| | | Tu-154 problem 13. 11. 2007 / 16:27 | |
| | Mam mensi problem... asi neco pri zapinani Tucka delam spatne, protoze po vzletu kdyz kliknu na stabilizator autopilota - to svetle zeleny tlacitko (bank angle a pitch angle mam nahore), tak to akorat zacne piskat, a nejde vubec po tom zapnout 3K mod..nevite kde muze bejt chyba? Predesilam ze klapky zasunuty, podvozek ve stredni poloze, vzletovej rezim, cca 400 km/h.
Diky |
| |
|
| | | Re: Tu-154 problem 13. 11. 2007 / 16:28 | |
| | A co symbol beranů na panelu autopilota před vzletem je? |
| |
|
| | | | Re: Re: Tu-154 problem 13. 11. 2007 / 16:34 | |
| | jo, mam je tam..viz obrazek:
|
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Tu-154 problem 13. 11. 2007 / 16:36 | |
| | A světlezelené tlačítko stabilizace se rozsvítí?
|
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Tu-154 problem 13. 11. 2007 / 16:38 | |
| | ne e...a zaroven vlevo na hore na kontrolkach vyskocej svitici sipky |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Tu-154 problem 13. 11. 2007 / 17:01 | |
| | Hmm... kontrolky selhání obou kanálů stabilizace. Zkontroluj:
- tlaky ve všech třech hydraulických systémech
- zapnutí všech 9 vypínačů hydro-ovládání vlevo nahoře na panelu pal. inženýra
|
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tu-154 problem 13. 11. 2007 / 18:19 | |
| | Takova dost laicka otazka, ale kde jakozto zacatecnik najdu ukazatele tlaku v hydraulice? |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tu-154 problem 13. 11. 2007 / 18:29 | |
| | Tri podlouhlé měřáky pod ukazatelem DME jsou ukazatele tlaku systémů 1, 2, 3, ten úplně vpravo je tlakoměr nouzového brzdění. Můžeš se všimnout, že když pohybuješ řídícími plochami, tak tlaky kolísají. A pokud s tím budeš ramplovat hodně, spadnou na nabezpečnou hranici a rozsvítí se kontrolka.
Nevím, co s tou mašinou děláš po vzletu, každopádně v době zapnutí autopilota by měly být všechny tlaky v normě. Jinak autopilot nemá letadlo jak řídit, ozve se zvukový signál, a rozsvítí se kontrolky o kterých jsi mluvil. |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tu-154 problem 13. 11. 2007 / 19:12 | |
| | A zapnout je musiš na panelu "bortinženěra" vlevo nahoře. Je tam 9 přepínačů, všechny musíš dát nahoru.
A ještě na vrchním panelu (navigačním) musíš přepnout přepínač BKK do horní, nato do dolní polohy a pak zajistit. Když to neuděláš, tak autopilot sice funguje, ale letí si jinam, než chceš (vlastní zkušenost).
A doporučení: stáhni si návod na TU154 a spouštěj ho bod po bodu dle manuálu. Nejdříve Ti bude dlouho trvat, než všechny vypínače, přepínače a tlačítka najdeš, ale po půl roce pravidelného létání Ti to půjde samo. Návod je na stránkách Wilhelma (Wilhelms page). Nebo si přečti kompletní manuál TU-154b2 a začni podle něj. Je to zdlouhavé, ale výsledek potěší. Mě už TU154 létá, kam chci, dovedu využít KLN, NVU i autopilota při přistání, ale ještě mám mnoho neznámých. Jo, kam se na TU154 hrabe "Královna nebes", s ní může létat i začátečník . |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tu-154 problem 13. 11. 2007 / 19:17 | |
| | Mno, doufám, že tou "královnou nebes" si myslel Jumbo od PMDG. A nikoliv 767mu od LevelD.
154 je sice pro fajnšmekry, ale rozhodně bych netvrdil, že 767ma od LDS je vhodná i pro začátečníky.. |
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tu-154 problem 13. 11. 2007 / 19:32 | |
| | Jo, asi tak nějak. PMDG 747 takhle avizuje. I když nic proti ní, PMDG jsou taky perfektní. |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tu-154 problem 14. 11. 2007 / 19:09 | |
| | Tak přátelé, problém je vyřešen, byla to záhada velká, a vyřešili jsme ji jen za pomocí screenů všech panelů. BWA168 nevyresetoval BKK (blok kontroly náklonu) svítilo mu tablo MGV kontr otkaz, řešení už naznačoval Biker - BKK přepínač nahoru a dolů (v tutoriálu krok č. 71,72).
Apeluji na všechny začínající tupolevisty - je potřeba jet PŘESNĚ podle tutoriálu. Jak vídíte, stačí přeskočit jeden krok a problém je na světě. Ze začátku budete jako cvičená opice, ale uvidíte, že za pár pokusů už začnete chápete nejen co, ale i proč to děláte. |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tu-154 problem 13. 11. 2007 / 19:34 | |
| | Mas zapnute kanaly autopilota kren a tangaz na paneli ПУ-46 (shift+2), tie dve spodne packy?
A tiez: nespustas to z ulozeneho letu? Vtedy treba prepnut packu CAY-CTY na overheade,
a autopilot by uz mal fungovat. |
| |
|
|