| | | Zataženo nebo začouzeno? 10. 12. 2007 / 19:59 | |
| | Táto fotografia vo mne evokovala spomienku na to, že ma vždy zaujímalo, prečo všetky ruské éra tak výdatne čmudia ?
Nie som technický typ, takže mi to niekto pls vysvetlite, žerú viacej oleja, alebo čo ? a ak áno tak prečo ?
http://www.planes.cz/cs/photo/1021777/ |
| |
|
| | | Re: Zataženo nebo začouzeno? 10. 12. 2007 / 20:12 | |
| | asi jako u ZILu, 100/100 |
| |
|
| | | Re: Zataženo nebo začouzeno? 10. 12. 2007 / 20:32 | |
| | Pravděpodobně špatně zvolená směs přicháející do motoru, což způsobuje nedokonalé hoření a proto jsou pak spaliny čééérné Si teda myslím |
| |
|
| | | | Re: Re: Zataženo nebo začouzeno? 10. 12. 2007 / 20:55 | |
| | SI mysim, že u turbovrtulí se směs teda neřeší, prostě dochází k nedokonalýmu spalování a čoudí to, u některejch letadel víc, u některejch míň... |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Zataženo nebo začouzeno? 10. 12. 2007 / 20:57 | |
| | Nojo, to je taky vlastně fakt Tak to bude špatně navolená směs v motorech a nebo je to tak, aby to dávalo největší výkon za cenu trošku horší ekologie no |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Zataženo nebo začouzeno? 10. 12. 2007 / 21:50 | |
| | To ne L-410 necoudi, ty kraaaasne voni |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Zataženo nebo začouzeno? 10. 12. 2007 / 21:54 | |
| | No ten Jet voni jen kdyz u nej celej den v lete nestojis a necuchas ho... |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zataženo nebo začouzeno? 10. 12. 2007 / 22:01 | |
| | Mne bude vonet porad, nemuzu se toho "nacuchat" |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Zataženo nebo začouzeno? 10. 12. 2007 / 22:03 | |
| | 410 je krasavice a né to, co je na fotce v prvním přízpěvku |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zataženo nebo začouzeno? 10. 12. 2007 / 22:17 | |
| | Z L410 teprve bude krasavice,a z se do ni zacne davat glass cockpit |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zataženo nebo začouzeno? 10. 12. 2007 / 23:05 | |
| | NE eeeeee... Glas cockpit není nic pěkného Pěkné éro je vyváženo tak, že je snadno ovladatelné, palubovka je pěkná a přehledná, ale zároveň si zachovává vzhled a romantiku všech těch "budíků a mocčudlíků", co všichni tak obdivujou, že se v tom nikdo nevyzná a né že vypadá jako videohra v krabici Ale jsem na ten glass zvědavý, co s tím provedou V tomhle jsem staromódní a tak i zůstanu |
| |
|
| | | | Re: Re: Zataženo nebo začouzeno? 10. 12. 2007 / 21:16 | |
| | to je jasný, přimíchali moc oleje |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Zataženo nebo začouzeno? 10. 12. 2007 / 21:18 | |
| | nebo prilozili moc hnedyho uhli |
| |
|
| | | | Re: Re: Zataženo nebo začouzeno? 10. 12. 2007 / 21:21 | |
| | Což mě přivádí na dotaz, má vrtulový nebo turbovrtulový motor něco jako katalyzátor a filtr pevných částic? U proudového motoru jde všechen bordel asi rovnou ven... |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Zataženo nebo začouzeno? 10. 12. 2007 / 22:18 | |
| | To je podstata všech ruskejch mašin.Pořádná spotřeba a vysoký emise tak se pozná ruskej stroj |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Zataženo nebo začouzeno? 11. 12. 2007 / 00:05 | |
| | to platilo kdysi. ted uz zjistili ze jen tak cepovat palivo je prilis nakladne takze i nove motory jsou mene hladove |
| |
|
| | | Re: Zataženo nebo začouzeno? 10. 12. 2007 / 22:50 | |
| | Je to proto, že to jsou starý motory z dob, kdy ještě materiály nebyl na moc vysoký úrovni, a hoření probíhalo kvůli jejich životnosti při daleko nižších teplotách, tzn. spalování nebylo moc dobrý a z motoru lítalo spousta špatně spálenejch částic. Stejný problém měly i starší americký motory, takže je možné občas vidět pěknou čmoudivku v podobě DC-9 a 737-200 s JT-8D starších verzí
Dalším faktorem jsou paliva. Tuhle jsme byli na výcviku v Americe, a staří orli, jeden nás učil a druhý byl můj spolužák, vzpomínali na "starý dobrý JP-4, sakra, to bylo palivo, forsáž zapálila hned, akorát ten čmoud, s tou novou JP-8 to zapálení trvá věčnost, a navíc to víc čmoudí". Proto je i vidět, že někdy stejný typ letadla čmoudí víc a někdy míň, podle toho, co tam nalejou (a samozřejmě se to mění i podle atmosférických podmínek)
A v neposlední řadě hraje roli vstřikování vody pro zvýšení tahu při vzletu. To měly první 707, DC-8, CV-880 ap., a taky na dobovejch fotkách je vidět čmoud opravdu extrémní http://www.airliners.net/open.file/0541868/M/ . L-410 to měla, ale nikdy jsme to nepoužili. Třeba tím An-12 je vybavená taky (i když pochybuju) |
| |
|
| | | | Re: Re: Zataženo nebo začouzeno? 10. 12. 2007 / 23:04 | |
| | No ono se to u L-410 pouziva pri startu ve vysoke nadmorske vysce a jeste je to nejak omezene dobou pouziti, nevim to ted z hlavy, musel bych se mrknout do flight manualu... |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Zataženo nebo začouzeno? 10. 12. 2007 / 23:09 | |
| | Hlavně se to po nepoužití musí hned vypustit, aby to nezamrzlo - a tak se to tam ani neleje, pokud to "hot and high" podmínky nevyžadují |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Zataženo nebo začouzeno? 10. 12. 2007 / 23:12 | |
| | Presne tak. Co vim jak sly ted ty dve masiny do Koreje, tak tam se 100% vyuzivat bude. Stejne jako v Brazilu... |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Zataženo nebo začouzeno? 10. 12. 2007 / 23:14 | |
| | Tak mě napadá, u jakých současných mašin je toto uděláno? |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zataženo nebo začouzeno? 10. 12. 2007 / 23:17 | |
| | Je to standradne ve vsech vyrobenych L-410, pac je to na motoru M601E... Ale jak rikal A.J., moc se to nepouziva... |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zataženo nebo začouzeno? 10. 12. 2007 / 23:20 | |
| | A kolik tam toho je té vody? |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zataženo nebo začouzeno? 10. 12. 2007 / 23:25 | |
| | No myslim ze na cca 30 sekund, ale to ti fakt z hlavy nereknu... Ale mrknu do letovky... |
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zataženo nebo začouzeno? 10. 12. 2007 / 23:58 | |
| | neco podobneho pouzivali nemci uz hooodne davno, tusim ze od Bf-109 G6/AS meli vstrikovani wassermethanolu do motoru |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zataženo nebo začouzeno? 11. 12. 2007 / 10:36 | |
| | Jo a jestli to měli tak jak v IL-2, tak ty motory moc dlouho nevydržely |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zataženo nebo začouzeno? 11. 12. 2007 / 15:09 | |
| | no ja nevim, takovy hartmann lital na 109 G6 a jaky byl frajer jeho model teda jeste nemel lih
to zase IL2 a jine ruske era meli problemy s motory protoze v seriove vyrobe se dost zanedbavala kvalita a vsechno melo mnohem horsi parametry nez prototypy, ale to komouse netrapilo, "nas mnogo" |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zataženo nebo začouzeno? 11. 12. 2007 / 22:22 | |
| | Já to bral jako ve hře IL2 Sturmovik Ale je fakt, že Bf-109 byly klasy, to jsou úžasná éra a obdivuju je stejně jako všechny letuschopné stroje 2.sv. války, které ještě létají, protože to je fakt něco Ve hře IL2 jsem na Bf-109 dal plný kotel a přidal tu vodu a drželo to chvíli, ale dýl jak 1min a motor šel do kytek Ale jinak je to použitelné vícekrát během letu, že? Jen né kontinuálně |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zataženo nebo začouzeno? 12. 12. 2007 / 00:40 | |
| | No ona kvalita těch často vychvalovaných německých motorů byla ke konci války stejně bídná jako těch ruských...
V poválečných letech na to bohužel doplatila i řada čs. pilotů |
| |
|
|