| | | Dotaz pro znalce IL-62 6. 12. 2007 / 11:33 | |
| | | |
|
| | | Re: Dotaz pro znalce IL-62 6. 12. 2007 / 11:50 | |
| | Chlazeni brzd? Nebo APU? jen tipuju, nevim, ale taky by mne to zajimalo... |
| |
|
| | | | Re: Re: Dotaz pro znalce IL-62 6. 12. 2007 / 12:22 | |
| | | |
|
| | | | | Re: Re: Re: Dotaz pro znalce IL-62 6. 12. 2007 / 12:27 | |
| | sem si to myslel , jen se mi nechtelo hledat... |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Dotaz pro znalce IL-62 6. 12. 2007 / 12:32 | |
| | No krasny clanok dakujem som si celkom pocital clovece |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Dotaz pro znalce IL-62 6. 12. 2007 / 12:35 | |
| | dobrá je dole sekce "šrotování" , zejména odstavec šrotování pomocí sentexu |
| |
|
| | | Re: Dotaz pro znalce IL-62 6. 12. 2007 / 12:54 | |
| | Jeste by mne zajimalo, na co to melo vzadu ty kolecka? |
| |
|
| | | | Re: Re: Dotaz pro znalce IL-62 6. 12. 2007 / 12:58 | |
| | kazdy motor mel pres 2,5 tuny a bylo to tezke na zadek, tak aby nepadalo |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Dotaz pro znalce IL-62 6. 12. 2007 / 13:09 | |
| | To jako fakt? To si delas srandu ne? a to se normalne pouzivalo? treba pri startu, aby si neskrtl? |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Dotaz pro znalce IL-62 6. 12. 2007 / 13:14 | |
| | To bylo jen pro popjíždění při prázdném letadle. Po naplnění nádrží a naložení to stálo samo. Za letu to bylo samozřejmě zataženo zcela do trupu. |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Dotaz pro znalce IL-62 6. 12. 2007 / 13:38 | |
| | Nejsem si 100% jistý, ale myslím že to bylo jen pro stání, při pohybu muselo být nahoře. Také to bylo efektivní opatření pro tail-strike, protože se schválně nezasouvalo celé do profilu trupu. |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dotaz pro znalce IL-62 6. 12. 2007 / 15:15 | |
| | Taky se klonim k tomu ze pri pojizdeni to bylo zasunuto. |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dotaz pro znalce IL-62 6. 12. 2007 / 16:48 | |
| | Co si pamatuju z vyhlídkové terasy, tak ocasní podpěru zasouvali (trvalo to dost dlouho) při nahazování motorů. Ale díval jsem se do RLE a tam to je v checklistu pro holding point, tak nevím:
4.3.3. ПРЕДВАРИТЕЛЬНЫЙ СТАРТ
(10) Убедитесь, что хвостовая опора убрана.
Na druhou stranu v části omezení je napsáno:
При буксировке незагруженного самолета с помощью водила хвостовая опора должна быть выпу¬щена, при буксировке загруженного самолета — убрана.
|
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dotaz pro znalce IL-62 6. 12. 2007 / 17:10 | |
| | Tam je ryža!
Teda podľa toho ako je éroplán naložený, no najneskôr pred vstupom na RWY sa musí zavrieť. |
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dotaz pro znalce IL-62 6. 12. 2007 / 17:22 | |
| | uz ked ste tu spominali tu stranku: http://www.ppplanes62.wz.cz/html/podvozek.html
btw ak niekto videl video Cubana od Just Planes tak tam to je velmi pekne ukazane, zasuva sa to po nahodeni motorov, pred pushbackom a rolovanim. Ak masina bola prazdna a iba ju tahali traktorom z hangara na stojanku tak ju mala vysunutu. Cize z toho vyplyva ze pokial je masina prazdna tak jednoznacne vysunute, ak je uz masina plna tak sa zasuvala po spusteni 1 - 2 motorov a samotne rolovanie na vzlet sa vykonaval uz so zatiahnutou nohou.
Peto |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dotaz pro znalce IL-62 6. 12. 2007 / 22:58 | |
| | Jo, tak tohle video viděl: "This a inertial navigation, very easy" , "In Russia, they flying this a plane in a five a people, we Cubana we fly it only with tree a people, very easy airplane". |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dotaz pro znalce IL-62 6. 12. 2007 / 18:31 | |
| | Nemohl bys to, prosím, přepsat do nějakého rozumného jazyka ? English nebo czech, pls .
Taky bych si precetl, co tam je..
|
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dotaz pro znalce IL-62 6. 12. 2007 / 19:33 | |
| | 1. ono to JE v rozumnem jazyce
2. je tam napsane: na vyckavacim miste se ujistete ze ta "noha" je zatazena
dale: pri tazeni letadla (zrejme tahacem resp pushbackovacim "traktorem") v nenalozenem stavu mit "nohu" vypustenou, v nalozenem stavu zatazenou |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dotaz pro znalce IL-62 7. 12. 2007 / 09:27 | |
| | Je to rusky, což není rozumný jazyk, alespoň ne pro většinu Čechů, kteří se ho povinně a násilně museli učit . Noha je tam prostě proto, že sovětští konstruktéři udělali někde chybu a vzhledově krásný iljušin byl dost těžký na ocas. První verze byly bez nohou a občas se vztyčily čumákem k nebi již na zemi třeba při nakládání... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dotaz pro znalce IL-62 7. 12. 2007 / 09:38 | |
| | Milí letečtí přátelé, nechte si xenofobní výroky na adresu ruštiny tohoto typu, já se zde taky snažím nepsat, co si myslím o současném americkém vlivu na naši zemi, děkuji mnohokrát. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dotaz pro znalce IL-62 7. 12. 2007 / 10:06 | |
| | Já Tě chápu, ale chápu i generace, kterým ruština za těch XX let nemohla přirůst k srdci... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | Re: : Re: Re: Dotaz pro znalce IL-62 7. 12. 2007 / 10:11 | |
| | Já to nechápu, poněvadž bez ohledu na svůj vztah ke světové americké politicea všudypřítomné "dobrovolné" amerikanizaci nemám s angličtinou sebemenšího problému. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: : Re: Re: Dotaz pro znalce IL-62 7. 12. 2007 / 10:39 | |
| | Nevim, co te primelo spojovat amiky s anglictinou. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: : Re: Re: Dotaz pro znalce IL-62 7. 12. 2007 / 10:40 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: : Re: Re: Dotaz pro znalce IL-62 7. 12. 2007 / 10:45 | |
| | Ne, ale to uz bys pak mohl urazet treba Australany, Novozelandany nebo Brity. Je to proste jeden z mnoha narodu po celem svete, co anglictinu pouzivaji, takze nevidim jediny rozumny duvod, proc bys mel byt vuci anglicine zaujaty kvuli tomu, ze ji mluvi jeden narod, jehoz politika se ti nezamlouva. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: : Re: Re: Dotaz pro znalce IL-62 7. 12. 2007 / 10:48 | |
| | Jako zastance Oxford English musím protestovat!
Amíci nepoužívají angličtinu nýbrž američtinu |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: : Re: Re: Dotaz pro znalce IL-62 7. 12. 2007 / 11:16 | |
| | Ale pánové, o jazyk přece nejde (byť ruština je nepoměrně komplikovanější jazyk než angličtina), jde spíš, takříkajíc o přístup. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: : Re: Re: Dotaz pro znalce IL-62 7. 12. 2007 / 11:28 | |
| | Jenomže "anglicky mluvící" nás tu přes 20 let násilně neučili anglicky.. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: : Re: Re: Dotaz pro znalce IL-62 7. 12. 2007 / 11:52 | |
| | Nesouhlasím, neznám nikoho, kdo by byl rusky učen "násilně", rozhodně ne více "násilně", než nyní dochází k učení angličtiny (na některých školách je vyučování angličtiny stejně povinné, jako byla kdysi ruština, resp. možnost volby není).
Prostě dříve jsme byli ve sféře vlivu ruského (správně sovětského), dnes jsme ve sféře vlivu amerického, což nikdo popřít nemůže. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: : Re: Re: Dotaz pro znalce IL-62 7. 12. 2007 / 12:43 | |
| | Jestli neznáš nikoho, kdo by se učil rusky násilně, tak se seznam s kýmkoli komu je víc než 30 let. Rozdíl je, že znalost angličtiny patří takříkajíc do gramotnosti současného člověka, tedy umíš-li anglicky domluvíš se téměř po celém světě, na což ruština rozhodně nestačí. A když se vrátím k letadlům, leteckým jazykem je právě angličtina. Že kdysi bylo vše v letadlech rusky, vyplývalo právě z toho, kdo nám zde opravdu vládnul. A z toho, že vše bylo podřízeno armádě.
Je smutné, že pouhých 17 let stačí k zapomnění, resp. že řada lidí zapomenout chce...
Sorry, že jsem se neudržel a psal mimo téma FS. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | Re: Dotaz pro znalce IL-62 rusofilové vs. rusofobové 7. 12. 2007 / 13:12 | |
| | Já fakt nevím. Já se za reálného socialismu naučil na základce rusky, anglicky a francouzsky. Nějaká jednoznačná násilná implementace ruštiny mi není známa - snad vyjma toho, že ruština byla o 2 roky dříve, než angličtina. Její preference bylo jasná z důvodu existence sovětského vlivu, v podstatě ze stejného důvodu tj. amerického vlivu v naší kulturní oblasti je nyní preferována angličtina. Mimochodem v nejvíce místech na světe se domluvíš španělsky - nikoliv anglicky.
Ale problém je v tom, že ty spojuješ jazyk s politickými reáliemi před rokem 89, což se mi zdá poněkud mimo mísu. Stejně tak bychom při tvé logice mohli označovat americkou angličtinu za nerozumný jazyk z důvodu existence otrokářství koncem 19. století, nebo nemčinu a italštinu z důvodu existence fašismu nebo nacsocialismu. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Dotaz pro znalce IL-62 rusofilové vs. rusofobové 7. 12. 2007 / 13:44 | |
| | Ja zkurveny komance bytostne nesnasim, nicmene proti rusum jako lidem nic nemam. To bych musel nenavidet i svy rodice, prarodice a vsechno ostatni co tady zili vcetne sebe. Stejne tak nesnasim tu bandu vychcanejch zmetku co nam vladne ted, jedno jestli ODS nebo CSSD a jejich prisluhovaci. V cem jsou lepsi je to, ze aspon nevrazdej lidi a muzeme svobodne cestovat a nadavat na ne
Jinak Rustina je myslim vcelku nanic jazyk pro 95% lidi co se ji ucili. Fandove do letectvi a lidi zabyvajici se nejakou formou styku s vychodem jsou vyjimkou. Ja jsem moc rad ze dokazu rusky instrukcie letcikam a dalsi materialy prelouskat. Ve skole byla povina, ale kdo chtel mohl chodit na nepovinnou anglictinu. Chodil malokdo, aspon u nas. Ani ja ne a do ted toho lituju. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: : Re: Re: Dotaz pro znalce IL-62 7. 12. 2007 / 13:48 | |
| | To bys taky mohl tvrdit, že do tebe násilně cpali fyziku nebo biologii. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dotaz pro znalce IL-62 7. 12. 2007 / 11:52 | |
| | Spíš jde o to že ten pokud je ten příspěvek je napsanej rusky tak z něj má většina tohodle fóra tak akorát kuloví. Hledat v tom něco xenofobního je dost nadsazený.
|
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dotaz pro znalce IL-62 7. 12. 2007 / 11:55 | |
| | To máš pravdu, to jsem si neuvědomil, měl jsem to přeložit. Označit nějaký jazyk za ten, který není "rozumný", ale za xenofobní považuji. |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dotaz pro znalce IL-62 6. 12. 2007 / 23:16 | |
| | Noha je tam jenom pro stabilitu pri pojezdu bez vlastniho pohonu a pri nakladani. Takze jakmile si kastani sednou na prdel, muze se zasunout. To ze je v checklistu az nekde dal je jen pro kontrolu aby s ni nevzlitli... |
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dotaz pro znalce IL-62 7. 12. 2007 / 11:57 | |
| | Přesně tak. IL-62 je prázdná staticky nestabilní. Proto ta noha. Stačí buď nahodit motory na volnoběh, nebo jí zatížit před těžištěm a je to v cajku. |
| |
|
|