FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je úterý 24. 12. 2024, svátek má Adam a Eva Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
VFR s B737/600 na LKMT Jeden příspěvek | Celý strom
VFR s B737/600 na LKMT   1. 11. 2007 / 18:45
BloodDrainer   
Ahojte,
chtel bych se zeptat, zda by dle realnych pravidel slo, abych si lital na LKMT okruhy s B737/600 jako VFR. Proste jen tak z hecu okruhy, at si nacvicim, jak se to letadlo chova a tak!
A kdyz piloti delaji typovky, tak se to lita jako VFR?
Diky moc, BloodDrainer.
 

Re: VFR s B737/600 na LKMT   1. 11. 2007 / 18:52
LS
uz to tu bylo probirano nekolikrat, neplest si IFR, VFR, IMC, VMC, muzes letet IFR, ale muzes delat okruhy na vizual, ale porad jsi pod IFR...Takze asi tak se to dela
 

Re: Re: VFR s B737/600 na LKMT   1. 11. 2007 / 18:57
Fabo™   
ale da sa to aj ako VFR.
 

Re: Re: Re: VFR s B737/600 na LKMT   1. 11. 2007 / 19:21
LS
da, ale jak uz tu bylo zmineno, aerolinky to primo zakazuji jinak nez za IFR s tim litat
 

Re: Re: Re: Re: VFR s B737/600 na LKMT   1. 11. 2007 / 19:26
A.J.Scandall   
Jak který
 

Re: Re: Re: Re: Re: VFR s B737/600 na LKMT   1. 11. 2007 / 19:32
LS
treba CSA to ma?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: VFR s B737/600 na LKMT   1. 11. 2007 / 19:44
A.J.Scandall   
Třeba ČSA zrovna ne
 

Re: Re: VFR s B737/600 na LKMT   1. 11. 2007 / 19:00
BloodDrainer   
Ja vim ze se to tu resilo mockrat,ale ja jsem z toho porad jelen
Takze mam letet jako IFR? v FPL mam mit IFR, ju??
 

Re: Re: Re: VFR s B737/600 na LKMT   1. 11. 2007 / 19:06
Teflon_490   
Dulezity je fakt, ze snad neexistuje spolecnost, ktera by povolovala provoz svych buliku/acek za VFR FP. Takze vzdy IFR, a podle moznosti vizualne blbnout za VMC
 

Re: Re: Re: Re: VFR s B737/600 na LKMT   1. 11. 2007 / 19:08
BloodDrainer   
VMC?
A komunikace teda asi bude IFR, ja tu IFR zatim neumi,vite
 

Re: Re: Re: Re: Re: VFR s B737/600 na LKMT   1. 11. 2007 / 19:46
Vita Zenisek
Ja myslim tak - provozovatel jsi ty a tak si s tim litej jak chces. Klidne teda i VFR a porad to bude "podle realu".
Vita
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: VFR s B737/600 na LKMT   1. 11. 2007 / 19:54
A.J.Scandall   
Asi tak nějak. Někdy se mi zdá, že reál není tak dogmatickej jako svět FS podle péráku
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: VFR s B737/600 na LKMT   1. 11. 2007 / 20:12
EASY305
ZLATÉ SLOVA!!!!!
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: VFR s B737/600 na LKMT   1. 11. 2007 / 21:15
Kachna   
Já se těším, až po Novém roce poletí ATRka za jistých okolností VFR do FL100 Asi všicni víme proč,...
 

Re: Re: Re: Re: VFR s B737/600 na LKMT   1. 11. 2007 / 20:21
FSPilot   
No, podle toho, co jsem pochopil z těch několika diskuzí, co tady proběhly by jako IFR musel letět podle určité tratě (jsou dány tratě po kterých by musel letět a nemusí to být zrovna nějak výhodné). Jako VFR si (v reálu) nemusí podávat letový plán a může se "motat jak se mu zachce" a pouze to koordinovat s ŘLP prostřednictvím povolení apod. Pak musí dodržet VMC podmínky, ale může lítat třebas radiály, cvičit ILS apod. Jde spíš o to, že na to cvičení letů s takovou mašinou nemusí pak dodržovat ty dané tratě, jinak je to víceméně totéž (až na ty VMC). Zajímaly by mě varianty, jak cvičit tyhle věci v reálu (né na trenažéru, ale na éru) jako IFR. Psalo se tady o plánech, jak by to mělo vypadat, ale to byl trošku jiný případ
 

Re: Re: Re: Re: Re: VFR s B737/600 na LKMT   1. 11. 2007 / 20:34
Teflon_490   
Podle mne kolem letiste na okruhu moc na trati nemas. Dava se tam max bod na ktery muzes letet odletovku, po priletovce se zas vratit, a nebo proste DCT v kombinaci se STAYINFO a v koordinaci s ridicim jdes primo na finale.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: VFR s B737/600 na LKMT   1. 11. 2007 / 20:40
FSPilot   
No právě. Když si vezmu třeba LKTB, tak odletovku na HLV nebo BODAL máš docela daleko a kdyby se to éro vytočilo na tomu uzpůsobeném okruhu, tak by to trvalo o dost kratší dobu, tím pádem spálí podstatně míň paliva a je to tak ekonomičtější. Proto mě zajímá, ajk tady padlo, že to některé spol. mají zakázané lítat VFR s těmito stroji, jak potom řeší takový zácvik? To jsou asi společnosti, kde už vyžadují typovku an daný typ a tím pádem se jich tenhle problém netýká, je to tak?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: VFR s B737/600 na LKMT   1. 11. 2007 / 20:55
BloodDrainer   
A co je to to VMC??
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: VFR s B737/600 na LKMT   1. 11. 2007 / 21:01
Pips   
Visual Meteorological Conditions
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: VFR s B737/600 na LKMT   1. 11. 2007 / 21:19
FSPilot   
Určité minima pro let za vidu, viz moje vášnivá debata s Markym asi měsíc spátky
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: VFR s B737/600 na LKMT   1. 11. 2007 / 21:22
Kachna   
Teď mi aeroklubáci ukamenují (už si to moc nepamatuju) , ale pro okruhy 3.5km (nebo 4?) A pro let mimo prostor letiště 8km.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: VFR s B737/600 na LKMT   1. 11. 2007 / 21:33
FSPilot   
A není to "přiměřeně" ?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: VFR s B737/600 na LKMT   2. 11. 2007 / 07:51
Marky Parky   
Nedavno jsem tu VMC popisoval, záleží na třídě vzdušného prostoru. Prohledejte fórum pár dní dozadu.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: VFR s B737/600 na LKMT   1. 11. 2007 / 21:19
A.J.Scandall   
Koukám, že vám to furt vrtá hlavou, a tak asi prozradím sladký tajemství - jak už jsem psal, takovýhle věci se v reálu prostě N-E-Ř-E-Š-Í.

Třeba u ČSA, který VFR mělo zakázané přímo v provozní příručce, jsem létání okruhů zažil dvakrát. 737 Pardubice, ATR Vodochody. Plánek v obou případech IFR z Prahy na LKPD, resp LKVO. Tam už o všem dávno věděli, firma to zkoordinovala. Přílet, pak (zpravidla česky) domluva s řídícím, napůl otevřenou řečí (v obou případech jsme byli na letišti jediní), kupříkladu "Věžko, ČSA 9400, pokud možno po tomhle přistání se na konci dráhy otočíme na 09, a budeme potřebovat několik okduhů" - "Rozumím, přistání dráha 27 povoleno" - po otočení se na konci dráhy do směru 09 "ČSA 9400, ke vzletu připraven" - "Vzlet fráha 09 povolen, po vzletu levým okruhem, ohlašte finále". Okruh se letí normálně, jako se stopětkou, okruhová výška pro jety/turbopropy bývá 1500ft, šířka okruhu přiměřená. Po ukončení okruhů věžka povolí stoupat do určité výšky bud nějakým kursem, nebo na nějaký bod, a domů se letí běžný IFR.

Téměř identicky to probíhalo i před sedmi lety na Turbíku v Ostravě, i letos na jaře na rachejtli v Kansasu.

A kdybychom na okruhu ztratili vizuální referenci (což se nám v Pardubkách tehdy málem stalo), ohlásí se to ATC, a to dá instrukce kam stoupat, kam letět, a dohodne se co dál, zda přístrojové přiblížení zpátky anebo domů, do PRG.

Opravdu na tom nic není...

 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: VFR s B737/600 na LKMT   1. 11. 2007 / 21:25
Tragédie v JRD
...aneb seda je teorie a zeleny strom zivota? .)
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: VFR s B737/600 na LKMT   1. 11. 2007 / 21:36
A.J.Scandall   
Tak nějak. U nás si kupříkladu nikdo nedovede představit let IFR na neřízené letiště. To znamená, že letí-li člověk IFR na řízené, IFRové letiště, které momentálně má po provozní době, ATC ho u nás donutí let IFR zrušit a pokračovat VFR. To je v ČR běžná praxe. A ne vždy to jde. Ve světě, i v Evropě, je běžné, že řídící povolí přiblížení, oznámí konec radarové služby, dá přechod na frekvenci INFO/CTAF, a pokračuje se dál, na neřízené letiště, za dodržení všech ostatních zásad (jak letu IFR, tak komunikace u neřízeného letu). V takových případech u takových letišť je buď prostor třídy E, respektive se z CTR vyšší třídy Éčko stane, tj. ostatní VFR provoz musí dodržovat vzdálenost od oblačnosti (jiná věc je, že se na to u nás s...re), je tedy dostatečný čas po vylétnutí z oblačnosti na VFR provoz zareagovat, a úplně normálně se letí po příletové trati, udělá se přístrojové, často i přesné přiblížení... Mirek Dušín to určitě dobře zná z USA
 

Re: VFR s B737/600 na LKMT   2. 11. 2007 / 00:24
Rychlokvaška
Nojo, to teda zná V USA drtivá většina letišť od určité hodiny (většinou soumrak, ale nemusí být pravidlem) přechází z prostoru třídy D na E. Pro toho kdo tam letí se nemění "téměř nic", s výjimkou že se nebaví s věžkou, ale prostě na CTAF nebo UNICOM plácá co ho napadne. Stejně tak existuje hodně letišť s publikovaným přiblížením, které nemají žádné approach stanoviště...a jsou třeba i v prostoru G (což je mimochodem narozdíl od ČR téměř vše Člověk pak na nějaké frekvenci (většinou se jim říká "stack", což znamená holding obrazec) oznámí jak je daleko a zeptá se na první volnou hladinu, v ní pak začne holdovat a až se ostatní pod ním vykomunikují a utečou na proceduru, tak se taky vydá dolů, pak na přiblížení no a na závěr třebas na CTAFu jen oznámí finále.

Mimochodem, nejen v hodně benevolentním USA to takhle funguje. Tady v UK lítáme čisté IFR na letiště v poměrně dost vysoké hustotě provozu (kdo si dokáže představit napojení na airways mezi CPT a BCN VORs, tak mu to bude jasné) a na dost vytížená letiště (Birmingham, Bristol, East Midlands, ...). A protože tam většinou místo přistání provádíme různé vylomeniny, v praxi to vypadá tak, že nám OPS bookne dané letiště na nějaký čas (třeba půl hodiny nebo hodinu) a my si dáme do FlightPlanu do RMK/ např.: RQ 1RV ILS LA GA PROC HLD NDB LA GA 2 ASY CCT TNG PD OX HLD NDB. V překladu to znamená - Request one radar vectored ILS with low approach/go around, followed by procedural Hold NDB procedure with low approach/go around, followed by 2 assymetric visual circuits, touch and go and practice diversion to Oxford with Hold NDB ;o) No a v praxi tam pak přiletíme, radar se zeptá na intentions, tak mu zkráceně řekneme výše uvedené (spíš jen pro ověření), on nám dá většinou missed app instructions (jiné než publikované kvůli organizaci provozu) a pak si v rámci uvedeného můžeme "dělat co chceme". Pořád jako IFR let s IFR letovým plánem, ale jinak pohoda vizuální okruhy s jedním motorem ;o) A záleží jen na tom, jestli si nás radar nechá pod "radar control", nebo nás změní na "radar information service" nebo jen "flight information service" - a podle toho se pak staráme/nestaráme o okolní provoz.

Takže jak už bylo řečeno mnohokrát - nedělejte z toho vědu
 

Re: Re: VFR s B737/600 na LKMT   2. 11. 2007 / 00:31
Teflon_490   
My z toho vedu nedelame, nic proti, ale mne to co si tady popsal prijde jeste daleko vetsi veda Nez bych splodil takovejhle FP a navic to jeste spravne zalitl, to si dam radsi IFR okruhy jak uz tady bylo zmineno a taky si zalitam.
 

Re: Re: Re: VFR s B737/600 na LKMT   2. 11. 2007 / 00:39
Rychlokvaška
To byl samozřejmě extrémní případ ;o) Stejně tak můžeš letět po trati a do RMK/ si dát jen "5 CCT". A nebo koneckonců...taky jenom při vektorování říct "my intentions" a pak si o to říct jen na frekvenci. Důvod proč to děláme i ve FlightPlanu a bookuje to OPS je právě onen provoz - aby si to řídící mohli naplánovat mezi přílety všech těch EasyJetů, RyanAirů, Thomsonů, FlyBe, apod...Přece jenom....140kt sice udržím na okruhu a do nějaké 5nm v pohodě, ale pak musím max. na 100, abych s tím sednul na 75...a to se pochopitelně Bulíčkům zas tak moc nelíbí
 

Re: Re: Re: Re: VFR s B737/600 na LKMT   2. 11. 2007 / 00:44
Teflon_490   
ok, jeste k tomu nahore, pises "1 radar vectored ILS", znamena to, ze se do ILS muzes dostat sam i bez vektorovani? Ja mel za to, ze aspon u nas je to pri IFR letu do ILS jen vektorovanim, po okruhu vlastni navigaci potom jen na vizual, ale asi v tom mam zmatek.
 

Re: VFR s B737/600 na LKMT   2. 11. 2007 / 00:49
Rychlokvaška
Buď to letíš procdurálně podle přibližovacích map (např. DCT na nějaký VOR/NDB na letišti, pak hold, pak base/procedure turn a pak ILS), nebo vektorováním. V rámci výcviku je potřeba umět zaletět všechno, tak si vždycky řekneme co po nich chceme. Jinak samozřejmě pokud radar funguje a je k dispozici, tak je radarové vektorování default.
 

Re: Re: VFR s B737/600 na LKMT   2. 11. 2007 / 00:52
Teflon_490   
Aha, diky to sem chtel vedet, proceduralne sem vedel, jen sem si nebyl jisty tim letem po okruhu, ze ktereho se tedy jde jen max na vizual.
 

Re: Re: Re: VFR s B737/600 na LKMT   2. 11. 2007 / 00:58
Rychlokvaška
Jasně, ty okruhy to je něco jiného...když potřebujeme cvičit assymetric přiblížení, goaround a touch and go, tak nemá smysl se nechat vždycky vektorovat těch 20 majlí do dalšího ILS, ale prostě se zůstane na klasickém vizuálním okruhu....
 

Re: Re: VFR s B737/600 na LKMT   2. 11. 2007 / 00:33
Rychlokvaška
A v souvislosti s Goodyear letištěm mně napadá ještě jedna věc - sídlí tam společnosti, které dělají ruzné sborky/rozborky letadel, repainty, apod. Docela často tam lítají éra jako A340, B747 nebo DC10. A jak jejich přílet (za IFR samozřejmě) vypadá ? I když je publikovaná GPS procedura, v praxi letí většinou DCT KGYR, nahlásí se před vstupem do CTR, dostanou join downwind a na něm povolení k přistání Koukat na nějaký obludy jak se plácají po okruhu je nezapomenutelný zážitek...zvlášť když jste na tom okruhu taky v nějaké vrtulové chrchle a řídící se vás zeptá jestli jako opravdu ještě jednou touch and go za přistávající A340, nebo raději odlet do prostoru a návrat až se rozpustí wake ;o)

Ono když je pěkně....tak IFR vůbec nemusí být taková nuda jak to vypadá A dokonce i na Airbusu !
 

Re: Re: Re: VFR s B737/600 na LKMT   2. 11. 2007 / 08:51
A.J.Scandall   
Rád vzpomínám na KIWA, Williams Gateway, s Piper Cub jsem tam letěl dělat touch and go. Mají tři paralelní dráhy, a věžka mi řekla, ať lítám okruhy na 30L, a pro informaci, na dlouhém finále 30C je MD-80 a na 30R lítá okruhy "ef ej ejtýn". Chvíli mi trvalo, než mi došlo, že tam opravdu těsně vedle mě lítá okruhy Hornet. Jindy, to bylo v noci, nám zas řekli, ať zůstaneme západně letiště, že na 30R lítají okruhy dvě KC-135...
 

Re: VFR s B737/600 na LKMT   2. 11. 2007 / 10:19
Rychlokvaška
Hehe, tak to máme skoro stejnou zkušenost na tom samém letišti Já tam letěl naši "Valley Rally" (z KGYR, přes KCHD a pak dál na sever kolem Phoenixu) a během té doby co jsem letěl base na 30L mi třikrát změnili dráhu v používání a nakonec jsem letěl okruhy na 30R, protože přede mnou stihli napasovat F-16 z Luke a nějakou Citejšnu Jak to tam dokážou ukočírovat mi doteď není jasný...a to ta pravá legrace tam ještě nastává po přistání a při pojíždění...

A to nemluvím o Tucsonu, kde krom civilního trafficu mastí F-16ky jednu za druhou. Kolikrát mi během jednoho finále na 11R proletěla po levé straně MD-80 na přiblížení na 11L a pak když jsem s tím prásknul a nějak to zase dostal do vzduchu, tak řídící na mně "Warrior 32C, traffic, departure on your left, F-16 formation". Než jsem stačil otočit hlavu, tak to na mé úrovni otočili na forsáži o 90 stupňů doleva, dali mi moc pěknou tlakovou ránu a zmizeli ve vertikále

Ale mám tyhle paralelní přiblížení rád...ty dráhy tam mají někdy tak blízko sebe, že stačí aby trochu zafoukalo z boku a člověk se bez dostatečné pozornosti snadno octne nad tou vedlejší Letět tak, že tomu pilotovi vedle jde i zamávat má něco do sebe...
 

Re: Re: Re: VFR s B737/600 na LKMT   2. 11. 2007 / 18:48
Lukas.wz   
Z tej vrtulovej chrchle by to chtělo nějaký fotky těch voblud jak se flákáj po tom okruhu.. Myslím že by to byl moc zajímavej pohled..
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: VFR s B737/600 na LKMT   2. 11. 2007 / 06:40
Marky Parky   
Na jednu stranu se mi strašně líbí myšlenka, že to letiště vlastně zůstává IFR certifikované i mimo svou provozní dobu, takže čistě teoreticky by na něm mohl IFR přistát. Na druhou stranu tak jak to popisuješ ty, to určitě být provedeno (u nás v ČR) nemůže z důvodů, které uvedu dále:

a) CTR třídy E u nás nesmí existovat. Je to dáno předpisem, nicméně to vychátí z definice CTR - jedná se o řízený okrsek sloužící k ochraně letiště a tedy by to vždy měl být prostor ve kterém je všem letadlům poskytována služba řízení.

b) I kdyby teoreticky mohlo existovat, tak to náš problém neřeší, protože i ve třídě E probíhá let IFR jako let řízený - takže stejně tam musí být někdo, kdo ten IFR let řídí (což není náš případ, letiště má po zavíračce a nesedí tam nikdo).

c) V případě, že na našich letištích mimo provozní dobu není poskytována služba řízení, jejich CTR vesměs zaniká a nebo poskytování ATS přechází na jiné stanoviště. Logika věci je stejná jako u bodu a). To samo o sobě by ještě nebránilo tomu, aby na letiště byl proveden let IFR, nicméně to vylučuje aby tam byl prostor třídy E. Stále ještě ovšem nám zbývají třídy F a G. Třída F se v ČR neuplatňuje, takže ji můžeme škrtnout. Zbývá nám tedy úplně neřízené letiště v prostoru třídy G. Teoreticky tenhle případ může nastat pro let IFR do LKKV a nebo LKKU, který přiletí mimo provozní dobu a zdánlivě by tedy tenhle případ u nás mohl projít. Problém ovšem narazí, ve chvíli, kdy se ho pokusíme prakticky provést. Jak sám totiž píšeš, řídící povolí přiblížení, oznámí konec služby řízení a odladí na příslušné INFO. Jenže aby tohle řídící mohl udělat, tak musí mít kvalifikaci pro přibližovací řízení pro dané letiště. No a řídící na ACC Praha přibližovací kvalifikace pro LKKV ani LKKU nemají. Takže nakonec ani tohle není možné provézt.

Na závěr snad jednu věc - účelem výše uvedených odstavců nebylo tvrdit, že to obecně nejde. Znám velké množství letišť v cizině, která nejsou řízená a IFRy tam přistávají, jako by se nechumelilo. Účelem té statě bylo ukázat, že
i) to (zatím?) nejde v ČR
ii) proč to nejde v ČR a hlavně
iii) že za to nemohou ti ATC a že nenutí letadlo přejít na VFR z nějakého rozmaru (a defakto ani nutit nesmí...), nýbrž že mu nemůžou povolit přistát za IFR na takovém letišti u nás protože jim to prostě naše legislativa nedovoluje.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: VFR s B737/600 na LKMT   2. 11. 2007 / 09:17
A.J.Scandall   
Teď si to neber osobně, já ani netvrdím a nikdy jsem netvrdil, že to je způsobené řídícím, ale to, jak jsi to tu ve třech bodech popsal, je názornou ukázkou toho, co česká letecká legislativa je schopná splichtit. Většina světa létá podle stejných základních pravidel, jenom ČR si dokáže dělat pakárnu sama sobě tím, že si něco dogmaticky vyloží, pak si to sama sobě vědeckoprávnicky dokáže, co může alibisticky zakáže a zaštítí se heslem, že se to všechno dělá pro bezpečnost nás všech protože ví, že si to pak sotva někdo dovolí napadnout... Ostatně tímto schématem se u nás řídí většina institucí.

Vždycky jsem třeba kňučel, když jsme letěli za krásného počasí kamsi do Německa, na ATISu dávali jižně od dráhy VFR provoz do tuším FL 65-75, a zatímco si těsně u letiště plachtaři lítali v klidu pětihodinovky, na dráhu sedala 767 Delty... Ale to prostě u nás nejde, protože a) b) c), odstavec 1. 4. 87b...



 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: VFR s B737/600 na LKMT   2. 11. 2007 / 12:17
Kachna   
Je to vážně tak. Kladno je např docela daleko od Ruzyně a je TMA velmi limitováno. Tohle je ale v letectví tady všude. Kontroly na Ruzyni, které vedou až k buzeraci, prostory, ÚCL, které je státem ve státě, ...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: VFR s B737/600 na LKMT   2. 11. 2007 / 13:25
Koprik
Svata pravda, v myslich spousty lidi a uredniku je zafixovana porad doba, kdy bylo nejlepe vsem vsechno zakazat, omezit a znechutit, treba aby si nepridelavali praci. A jelikoz si spousta z nich stale drzi sva tepla mistecka, tak proc to menit,kdyz to tak fungovalo spoustu let a vsichni si uz pomalu "zvykli", ze na Kladne, Tocne, Letnanech i spouste dalsich jsou aeroklubaci trpeni,ze???A vubec, at jsou vubec radi, ze jim to "nezakazeme vubec"..... Pri predstave, ze by to mohlo fungovat podobne jako je jinde bezne (viz. prispevku kluku o litani v Americe) se o byrokraty urcite pokousi infarkt....Cest vyjimkam,urcite existuji.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: VFR s B737/600 na LKMT   1. 11. 2007 / 21:30
FSPilot   
Bomba, to tady chybělo Ukojil jsi jsi aspoň moji zvědavost dosti
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: VFR s B737/600 na LKMT   2. 11. 2007 / 06:00
Marky Parky   
No ten hlavní důvod, proč se to neřeší a nic na tom není je asi v tom, že jsi po celou dobu zůstával letem IFR ne?
 

Re: VFR s B737/600 na LKMT   1. 11. 2007 / 21:17
Kachna   
Já nevidím důvod, proč bys nemohl lítat VFR s Bulikem. Má to svá omezení a určitě to nebude ekonomické, ale okruhy proč ne. Tohle žádnej předpis neurčuje, kterym érem smíš letět VFR a kterym ne. Zažil jsem i VFR let Tu-154,...
 

Re: Re: VFR s B737/600 na LKMT   1. 11. 2007 / 21:22
A.J.Scandall   
Musíš akorát čumět ven, abys nenabral nějakou Kachnu ...třeba na Blaníku
 

Re: Re: Re: VFR s B737/600 na LKMT   1. 11. 2007 / 21:32
Kachna   
Ha, ha , ha
 

Re: Re: Re: Re: VFR s B737/600 na LKMT   1. 11. 2007 / 21:41
A.J.Scandall   
No vážně, víš jak je to někdy rychlý?! To je frnk a kachna vletí do motoru a Kachna má v práci co dělat

Ne, soráč, nomen omen, osud a jména, nedalo mi to, jen tak popichuju. A je skandál
 

Re: Re: Re: Re: Re: VFR s B737/600 na LKMT   2. 11. 2007 / 06:43
Kachna   
Já vím, bral jsem to jako tip. Tento týden jsem umýval jednoho fógla z windshieldu + samozřejmě velmi důkladná kontrola okna a příložky a potahu,... Docela klika, že to byl malej fógl,... A Bird strike je vážně velkej problém. A to nejen u kompozitovejch letadel. Kolikrát najdeš fógla a posádka o něm ani neví
 

Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ