| | | VNAV a PMDG 2. 12. 2007 / 09:12 | |
| | Ahoj,
četl už jsme dotazy na VNAV v PMDG, ale stejně mi to neni jasné, jak tedy nastavit VNAV (co všechno a kde, aby letadlo vyklesávalo správně ? Myslím abych najednou neměl -4500 VS a psalo mi to abych mu pomohl přibrzdit což se mi to klesání zdá velice prudké (CI - 23).
(http://flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=186595&lan=0&gr=0&style=2)
a ještě jestli existuje utilita, co dokáže udělat náhodně nějakou poruchu v letadle
(výpadek hydrauliky, oheň apod) nejlépe na PMDG
Díky |
| |
|
| | | Re: VNAV a PMDG 2. 12. 2007 / 09:40 | |
| | Co se týká režimu VNAV u PMDG teď mluvím o B747,ale myslím si že u těch menších je to stejné nemůžeš používat,když chceš klesání pozvolné,nebo do něj budeš chtít nějak zasahovat.Buďto klesáš ( stoupáš ) na automatiku VNAV a nebo hezky ručně V/S.Volba jak přinutit ,aby stroj v režimu VNAV klesal třeba jen 1500ft/min není u B747 simulováno a nejsem si jistý jestli je možno i v reálu toto předurčit v FMC.
Co se týká poruch - buďto využiješ volbu samotné FSky na generování závad,nebo i v menu PMDG toto myslím je a nebo FSPassenger toto umí také. |
| |
|
| | | | Re: Re: VNAV a PMDG 2. 12. 2007 / 10:09 | |
| | Myslím, že se dá rychlost klesání při VNAV částečně ovlivnit Cost indexem, který zadáváš v FMC. Zleží, jestli to dané letadlo simuluje, ale PMDG to simuluje zcela určitě. |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: VNAV a PMDG 2. 12. 2007 / 10:12 | |
| | | |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: VNAV a PMDG 2. 12. 2007 / 12:23 | |
| | cost index ti ovlivňuje nepřímo stoupání,ale klesání je bohužel stejně dost chaotické a je opravdu lepší klesat na V/S nehledě na to,že tuším v RNAV prostoru není-li řídícím určeno jinak by se myslím mělo klesat 1500ft/min a to konkrétně PMDG v režimu VNAV zcela ignoruje Obrovským pomocníkem je ten zelený půlkruh,který krásně označuje ke kterému bodu doklesám na zadanou výšku při zvolené rychlosti klesání. Škoda,že tuto pomůcku některé addony nemají |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: VNAV a PMDG 2. 12. 2007 / 12:52 | |
| | No ono se tím cost indexem dá klesání natáhnout a tím dosáhnout pozvolnějšího profilu klesání. Bohužel to klesání bývá, jak jsi říkal, docela chaotické a rychlost klesání se neudržuje na konstantní úrovni.Z tohoto důvodu taky používám V/S.
Ale docela by mě zajímalo, jestli je to tak i v reálu a co se většinou pro klesání používá.
S JETama by se mělo klesat okolo 2500ft/min a turbovrtulové klesají oněch 1500ft/min. |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: VNAV a PMDG 2. 12. 2007 / 14:47 | |
| | ne jde o to, že VMAV neklesá jak by měl, mě nějde o to jestli má klesat -1500 VS to nehcci nastavovat, ale jde o to aby klesal "prirozene" a ne kdyz potom najednou to jde dole -3500 VS, napíše mi at mu pomůžu přibrzdit ale stále to dolu tlačí - 3500 VS a pak mi za chvikku vypne VNAV a napíše "disconnect overspeed"
stěma poruchama myslel jsem nějakou náhodou, ne že bych si třeba vybral že chci aby mi nešli obrazovky apod |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: VNAV a PMDG 2. 12. 2007 / 15:05 | |
| | Tlačí to tak dolů, protože v danou chvíli musí, aby stihnul doklesat včas do správné výšky. A pokud mu nepomůžeš přibrzdit, rychlost naroste o víc neš 10kt proti nastavené hodnotě (což je myslím limit) a VNAV se odpojí. Nevím tedy, jestli se v reálu klesá až 3500ft/m, ale celkem běžně se v reálu klesá tak rychle, že je potřeba pomáhat zpomalovat pomocí speedbrake. Aspoň co si vybavuju, tak snad při každém letu během klesání pilot "přibržďoval". |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: VNAV a PMDG 2. 12. 2007 / 15:16 | |
| | Co se týče poruch, myslím že nějaké i náhodné lze nastavit přímo FSce. Jinak doporučuju FSpassengers tam je těch poruch mnoho a můžeš si nastavit procento možného výskytu poruchy.
Jedná se o payware. http://www.fspassengers.com/ |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: VNAV a PMDG 2. 12. 2007 / 15:17 | |
| | Už jsem to tu jednou psal. k tomu, aby ti letadlo (PMDG737) korektně sklesalo v VNAV bys musel na druhé stránce v sekci DESCENT zadat potřebné údaje. T.j. vítr v jednotlivých výškách, tlak a.t.d. To PMDG NEUMÍ!!! Proto je ten profil o ničom.
I v reálné 737 to po tobě bude chtít zásahy do řízení. (spojlery -nic rozumnějšího po ruce není).
A co se týče toho v čem se klesá - tak z toho co vím je to:
adA. to který mód zrovna nejvíc vyhovuje (zde je třeba zapojit mozek...ale to bolí)
adB. to co zrovna vyhovuje tobě
Takže jak přirozeně, tak nepřirozeně, u PMDG to u klesání není ono.
A to že ti to vyhodilo pro překročenou maximálku, je chyba tvoje(pilota) bo si právě zničil éro aj lidi. To si musíš ohlídat ať letíš v čemkoliv (myslím v jakámkoliv modu)
|
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: VNAV a PMDG 2. 12. 2007 / 15:38 | |
| | a můžeš teda v krátkosti napsat jak teda vyklesáváš ? tzn kde co nastavíš, mozek jsme zapojil ale stejně nevím jak na to Dík |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: VNAV a PMDG 2. 12. 2007 / 15:40 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: VNAV a PMDG 2. 12. 2007 / 16:48 | |
| | Tak tak. Do slova a do puntíku. Pokud se ptáš jak vyklesávám já, ale upozorňuju, že je to moje osobní preference, tak-že takto:
neustále mám otevřené FMC na stánce "PROGRESS" a v pravém radiu mám nalazený VOR letiště kde přistávám. Tím mám nepřetržitou kontrolu vzdálenosti k cíli, jak přímou, tak po trase.
Pokud mne pustí řídící dolu dřív - letím VS okolo 2000ft/min. Pokud mne nechá lelět v hladině déle (preferuju) pak to spustím přes LVLCHG tak jak to jde. (rozumněj - ať si lidi užijou když vlezou do éra raz ta rok) """neustále kontroluju 1:3"""
Důsledně se snažím dodržet 30NM před letištěm 10 000ft. Pak to odbrzdím přes LVLCHG tak abych na "BASE" byl 190IAS flaps5 a 500ft nad střední výškou přiblížení. Na FAF už pak spadnu pomocí VS 100-500ft/min flaps 10 IAS cca 170. |
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: VNAV a PMDG 2. 12. 2007 / 18:09 | |
| | Chlapi, nevim co delate, ale mne VNAV bezpecne a krasne privede az na IAF i se zbrzdenim, vyjimka je pouze 40+ kts vitr, ktery se behem klesani meni. Tim padem se celej profil klesani rozhodi, a VNAV musi dohanet treba 2000ft manko v klesani, ale to je pochopitelny, jak jinak to ma delat, to stejny by ste museli delat u LVL CHG, kterej nema problem to pri zmene vetru a tim zpusobene ztrate IAS poslat dolu i 10k ft. Takze pokud je vitr v rozumne sile a vicemene nemenny, bez problemu klesam na VNAV a ma to krasne spocitany max do 3000ft/min. Akorat z vyssich hladin zacinam desc tak 5 nm pred ToD tak, ze na strance DES dam "descend now", on to nejdriv hodi na 1000ft/min a pozdeji az se pripoji k descend path to ustali na +/-2500ft/min. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: VNAV a PMDG 2. 12. 2007 / 18:10 | |
| | A jeste sem zapomnel, podminkou spravne fungujiciho VNAVu je mit rozumne napsane restrikce u jednotlivych bodu STARu! Nejlepe mit jen jednu, a to primo na IAF, pak to je uplne bez problemu. |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: VNAV a PMDG 2. 12. 2007 / 18:04 | |
| | To ze ti to letadlo prekroci maximalku jeste neznamena zniceni, kratkou chvili to vydrzi, i v realu kdyz jsou prudke zmeny vetru tak to nekdy skoci do overspeed, s tim nic neudelas, jelikoz cruize speed je ve vysokych FL velice blizko overspeedu. |
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: VNAV a PMDG 2. 12. 2007 / 20:02 | |
| | Ten overspeed byl samozřejmě nadsázka, ale ve VNAV se mi nepodařilo dostat ještě nikam. (teda úspěšně na zem) Jakákoliv restrikce a je to totál rozhozené. Ty hodnoty, co to potom vybleje jsou neskutečné. |
| |
|
|