nýty nejsou v ceně, počítej +5000kč za cca 7tis. nýtů. podvozek je pří'dák, v ceně jsou pedály a prak řízení ( místo kniplu) lanka a kladky ne. motorové lože v ceně není. Dřevěný letadlo je cca 2x pracnější. Pracnost zatím nemůžu odhadnout, mysllim že drak jde celkem rychle, horší jsou ty dojebávky okolo. rozhodně se to ale finančně vyplatí, neb celý éro tě vyjde např. se subaru EA82 na cca 220-250 tisíc. Rotax je dost předraženej motor ale bohužel nemá u nás žádnou ekvivalentní alternativu co se týká výkon/spotřeba. (pokud beru jen let. motory.). Subaru EA82 je v pohodě, je to jeden z motoru který zenair doporučuje, a zástavba je poměrně zmáknutá. další alternativa je např. suzuki swift, o kterém jsem slyšel zatím jen to dobré (brutální výkon/příznivaá spotřeba/a spolehlivost). Jsem zastánce názoru že do letadla patří leteckej motor, ale pochybuju že budu mít hnded zkraje na 912ku. Pak jsou alternativy jako verner, ( ten novej model motoru jsem měl možnost vyzkoušet a je fakt příjemnej) zmizeli vibrace a má příjemnej chod. pak třeba jabiru, ale to je žrout se kterym se stěží vejdeš do 17litrů. Jak říkám , rotax zatím nemá u pro ulla téměř žádnou alternativu, i když je to motor nic moc co se týká koncepce. ale dobré servisní zázemí a rozšířenost bohužel nastavilo cenu tak jaká je.
člověk nesmí přemejšlet moc dopředu,pač pak by se do žádný stavby vživotě nepustil. ale jsem na tom stejně jako ty, nemam na tovární éro za mega a něco, a zenair co se týká poměru cena/výkon (cesták se stavitelnou vrtulí kolem 200km) je super éro. |
|