|  |  | Jumbo na Ruzyni? 15. 11. 2007 / 19:21 | |
|  | Slyšel sem že měl dnes na Ruzyni přistávat Jumbo ale nevim co je na tom pravdy. Muže mi to někdo potvrdit? |
| |
|
 |  |  | Re: Jumbo na Ruzyni? 15. 11. 2007 / 19:26 | |
|  | | |
|
 |  |  |  | Re: Re: Jumbo na Ruzyni? 15. 11. 2007 / 20:03 | |
|  | Diky za ten odkaz, to sem přesně potřeboval kde bych se dozvěděl nejen přílet ale i jakej stroj přistává. Jen nevim na jakou runway budou přistávat. |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: Jumbo na Ruzyni? 15. 11. 2007 / 20:27 | |
|  | | |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Jumbo na Ruzyni? 15. 11. 2007 / 21:11 | |
|  | Když už se tady zmiňují zajímavá letadla, tak jedna dnešní z Brna. Jinak pro brňáky, v pondělí by se tu měl objevit Ruslan  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Jumbo na Ruzyni? 16. 11. 2007 / 09:17 | |
|  | Vzpomínám, když byl Ruslan poprvé v ČR (tehdy se to ještě jmenovalo ČSSR), tak jsem se na něj byl podívat. Něco tak obrovskýho jsme nikdy na letišti neviděli. Měli to otevřený a bylo možno nahlédnout i dovnitř. Dost nás, tehdy mladé studenty strojaře, překvapila úrověň provedení stroje. Oproti An 2 to bylo něco příšernýho. Uzavřeli jsme to tím, že patrně u sovětského stroje se na aerodynamickou čistotu tolik nehledí, resp. když je to tak velký, tak několik mm "odchlípnuté" plechy nehrají roli a nýty se na to musí vzít pořádný a ty holt musí mít obrovskou hlavu! Ale letělo to. I když jsme tomu moc nevěřili. |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Jumbo na Ruzyni? 15. 11. 2007 / 21:26 | |
|  | Sem se totiz chtel podivat na jamba a neco vyfotit. Me uz to bylo jasny hned jak sem sel do skoly, ze pristávaj na sestku, jelikoz nad skolou vzlitavaly. Z jakyho duvodu se nekdy pristava na 6 a nekdy na 24? |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Jumbo na Ruzyni? 15. 11. 2007 / 21:28 | |
|  | | |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Jumbo na Ruzyni? 15. 11. 2007 / 21:29 | |
|  | No a co kdyby to bylo třeba kvůi větru? To je přeci jedno ze základních pravidel létání, že se vzlétá a přistává pokud možno vždy proti větru. Dost výrazně se tím zkracuje délka rozjezdu/brždění, protože letadlu stačí menší rychlost vůči zemi, aby se udrželo ve vzduchu. Takže je to bezpečnější, letadlo má na dráze větší trezervu. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jumbo na Ruzyni? 15. 11. 2007 / 21:36 | |
|  | Přiznám že sem přesně nevěděl jakej vliv má vítr na vzlet a na přistání.....každopádně díky za tuto, pro mě dost důležitou, informaci. |
| |
|
|