Ten odkaz je prima. Ale je pro někoho, kdo o tom už něco ví. Takže hledej, i tady na fóru toho o tom byly napsány fůry.
Ještě před tím, než to zkusíš, je třeba si uvědomit, že nejde o "hlášky", ale o komunikaci - tedy svým způsobem rozhovor, který vede pilot (v letadle) s řídícím (někde na zemi) ve kterém se navzájem informují o důležitých údajích (žádost o něco, povolení něčeho, mez povolení až někam).
Ten "rozhovor" (říká se radiokorespondence) podléhá několika důležitým pravidlům:
1. Aby se co nejvíc zjednodušil a zkrátil (v reálu bývá na frekvemci často plno a sdělení musí být současně krátké, srozumitelné a výstižné) - používá se (v češtině i v angličtině) takzvaná "frazeologie". Výrazů a zkratek je spousta a v jednom ukázkovém letu se sice vyskytuje většina, ale ne všechny.
2. musí se týkat daného způsobu letu - tedy je typický pro lety podle pravidel VFR, jiné fráze se používají pro lety IFR.
Abys mohl porozumět a vstřebat to, na co se ptáš, hledej tohle všechno. Taky se tu už mockrát psalo, že radiokorespondence, kterou defaultně FS používá, je podobná radiokorespondenci v USA, která se od "kontinentální" dosti liší. |
|