| | | Foto panel MiG-21 F 4. 12. 2007 / 21:44 | |
| | Niekto chcel kabinu MiG-21 F tak tu je. Ked pozeram na tu kabinu,tak si pripominam ako bola F-ka aerodynamicky "cista" oproti MF-ke a dalo sa s nou krasne vychutnavat pristatie,nemala zariadenie SPS, ktore na MF vlastne zvysovalo vztlak ale iba pri maximalne vysunutych klapkach na pristatie, a ta uzka kabinka davala dojem stihlosti a obratnosti. Masiny pred generalkou alebo tie,ktore uz ani nesli na generalku boli vnutri natrete povodnou ciernou farbou a to dodavalo zacinajucim pilotom trochu morbidny dojem....Odpadavajuce popisky spinacov ...pilot musel vediet naozaj naspamat, na co ktory spinac je ...Sranda. Predstavte si tuto kabinu celu v ciernej farbe.Je zaujimave, ze tieto masinky / MiG-21 F/ sa hlavne pouzivali u skolskeho pluku v Prerove pri vycviku posluchacov vysokej skoly.Teraz s odstupom casu si myslim,ze to boli naozaj kaskaderske kusky lietat na tychto "starsich" bratoch tesne pred vyradenim do srotu pre pilotov v plienkach. Napriek tomu sa na nich nevyskytla ziadna vaznejsia zavada ani nehoda z dovodu technickeho zlyhania.
|
| |
|
| | | Re: Foto panel MiG-21 F 4. 12. 2007 / 22:06 | |
| | | |
|
| | | | Re: Re: Foto panel MiG-21 F 5. 12. 2007 / 08:32 | |
| | tak tak,no to je nadhera.Kto by si do toho sadol a letel? Takto skutocne vyzerali letuschopne a funkcne masiny pristavene na lietanie.Bolo to zradlo.Az na to, ze tejto na fotke chybaju 2 budiky. |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Foto panel MiG-21 F 5. 12. 2007 / 08:35 | |
| | Kriste jezisi |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Foto panel MiG-21 F 5. 12. 2007 / 10:40 | |
| | Musím kategoricky oponovat. Dělal jsem technika i na eFkách a i když se po čase barva lehce olupovala, nemělo to v žádném případě vliv na provozuschopnost mašiny. K tomu byli prováděny dvakrát do roka práce na letní a zimní provoz a s tím i drobné opravy barevných nátěrů. Nikdy by žádný technik k letu nepřistavil letoun ve stavu jekém je na fotografii kabina, kdy je například rukojeť katapultáže sedačky povytažená, ručka nouzového vysunutí příďového podvozku vytažená a nezajištěná, chybějící krytka žárovky čerpadla pod tablem, kus jakéhokoliv předmětu mezi sedačkou a kabinou (pravý boční štítek přístr. desky), a tak dále.
EEE |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Foto panel MiG-21 F 5. 12. 2007 / 13:06 | |
| | Tak to u letadel v armádě bylo úplně jinak než u tanků? To jsem rád, že nám nic nespadlo na hlavu (i když 2x moc nechybělo). Totiž ze 12ti tanků zpravidla fungovaly max. 3. |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Foto panel MiG-21 F 5. 12. 2007 / 13:21 | |
| | Kdysi mi o těch tancích vyprávěl kamarád ze "třístovky" v Táboře, že měli docela potíže s udržováním.
Vojenský éra opravdu museli být na bezvadné úrovni, už podle daných předpisů. Před samotným letem se prostě éro musí dokonale prohlédnout a nic nesmí chybět natož přebývat. A i když se na zemi vyskytla závada, prostě éro se do luftu nikdy nepustilo. Samozřejmě, že například závada na lokátoru neměla vliv na bezpečnost letu a plnění nějakého úkolu, který se musel splnit. Ale ta fotografie viz "v černém" je prostě zavádějící od toho, že takto by letadlo nikdy nevypadalo přistavené na stojánce k letu. |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Foto panel MiG-21 F 5. 12. 2007 / 14:22 | |
| | Jo jo, Tábor, o tom vím hodně. O údržbě tanků taky. Nebejt záklaďáků, nikdy by ty krámy nejezdily. Ovšem, když jsem byl kdysi v Bechyni, prostředí který jsem viděl, nebudilo dojem, že by to u letectva bylo nějak jinak, než u tanků. Tak snad, že se dotyční co s tím lítají víc bojej, tak snad je to lepší. Ostatně Gripeny nejsou naše, tak si to dneska možná hlídá i majitel?? |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Foto panel MiG-21 F 5. 12. 2007 / 14:38 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Foto panel MiG-21 F 5. 12. 2007 / 15:14 | |
| | Jako bývalý technik jsem se o svoje éro staral jako by to bylo moje vlastní, můj majetek a byl jsem na to hrdý, ale rozhodně jsem proti tvrzení, že za to mohlo prostředí či snad systém. V úlech kde byli éra uschovány, se netopilo a v zimě tam pěkně mrzlo a i přes to se na letadlech makalo holýma rukama, ráchat se v ledovým petráku, hydraulice či oleji byla dost mňamka, ale muselo se to udělat, žádný "ono to nějak dopadne" nepřipadalo v úvahu. |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Foto panel MiG-21 F 5. 12. 2007 / 16:27 | |
| | pokial viem Dandy to robil tiez myslim na let zakladni s Migmi |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Foto panel MiG-21 F 6. 12. 2007 / 09:04 | |
| | Pracu technikov som v ziadnom pripade nechcel zhodit.Tie masiny boli pripravene na let 100percentne a v kabine samozrejme boli vsetky budiky,a vsetko bolo tak ako malo byt,to znamena vsetky ziarovecky svietili / teda vtedy ked mali/, vsetky tiahla boli tam kde mali byt,zachranne systemy boli tiez v 100percentnom stave, motor vrcal tak ako mal.Iba vyzor tych ciernych bol taky aky bol,to uz technici mohli doladovat iba steteckom a farbickami v ramci osobnej tvorivosti a umeleckeho citenia ,s tym sa nic insie nedalo robit.To , ze unikal vzduch z brzdoveho systemu bolo celkom normalne a bol to jediny neduh Fky a kym sa prerolovalo zo stojanky na drahu na vzlet,uniklo tak 40 atm tlaku vzduchu/ to je asi 30percent zasoby vzduchu/ a to bolo tak na hranici pre vykonanie vzletu.Ked uniklo viac,tak pilot uz nesmel startovat,pretoze by po pristatii uz nemusel ubrzdit. Ale boli niekedy skupinove ulohy a tam ked vysadil jeden zo skupiny tak to mohli zabalit, tak vtedy pilot startoval a bolo to na nom ako si potom vychutna pristatie uplne na minimalke a co najkratsi. |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Foto panel MiG-21 F 6. 12. 2007 / 09:28 | |
| | To nedofoukavani vzduchu do brzd je hnus, zlaty pisty |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Foto panel MiG-21 F 7. 12. 2007 / 12:09 | |
| | Jj, se vzduchovou instalací na eFkách byla potíž. I když do instalace se tlačilo 130 atm., bylo to někdy opravdu na hranici použití nouzové větvě. Hodně to též utíkalo z vedení do lahve pro brzdící padák, neboť ta byla vystavená teplotním výkyvům, kor v zimě. Jinak se omlouvám za předešlý výpad, jen jsem hájil mnohdy opravdu těžkou práci techniků. Ovšem piloti také odváděli velký kus práce, a po přistání si mohli otřít orošené čelo a oddychnout.
EEE |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Foto panel MiG-21 F 5. 12. 2007 / 13:19 | |
| | no on ani gripen nevypadá nejlíp měli jsme je sotva měsíc a už byly pěkně jetý |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Foto panel MiG-21 F 5. 12. 2007 / 13:35 | |
| | ono vzhled letadla s jeho údržbou nemá příliš společného.vojenská letadla jsou často parkována venku, rozsahy rychlostí a výšek letů, kterými se pohybují, jsou poměrně značné a k poškození nátěru stačí průlet nějakou přeháňkou...z toho vyplývá, že nátěr dostává poměrně dost zabrat.k nám do dílny PTS choděj letadla s často šíleným nátěrem(a dokonce nemytý!!), ale udržbu a předepsané práce odvedeme vždy na jedna s hvězdičkou. |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Foto panel MiG-21 F 5. 12. 2007 / 15:00 | |
| | no to samozřejmě. ale já myslel kokpit |
| |
|
|