FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je středa 1. 1. 2025, Nový rok Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Formát AGN pro FS2004 prolomen Jeden příspěvek | Celý strom
Re: Re: Re: Re: Re: MSL LKPR - námět na diskusi !!!!!!!   15. 11. 2003 / 23:21
Vláďa Stoje
Ahoj všichni!

Hlavně promiň Filipe, že jsem způsobil odklonění diskuse od kódu autogenů k výšce LKPR! Nějak mě napadlo, že se to bude týkat i AFCADu, údajů v mapě, AI provozu a dalších věcí kterými jsem se zatím nezabýval.
Jak se píše v Koránu, může přijít hora k Mohamedovi, pro soulad terénu s teoretickou plochou letiště 380 m je možné udělat menší nebo větší okolí terénu LKPR o nějakých 20 m výš než ve skutečnosti. Nemá to význam jenom optický, týká se to i chování letadla po přejetí dráhy atd.

Jak je to u LKPR v reálu, takže piloti ve skutečných letadlech vyplňují do statistik a nastavují na palubní počítače 380 m? (Jenže pak ale očima vidí a pneumatikami přistávají na reálných 360 m nad mořem...) Jak bylo nedávno probíráno v jiné souvislosti (celoroční letní fotoscenerie kontra vektorové sezónní a svítící noční), ztvárnění nemusí být jedno a pro různé účely je možné si vybírat to z několika řešení, které zrovna líp vyhovuje.

V souvislosti s použitím nových přesných SRTM elevačních dat pro tvorbu fs scenerií se pro lepší soulad s nepřesnými default řekami a silnicemi objevila řešení posunující celý přesný terén o pár set metrů vedle (Holger Sandmann) nebo disassemblování a posun defaultních vektorů na nový přesný reliéf (Gilles Gauthier). U default flattenů se
jednak čeká na nový SDK, jednak Holger Sandmann a Gilles Gauthier chystají svůj návod jak to dělat. Zatím to vypadá na opravy defaultních flatten souborů, i když Holger Sandmann současně varuje, že to bude znamenat komplikace s šířením změn, potřebu
přesné evidence a koordinace, například že v souboru flt540008.bgl pro FS2002 z 15.11.2003 17:31 je přepsáno LKPR z 380 na 360 m, LKTB z x na y, LKCT zcela odstraněn flatten efekt atd., kdežto ve verzi z 14.11.2003 z 11:15 od jiného autora jsou změněny LKMT, LKCE, ...hrůza... Daleko přehlednější je zatím vnější zápis nového flattenu do samostatného souboru pro scenerii (buď přes LWM a Bglc, nebo Area16 a Scasm) nebo zápis do scenery.cfg, jak navrhuje Ing. Pavel Svoboda II. (to "II." je jenom moje formální označení "mesh" Pavla Svobody, Markyho spoluautora reliéfu Prahy LOD10/11, tou dvojkou Pavle nic nemyslím!!!). Samozřejmě dodatečný flatten musí plošně překrýt default flatten, takže neumožňuje zcela libovolné řešení. (Pavle ten Tvůj pro FS2002 jsem musel pro FS2004 na severozápad trochu rozšířit, zůstával tam úzký val 380 m).
Kdo jste tyhle šílené úvahy dočetli až sem, na adrese http://www.volny.cz/stoje/lkpr360/ je soubor flt540008.bgl, ve kterém je pomocí BglAnalyze3.1 a Bglc.exe posunutý flatten kolem LKPR z 380 na 360 m, je to čistě experimentální a vůbec to nechci vnucovat!

Srdečně všechny zdravím a omlouvám se za sáhodlouhý příspěvek

Vláďa Stoje
 
Gonzo
FS Medlánky
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ