Jen jeste doplnim ty zeme, je to Italie, Francie, Spanelsko, Portugalsko, z dostupnych zdroju co sem nasel, nicmene Dieter (predpokladam ze takhle upovidanej muze byt jen on ) zminil i Svycarsko. Kdyz sem ted jeste hledal, narazil sem na tutorial na Vatsimu, kde je psano: France, Italy, New Zealand, Portugal, and Switzerland, ale zase chybi Spanelsko, ktery tam urcite je taky. Tak si to chce z toho vseho udelat asi nejakou kompilaci. Jeste presne odkud kam se v techhle zemich aplikuje suda-licha:
090 degrees (South) through 269 degrees – Odd Levels
270 degrees (North) through 089 degrees - Even Levels
Pri tehle problematice je jeste dobry zminit RVSM vs. NON-RVSM prostory, kde se nepouzivaji sude hladiny ale jen liche, pak to vypada takto
FL330, 370, 410, 450 for South/East traffic
FL310, 350, 390, 430 & 470 for North/West traffic
No EVEN flightlevels allowed above FL290 in non-RVSM airspace
dobrym prikladem budiz let z DAAG do LKPR, Alzir je non-rvsm - pri odletu budes mit rekneme "startovaci" hladinu 330, protoze letis na vychod v non-rvsm. Pri prechodu do francouzskeho prostoru prejdes na 340, protoze ve francii se leti sude na sever a jsi zaroven v rvsm, no a pri prechodu Italie/Rakouska jdes na 350, protoze jsi v klasickem rozdeleni E/W a letis na vychod, takze licha.
A jeste jedna vec, do FPL se pise vzdy ta prvni hladina kterou poletis, ne max hladina, ani se to nemeni za pochodu, jak nekteri jedinci vymysli  |
|