zapálení trvá věčnost, a navíc to víc čmoudí". Proto je i vidět, že někdy stejný typ letadla čmoudí víc a někdy míň, podle toho, co tam nalejou (a samozřejmě se to mění i podle atmosférických podmínek)

A v neposlední řadě hraje roli vstřikování vody pro zvýšení tahu při vzletu. To měly první 707, DC-8, CV-880 ap., a taky na dobovejch fotkách je vidět čmoud opravdu extrémní http://www.airliners.net/open.file/0541868/M/ . L-410 to měla, ale nikdy jsme to nepoužili. Třeba tím An-12 je vybavená taky (i když pochybuju)
 

Re: Re: Zataženo nebo začouzeno?   10. 12. 2007 / 23:04
Toomitsch
No ono se to u L-410 pouziva pri startu ve vysoke nadmorske vysce a jeste je to nejak omezene dobou pouziti, nevim to ted z hlavy, musel bych se mrknout do flight manualu...
 

Re: Re: Re: Zataženo nebo začouzeno?   10. 12. 2007 / 23:09
A.J.Scandall   
Hlavně se to po nepoužití musí hned vypustit, aby to nezamrzlo - a tak se to tam ani neleje, pokud to "hot and high" podmínky nevyžadují
 

Re: Re: Re: Re: Zataženo nebo začouzeno?   10. 12. 2007 / 23:12
Toomitsch
Presne tak. Co vim jak sly ted ty dve masiny do Koreje, tak tam se 100% vyuzivat bude. Stejne jako v Brazilu...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Zataženo nebo začouzeno?   10. 12. 2007 / 23:14
FSPilot   
Tak mě napadá, u jakých současných mašin je toto uděláno?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zataženo nebo začouzeno?   10. 12. 2007 / 23:17
Toomitsch
Je to standradne ve vsech vyrobenych L-410, pac je to na motoru M601E... Ale jak rikal A.J., moc se to nepouziva...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zataženo nebo začouzeno?   10. 12. 2007 / 23:20
FSPilot   
A kolik tam toho je té vody?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zataženo nebo začouzeno?   10. 12. 2007 / 23:25
Toomitsch
No myslim ze na cca 30 sekund, ale to ti fakt z hlavy nereknu... Ale mrknu do letovky...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zataženo nebo začouzeno?   10. 12. 2007 / 23:58
Serž   
neco podobneho pouzivali nemci uz hooodne davno, tusim ze od Bf-109 G6/AS meli vstrikovani wassermethanolu do motoru
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zataženo nebo začouzeno?   11. 12. 2007 / 10:36
FSPilot   
Jo a jestli to měli tak jak v IL-2, tak ty motory moc dlouho nevydržely
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zataženo nebo začouzeno?   11. 12. 2007 / 15:09
Serž   
no ja nevim, takovy hartmann lital na 109 G6 a jaky byl frajer jeho model teda jeste nemel lih

to zase IL2 a jine ruske era meli problemy s motory protoze v seriove vyrobe se dost zanedbavala kvalita a vsechno melo mnohem horsi parametry nez prototypy, ale to komouse netrapilo, "nas mnogo"
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zataženo nebo začouzeno?   11. 12. 2007 / 22:22
FSPilot   
Já to bral jako ve hře IL2 Sturmovik Ale je fakt, že Bf-109 byly klasy, to jsou úžasná éra a obdivuju je stejně jako všechny letuschopné stroje 2.sv. války, které ještě létají, protože to je fakt něco Ve hře IL2 jsem na Bf-109 dal plný kotel a přidal tu vodu a drželo to chvíli, ale dýl jak 1min a motor šel do kytek Ale jinak je to použitelné vícekrát během letu, že? Jen né kontinuálně
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zataženo nebo začouzeno?   12. 12. 2007 / 00:40
Zbyněk
No ona kvalita těch často vychvalovaných německých motorů byla ke konci války stejně bídná jako těch ruských...
V poválečných letech na to bohužel doplatila i řada čs. pilotů
 

Gonzo
FS Medlánky
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ