| | | Letadlo se na draze točí dokolečka a pak se převrátí! Co s tím? 3. 11. 2003 / 12:02 | Roman |
| | Podobně jako v FS 2002, také v FS 2004 se většinou letadla na dráze po přistání nebo před popojížděním začnou nesmyslně točit dokola a pak se převrátí a to i za bezvětší , pokud se nepletu. U FS 2002 to vyřešil FSUIPC, kde se nastavilo, že letadla nepodléhají na zemi větru, ale nová verze FSUIPC se musí registrovat a má jen základní funkce, bohužel jsem nepochopil které, ale problém převracení letadel neřeší.
Vám zkušeným sim pilotům se letadlo určitě po úspěšném letu nakonec na dráze nepřevrátí a nepokazí vám dojem z jinak fantastického simulátoru. Jak to děláte? |
| |
|
| | | Re: Letadlo se na draze točí dokolečka a pak se převrátí! Co s tím? 3. 11. 2003 / 12:29 | |
| | A opravdu si jsi jistý, že máš bezvětří?
Jinak se koukni jestli náhodou nemáš směrové kormidlo vychýlené. |
| |
|
| | | Re: Letadlo se na draze točí dokolečka a pak se převrátí! Co s tím? 3. 11. 2003 / 12:41 | |
| | Co mas za joystick? Ja mam tuto funkci v FSUIPC vypnutou (v obou verzich FSky) a byt tam urcita tendence zataceni je, tak jde vykorigovat... (rudderem na joysticku, pokud nemas joystick se samostatnym rudderem, tak mas moznost bud klavesnici nebo pouzit autorudder a toto otaceni korigovat naklonenim sticku do stran)...
Jinak, i za bezvetri se toto deje, (aspno teda me), u single-prop letadel, kde je to IMHO zpusobene prave vrtuli ...
ze zacatku jsem s tim mel problemy, ale protoze jsem tehdy jeste nemel na pocitaci FSUIPC (nevedel jsem k cemu je .) tak jsem se to naucil "rucne" uridit a ted to ani nemusim zapinat... a letadlo pri vzletu na draze v klidu udrzim .. chce to trosku cviku |
| |
|
| | | Re: Letadlo se na draze točí dokolečka a pak se převrátí! Co s tím? 3. 11. 2003 / 12:59 | happylanding |
| | a nemyslíš náhodou to "roztočení" po zapnutí do Slew modu ???
Jinak nevím, o čem mluvíš, protože tento problém vůbec neznám. |
| |
|
| | | | Re: Re: Letadlo se na draze točí dokolečka a pak se převrátí! Co s tím? 3. 11. 2003 / 16:39 | Roman |
| | Typická situace je, že třeba s piperem Cubem pěkně dosednete na dráhu, pak chvíli jedete, pak chcete zastavit, v tom se letadlo začne točit na jednu stranu, já rudder na max proti smětu otáčení letadla, (je to vítr nebo ta vrtule?) letadlo se ale stejně nakonec převrátí a basta, CRASH...
Dneska si vyzkouším, jestli je to opravdu i při bezvětří, ale i když je vítr 5 uzlů za hodinu, což je myslím v USA limit pro piloty se základní licencí, tak by se nemělo stát, že se vám letadlo začne na runwazyi točít jako káča, nejhloupější mi to příjde s tak těžkým strojem jako je Spirit of St. Louis, jestliže trochu pofukuje, neumím si představit, že takový letadlo se bude na asfaltový runwayi točit jako blázen za svou vrtulí nebo ve větru, jdu to teď otestovat, ale kdyby v tom neudělal Microsoft chybu, tak by FSUIPC to nemusel napravovat, no ne?
Jinak má někdo ponětí, co ten neregistrovanej FSUIPC vlastně změní, když je nastavenej na DEFAULT?
Joystick mám Microsoft Precision s otáčecí rukojetí, kterou ovládám kormidlo. V FS 2002 jsem používal automatický kormidlo, protože jinak letadlo pořád padalo na jednu stranu a mě to nebavilo požád trimmovat, te´d už ale se dá s manualním ovládáním kormidla super lítat, až na to blbnutí na dráze.
Dík za tipy a já to jdu detailně otestovat. |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Letadlo se na draze točí dokolečka a pak se převrátí! Co s tím? 3. 11. 2003 / 16:44 | |
| | je fakt, ze ve FS2004 toí je nekdy silene... ale staci si pohrat s citlivosti joysticku ... po delsi dobe hrani se mi to povedlo sestelovat na prijatelnou uroven, a pak to slape vicemene v pohode... |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Letadlo se na draze točí dokolečka a pak se převrátí! Co s tím? 3. 11. 2003 / 16:59 | Jan Starka |
| | Tento problem se mi stával pouze do doby než jsem si pořídil pedály. Jinak by to měl autorudder, popř. nastavení citlivostí spravit.
Jen bych chtěl reagovat na těch 5 uzlů v USA. Žádné takové omezení neexistuje. Jediné omezení božní komponenty větru je v příručce letadla (tzv. maximum demonstrated crosswind component). Toto ovšem neznamená, že by letadlo nemohl přistát při větším bočním větru. Je to největší boční vítr, při kterém FAA tuto věc certifikovalo.
Sám jsem se jaku student na C172 učil přistávat v 15 uzlovém bočním větru, což už bylo docela zajímavé. Bohužel FS není schopná toto nasimulovat kvůli nesprávné funkci kormidla. |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Letadlo se na draze točí dokolečka a pak se převrátí! Co s tím? 3. 11. 2003 / 18:39 | Roman |
| | kvůli nesprávné fci kormidla, čili je to kormidlo lepší nastavit na automat a už to neřešit, ne?
co se týká toho omezení lítání ve větru, říkal mi to kamarád, který v USA dostal tu základní licenci, ale možná jsem to popletl, znamenalo by to , že třeba i za silného větru má člověk se základní licencí dovoleno všude ve světě vzlétnout?
silný vítr je zhruba asi poslední stupeň před vichřicí, i když to asi není oficiální termín |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Letadlo se na draze točí dokolečka a pak se převrátí! Co s tím? 3. 11. 2003 / 20:30 | Roman |
| | Tak jsem to ted otestoval a dospel k zahadnym vysledkum:
1. Nema to nci spolecnyho s vetrem, letadlo se tocilo i za bezvetri
2. nema to nic spolecnyho s tendenci vrtule tahnout letadlo doleva -
letadlo se divoce zacne tocit na miste doprava, kdykoliv se jemne dotknu kormidla doprava a pokud je aspon trochu v pohybu, cili jede pomalicku dopredu po draze - to se otoci kolem dokola a pak se zvrhne na tu stranu, na kterou se tocilo, doleva nebo doprava
3. nema na to vliv ani autorudder, s autoruddereme to dela stejne jako bez autorudderu
4. nema na to vliv ani citlivost ovladani, jak na citlivy, tak necitlivy ovladani to stejne zacne tocit stejnou rychlosti
5. mam spravne nakalibrovany joystick, to jsem overoval
Pro jistotu jeste popisu , kdy se to deje. Letadlo stoji, jemne pridavam plyn, letadlo se pomalicku rozjizdi, jede asi tak 5 az 10 uzlu , pak jemne pohnu kormidlem doleva nebo doprava, nacez se letadlo zacne okamzite divoce tocit na tu stranu a pak se zriti na to kridlo, za kterym se tocilo
Stava se to zatim s Cubem, Spiritem, jeste zkusim dalsi letadla.
TAk ted babo rad
|
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Letadlo se na draze točí dokolečka a pak se převrátí! Co s tím? 3. 11. 2003 / 21:57 | happylanding |
| | | |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Letadlo se na draze točí dokolečka a pak se převrátí! Co s tím? 3. 11. 2003 / 22:46 | |
| | Nevím, jestli ti to pomůže, ale dělalo mi to (asi jako všem, že?) taky. Vzpoměl jsem si na podobné problémy v FS 2002 a stáhl jsem úroveň realismu, zapnul autorudder(což jsi ale udělal taky) a překalibroval joystick přímo pod FS9 a najednou je to v pohodě. Nevím, jestli je to joystickem, já mám postarší Thrustmaster Top Gun Platinum. Mám ale takové tušení, že to překalibrování přímo pod FS je celkem důležité. Když si projdeš historii, tak někdy v Červenci se tu tento problém probíral. |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Letadlo se na draze točí dokolečka a pak se převrátí! Co s tím? 3. 11. 2003 / 22:59 | Roman |
| | mam joystick Microsoft posledni typ s ovladanim plynu, 8 tlacitek, kloboucek, a otocna rukojet pro ovladani kormidla
je fakt, ze se mi pri tom testovani najednou prestal fungovat ten ovladac tahu motoru, takze je mozny, ze ten tanec letadel zpusobuje nejaky impuls kormidlu
takze to zkusim prekalibrovat uvnitr FS 9
dik za typy |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Letadlo se na draze točí dokolečka a pak se převrátí! Co s tím? 4. 11. 2003 / 00:42 | |
| | Delaji letadla ktera maji volne otocny zadovy podvozek. Je chyba v modelu as patne funkci kormidla u FS. neda se s tim nic delat. ...Da vymenit letadlo.. |
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Letadlo se na draze točí dokolečka a pak se převrátí! Co s tím? 4. 11. 2003 / 02:07 | Roman |
| | Dik, ze jste to vysvetlil, ted uz aspon vime, cim to je. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Letadlo se na draze točí dokolečka a pak se převrátí! Co s tím? 4. 11. 2003 / 09:57 | happylanding |
| | Je zcela normalni, ze napr. FSD Pilatus Porter ve verzi s motorem Pratt & Whitney PT6A ktery ma 550 koniku (dela se i verze PT6A-34 STC s 750 SHP!!!) pri startu "tahne" do boku jako blazen a pokud to clovek nezna, tak vetsinou pri prvnich pokusech s "kroucenim" smerovky na joyi skonci v tom lepsim pripade mimo drahu ! Ale jak jsem si poridil USB pedaly od CH Products, tak je to SUPER ))
Mimochodem, vite, ze v realu se tento Pilatus vytaci pri T/O proti reakci i o vic jak 45° ?)))
|
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Letadlo se na draze točí dokolečka a pak se převrátí! Co s tím? 5. 11. 2003 / 06:56 | Jan Starka |
| | nedalo mi to a pročetl jsem si odpovídající US předpisy (FAR) a skutečně tam žádné takové omezení není - ani pro studenty, ani pro Recreational Pilot (což je v současnoti nejnižší stupeň), ani pro Private Pilot.
V podstatě je na pilotovi, jestli uzná, že je schopen vzlétnout. Můj instruktor mi jednou vyprávěl, že ho překvapila vychřice se 70milovym bocnim vetrem, takze přistál napříč ranwayi a ani ji nepotřeboval celou
Jinak když byste kdokliv chtěl nějaké informace (až praktické či teoretické) o létání v USA, jsem Vám k dispozici. |
| |
|
|