FlightSim.CZ   Reklama  
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 3. 2. 2025, svátek má Blažej Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Piloti - jak se k nim kdo chova? Jeden příspěvek | Celý strom
Piloti - jak se k nim kdo chova?   18. 11. 2007 / 12:41
BloodDrainer   
Ahojte,
nedavno jsem na nekolika serverech cetl, ze nase spolecnost Trave Service se ke svym pilotum nechova moc pekne, ze nekdy byva normalni, ze vam vecer zavolaji,ze rano nekam buh vi kam letite, ze se tam nejaka ta planovani moc neberou!! Tak nevite o tom nekdo neco?? Je to pravda nebo spise nekdo nema rad TVS, tak rika takove pomluvy??
Protoze jak byl jednou nekde na slovenskem serveru rozhovor s cpt. u SkyEurope, tak ten rikal, ze vzdy dostavaji rozpis na mesic dopredu a presne vi, kdy a kam leti a kdy se vraci!! Tak jak to je u TVS??
A jak myslite, (nebo dokonce vite??), ze se k pilotum chova treba takovy RyanAir?? Maji se u takove nizkonakladovky piloti dobre??
 

Re: Piloti - jak se k nim kdo chova?   18. 11. 2007 / 13:01
Totti10
Konkretne od RyanAiru necekej vubec nic dobryho. Piloti litaj na maximalnich moznych povolenych hranicich, nesmej si dovolit zadny velky zmeskani, zpozdeni atd. Obecne je znamy, ze k RyanAiru se piloti vubec nehrnou.

Kdyztak tady jedno celkem zajimavy video o tom jak to u RyanAiru (ke konci je pasaz i o pilotech) chodi. Jen tak pro predstavu....

http://www.youtube.com/watch?v=ZkKPirksymQ
 

Re: Re: Piloti - jak se k nim kdo chova?   18. 11. 2007 / 13:08
Rychlokvaška
To že se k nim nehrnou není myslím zas tak úplně pravda. Ryanair je hodně zajímavý z pohledu létání na moderním vybavení a homogenní flotile (všechno 737-800) a z pohledu hour-buildingu. Nikde jinde než u low-costů nedostaneš command za tak krátký čas (třeba i za 3 roky). Kdo má peníze na typovku a nervy na tu zátěž, tak je z toho nadšený.
 

Re: Re: Re: Piloti - jak se k nim kdo chova?   18. 11. 2007 / 13:10
Totti10
Jojo, v tomhle ohledu urcite. I v tom videu zminujou to, ze berou "skoro kazdyho", ale kvuli tomu vytizeni, stresu atd neni Ryanair zrovna nejvetsi terno.
 

Re: Piloti - jak se k nim kdo chova?   18. 11. 2007 / 13:04
Rychlokvaška
Nebudu komentovat TVS, protože je neznám. Ale obecně se aerolinky dělí na ty s pevným rosterem (řekněme asi v současné době v menšině), tzn. že víš např. měsíc i dva dopředu co tě čeká a na ty s pohyblivým rosterem. V rámci obou typů ale krom plánovaných letů (lišících se v tom jak dlouho dopředu je znáš) existuje tzv. standby - sedíš třeba doma (obecně v dosahu letiště, většinou v rozmezí 1-2 hodiny) a když tě zavolají, tak prostě naklušeš a dostaneš zadání co tě čeká za let Piloti pak mají většinou určitý typ rosteringu (days on-duty/days off třeba 6/3, 5/4) a v rámci těch on-duty tvoří určitou část právě ono standby.

Není na tom nic zvláštního, tak to funguje ve většině společností, tomu se nedá říkat špatné chování Extrémem budiž Netjets, kde rozhodnutí kam poletíš v rámci běžného 5/4 leží výhradně na zákazníkovi a ten se může rozhodnout i klidně v průběhu letu...A že by si někdo z pilotů stěžoval ? To ani náhodou Ve všech případech ale samozřejmě stojí za piloty výkonné plánovací oddělení, které dodá vše potřebné pro provedení letu.

Je pravdou, že v rámci oněch schémat existuje u některých společností více a u některých méně příjemnější atmosféra. Je to ale dáno hlavně tlakem na ekonomiku a flexibilitu, takže u low-costů je to z tohohle pohledu obecně horší (Ryanair je typický příklad hodně náročného létání, dávaného za příklad vykořisťovatelského zaměstnavatele), ale existují taky výjimky (třeba easyJet).
 

Re: Re: Piloti - jak se k nim kdo chova?   18. 11. 2007 / 13:16
BloodDrainer   
aha, a ja myslel, ze kdyz je Ryan tak veliky, ze to u neho bude treba lepsi, vite
A jak je to treba u CSA?? Tam je to lepsi??
 

Re: Re: Re: Piloti - jak se k nim kdo chova?   18. 11. 2007 / 13:49
Luděk Ch.
No vzhledem k tomu, jak je Ryan veliký a kolik musí mít posádek, tak je to naopak předpoklad ke zcela neosobnímu přístupu s tím, že každý je nahraditelný a velká většina létajícího personálu se zřejmě ani nebude znát
 

Re: Re: Piloti - jak se k nim kdo chova?   18. 11. 2007 / 14:05
Serž   
jakozto lowcost si proste nemuzou dovolit aby jim piloti vegetovali doma, to by si zbytecne zvysovali naklady, ale zrejme tim trpi bezpecnost i kdyz to zatim prochazi. ja osobne jako sef planovaciho bych to resil podobne do prvniho pruseru
 

Re: Re: Re: Piloti - jak se k nim kdo chova?   18. 11. 2007 / 14:23
Rychlokvaška
S tou bezpečností to není tak horký v souvislosti s hodinama. Limity jsou dány JAA/CAA a s těma nikdo nepohne (i když pokusy jak to malinko očůrat tu byly a budou). Spíš je problém s tlakem na čas při turnaroundech a dodržování timetable, přistání v destinacích i za vyloženě špatného počasí, tlak na nepřistupování na holdy, goaroundy, apod. To je někdy opravdový problém.
 

Re: Re: Re: Re: Piloti - jak se k nim kdo chova?   18. 11. 2007 / 18:11
mípa   
Co znamená tlak na nepřistupování na holdy a GA? To jako že když dostanu GA, tak řídícímu sdělím, že můj zaměstnavatel si GA nepřeje a přistávám?
 

Re: Re: Re: Re: Piloti - jak se k nim kdo chova?   18. 11. 2007 / 20:29
BloodDrainer   
Tak podle nekterych predpisu, nevim,jak se jmenujou nesmis vice nez 900hodin rocne, ni??

A prosim, muzes mi vysvetlit tlak na nepřistupování na holdy a goaroundy??
Diky moc!!
 

Re: Re: Re: Re: Re: Piloti - jak se k nim kdo chova?   18. 11. 2007 / 20:49
Luděk Ch.
JNa tom snad není moc co vysvětlovat Já bych to pochopil úplně jednoduše tak, že mají doporučeno něco ve smyslu "pokud je možno se holdu nebo goaroundu dohodou s ATC vyhnout, tak se mu vyhněte a přistaňte". Jinak to asi vysvětlit nejde, pilot jinou možnost nemá Takže bych to neviděl nijak tragicky.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Piloti - jak se k nim kdo chova?   18. 11. 2007 / 22:09
Teflon_490   
Copak se GA domlouva s ridicim 10 min dopredu, aby si vydyndali pristani? Spis si myslim, ze to bylo mysleno na mene kriticke posuzovani duvodu pro GA, nejake varovne kontrolky apod. a zase sme u te bezpecnosti.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Piloti - jak se k nim kdo chova?   18. 11. 2007 / 22:45
Luděk Ch.
Hmm, to bych se docela divil, kdyby jim doporučovali ignoraci výstrah
 

Re: Piloti - jak se k nim kdo chova?   18. 11. 2007 / 22:56
Rychlokvaška
Ignoraci výstrah asi ne, ale ke každému éru existuje MEL (Minimum Equipment List), kde je uvedeno s čím se ještě může letět a za jakých podmínek. Plně funkční éro je naprostá rarita ;o)
 

Re: Re: Piloti - jak se k nim kdo chova?   18. 11. 2007 / 23:15
Luděk Ch.
To je pravda, třeba APU považují některé aerolinky za zbytečnost, když k nám přiletí v týdnu dvakrát totéž letadlo s nefunkčním APU a musíme ho před odletem nahazovat vzducháčem )) Nevím jak dlouho mají povoleno bez něj létat, že ho rovnou neodmontují? Taky v týdnu během toho sněžení jedna nejmenovaná kargo společnost to po cca 30 min. holdování nad letištěm vzdala a vrátila se do Prahy, za to jiná nejmenovaná nízkonákladovka v zápětí na to "v klidu" sedla. No budou ty tlaky asi něco takového
 

Re: Re: Re: Re: Re: Piloti - jak se k nim kdo chova?   18. 11. 2007 / 22:54
Rychlokvaška
Goaroundy - typickým příkladem budiž loňský případ Ryanairu, kdy byl pilot moc dlouhej a tak na finále provedl tak šikovný orbit, až z toho byla díky vnímavým občanům kauza pro noviny (a nejen ta). Situace kdy se vyloženě nestabilizovaná přiblížení dotahují až do konce se najde spousta. Kapitolou samou o sobě je počasí. Atd. Samozřejmě goaround od řídícího je něco jiného.

Holdy - každý rozumný pilot se holdování snaží vyhnout - ať už tím, že se někam vecpe na high speedu, nebo si požádá o direct, nebo si to zkrátí vizuálem...atd.

Současná doba je taková, že si aerolinky (a low-costy obzvlášť) hodně potrpí na rychlé a plynulé odbavení letů. A pokud to tak není, ihned se ozvou a stěžují si. Jaktože malé éro dostalo průlet a my jsme museli čekat na holding pointu, jaktože jsme dostali goaround, když by to vyšlo, jaktože jsme nedostali domluvený direct, proč jsme museli holdovat, jaktože měl přednost tamten, proč pojíždíme tak daleko, atd. atd. Piloty za to peskují zaměstnavatelé, ti jim vysvětlí důvod a pak se protestuje oficiální cestou. Různé stížnosti Ryanairu na provozovatele letišť po Evropě jsou celkem pověstné. V každé smlouvě s operátorem je garance plynulého a rychlého odbavení a pokud to tak není, vždycky se někdo ozve.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Piloti - jak se k nim kdo chova?   18. 11. 2007 / 23:45
Rozšafín Ctibum   
Fakt ? Měl jsem ohledně tohoto pocit, že ŘLP má v tomto ohledu tak nějak "volnou" ruku. Že se snaží o co nejplynulejší a nejekonomičtější odbavení / vedení na tratích / přiblížení / atd. všech a platí nějaká rovnoprávnost veškerého provozu..
 

Re: Piloti - jak se k nim kdo chova?   19. 11. 2007 / 00:00
Rychlokvaška
Platí rovnoprávnost veškerého, ale komerčního provozu. Vezmi si to z ekonomického hlediska - proč bys měl ty, se třema stovkama lidí za zády v éru co pálí stovky kg paliva postáváním někde na pojížděčce a za který platíš letišti a řízení letového provozu příslušné pálky čekat na nějakého maníka v Cessně, co si zkouší okruhy. Nedávno jsem takhle v Bristolu zdržel shodou okolností easyJet a Ryanair na holding pointu - ILS přiblížení na 100kt nějaký čas zabere, stejně jako asymetrický goaround. Za mnou letěl ještě nějakej maník v singlu a na toho už začal Ryan (byť až druhej v sekvenci) pindat na frekvenci a předpokládám že obratem po přistání poslali stížnost a že chtějí snížit přistávací poplatky. A to jsme měli oba booknuté training sloty.
 

Re: Re: Piloti - jak se k nim kdo chova?   19. 11. 2007 / 00:24
Rozšafín Ctibum   
Jojo, jasně, bylo mi jasné a tušil jsem nějaké to rozřazování ála VFR/IFR/emerg/trenink atd. Ale spíš obecně, nedokážu si představit, že by měla nějaká aerolinka zakotveno nějakési override pravidlo tohodle.

To by si už někdo mohl rovnou do frazeologie nacpat větu pro vstup do FIRs : "Něco Radar, CSA357, good day, ready for shortcut" . A používat to při každém handoffu. Třeba by dlouhodobě něco ušetřili taky.
 

Re: Re: Re: Piloti - jak se k nim kdo chova?   19. 11. 2007 / 07:21
Marky Parky   
No a přesně to aerolinky dělají. "Anytime ready for RASIM" je standardní věta se kterou se značná část pilotů přihlašuje na frekvenci když se poprvé ozve na pražské oblasti a "Would you be so kind and coorinate for as a shortut" je slyšet nonstop, jakmile piloti vycítí, že řídící je zrovna trošku míň busy.

Ti zkušenější piloti, co danou linku znají jak své boty, dokonce už znají i co žádat a hlavně kde to žádat, aby to pravděpodobně dostali.
 

Re: Re: Re: Re: Piloti - jak se k nim kdo chova?   19. 11. 2007 / 10:29
Kitty Hawk
Tak to je huustýý!
Jak Tě tak poslouchám/čtu, tak mi čím dál víc začíná ta práce řídícího připadat jako docela velká otročina.
Aby se člověk ještě bál, že když nevyhoví žádosti pilotů o shortcut, tak bude čelit stížnostem na plynulost provozu ze strany aerolinek.
 

Re: Re: Re: Re: Piloti - jak se k nim kdo chova?   19. 11. 2007 / 13:26
BloodDrainer   
RASIM?? prosim .....
 

Re: Re: Re: Re: Re: Piloti - jak se k nim kdo chova?   19. 11. 2007 / 14:06
Totti10
Tratovy bod pri priblizeni na LKPR.
 

Re: Piloti - jak se k nim kdo chova?   19. 11. 2007 / 11:38
Rychlokvaška
No nejen napsat Řada společností to má už i v SOP a koordinační dohody mezi aerolinkou a řízením letového provozu právě pro ony directy taky nejsou ničím neobvyklým.
 

Re: Re: Re: Piloti - jak se k nim kdo chova?   18. 11. 2007 / 14:32
EASY305
Hmmm, to je docelá zajímavé téma, aly mylsím si, že se na to nedá odpovědět nijak jednoznačně. (s trochou cynismu by se to dalo označit jako špatně položenou otázku)
Spíš by se na to dalo dívat z pohledu, že každý je jiný, má jiné vnímání světa a proto taky někdo je spokojený u TVS, někdo u ČSA a někdo u RAYNAIR. A asi se to nedá zůžit jen na filozifii té které firmy. Stejně jalová byla debata o tom, kdo chce na čem lítat. (tehda šlo o spor A/B). Spíš je to o tom, že každému může vyhovovat jiný přístup, jiný pracovní režim, pravidelnost, nepravidelnost a.t.d. a.t.d.
Co se týče ČSA a pohledu zvenku přes moje létavé kámoše, tak se špatně určitě nemají. A to jak finančně tak co se týče zacházení s nimi a pracovní doby. (Taky ale mají dost silné odbory (myslím pajloti)).
 

Re: Piloti - jak se k nim kdo chova?   18. 11. 2007 / 14:27
Tragédie v JRD
srovnavas nesrovnatelne.. .skyeurope je aerolika, ktera ma v zasade pevny letovy rad, ktery meni vicemene jednou za pul roku .. sice lita i chartery, ale ne v takove mire..

zato TVS je pravy opak .. samy chartery, ktery sice vicemene nejaky rad maji, ale ten se muze zmenit ze dne na den... a tech par "stabilnich" linek pod vlajkou smartwingu to nevylepsi...
 

Re: Re: Piloti - jak se k nim kdo chova?   18. 11. 2007 / 14:33
EASY305
Jo, no Tomáš mne asi předběhl a napsal to výstižněji
 

Re: Re: Re: Piloti - jak se k nim kdo chova?   18. 11. 2007 / 15:24
skyfly
ja myslim, že vystižne si to napsal aj ty
proste tak ako v živote - každemu vyhovbuje niečo ine, ak je niekto "trvďas" hodne toho znesie a chce mať hodne nalietané na jednom type a byť čo najskor cpt tak asi zatne zuby a vydrží nejaký ten rok u Ryanair, niekto ktop má rád trošku pohody zvolí inú alternatívu

Osobne sa ovšem velmi vážne obávam jednej veci - a to jak spomínal M.D., totiž , že piloti sú nepriamo nútení stále viac riskovať : tlak na čas při turnaroundech a dodržování timetable, tlak na nepřistupování na holdy, goaroundy a HLAVNE přistání v destinacích i za vyloženě špatného počasí....to sa obávam, že sa jedného dňa škaredo vymstí ((
 

Re: Re: Re: Re: Piloti - jak se k nim kdo chova?   18. 11. 2007 / 15:39
Serž   
alternativni destinace v kombinaci s tlakem na vsechny zucastnene se nam pred 30 lety obratila v monstrozni tragedii a to byly zavedene aerolinky s pevnym letovym radem
 

Re: Re: Re: Re: Re: Piloti - jak se k nim kdo chova?   19. 11. 2007 / 02:41
Peetrs (Robert)   
Já měl vždy za to že přistávat vyloženě za špatného počasí se ani nesmí ne ? Jsou jakási meteorologická minima či jak se tomu nadává. RVR, vítr atd.. Pak schopnost letište kategorií CAT atd...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Piloti - jak se k nim kdo chova?   19. 11. 2007 / 13:56
Fabo™   
Ono sa to tu práve týka tých situácií na hrane...
 

Re: Piloti - jak se k nim kdo chova?   19. 11. 2007 / 13:47
MaPa   
Pilot aerolinek je zaměstnanec jako každej jinej a tak se musí vykořisťovat jako každej jinej, jinak by jsme ten kapitalismus nevybudovali, soudruzi
 

Re: Re: Piloti - jak se k nim kdo chova?   19. 11. 2007 / 13:58
EASY305
Dost dobrý...mě konečně zas dneska někdo rozesmál. Na druhou stranu je zas fakt, že jako pajlot u ČSA za ty prachy, pracovní dobu a další a další bych se klidně vykořisťovat nechal. (pro srovnání kámoš (pajlot) má jeden měsíční plat bez přesčasů vyšší než je můj roční příjem s přesčasy) Takové vykořisťování by se mi líbilo
 

Re: Re: Re: Piloti - jak se k nim kdo chova?   19. 11. 2007 / 14:28
Serž   
ok, muzes v praci litat jak (doplnte si neco sprosteho) a cislo meho uctu ti pak poslu
 

Re: Re: Re: Piloti - jak se k nim kdo chova?   19. 11. 2007 / 14:49
Neo OK AAA
můžu vědět v jakejch konkrétních relací se jejich plat pohybuje? Ŕekl bych tak okolo 100 - 150 000 Kč? nebo je to ještě víc?
 

Re: Re: Re: Re: Piloti - jak se k nim kdo chova?   20. 11. 2007 / 01:52
Tragédie v JRD
http://www.google.cz/search?hl=cs&q=plat+pilot%C5%AF+%C4%8Dsa&lr=
 

Re: Re: Re: Re: Re: Piloti - jak se k nim kdo chova?   20. 11. 2007 / 15:10
Neo OK AAA
díky všem
 

Re: Re: Re: Piloti - jak se k nim kdo chova?   19. 11. 2007 / 15:21
BloodDrainer   
"Na druhou stranu je zas fakt, že jako pajlot u ČSA za ty prachy, pracovní dobu a další a další bych se klidně vykořisťovat nechal."

Jako ze platy maji uzasne, v praci moc nejsou a co jeste???
At to dobre pochopim,vis
 

Re: Re: Re: Re: Piloti - jak se k nim kdo chova?   19. 11. 2007 / 22:36
EASY305
Mno, já si nechci až tak nějak moc hubu pouštět na špacír (třeba to udělají jiní), ale moji známí a kámoši co lítají (ale taky ber v úvahu můj věk nad 40, takže už lítají sakra dlouho), berou rozhodně více než zde bylo uvedeno. Že v práci moc nejsou, jsem mám dojem nenapsal, ale jen že nemají špatnou pracovní dobu. Když jsem dělal jako běžný zaměstnanec na Záchrance tak jsem měl určitě daleko větší problém si zařídit akce, které spolu podnikáme (většinou sport a tak), než kluci co lítají.
A co ještě, co ještě....prostě to co mi zasraný soukromý špitál nikdy nezaplatí. Lázně, rehabilitace, a takové firemní výhody jsem měl na mysli. Nebo třeba se v éru vozíš zadarmo (nebo téměř-pokud se nenaskytne kretém jako Vavroš), já, když mně jebne tak za mně příští rok vyvalí rodina ještě 60k za každý den ve špitále i kdybych měl nakrásno "diplom vzorného pracovníka! (Čest Džulínkovi)!!!
 

Re: Re: Re: Re: Re: Piloti - jak se k nim kdo chova?   20. 11. 2007 / 07:04
Marky Parky   
[offtopic]
Asi mi bortíš moje představy o kapitalizmu, ale pokud děláš v soukromém špitálu, tak s tím jaké si se svým zaměstnavatelem dohodneš podmínky nemá Džulínek ani nikdo jiný co dělat ne?
[/offtopic]
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Piloti - jak se k nim kdo chova?   20. 11. 2007 / 08:35
skyfly
[offtopic]
Zdravotníctvo v ČR má spoločené s kapitalizmom naozaj pramálo.
Príjmy všetkých, vč.súkromných špitálov, sú limitované platbami Zdrav poj. ktoré majú obmedzené financie (vzniklé nepomerom medzi obmedzenými príjmami pochádzajúcimi z nízkych platieb zdrav. poistenia vychádzajúcich z výšky príjmov v ČR a vysokými cenami prístrojov a liekov, ktoré su v ČR porovnatelné resp niekedy ešte vyššie než všade vo vyspelom svete kde sú platy a teda aj platby za ZP mnohonásobne vyššie )
Takže realita je taká, že v privátnej nemocnici sa „škrtí “ na zamestancoch ešte viac než v štátnom sektore ( privatizéri asi nepočítali s tým, že ich zisky budú také mizerné …)
čili podmienky si so zamestnávatelom v postsocialistickom štátnom či „privátnom“ zdravotníctve zatial žiadne nedohodneš.Možeš byť najlepší profesor a odborník vo svojom obore a number one v republike, aj tak dostaneš iba svoj tabulkový plat 25tisíc a možno nejaké príplatky za vedenie v rádoch pár tisíc korún ….a šmitec.
Šanca , že sa to zmení (o ktorej dobre vedia a chystajú sa na ňu velké finančné skupiny ) je v tom že sa začne platiť aspoň čiastnočne chash a teda prijmy do zdravotnictva už nebudú iba z povinného zdrav poistenia pacientov, ale aj priamo od pacientov ktorí začnú miesto trvalého utrácania miliárd v hyper-supermarketoch utrácať trochu viac aj za to najcenejšie čo majú - otiž za starostlivoť o svoje vlastné zdravie.
Pokial ide o (ne)výhody práce v zdravotníctve : ano je to tak – každý má svoje výhody – piloti letenky, železničiari jízdenky, učitelia 2 roky prázdnin každoročne
Zdravotníci nemajú žiadne.Ale už som sa s tým naučil žiť
Jak vraví jeden moj skúsenejší starší kolega- je to naša volba.”Ak sa ti to nepáči rob čokolvek iné a užívaj si výhod ktoré ti tvoje nové zamestannie ponúkne “
Tak to je velmi stručné a polopatistické vysvetlenie situácie , ak niekoho zaujímajú detaily píšte private messages )
[/offtopic]

 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Piloti - jak se k nim kdo chova?   20. 11. 2007 / 08:53
DEJV
Ano je to přesně tak :-/ , ja teď začal na střední škole zdravotnické , obor zdrav.asistent s tím že bych chtěl na RZS nebo na LZS , ...že praxe budou až ve třeťáku a ve čtvrťáku = ok , s tím sem se smířil ale že nebudou placené to už je trochu horší ... ale jak si psal , je to naše volba
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Piloti - jak se k nim kdo chova?   20. 11. 2007 / 09:14
Marky Parky   
Uff, nejdřív jsem se lekl, že na mě čeká půlstránka vysvětlování proč za to "někdo nahoře může", ale příjemně jsi mne překvapil - celkem pěkný střízlivý názor (i když smutný).
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Piloti - jak se k nim kdo chova?   20. 11. 2007 / 09:24
orlík
Nechci tady rozšiřovat debatu o témata, jež jsou mimo, ale přece jen mi to nedá. Není pravdou, že "každý má nějaké výhody". V absolutní většině zaměstnání nikdo žádné "letenky a jízdenky" zadarmo nemá. A pokud člověk dělá ve státní firmě, nemůže čekat bůhvíjaký plat, to platí ve všech oborech, nejen ve zdravotnictví. Chápu frustraci zdravotníků, na 2. stranu znám řadu doktorů (medicíny), kteří si sice stěžují, nicméně žijí si velmi dobře - řada z nich si koupila i vlastní letadlo. Což nesvědčí o podprůměrném odměňování. Jen pro vvysvětlení - vůbec nezávidím, naopak přeji schopným, ale nemám rád, když někdo šíří kolem sebe dojem, jak je utiskován.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Piloti - jak se k nim kdo chova?   20. 11. 2007 / 09:50
skyfly
musim reagovať nakolko mám pocit,že sa tak trošičku "navážíš"... ))
-čo znamená tvoja veta: "nemám rád, když někdo šíří kolem sebe dojem, jak je utiskován. "?
Ja sa ani náhodou nesťažujem,iba som popísal otvorene realitu.Vždy vravím - sťažovať sa začnem v deň až nebudem mať na chleba.Do tej doby budem viac alebo menej-spokojný.

Nicméne ďalšia realita BUDE (pre niektorých-neviem ako pre teba) eště horšia - krutá a velmi tvrdá:
Pravdepodobne v budúcnosti to u nás bude tak ako v každej vyspelej a civilizovanej zemi, t.j., že doktori (medicíny) sa budú mať jak prasatá v žite a nebudú mať iba ULL za 200 tisíc (stavebnice kč + motor za 100) ako mám ja, ale budú mať tryskáře alebo minimálne éra v cenách mnoho miliónov ako majú u nás zatial iba podnikatelia
Potom sa budeš mocť aktuálne zamyslieť nad svojim tvrdením (?)- "vůbec nezávidím"

- na toto téma týmto reagujem naposledy -HOWGH !!!!!!!!!!!!!!


 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Piloti - jak se k nim kdo chova?   20. 11. 2007 / 10:02
orlík
Taky reaguju naposled, sorry, do tebe se fakt nenavážím, ani tě neznám. Znám 2 doktory, kteří mají Cessnu, z toho jeden úplně novou. Ale já jim to fakt nezávidím - ani nemám proč. Celkově mám spíše dojem, že zdravotnictví nikdo řešit nechce, protože to je v podstatě neřešitelné.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Piloti - jak se k nim kdo chova?   20. 11. 2007 / 10:13
MaPa   
Nic není neřešitelné. Spíš jde o to, že řešení je nepopulární a v dnešní době, kdy je to 51:49 a za chvíli 49:51 si to nikdo nnechhce vzít na triko, stejně jako důchody.
Docela by mě zajímalo, jak US rozhodne ohledně napadeného bezplatného zdravotnictví. Pokud jim dá za pravdu, pak budu chtít od ZP proplácet jízdenky MHD k doktorovi a zpět
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Piloti - jak se k nim kdo chova?   20. 11. 2007 / 09:52
MaPa   
"V absolutní většině zaměstnání nikdo žádné "letenky a jízdenky" zadarmo nemá."
"nemám rád, když někdo šíří kolem sebe dojem, jak je utiskován"

Blíží se doba uzavíránní kolektivních smluv, tak doufám, že půjdeš tohle říct odborářům ČD, až začnou zase vyhrožovat stávkou
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Piloti - jak se k nim kdo chova?   20. 11. 2007 / 11:05
Marky Parky   
Mňojo, ale o tom to taky je

Když si to odbory dokážo vytlouct, tak to holt zaměstnanci mají.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Piloti - jak se k nim kdo chova?   20. 11. 2007 / 11:22
MaPa   
Nevím nevím, zda daňové zvýhodnění zaměstnanců dopravců v naturálním plnění je v souladu s ústavním pořádkem. Proč není stejně zvýhodněná brambora, kterou dostane zaměstnanec od JZD? Proč z ní musí zaplatit SOC, ZP a daň? Tohle asi nemá nic společnýho s odborama, ale jde o socialistickýho kostlivce.
Vezmi si, že cena režijky odpovídá asi tak jízdence In-Gold, která bude od 9.12.2007 stát 20.000,- Kč ročně. Takových režijek vydá ČD ročně okolo 50.000 ks, protože to má zaměstnanec, jeho manželka a děti prostě zadarmo. Taková čtyřčlenná rodina tedy pobrala 80.000,- Kč jen v režijce, což je nárůst měsíční mzdy toho zaměstnance o víc jak 6.500,- Kč čistýho. Kdyby to měl jako ten zemědělec, tak by podle nové daňové reformy za každou režijku musel zaplatit 12,5% SOC+ZP, což je 2.500,-, ČD by odvedli do SOC+ZP 35% tedy 7.000,- a nakonec by zaměstnanec zaplatil do státní kasy ještě daň 15% ze superhrubé mzdy (20.000+2.500+7.000) což je 4.425,- Kč. Státní systém tedy jednou režijkou přijde o 13.925,- Kč což v celkovým ročním měřítku dělá skoro 700 milionů

Pak má něco zbýt na zdravotnictví.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Piloti - jak se k nim kdo chova?   20. 11. 2007 / 09:52
Pips   
Mě se líběj výhody těch učitelů 2 roky prázdnin každoročně, to musí bejt naprostá fantazie! Buhví, jak to ti holomci dělaj
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Piloti - jak se k nim kdo chova?   20. 11. 2007 / 09:53
MaPa   
Tím mmyslel povinnou četbu pro druhý stupeň ZŠ
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Piloti - jak se k nim kdo chova?   20. 11. 2007 / 09:57
Pips   
To už by to zase neřadil mezi výhody tohoto zaměstnání
 

Re: Piloti - jak se k nim kdo chova?   20. 11. 2007 / 09:27
Rychlokvaška
Nechci v žádném případě nic srovnávat a tvrdit, že piloti aerolinek se mají špatně. Na druhou stranu, ukažte mi nějaké druhé povolání, kde si na "rekvalifikaci" musíte vzít úvěr na 10 let, kdy každý rok procházíte náročnými zkouškami způsobilosti rozhodujícími o vaší další působnosti v oboru a kdy při sebemenším zdravotním problému prostě končíte.

Piloti mají (většinou) výhod poměrně hodně - od relativně kratší pracovní doby (která ale tak krátká není, pokud se do ní započítá vše co tam patří), přes finanční výhody (k platu ještě peníze za nalétané hodiny, "diety", atd.), další výhody (různé sociální programy, levnější cestování, zdravotní péče) až po řekněme více uvolněnou atmosféru v mezičasech mezi chvílemi velkého stresu. Ano, dá se líp plánovat čas, protože dny volna bývají většinou více než dva...jenže zase na druhou stranu, dost často to nejsou víkendy, pokaždé to jsou jiné dny a taky něco jiného je day off a něco jiného standby (kde člověk musí sedět na zadku, i když zrovna neletí). U longhaul pilotů je taky potřeba počítat s řadou dní kdy nejsou doma vůbec (a příslušný vliv na rodinu), apod.

Když se to všechno nasčítá, určitě to není špatná profese, ale že by si člověk přišel na úžasné peníze a nemusel přitom nic obětovat, tak to rozhodně nefunguje a bude čím dál hůř.
 

Re: Re: Piloti - jak se k nim kdo chova?   20. 11. 2007 / 09:38
orlík
To máš těžký, takový argumenty ti snese úplně každý z každé profese. Zkrátka všude je něco. A že si musíš vzít úvěr - to je přece normální, každý investuje něco do své profese. Třeba takový lékař musí nejdřív studovat 6 let a pak pořád a pořád, to je přece hodně velká investice. A vrací se jistě mnohem déle, než pilotovi.
Každopádně,je to dobrý zaměstnání, a že je ještě k tomu dobře placeno, je příjemné. (takový pilot vrtulníku u policie si může o mzdě dopravního pilota nechat zdát a při tom je to jistě minimálně stejně náročné, ne-li víc, rozhodně si však nemůže plánovat tolik volna, ale na 2. stranu je to mnohem zajímavější lítání.)
 

Re: Re: Re: Piloti - jak se k nim kdo chova?   20. 11. 2007 / 14:00
EASY305
Hmmm, chlapi sorry za OT ke zdravotnictví, ale....
někdo tu napsal, že se se zaměstnavatelem dohodneš, nebo taky ne. No, problém je v tom, že když ne, tak půjdeš hledat tam, kde si tvé práce budou více vážit. T.j. v tomto čase na západ od našich hranic. Pokud-že tato situace nastane v hypermarketu, nebo výrobně televizí, tak si max. nekoupíš tu televizi. Ale to zdravotnictví bude nakonec potřebovat každý z vás "PÁNOVÉ"! Takže klidně se nám teď můžete smát, nebo situaci zlehčovat, ale až budete lítat po interně a shánět česky mluvícího doktora, kterej aspoň z dálky viděl křivku EKG, si možná vzpomenete. Určitě se tu najdou takoví, pro které je zdraví jen zboží, nic proti, každý má svůj názor. Ale já mezi ně nepatřím.
Že jsou lékaři, který mají svoje éra???? No snad, ale určitě je nepořídili s klinické nádeničiny. (spíš bych tipoval farmaceotické firmy). Pokud soukromé špitály pojedou na "byznys" poznáme to všichni. Já vůbec nejsem proti privátnímu zdravotnictví. Docela rád bych, pokud by to stát opět někdy umožnil, provozoval svoji záchranku. Ale nemůže to být princip kdo mi víc zaplatí, tam pojedu. Ty prachy, co z vás stát sjede na daních a pojištění, by se měli vrátit tam kde patří. A t.j. na vaši léčbu.
Taky nic proti vybírání poplatků. Ale nesmí to jít, proti nemocným, ale proti zneužívání systému, jako takového. Což je v navržené podobě přesný opak.
Rušit naše nejpreztižnější zařízení a kapcity typu p.Klenera k tomu už vůbec nemá cenu si vyjadřovat. (hodně mi to připomíná vlády za Husáka - kdo je chytrý, zbav me se ho. Co kdyby byl chytřejší než já).
Co se týče situace nemocničních lékařů, nekecám - vše píšu z vlastní praxe.
Pokud někdo budete reagovat na tohle OT, zkuste si nejdřív představit, že třeba teď jste sice za vodou, ale zmzačíte se v autě, nebo na lyžích, budete mít pár šupů důchodu, k tomu cukrovku, vysoký tlak, nedomykavost srdeční chlopně a k tomu si zlomíte krček.
Hmmm...tak by mne zajímalo komu v tu chvíli budete nadávat???!!!!(schopného klinika aby člověk lupou hledal a neprotivnou sestru pak zvláště). Nebo se spoléhat nato, že ve zdravotnictví budou jen nadšenci????
Jak tady psal jeden z lékařů - chtělo by to kapitalismus do zdravotnictví. Ale ne kapitalismus řízený státem!!!! Stát má dát jen povinnosti, mantinely a zajisti, aby peníze, které se vyberou od lidí, za účelem zajištění jejich zdraví, se vrátili tam kde mají.
Přízpěvek jsem napsal bez jakýchkoliv emocí, ale protože zdrav. managment je docela můj obor, tak jsem prostě a jednoduše neodolal. Tak promiňte.
(ps.: a dát ambulantní zdr. sestře za povinnost mít ze zákona drobné no to nemá ani prodavačka v TESCU) A kdo za to může a nemůže si přeberte sami podle míry inteligence a znalosi praxe.
 

Re: Re: Re: Re: Piloti - jak se k nim kdo chova?   20. 11. 2007 / 16:33
Peetrs (Robert)   
Kapitalismus ve zdravotnictví neřízené státem má např. USA. Stači se jen podívat na dokument SiCKO od Michaela Moora a bude vám všem hned jasné v jakém blahobytu si žijem.

Prostě bohužel, ať zvednou daně o 10% a daj ten nárust do zdravotnictví. Já to unesu. Zdraví je nejdůležitější.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Piloti - už jsme OT!   20. 11. 2007 / 16:54
kuma   
Easy a Skyfly maj pravdu a evidentně vědí co píšou. Ale prosím vás (všechny další) NEŘEŠTE TU ZDRAVOTNICTVÍ !!!!!! (howgh)
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Piloti - už jsme OT!   20. 11. 2007 / 21:44
Už přistál   
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Piloti - už jsme OT!   20. 11. 2007 / 22:38
Jaakov   
Já byl tuhle v nemocnici za dědou a měli tam spoustu přístrojů, blikalo to a tak podobně, tak nechápu na co si kdo stěžuje, jak by si to jinak mohli pořídit? HA? Jo a taky pojízdnej rentgen měli...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Piloti - už jsme OT!   20. 11. 2007 / 22:43
Už přistál   
[top topic]
To se ti to kecá, když jsi pět let dřel, aby z tebe byl právník. Halt teď jsi za vodou a nemusíš strkat ruce tam, kam bys nechtěl.

KVÁK!!!!!!
[top topic]
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Piloti - už jsme OT!   20. 11. 2007 / 23:01
DEJV
''toptopic''
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Piloti - už jsme OT!   20. 11. 2007 / 23:24
Jaakov   
[TOP TOPIC]
Kdo řek, že sem právník???
[TOP TOPIC]
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Piloti - už jsme OT!   20. 11. 2007 / 23:27
bumper   
[TOI TOI]

pravnika sem radeji vubec netahej

[TOI TOI]
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Piloti - už jsme OT!   20. 11. 2007 / 23:33
Jaakov   
[TUT TUT]

Myslíte Sokola?

[TUT TUT]
 

Gonzo
Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ