FlightSim.CZ   Reklama  
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je středa 19. 2. 2025, svátek má Patrik Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Jak je to vlastně s FL - sudá / lichá I část Jeden příspěvek | Celý strom
Jak je to vlastně s FL - sudá / lichá I část   4. 12. 2007 / 01:27
Reptile   
Při letu v rámci IFR World Tour z LOWK do LIPE jsem do fpl zadal poctivě FL 220 s tím, že letím na západ, ale pak se připojil ATC a poučil mě, že to má být jinak. Přikládám přepis komunikace:

LOVV_CTRKMIL, sir, your cruising level must be odd, you can have FL 210 or FL 230, what do you prefer?
OKMIL:I thought it should be even if i go from east to west
LOVV_CTRKMIL, not in italy, italy is southbound)
OKMIL>so what are the rules? I do not understand. is it odd if I go to south and even if i go to north?
/to be continued/
 

Re: Jak je to vlastně s FL - sudá / lichá II část   4. 12. 2007 / 01:30
Reptile   
LOVV_CTRKMIL, southwest is in italy odd too
OKMILnly in italy? or somewhere else?
LOVV_CTRKMIL, switzerland, spain and france are southbound sir )
OKMIL:I know they are southbound. so if i fly from Finland to Germany, is it also odd?
LOVV_CTRKMIL, no, these are eastbound
LOVV_CTRKMIL, italy, switzerland, spain and france are southbound
 

Re: Jak je to vlastně s FL - sudá / lichá III část   4. 12. 2007 / 01:32
Reptile   
LOVV_CTRKMIL, when you fly rome vienna you have to fly in italy even and continue in asutria odd ))
LOVV_CTRKMIL, if you flew loww to lipe you had to cruise in austria even, when then entering italy airspace to continue odd)

Jaká jsou tedy přesná pravidla pro stanovování FL? Nějak v tom pořád nemůžu najít logiku a se zdůvodněním, že zatímco Itálie je od Rakouska na jih, Německo je od Finska na západ se pořád nějak nemůžu vnitřně ztotožnit... Díky moc
 

Re: Re: Jak je to vlastně s FL - sudá / lichá III část   4. 12. 2007 / 01:38
Rozšafín Ctibum   
Je to vlastně docela jednoduché. A na Itálii je to nejlépe vidět. Pravidlo VÝCHOD / ZÁPAD by pro ni nemělo valný smysl, protože většina letů probíhá ve směru SEVER / JIH. A proto jsou státy, které mají toto pravidlo otočené. Ono southbound znamená, že neplatí Sudá na Východ, ale Sudá na Jih.
 

Re: Re: Re: Jak je to vlastně s FL - sudá / lichá III část   4. 12. 2007 / 01:45
Reptile   
Díky, teď je to jasný jak facka. Vida, jak jednoduše se to dá vysvětlit a nemlžit jako v Ostravě za inverze...
 

Re: Re: Re: Re: Jak je to vlastně s FL - sudá / lichá III část   4. 12. 2007 / 02:00
Rozšafín Ctibum   
Mno, hezky, ale špatně . Trochu mi to vrtalo hlavou . Takže oprava. Neplatí LICHÁ na východ, ale LICHÁ na jih
 

Re: Re: Re: Re: Re: Jak je to vlastně s FL - sudá / lichá III část   4. 12. 2007 / 03:00
Teflon_490   
Jen jeste doplnim ty zeme, je to Italie, Francie, Spanelsko, Portugalsko, z dostupnych zdroju co sem nasel, nicmene Dieter (predpokladam ze takhle upovidanej muze byt jen on ) zminil i Svycarsko. Kdyz sem ted jeste hledal, narazil sem na tutorial na Vatsimu, kde je psano: France, Italy, New Zealand, Portugal, and Switzerland, ale zase chybi Spanelsko, ktery tam urcite je taky. Tak si to chce z toho vseho udelat asi nejakou kompilaci. Jeste presne odkud kam se v techhle zemich aplikuje suda-licha:

090 degrees (South) through 269 degrees – Odd Levels
270 degrees (North) through 089 degrees - Even Levels


Pri tehle problematice je jeste dobry zminit RVSM vs. NON-RVSM prostory, kde se nepouzivaji sude hladiny ale jen liche, pak to vypada takto

FL330, 370, 410, 450 for South/East traffic
FL310, 350, 390, 430 & 470 for North/West traffic
No EVEN flightlevels allowed above FL290 in non-RVSM airspace

dobrym prikladem budiz let z DAAG do LKPR, Alzir je non-rvsm - pri odletu budes mit rekneme "startovaci" hladinu 330, protoze letis na vychod v non-rvsm. Pri prechodu do francouzskeho prostoru prejdes na 340, protoze ve francii se leti sude na sever a jsi zaroven v rvsm, no a pri prechodu Italie/Rakouska jdes na 350, protoze jsi v klasickem rozdeleni E/W a letis na vychod, takze licha.
A jeste jedna vec, do FPL se pise vzdy ta prvni hladina kterou poletis, ne max hladina, ani se to nemeni za pochodu, jak nekteri jedinci vymysli
 1x  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak je to vlastně s FL - sudá / lichá III část   4. 12. 2007 / 09:14
Hermann   
Ono vubec by bylo vhodny nespolehat jen na nejake souhrnne zdroje, ale litam-li online (tedy svym letem mas soucinnost s dalsima lidma), tak si projit informace o FIRech, ktere budu prolitavat, obvykle to tam je zmineno. Uznavam, ze divaje ted na stranky italsky divize, ze tam neco najit bude celkem orisek, protoze pristup italu k praci na vyvoreni anglickych stranek by se dal popsat znamym rcenim popisujici italskou pracovitost vubec: ital v zime nepracuje a v lete tanci. No dobre, francouzi s diviznima strankama taky na tom nejsou o moc lip (kdo by to od nich cekal, ze?), za to na spanelske divizni strance je ze stranky FIR odkaz na stranksy obsahujici anglicky mistni AIP.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak je to vlastně s FL - sudá / lichá III část   4. 12. 2007 / 10:22
Marky Parky   
Navíc je ještě potřeba brát v potaz další dvě věci, a to:
a) že jsou letové cesty, které mají obrácenou orientaci - u nás typicky trať AGNAV-KILNU, která je sudá, ač vede na východ. Samozřejmě je pochopitelné, že online pilot není schopen všechny tyto drobné nuance vychytat (on je ostatně často není schopný vychytat ani pilot reálný....), nicméně ATCO tohle ohlídá.
b) ATCO může potřebovat nestandardní hladinu i třeba kvůli rozstupu a klidně si letadlo pustí do tzv. opozitu, pokud mu to přijde vhodné.

Takže když ATCO tlačí letadlo do nějaké hladiny, se s ním nehádáme, ale pěkně ho poslechneme, protože k tomu asi má nějaký důvod.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak je to vlastně s FL - sudá / lichá III část   4. 12. 2007 / 14:36
Teflon_490   
Ano, tohle bylo nejake obecne rozdeleni, aby si to pilot hlidal pokud leti bez ATC, aby nebyl totalni neporadek v hladinach, ja kdyz zacinal na Ivao tak sem nemel ani tucha, ze nejaky N/S (potazmo non-rvsm) rozdeleni existuje, a ne jeste kde vsude. Takze je dobre to vedet, ale samozrejme, ze pokud ATC bude potrebovat jakoukoliv jinou hladinu, tak pokud to jde, tak se mu musi vyhovet, ono je koneckoncu jedno v jake hladine letim jen kdyz neni kolizni, nebo v ni neni takovej vitr, ze couvam
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak je to vlastně s FL - sudá / lichá III část   4. 12. 2007 / 16:25
Gustav ( BHA576 )   
Tak tak Filipe a nebo se na něj řídící vyprdne,že letí moc vysoko - jako na mně ten Maďar
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak je to vlastně s FL - sudá / lichá III část   4. 12. 2007 / 09:32
Kitty Hawk
Potvrzuji, Švýcarsko je podle AIPu také "Norht-South layered RVSM".
 

Re: Re: Jak je to vlastně s FL - sudá / lichá III část   4. 12. 2007 / 03:34
pseudoMates
Dovedu si naprosto živě představit, kdo ten "hodný dědeček hříbeček" na LOVV_CTR byl..
 

Re: Jak je to vlastně s FL - sudá / lichá I část   4. 12. 2007 / 19:48
Rychlokvaška
http://www.flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=182457&lan=0&style=2
Viz celý thread.
 

Re: Re: Jak je to vlastně s FL - sudá / lichá I část   4. 12. 2007 / 19:52
Mike2811
Můžu se zeptat na jednu věc k tématu, startoval jsem s EBBR a bral to na jih do Francie ale... Mají tam strašně dlouhé SIDy (cca 120 nm) a prostě jsem se na cruise level (cca FL300) dostal už na sidu, budu se řídit prvním úsekem cesty, která je až ve Francii nebo do FP napíšu už FL, který dosáhnu v SIDu ?
 

VWAC
FS Medlánky
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ