FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je čtvrtek 28. 11. 2024, svátek má René Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
radiokompas Jeden příspěvek | Celý strom
radiokompas   10. 11. 2003 / 15:56Dufa
Mam dotaz : V FS2002 v Cessne mi radiokompas neustale vykazuje odchylku od "klasickeho" kompasu. Musim jej neustale "trimovat".
Odchylka ma snahu se zvetsovat. Co delam spatne ? Cim je to zpusobeno, nebo sem nepochopil na co ten budik je ? Diky
 

Re: radiokompas   10. 11. 2003 / 16:09
Latom   
To je snad jedna z mála chyb, které jsou i v reálu. V Cessně to taky neustále dělám, takže si s tím hlavu moc nelámej. Aspon se během letu nenudíš. )
 

Re: Re: radiokompas   10. 11. 2003 / 16:17Jan Starka
Předpokládám, že mluvíte o gyrokompasu? Radiokompas, čili VOR je úplně něco jiného a sám od sebe se nepohybuje

 

Re: Re: Re: radiokompas   10. 11. 2003 / 18:21dufa
tak teda gyrokompas ... OK, nebudu se pri letu nudit no )
 

Re: Re: Re: Re: radiokompas   10. 11. 2003 / 18:58
Tragédie v JRD
Pokud ti to vadi, lze to vypnout .... v realism settings...
 

Re: Re: Re: Re: Re: radiokompas   11. 11. 2003 / 08:04Dufa
Ok diky a jeste dotaz : proc se takhle nepresny pristroj v letadle pouziva a cim je zpousobena ta nepresnost ?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: radiokompas   11. 11. 2003 / 08:37Jan Starka
Gyrokompas funguje díky rychle rotujícimu kolu (pohaněné buď vzduchem nebo elektrikou). Rychlá rotace zajišťuje, ze bude ukazovat stále stejným směrem za každých podmínek.

Klasický magnetický kompas totiž ukazuje správně jenom za vodorovného letu konstantní rychlostí, jakmile letadlo zrychluje, zpomaluje nebo zatáčí tak se magnetický, třeba i o dvacet stupňů. Gyrokompas ukazuje stále správně, protože rotující kolo má tendence být natočeno stále stejným směrem. To znamená, že hlavně

Už si přesně nepamatuju důvod, proč vzniká odchylka. Tuším, ze se to menuje anglicky precession a je to způsobeno coriolisovou sílou. Zde bych fórum poprosil o upřesnění.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: radiokompas   11. 11. 2003 / 09:46
Latom   
Upřesnění najde každý v každé knize, která aspon trochu vysvětluje palubní přístroje.

Říká se tomu přístrojová chyba. Prostě někde trošku uvízne.

A pokud si víš jak to je v reál Cessně, tak tě to ani moc nepřekvapí. Všechno vibruje. V simu ti sice nic nevibruje, ale třeba to byl záměr mrkvosoftu. )))
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: radiokompas   11. 11. 2003 / 09:58
OK-OPL (CSA107)
Ne, ne s tím nesouhlasím, že to prostě někde uvízne. Je to fyzikální záležitost s pojená s Corriolisovou silou a roztočeným setrvačníkem (precesní pohyb) . Je pravda, že mnoho let lítám a beru to jako samozřejmost patřící k Gyrokompasu. Večer mrknu do chytrejch knih a podívám se přesně na příčinu.))
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: radiokompas   12. 11. 2003 / 01:21
Latom   
Však já taky nemyslím, že se to zasekne, ale občas ne všichni ví co je "koriolis". ) Tak jsem to jen řekl lidsky. )
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: radiokompas   11. 11. 2003 / 10:49jirpe
Nepresny pristroj, hm, a co takovy magneticky kompas v severni Skandinavii, Gronsku nebo severni Kanade. Tam magneticky kompas ukazuje uplne nesmysly, resp. ukazuje nekam mezi severni pol a severni magneticky pol (ten je priblizne N75* W100*). Pochopitelne se to projevuje i v mensich zemepisnych sirkach, jen ne tak vyrazne. A kdyby jen to. Zalezi na zemskem podlozi, tam kde vystupuji zelezne zily k povrchu se kompas uplne zblazni. A jeste je to vsechno ovlivnovano rocni dobou, pocasim, slunecni aktivitou a buhvi cim jeste. Magneticky kompas patri k nejmene presnym pristrojum a neznas-li svoji polohu, pak nevis, kam kompas ukazuje. Znas-li ji, porad jeste to za urcitych okolnosti nemusi stacit.

Gyrokompas ma tendenci vychylovat se v zavislosti na zemske rotaci. Ale toto vychyleni je v podle casu, rychlosti a priblizneho smeru odhadnutelne, spocitatelne, da se tedy pravidelne korigovat. Teda ve skutecnosti je to slozitejsi, jde o to, ze teleso (ta koule v gyrokompasu) pohybujici se po zemskem povrchu ma na severni polokouli tendeci vychylovat se vpravo a na jizni polokouli vlevo.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: radiokompas   11. 11. 2003 / 12:13Dufa
No tys mi dal ) Kazdopadne diky za vycerpavajici odpoved !
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: radiokompas   11. 11. 2003 / 16:31
OK-OPL (CSA107)
Na severní polokouli vpravo, na jižní vlevo = Corriolisova síla !!! Síla , která působí na všechno co se vůči zemi pohybuje. Čím rychleji se pohybuješ tím je Corr. síla větší.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: radiokompas   11. 11. 2003 / 19:33
OK-EUU46   
Corriolisovo zrychleni, Vy jste zapomeli Fyziku ci Mechniku : -)
 

Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ