| | | Český, letuschopný MiG 15 25. 10. 2007 / 10:39 | |
| | | |
|
| | | Re: Český, letuschopný MiG 15 25. 10. 2007 / 10:42 | |
| | to by bylo krasny!
ale kdyz uz jsme u toho, tak to znamena, ze v CR neni zadnej letuschopnej. Takze by me zajimalo, jak se dostal Mig-15 do Caslavi na den otevrenych dveri. (zcela vazne, beze srandy) |
| |
|
| | | | Re: Re: Český, letuschopný MiG 15 25. 10. 2007 / 10:48 | |
| | Ho tam přetáhli z letiště, teď si nejsem jistý, ale mám dojem, že měl možná i vybrakovanej motor. |
| |
|
| | | | Re: Re: Český, letuschopný MiG 15 25. 10. 2007 / 10:51 | |
| | Záleží na tom, o kterém je řeč, na základně v Čáslavi je těch patnáctek povícero. |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Český, letuschopný MiG 15 25. 10. 2007 / 11:40 | |
| | jo ony jsou primo tam? ja myslel ze to tahali ze Kbel z muzea, nebo kdovi odkud |
| |
|
| | | Re: Český, letuschopný MiG 15 25. 10. 2007 / 10:58 | |
| | Držím palce, ať se vše podaří! Bylo by to moc pěkný. |
| |
|
| | | Re: Český, letuschopný MiG 15 25. 10. 2007 / 11:16 | |
| | No vy ste teda informovany
Ten soukromy mecenas je pan Pichal ( majitel OK-JETu) Jinak o ty 15ce se mluvi aspon pres rok.. |
| |
|
| | | | Re: Re: Český, letuschopný MiG 15 25. 10. 2007 / 11:21 | |
| | No, myslim, ze ta jizlivost v Tvym prispevku byt nemusela. Prece jen, pokud se na dany odkaz podivas, je tam datum 24.10.2007 takze to vypada jako novinka.
Ale jestli si nam chtel timhle pohrdavym tonem oznamit, ze zrovna TY jsi lip informovany, nez ostatni, pak vez, ze jsme si z Tebe vsichni sedli na prdel, brada nam spadla az na zem a usedave placeme, jak moc Ti zavidime.... Je Ti lip? ;o) |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Český, letuschopný MiG 15 25. 10. 2007 / 11:39 | |
| | Jo, tohle je presne to co jsem potreboval slyset... |
| |
|
| | | Re: Český, letuschopný MiG 15 25. 10. 2007 / 11:18 | |
| | Doufejme ze se to podari a ze dlouho letuschopny vydrzi. Patnactky jsou sice krasny ale bohuzel ne dvakrat bezpecny era. Smrtaku na nich bylo urcite pres stovku.. |
| |
|
| | | | Re: Re: Český, letuschopný MiG 15 25. 10. 2007 / 11:20 | |
| | ale kolik jich tu taky litalo? a byl to vlastne prvni proudovy letoun v CSLA |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Český, letuschopný MiG 15 25. 10. 2007 / 17:03 | |
| | Nebyl první. První byl Jak-17, po něm přišly Jaky-23 a až pak patnáctky... |
| |
|
| | | | | | první byl Me 262 25. 10. 2007 / 17:25 | |
| | Tak 100% úplně první byl Me 262. Díky tomu, že tenhle ve svý době nejmodernější stroj se vyráběl u nás, měli jsme značný technologický náskok. Kam, ale náskok zmizel, vědí pouze v Sovětském svazu... |
| |
|
| | | | | | | Re: první byl Me 262 26. 10. 2007 / 08:58 | |
| | No jo... Máš recht, ale to snad ještě nebyla ČSLA, ne? Nebo se pletu? |
| |
|
| | | | | | | | jak to bylo s Me 262? 26. 10. 2007 / 10:20 | |
| | Jo tak to nevim, nevim ani, kdy ME (Avie) 262 u nas skoncily. Netusim ani od kdy se z Cs.armady stala CSLA. Asi hned po 48. To jeste 262 mozna litaly.Rozhodne, ale jejich provoz nebyl nijak dlouhy. Bylo to spis symbolicke a na urovni zkousek. Na vojensky katedre jsem zazil gumaka, kterej tvrdil, ze na nich lital, a ze byly skvely. Ale cert vi, jestli to byla pravda. Vetsinou totiz gumy lhaly(i). Zdal se mi na to docela mladej, tenkrat. Kdo vlastne u nas na tehle erech lital? Mozna jeste veterani z Anglie. Nevi o tom nekdo vic?? |
| |
|
| | | | | | | | | Re: jak to bylo s Me 262? 26. 10. 2007 / 10:40 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | Re: jak to bylo s Me 262? 26. 10. 2007 / 11:21 | |
| | Název ČSLA se používal až od roku 1954. Je to ale samozřejmě slovíčkaření, švalbina byla opravdu první. |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: jak to bylo s Me 262? 26. 10. 2007 / 11:24 | |
| | Jasne, ja se spatne vyjadril. Mozna jsem mel rict prvni "masove" nasazovane proudove letadlo, protoze podle mne pro drtivou vetsinu pilotu to bylo letadlo uplne nove, nikd yn aproudu nelitali a z toho pakplynuly ty pilotni chyby a umtri.. |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: jak to bylo s Me 262? 26. 10. 2007 / 12:01 | |
| | Kolik u nás lítalo těch Jaků? Netušíš? A dokdy? |
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: jak to bylo s Me 262? 26. 10. 2007 / 12:11 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: jak to bylo s Me 262? 26. 10. 2007 / 12:36 | |
| | A ten Jak-17 byl jen jeden, pravděpodobně jen na testy, uvažovalo se snad o licenční výrobě, cca 1950. |
| |
|
| | | | Re: Re: Český, letuschopný MiG 15 25. 10. 2007 / 21:56 | |
| | So smrtakmi to mas mozna pravdu ale s tou bezpecnostou zalezalo hlavne na tom ako pilot respektoval charakteristiky aerodynamiky lietadla a to hlavne pri malych a padovych rychlostiach.Naozaj par ludi sa zabilo pri vzlete alebo pri pristavani pri pretiahnuti lietadla nad kriticky uhol nabehu.Vtedy nasledoval pad po kridle,ktory uz nerozchodili.Tak isto sa spravali aj americke F-100 , na ktorych bola tiez velka spotreba pilotov.Boli to proste prve stihacky so sipovym kridlom so svojimi specifickymi vlastnostami.Vdaka svojej nie celkom prebadanej aerodynamike si pri velkom uhle nabehu zatienovali stabilizator a tym znemoznili manevrovanie na tychto malych a kritickych rychlostiach.Piloti upadali do tohto stavu snad z neznalosti prirucky o pouzivani lietadla alebo z nedisciplinovanosti . Tak isto sa ohovarala aj MiG-21, ze bola zabijak ale takisto mala svoje aerodynamicke zvlastnosti a tie sa museli pilotom respektovat. |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Český, letuschopný MiG 15 26. 10. 2007 / 10:23 | |
| | To je hodne zajimave, a ma to logiku. Netusis, kolik byla padovka pri primem letu s a bez klapek? Byl tento stav (ocasni plochy v uplavu) popsan v prirucce? |
| |
|
| | | Re: Český, letuschopný MiG 15 25. 10. 2007 / 11:43 | |
| | Mňa by zaujímal aj ten IL 14 v pozadí, má nejaký divný predok. |
| |
|
| | | | Re: Re: Český, letuschopný MiG 15 25. 10. 2007 / 11:45 | |
| | To je FGcko - pro letecke snimkovani. |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Český, letuschopný MiG 15 25. 10. 2007 / 12:33 | |
| | Ee, není to pro letecký snímkování.. Ten tvar přídi je proto, že se na tom éru testoval nějakej motor a byl zastavěněj právě tam.. Fotky jsem viděl myslím v LK.. |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Český, letuschopný MiG 15 25. 10. 2007 / 12:43 | |
| | | |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Český, letuschopný MiG 15 25. 10. 2007 / 12:47 | |
| | Asi pletu.. Promiň.. Jen teď nemůžu najít fotku toho Jaka, když mě to zrovna zajímá.. |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Český, letuschopný MiG 15 25. 10. 2007 / 12:52 | |
| | | |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Český, letuschopný MiG 15 25. 10. 2007 / 12:52 | |
| | | |
|
| | | Re: Český, letuschopný MiG 15 25. 10. 2007 / 11:49 | |
| | Pokud by se na tohle vyhlásila sbírka, rád bych přispěl. Ten krasavec za to stojí... |
| |
|
| | | | Re: Re: Český, letuschopný MiG 15 25. 10. 2007 / 12:12 | |
| | Oki, až ho převezem do Líní, tak jseš první u koho se stavim s kasičkou
Patnáctka zůstane v majetku Kbelského muzea a provozovat ho bude ( pokud vše klapne, letoun bude OK a uřady vše posvětí ) Czech Jet Team pod záštitou Heritage of Flying Legends. Vpodstatě to bude to samé jako u C-11. |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Český, letuschopný MiG 15 25. 10. 2007 / 16:00 | |
| | Klidně se stav
Jinak na C-11 se taky sbíralo, tuším to bylo třeba na generálku motoru. Rozhodně na tohle přispěju radši, než na jiné věci, které se v tomhle státě začínají rýsovat... Sorry za mírně politický OT |
| |
|
| | | Re: Český, letuschopný MiG 15 25. 10. 2007 / 22:11 | |
| | Když už jsme u toho kompletování, tak by mě zajímalo, kdo na něm pracuje? Nemyslím jména, ale jestl to jsou letečtí mechanici profi, či jak to vlastně je, případně, jestli by jim mohl člověk pomoci, ač jako ex letecký mechanik? |
| |
|
| | | | Re: Re: Český, letuschopný MiG 15 26. 10. 2007 / 08:43 | |
| | To by bylo zajímavý jim pomoct,ale jestli se budou dělat v Líních, tak je to kousek z ruky Tak aspoň držím palce |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Český, letuschopný MiG 15 26. 10. 2007 / 10:24 | |
| | Tak já to mám tak hodinku autem, ale škoda, že nikdo neví. Asi se budu muset pokusit kontaktovat samotné lidi. |
| |
|
| | | | Re: Re: Český, letuschopný MiG 15 26. 10. 2007 / 10:32 | |
| | Já ty lidi znam a mužu tě ubezpečit že to žádní amatéři nejsou
Pokud máš zájem tak písni na soukromou zprávu. |
| |
|
|