| | | Palivový system - cessna 5. 11. 2007 / 16:22 | |
| | Začal jsem lítat s Cessnou206 od Carenada a rád bych pochopil jak funguje palivový systém, mám tam dva vypínače "Fuel pump switch"(červený) a "Fuel pump"(žlutý). U červeného my to hlásí polohy "on", "off" a v poloze "on" se ozývá tikajicí zvuk, ale to je tak všechno, a ten žlutý se pouze bez zjevného ofektu dá přepnout a tak by mě zajímalo jak to vlastně funguje. S tím související ovladač sem našel Fuel tank selector. Moje doměnka byla, že selectorem si volím z jaké nádrže se má čerpat benzín a ve chvíli kdy na jedné straně mám víc paliva než na druhé tak si to tou pumpou vyrovnám, ale takhle to nefunguje, tak pokud víte jak to funguje budu rád za vysvětlení, dík |
| |
|
| | | Re: Palivový system - cessna 5. 11. 2007 / 16:28 | |
| | 206ku nelitam, tak zkusim odpovedet jak by to melo byt u 172SP - nadrze si normalne volis z jake chces brat palivo (nastaveno na both, jen pri plneni bych dal left/right). Fuel pump si zapinas pred spoustenim motoru (udelas si tlak v trubkach...tech palivovejch !!! ). Tzn postup spousteni SPcka - smes dopredu, plyn dopredu, master on, fuel pump on (slysis jak se zapne), na fuel flow ti vyjede hodnota, pockas tak ~3 sec., vypnes pumpu, stahnes smes, plyn tak 1cm, otocis klickem a jak se ti motor chytne tak das mix dopredu (ve FS se ti ale ta cessna bez smesi nechytne, takze pokud by sis to fakt chtel simulovat tak ji pred spoustenim nestahuj uplne ale trosku si tam nech). |
| |
|
| | | | Re: Re: Palivový system - cessna 5. 11. 2007 / 17:17 | |
| | Díky za vysvětlení, teď už konečně chápu k čemu ta pumpa je, ale pořád mi to krapet nesedí ten fuel tank selector, v té 206 mam totiž tři polohy, levý, pravý a uprostřed je poloha vypnuto na rozdíl od 172SP což mě právě mate, a potom je tam ten druhý vypínač "fuel pump" který ve 172SP není. A když už jsem v tom, k čemu přesně slouží engine primer? |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Palivový system - cessna 5. 11. 2007 / 17:26 | |
| | Aha, tak 206ka mozna neumi cucat z obou nadrzi zaroven...
S druhym tlacitkem pumpy ti nepomuzu, zkus mrknout do manualu, fakt nevim.
Primer by melo byt nastrikovani. |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Palivový system - cessna 5. 11. 2007 / 20:00 | |
| | Druhý by teoreticky mohol byť crossfeed. Chcelo by to obrázok |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Palivový system - cessna 5. 11. 2007 / 20:54 | |
| | Obrázek je zde, snad to z toho poznáš |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Palivový system - cessna 5. 11. 2007 / 22:15 | |
| | Crossfeed asi ne, bych ček, s 206kou jsem ve FS lítal Canada float tour a muselo se přepínat nádrže left/right protože both to neumí. Both polohu na fuel tank selectoru má právě ta Lowmickem zminovaná 172ka. |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Palivový system - cessna 5. 11. 2007 / 22:48 | |
| | Engine primer je nástřik paliva. V menších letadlech to bývá ruční pumpička (Zlin 226B, Cessna 172 verze K až P). V zásadě fuel pumps pumpují palivo z nádrží do potrubí (u C172 většinou nejsou,protože nádrže jsou spádové - hornoplošník) a primer rozprašuje palivo do sacího potrubí.
Zajímavá je manipulace se směsí, popsaný postup starzování C172SP se trochu vymyká předchůdcům v řadě C172, u kterých se ruční pumpičkou nastříkne podle teploty motoru (0-3x) a směs se dává bohatá (dopředu) rovnou - startování je zřejmě jednodušší... |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Palivový system - cessna 6. 11. 2007 / 01:25 | |
| | potvrdzujem a doplnim co vydal google
some fuel injected engines have two fuel pumps: one low pressure/high volume supply pump in the tank and one high pressure/low volume pump on or near the engine - Cessna U206G by mala mat motor Continental IO-520 a ten je injected takze by to mohlo sediet.
Mimochodom dynamic ma tiez 2 fuel pumpy, no nevzpomeniem si preco Ale ten ma motor rotax 912 z dvoma karburatormi takze sa to bude pravdepodobne listit.. |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Palivový system - cessna 6. 11. 2007 / 12:36 | |
| | Dík moc, tak jestli jsem to správně pochopil (přeložil) tak jedna je pro nízký tlak a druhá pro vysoký, zkusím vyzkoušet jestli je to vlastně simulované v tom modelu. |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Palivový system - cessna 6. 11. 2007 / 16:11 | |
| | No, hlavní rozdíl je asi v palivovém systému toho kterého modelu a nevím, jak to zrovna má ta tvoje.
- Karburátorový hornoplošník (C172N) za letu nepotřebuje žádnou pumpu, jen se používá nástřik (primer) před startem (bohatost směsi = jiná kapitola).
- Karburátorový dolnoplošník potřebuje jednu nízkotlakou palivovou pumpou, která trvale tlačí palivo do karburátoru, ale nepřetlačí jehlu plovákové komory (jako v autě).
- Hornoplošník s nepřímým vstřikováním paliva potřebuje ještě navíc vysokotlakou pumpičku, která vstřikuje palivo do sacího potrubí (místo karburátoru) - a to po celou dobu chodu motoru (C172SP ? - asi jo)
- motor s přímým vstřikováním potřebuje navíc pumpičky (plungery) pro každý válec zvlášť.
- dolnoplošník se vstřikováním místo karburátoru má totéž a navíc tu pumpu v křídle
Takže jestli jsem se s tím přehledem moc nesek´(ale to nevím jistě), tak Me-109 by měl mít jednu pumpu nízkotlakou u nádrží a 12 vysokotlakých pumpiček u motoru. Třeba... |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Palivový system - cessna 6. 11. 2007 / 16:16 | |
| | ... ještě bych dodal, že každý z nich nejdřív potřebuje stacionární palivovou pumpu navštívit, aby ty další nejely na prázdno |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Palivový system - cessna 6. 11. 2007 / 17:21 | |
| | Jistě, pokud jde o třeba naši C172N. Tou musíme do tý pumpy úplně najet, aby došáhla krátká hadice. Ale jsko pravidlo nikoliv. k takovejm hřebcum, jako byla třeba Me-109, se s benzínem jezdilo - cisterna až k éru. |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Palivový system - cessna 6. 11. 2007 / 07:49 | |
| | Jen doplním. Nevím co přesně říká příručka, ale prakticky se to používá pouze při nahazování motoru, zejména při studených startech. Má to taky např. "dvěstědesítka". |
| |
|
|