| | | OT vybavení v pilotní kabině - Airbus 29. 11. 2007 / 20:11 | |
| | | |
|
| | | Re: OT vybavení v pilotní kabině - Airbus 29. 11. 2007 / 20:18 | |
| | To je takové to, co má NightRider a mluví to na "řidiče" |
| |
|
| | | Re: OT vybavení v pilotní kabině - Airbus 29. 11. 2007 / 20:22 | |
| | mě fascinuje to pilotování joystickem hrůza |
| |
|
| | | | Re: Re: OT vybavení v pilotní kabině - Airbus 29. 11. 2007 / 20:28 | |
| | Proč hrůza. Vždyť tak pilotujeme skoro všichni... |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: OT vybavení v pilotní kabině - Airbus 30. 11. 2007 / 11:46 | |
| | No právě proto, pak to vypadá, jako to vypadá |
| |
|
| | | | Re: Re: OT vybavení v pilotní kabině - Airbus 29. 11. 2007 / 20:35 | |
| | Mě by zase zajímalo jak se řídí takové letadlo pravákovi, který sedí na levém místě.
|
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: OT vybavení v pilotní kabině - Airbus 29. 11. 2007 / 20:41 | |
| | Tak jako každýmu pilotovi, to neni o tom, jakou rukou děláš vše v civilu, protože musíš umět pilotovat oběma rukama. Jde o to, v tom získat cvik a cit. Jinak to neni problém... |
| |
|
| | | | Re: Re: OT vybavení v pilotní kabině - Airbus 29. 11. 2007 / 20:39 | |
| | ty jsi taky Mr.Hrůza... vojenští piloti tak pilotůjí téměř všechna éra a vy s tim naděláte takovýho povyku, je to mnohem přirozenější, člověk má před sebou víc místa, ruce má podél těla, chybí asimetrie zásahů do řízení jako u beranů apod.
Proti beranum/volantu (nebo jak to chcete nazvat) rozhodně nic nemám, jen nechápu tupce, kteří nadávají na sidestick/knipl. |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: OT vybavení v pilotní kabině - Airbus 29. 11. 2007 / 20:53 | |
| | Me osobne sidestick extreme nesedl.Urcite se na to da zvyknout ale me se to nelibi.Je povelovy narozdil od beranu(ci kniplu)A na to je potreba si sakra zvyknout.Mel sem moznost letet A320 sim CSA a bylo to dost krusne)))Hlavne to pristani... |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: OT vybavení v pilotní kabině - Airbus 29. 11. 2007 / 20:57 | |
| | Jo lidi co s tim nikdy neletěli si na to musí zvyknout, ale pochybuju, že by lidem, co lítaj roky FSku s joyem, to může dělat problém, je to uplně to samý. |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: OT vybavení v pilotní kabině - Airbus 29. 11. 2007 / 21:01 | |
| | Prave ze to neni vubec to same...Ba naopak...Jedine co to s joyem u PC ma spolecne je tvar...Jde o to ze kdyz chces stoupat s letadle co ma berany tak pritahnes a drzis kdezto u sidesticku kdyz chces stoupat tak kliknes k sobe a pustis....V tom je ten zasadni rozdil |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: OT vybavení v pilotní kabině - Airbus 29. 11. 2007 / 21:29 | |
| | kdys naposledy letel třeba jen cessnou? |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OT vybavení v pilotní kabině - Airbus 29. 11. 2007 / 21:33 | |
| | Procpak?Mas pocit ze jeto jinak? |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OT vybavení v pilotní kabině - Airbus 29. 11. 2007 / 21:47 | |
| | To si piš že je to jinak.. je to přesně tak jak to popisuješ u sidesticku |
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OT vybavení v pilotní kabině - Airbus 29. 11. 2007 / 23:16 | |
| | Hele, teď mam zas pocit, že nevíš ty, o čem mluvíš, eproučnik má pravdu!!!!
Jediné, co má sidestick společnýho s joystickem je opravdu jenom tvar. A není klacek jako klacek, takový Eclipse, Cirrus či Straton mají knipl po straně a funkčně je to přitom něco jinýho než sidestick Airbusů nebo F-16... A mimochodem knipl C-17 je sice uprostřed, ale funkčně má pro změnu blíž sidesticku A-320! |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OT vybavení v pilotní kabině - Airbus 29. 11. 2007 / 23:42 | |
| | Já ale neříkám, že zmiňovaný éra se chovaj z pohledu řízení stejně jako áčka ale v FSce stejně všichni lítaj na joyi, a to že je řízení airbusu odlišný snad ví každej a musí se na to zvyknout. Eproučník rozhodně pravdu nemá! Musíš přitáhnout víc a počkat než uhel nabehu dosahne pozadovany hodnoty pak povolit a autotrim už si ohlídá zachování uhlu... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OT vybavení v pilotní kabině - Airbus 29. 11. 2007 / 23:49 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | | | Re: OT vybavení v pilotní kabině - Airbus 29. 11. 2007 / 23:56 | |
| | Tak když se k tomu nikdo nemá, tak to teda napíšu já no
Klasické ovládání - velikost výchylky = +/- výchylka příslušné plochy řízení, buď přímo, nebo různě modifikované, zesilované, doplněné umělými silami, apod.
FBW ovládání - velikost tlaku na ovládání = vstup do FBW systému jak rychlou a jak velkou změnu řídících ploch požaduju a počítač rozhodne na základě příslušných algoritmů co z toho nakonec bude.
Pro jistotu ještě jednou - klasické ovládání je založeno na velikosti výchylky, FBW ovládání (většinou) na síle tlaku, přičemž výchylka je po58d shodná (třebas u F-16 dokonce tak malá, až neznatelná). Joysticky na PC fungují tím prvním způsobem, i když vypadají jako ovládací prvky systému druhého |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Re: Re: OT vybavení v pilotní kabině - Airbus 30. 11. 2007 / 00:00 | |
| | To co popisuješ je ale jen u některých systémů FBW. Určitě ale ne u "soft" systémů jako má 777 a EMB-170. Navíc to je jenom o tom, jak se konkrétně přenáší povel dál do systému. Jestli tam máš potenciometry nebo tenzometry, laicky řečeno, už takovou roli nehraje |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | Re: OT vybavení v pilotní kabině - Airbus 30. 11. 2007 / 00:06 | |
| | Určitě, proto jsem psal "většinou". Speciálně kvůli 777, která je v tomhle velmi zajímavý hybrid. Holt styl pana Boeinga, jak piloty příliš netrápit (a přitom nenápadně změnit množství důležitějších věcí a nikomu o tom nic neříct, ale to už je jiná story |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OT vybavení v pilotní kabině - Airbus 30. 11. 2007 / 08:43 | |
| | nepleťme si prosím náklon a úhel náběhu. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OT vybavení v pilotní kabině - Airbus 30. 11. 2007 / 11:32 | |
| | kdo tady mluví o náklonu??? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OT vybavení v pilotní kabině - Airbus 30. 11. 2007 / 14:26 | |
| | ty jsi schopnej měřit úhel náběhu v nějakém diskrétním okamžiku? jak se to prosímtě dělá? co když to letadlo bude stoupat, a zatáčet třeba ve směru složky větru? Bude třeba i každé křídlo pracovat na jiném úhlu náběhu. takže bych v tomhle případě mluvil spíš o náklonech kolem příčné osy. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OT vybavení v pilotní kabině - Airbus 30. 11. 2007 / 15:07 | |
| | Takže podélný sklon (pitch) |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OT vybavení v pilotní kabině - Airbus 30. 11. 2007 / 15:11 | |
| | jj ten . Elev jsem myslel pro to o čem mluvil C/P |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: OT vybavení v pilotní kabině - Airbus 29. 11. 2007 / 21:44 | |
| | "Jde o to ze kdyz chces stoupat s letadle co ma berany tak pritahnes a drzis "
Hmm, tak to bys asi daleko nedoletěl Když chceš stoupat, tak snad berany na chvíli přitáhneš, než letadlo nabere požadovaný úhel stoupání a potom je zase povolíš, jinak letadlo přetáhneš. To samé při klesání, jen potlačíš než nos skoníš dolů a zase povolíš, jinak bys za chvíli letěl střemhlav. U sidesticku Airbusu je jediný rozdíl v tom, že tam má díky FBW trvale zařazený autopilot, který při uvolnění sidesticku udržuje automaticky poslední podélný i příčný náklon i při změně rychlosti nebo tahu motorů, které ti to u letadla a s berany rozhodí. Ale tu funkci má i 737 (CWS, CWR, či jak se to jmenuje), akorát se to tam musí zvášť aktivovat na autopilotu, u Aribusu to tak funguje trvale. Ale zase takový rozdíl v ovládání to není. Pokud letadlo letí vyrovnanou rychlostí, fungují i berany skoro stejně. |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OT vybavení v pilotní kabině - Airbus 29. 11. 2007 / 21:51 | |
| | jj tak nejak sem to myslel....))Me se asi nepodari vysvetlit jaky tam citim marginalni rozdil...) |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OT vybavení v pilotní kabině - Airbus 29. 11. 2007 / 21:53 | |
| | Asi to dela to automaticke vyvazovani...Proste neutralni poloha apod...Kdyz je ero nevyvazene mas neutralni polohu jinde tudiz musis porad drzet,nebo je to tou rychlosti a vychylkama rizeni.... |
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OT vybavení v pilotní kabině - Airbus 29. 11. 2007 / 21:56 | |
| | Prostě Cessna se pilotuje a Airbus se komanduje ... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OT vybavení v pilotní kabině - Airbus 29. 11. 2007 / 21:59 | |
| | Správně by se mělo psát Commanduje. |
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OT vybavení v pilotní kabině - Airbus 29. 11. 2007 / 22:01 | |
| | Jinak to i hezky simuloval A320 od PSS a myslím i 737 PMDG, pokud se to aktivuje na autopilotu. Ale samozřejmě věřím, že pocitově se to chová jinak, než klasické řízení kde konstantní výchylka ovladače vyvolá konstantíé výchylku ovládacích ploch. A Airbusu do toho sahá počítač a výchylky ploch newodpovídají vždy přesně výchylce ovladače. Ale bude to jen o zvyku. |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OT vybavení v pilotní kabině - Airbus 29. 11. 2007 / 21:55 | |
| | No podle mě je marginální rozdíl v tom, že u "přímého" řízení se musí letadlo neustále kontrolovat a korigovat pohybem řídících prvků správná poloha resp. udržovat ho v požadovaném pohybu. Podle typu letounu a jeho schopnosti samostablizace je k tomu potřeba více či méně zasahování. Naproti tomu u drátového řízení se letounu pouze říká co požaduji a zbytek si ten stroj udělá sám. Třeba tak. |
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OT vybavení v pilotní kabině - Airbus 29. 11. 2007 / 21:58 | |
| | Asi tak ale jeste to neni ono....Jsem zvykly pri pristani na malych rychlostech vic hybat prvkama rizeni kvuli ucinosti ridicih ploch a kdyz sem pristaval s A320 tak pri podrovnani sem postupoval jak sem zvykly z primeho rizeni a tudiz sem za to vzal trochu vic misto toho sem z pristani pekne vyplaval.... |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OT vybavení v pilotní kabině - Airbus 29. 11. 2007 / 21:57 | |
| | Brrr, trvale zařazený autopilot, to jsem se zase osypal .
Mimochodem, jak se vůbec piloti toho árbuzu vejdou do kokpitu, když tam mají pořád autopilota? To tam musí být docela těsno, ne?
|
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OT vybavení v pilotní kabině - Airbus 29. 11. 2007 / 22:08 | |
| | Souhlasím s tebou. Pojďme se zase bavit o "LETADLECH"
(pozdravuju Engina) |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OT vybavení v pilotní kabině - Airbus 29. 11. 2007 / 22:12 | |
| | Dobře, co je podle vás lepší Z-43, nebo robin DR 400/180 ? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OT vybavení v pilotní kabině - Airbus 29. 11. 2007 / 22:18 | |
| | Z těch dvou, co jsi jmenoval je nejlepší...a to zcela objektivně a zodpovědně...B737/700 EASY-JET!!! |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OT vybavení v pilotní kabině - Airbus 29. 11. 2007 / 22:20 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OT vybavení v pilotní kabině - Airbus 29. 11. 2007 / 22:25 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OT vybavení v pilotní kabině - Airbus 29. 11. 2007 / 22:28 | |
| | To by mohl říct každý |
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OT vybavení v pilotní kabině - Airbus 29. 11. 2007 / 22:10 | |
| | vlezou si dolu mezi pocitace, obsluhovat prikazovej radek |
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OT vybavení v pilotní kabině - Airbus 29. 11. 2007 / 22:28 | |
| | Nemáš to náhodou na DVD..? Ten film myslim.. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OT vybavení v pilotní kabině - Airbus 30. 11. 2007 / 09:39 | |
| | bych mel pripadne taky zajem .. i dvojku .. |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OT vybavení v pilotní kabině - Airbus 29. 11. 2007 / 23:48 | |
| | Luďku nemáš pravdu. Když s normálním letadlem letíš ustálenou rychlostí, jseš vyváženej, a potlačíš, nos skloníš dolů a povolíš, tak letadlo možná začne klesat, ale vlivem statické stability začne s rostoucí rychlostí letadlo klopit ve smyslu na ocas (tj.čenich vzhůru), pak zase s klesající rychlostí bude klopit na čumák, a to tak dlouho, než se vrátí do ustáleného letu, v jakém bylo předtím. Letadlo má povolené tři kmity, než se stabilizuje, jinak nesplní podmínky dynamické stability. To samosebou s motorama nemá co do činění. Abys klesal, musíš buď a) neustále s rostoucí rychlostí víc a víc tlačit, či vyvažovat ve smyslu "těžký na hlavu", nebo b) ubrat plyn. Dokonce u správně vyváženého letadla, cheš-li klesat konstantní rychlostí, stáhneš plyn, a letadlo začne samo klesat, v ideálním případě stejnou rychlostí, jako mělo předtím. Maximálně smí udělat zase ty tři kmity (což je nejčastější varianta). Určitě ten, kdo lítal výcvik na Z-142, si vzpomene na režim 160km/h a 3m/s dolů. Jak se to řídí? Kniplem rychlost, plynem klesání. Takže ano, změnou režimu motorů "si to rozhodíš", to je pravda, ale tak to má bejt. Plyn není na primární řizení rychlosti (poz. teď mě nechytejte za slovo, v určitých situacích ve velkých letadel tomu tak naopak je, ale to bychom zabrousili na jiný parket). A vo tom to je.
Tzn. u klasických letadel, bez ohledu na velikost, se trimuje NA RYCHLOST, kdežto u letadel s FBW, resp LSAS (Longitudinal Stability Augmentation System, to měla co vím jen MD-11) se trimuje NA PODÉLNÝ SKLON. Spíš je vhodnější říct, že se trimují samy. A tam skutečně platí, že natáhneš/potlačíš na požadovaný podélný sklon, uvolníš tlak na knipl či berany a letadlo te sklon drží. CWS funguje podobně, rozdíl je v tom, že to je režim autopilota. |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OT vybavení v pilotní kabině - Airbus 30. 11. 2007 / 00:00 | |
| | Hmmm...pěkný...smutné je na tom jen jedno. Že vše co píšeš, se lze naučit přímo ve FS.
Prosím tě to NENÍ narážka na tebe!!!, ale všechny kdo tu řešej tyhle věci. Kluci fakt nic ve zlym, ale proč nevyužijete víc samého FS???? To co tu popisuju A.J. jsem vždycky považoval víceméně za základy. A to si dodnes moc netykám s on-line. |
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OT vybavení v pilotní kabině - Airbus 30. 11. 2007 / 00:09 | |
| | Bohužel jsem při svém instruktorském lítání zjistil, že tohle není moc jasné ani mnohým z těch, kteří létají naživo... a o to je to horší... |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: OT vybavení v pilotní kabině - Airbus 29. 11. 2007 / 20:58 | |
| | nápodobně.. mně se to prostě nelíbí a nesedí mi to k civilním letadlům,, toť můj názor! |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: OT vybavení v pilotní kabině - Airbus 30. 11. 2007 / 01:48 | |
| | Čili jak v tom sedí guma, joystick, když kravaťák, berany. Co parohy? Kam seděj parohy? |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: OT vybavení v pilotní kabině - Airbus 30. 11. 2007 / 10:20 | |
| | kurnik ty se chceš hádat nebo co? ... ok ale ne se mnou |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: OT vybavení v pilotní kabině - Airbus 30. 11. 2007 / 10:28 | |
| | spouste lidem se nelibi spousta veci.. ale to nema s objektivnosti nic spolecnyho .. a kdyz uz tu vynasis takove soudy a rozpoutavas porad opakovanou diskusi fbw x klasika, tak to zkus podporit alespon nejakym argumentem. |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: OT vybavení v pilotní kabině - Airbus 30. 11. 2007 / 10:50 | |
| | Já bych tu zavedl takový jednoduchý pravidlo - až bude někdo z kritiků jedné nebo druhé (či třetí) strany řídit skutečné éro, tak si tu milerád poslechnu co je na něm špatně a jaké má nevýhody. Do té doby je to mimo jakýsi folklór tak trochu mimo mísu ne ? |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: OT vybavení v pilotní kabině - Airbus 30. 11. 2007 / 10:15 | |
| | Mrzí mne, že v těchto diskusích (které se na péráku čas od času opakují) nikdo zatím moc nezmínil jeden rozdíl, který já považuji za docela důležitý - ale možná, že si to jen špatně představuji - a tak prosím, aby mne znalí opravili.
Jen na doplnění - řízení sidestickem u Airbusu lze možná u kompu lépe přirovnat k létání pomocí kursorových šipek. Zatímco joystick je proporcionální (jako klasické řízení), šipkami se předávají jen jednotlivé impulsy bez zpětné vazby. U těch šipek pak ale chybí ta automatika, která u A vyhodnocuje, co s tím dál.
A můj problém:
Pokud mám "klasické řízení" (a je jedno, jestli lanka vedou na kormidla, nebo na nějaký snímač, který to dá sežvejkat počítači a počítač pak něco udělá - viz nejmladší boeingy), tak když jeden pilot kvdlá berenama, druhý se hejbou stejně. "Luxusnějši" kočáry přitom vyrábějí i zpětný odpor, aby pilot vnímal sílu na kormidlech, když už se toho chce držet.
Pokud mám sidestick (a pozor - naše diskuse o "joysticku" v áčku některé piloty Airbusu hluboce uráží ), tak pohyb jedním stickem (vyslání impulzu) nevyvolá žádnou patrnou odezvu na sidesticku u druhého pilota (zleva doprava i zprava doleva).
To pochopiteně nevadí u F-16, ale u velkého letadla, kde jsou piloti dva, a v extrémní krizi to může být dle mého soudu nebezpečné. Když se letadlo řízené GPS a autopilotem řítí na špičku horského velikánu (nebo přistává na hřbet jiného éra, které právě vjelo na RWY), hrábne pilot do beranů a lehce se překážce vyhne. V takové situaci ale lze čekat, že hrábne nejen PIC, ale ruce na berany dá i ten co zrovna "sleduje". U "klasického řízení" se nic nestane. Ten druhý cítí, kam to PIC tahne a pomůže mu. Systém správně pochopí záměr pilota a servery a efektory to vykonají.
Ale u áčka (IMHO) je riziko, že rycnutí sidestikem PIC a pilotem sledujícím nebudou zcela identická - nebo jen nebudou stejně intenzivní. Počítač pak zásah do řízení vyhodnotí jako "eratic" - a poletí si dál podle svého (a BUM !!!!!!!).
Já osobně mám radši klasické řízení, to víte, DC-3 může nahradit jen e jen další DC-3 |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: OT vybavení v pilotní kabině - Airbus 30. 11. 2007 / 10:26 | |
| | U Airbusu funguje naraz iba jeden sidestick a teda či "Pilot non flying" riadi alebo neriadi nemá žiadny vplyv na lietadlo. Prievziať riadenie na "svoju stranu" sa dá stlačením príslušného tlačidla. (A teraz možno nebudem mať pravdu, nemám pri sebe FCOM) je to to tlačítko, na obrázku na vrchole tohto stromu, na hornej lište vpravo od "Master caution" s nápisom "Side stick priority" |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: OT vybavení v pilotní kabině - Airbus 30. 11. 2007 / 14:33 | |
| | To za prvé a za druhé priamo na tom sidesticku je červené tlačidlo, ktoré keď držíš, tak vyradíš ten druhý sidestick. |
| |
|
| | | | | | Re: OT vybavení v pilotní kabině - Airbus 30. 11. 2007 / 10:28 | |
| | No, jako bych ten hlavní rozdíl večer nepsal
Pokud jde o to ovládání oběma, existují poměrně jasně definovaná pravidla, jakým způsobem jsou řešené jednak priority obou sidesticků a taky jak se sčítají (pokud jsou shodné) nebo odečítají (pokud nejsou) impulzy z obou stran.
Jinak ten tvůj příklad s kopcem - u Airbusu nemusíš nikomu pomáhat...prostě to držíš tak dlouho, dokud nedosáhne éro max. úhlu stoupání a navíc pokud přitom zapomeneš na plyny, tak je k tomu brzo přidá samo. Pokud by se k tomu přidal svým vstupem ještě druhej pilot, tak to bude jen rychlejší, ale výsledek vpodstatě stejný. |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: OT vybavení v pilotní kabině - Airbus 30. 11. 2007 / 18:51 | |
| | Proč hned tupci? Zkrátka každému je přirozené něco jiného. Já si taky neumím představit pilotovat levou rukou. A o vojenských pilotech nemáš pravdu, stále se drží trend umisťování řídící páky mezi stehny, i když jde o joysticky. A pokud je sidestick, pak na pravé straně. |
| |
|
| | | | | | Re: OT vybavení v pilotní kabině - Airbus 30. 11. 2007 / 19:13 | |
| | Já si myslím, že se to ovládání příliš hrotí Létal jsem X let na simulátorech s joystickem na pravé straně a pravou rukou, pak dva roky reálného Blaníka s kniplem uprostřed pravou rukou a poslední rok a půl Pipery co mají yoke a levou rukou. A ačkoliv levou rukou se ani nepodepíšu, ani snad nejsem schopnej hodit šutrem, od prvního letu mi to přišlo naprosto přirozený a bez problému. Vlevo / vpravo, od sebe / k sobě snad zvládne každej a je jednou kterou rukou kvedlá a čím ne ? ;o) |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: OT vybavení v pilotní kabině - Airbus 30. 11. 2007 / 19:15 | |
| | No to já v Zephyru jsem měl poprvé docela problém Ale z nezvyku se stane casem zvyk.. |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: OT vybavení v pilotní kabině - Airbus 30. 11. 2007 / 19:37 | |
| | to samy i u me... pravak jako poleno, na levou ruku jsem naprosto levy, ale rizeni echa levou (knipl) mi prislo naprosto prirozeny... tak, ze jsem pak zacal levou litat i doma |
| |
|
| | | Re: OT vybavení v pilotní kabině - Airbus 29. 11. 2007 / 20:39 | |
| | Já bych se v souvislosti s tímto rád zeptal na to třetí FMC jakoby "pod" throttle quadrantem, v Airbusu jsou tři? |
| |
|
| | | | Re: Re: OT vybavení v pilotní kabině - Airbus 29. 11. 2007 / 20:41 | |
| | | |
|
| | | | Re: Re: OT vybavení v pilotní kabině - Airbus 30. 11. 2007 / 11:19 | |
| | tohle slouzi pro system CFDS to znamena pro udrzbu letadla |
| |
|
| | | Re: OT vybavení v pilotní kabině - Airbus 29. 11. 2007 / 20:56 | |
| | Pokud se nepletu, tak je to display obrazovka kamer, umístěných nad svislých ocasních plochách, snímají trup shora a kamry před přední podvozkovou nohou pro kontrolu vysunutí.
Plus spodní odděleni displaye jsou stavové , tzn teploty, hodiny a váhy. |
| |
|
| | | | Re: Re: OT vybavení v pilotní kabině - Airbus 29. 11. 2007 / 23:34 | |
| | To se mi nezdá... Prohlížel jsem na Airliners celou řadu fotek a nikde jsem nenašel, že by na tom byl obraz z kamery. To jsem viděl spíše na některém z hlavních displejů, a nevím jestli u A330 vůbec.
Asi to bude ten Acars, viz níže. |
| |
|
| | | Re: OT vybavení v pilotní kabině - Airbus 29. 11. 2007 / 21:10 | |
| | ak spravne viem, tak by to mali byt praveze acars.. pre komunikaciu s riadiacimi napriklad...
Aspon tak mi to popisali piloti ked som letel do toronta.. Vizeralo to trosku inak, ale bolo to umiestnene presne na tom istom mieste... |
| |
|
| | | | Re: Re: OT vybavení v pilotní kabině - Airbus 29. 11. 2007 / 23:35 | |
| | Asi jo, díky. S tou kamerou se mi to nezdá. |
| |
|
| | | Re: OT vybavení v pilotní kabině - Airbus 29. 11. 2007 / 23:37 | |
| | Hehe. No to jsem tak nějak čekal, že to zase vyústí v klasický výbuch nenávisti vůči Airbusu...
Lidi buďte přeci trochu "vlastenci" vždyť je to přeci jen evropská firma....
A navíc je lepší, že... |
| |
|
| | | Re: OT vybavení v pilotní kabině - Airbus - FANS 30. 11. 2007 / 00:02 | |
| | | |
|
| | | Re: OT vybavení v pilotní kabině - Airbus 30. 11. 2007 / 03:33 | |
| | to jsou displeje pro IVAp |
| |
|
|