FlightSim.CZ   Reklama  
1st Czech IVAO Fly-In
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je sobota 22. 2. 2025, svátek má Petr Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Nouzove pristani BAW na LKPR II Jeden příspěvek | Celý strom
Nouzove pristani BAW na LKPR II   23. 10. 2007 / 21:12
turbík
http://www.nova.cz/tvarchiv/?238d=23.10.2007&238m=p&238p=TNOVINY&238v=119018

"Byli pripraveni i na variantu ze by podvozek mohl pri pristani upadnout...)"
"Letoun udelal kontrolni prulet nad letistem"

No ja nevim kam na to porad chodej..)))
 

Re: Nouzove pristani BAW na LKPR II   23. 10. 2007 / 21:29
memorex
no co, si nevidel Turbulence? to je to samy a ke vsemu to ridila letuska
 

Re: Nouzove pristani BAW na LKPR II   23. 10. 2007 / 21:32
donCarlos
tohle uz snad ani neni mozny. uplne vidim jak se najednou oddeluje podvozek od letadla a pada k zemi
lidi by meli vic verit tem profesionalum co sedej vpredu, pak by z toho nemuseli delat takovou tragedii.
 

Re: Re: Nouzove pristani BAW na LKPR II   23. 10. 2007 / 21:37
memorex
no a ty rozhovory s pasažéry.....
 

Re: Re: Re: Nouzove pristani BAW na LKPR II   23. 10. 2007 / 21:44
donCarlos
proc jim vubec takovyhle veci rikat... stejne se v tom nevyznaji a delaji akorat zmatek. informace "vracime se na letiste, ostatni se dozvite az budeme na zemi" by bohate stacila.
 

Re: Re: Re: Re: Nouzove pristani BAW na LKPR II   23. 10. 2007 / 21:57
memorex
no kdybys tam sedel bys taky chtel vedet co nejvic.....
 

Re: Re: Re: Re: Re: Nouzove pristani BAW na LKPR II   23. 10. 2007 / 22:19
donCarlos
nevim nevim... vetsinou se snazim ridit heslem "sladka nevedomost" a v tomhle pripade by to sice asi nezvedlo moralku cestujicich, ale treba by se tolik nebali.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nouzove pristani BAW na LKPR II   23. 10. 2007 / 22:24
memorex
no tak treba v tvem pripade kdybys jel lodi nebo vlakem tak bys chtel byt v nevedomi, ale kdyz uz se jednou orientujes v toe pilotazi tak bys jim tam mel jit naopak pomoct
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nouzove pristani BAW na LKPR II   23. 10. 2007 / 22:25
Fabo™   
Tak to by som chcel vidiet. Alebo radsej ani nie
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nouzove pristani BAW na LKPR II   23. 10. 2007 / 22:30
donCarlos
kdyz uz se jednou orientuju v ty pilotazi, tak vim ze ti vpredu to umej jeste mnohem lip nez ja si umim predstavit a ze i belly landing by mohli zvladnout slusne. Letadlo bez kolecek letet muze a pristat trochu taky (nedela se to nahodou na simulatorech?), horsi by byla situace treba "letadlo bez obou motoru" nebo "letadlo bez kridla"
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nouzove pristani BAW na LKPR II   23. 10. 2007 / 22:40
kutak
no přistání na břiše by bylo mnohem větší drama si myslim.. tam by asi už šlo o životy
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nouzove pristani BAW na LKPR II   23. 10. 2007 / 22:44
donCarlos
to bysme hlavne na nove celej tejden o nicem jinym neslyseli.
s prazdnejma nadrzema by to tak hrozny nebylo, ale takhle hned po vzletu, taky bych se bez toho obesel.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nouzove pristani BAW na LKPR II   23. 10. 2007 / 22:54
kutak
já bych chtěl spíš vidět ty záchraný složky v akci než nějákou tragédii... zítra je na Ruzyni nějáký cvičení (únos) ... bohužel nebudu moct to vidět
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nouzove pristani BAW na LKPR II   23. 10. 2007 / 22:55
kutak
víc tady http://www.prg.aero/cs/site/airport/tiskove_zpravy/tiskove_zpravy_aktualni/tz_07_76.htm
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nouzove pristani BAW na LKPR II   23. 10. 2007 / 22:55
LS
hlavne, ze je to utajovana akce
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nouzove pristani BAW na LKPR II   23. 10. 2007 / 23:02
donCarlos
jo, takhle o nich budou ti teroristi v letadle vedet a lip se pripravej
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nouzove pristani BAW na LKPR II   23. 10. 2007 / 23:05
LS
to ne, melo to byt tajne pro vojaky, aby o nicem nevedeli Takovy test, jak rychle jsou schopni zareagovat
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nouzove pristani BAW na LKPR II   23. 10. 2007 / 23:07
memorex
No ale tri je vic nez dva .
A kdybys mel to ero bez motoru tak mas vetron to se jeste da....

(nejapne vtipy)
 

Re: Re: Nouzove pristani BAW na LKPR II   23. 10. 2007 / 21:57
leonell
Mno, "upadnuti" podvozku vypada takto (uz to tady bylo):
http://www.youtube.com/watch?v=NLexl8AyCck

a pokud vim tak kontrolni prelet se dela aby vez vizualne overila zda se podvozek vysunul a zda na nem neni nejaky na dalku viditelny problem.

Takze v tomto pripade bych Nove moc nevycital. Slovo "upadnuti podvozku" bylo pravda lepe nahradit napriklad "zhrouceni podvozku" - to by melo jeste lepsi zvuk...

Podle komentare byl problem s hydraulikou. Moji selskou logikou tedy hrozilo nevysunuti podvozku, ale pokud se uz vysunul a zajistil tak pak uz to bylo v klidu, fundovanejsi opravi

 

Re: Re: Re: Nouzove pristani BAW na LKPR II   23. 10. 2007 / 22:04
memorex
mazec to video jak na obzoru zase utikaj ti lidi , nestalo se mu to kdyz ten podvozek po vzletu zasouval?
 

Re: Re: Re: Re: Nouzove pristani BAW na LKPR II   23. 10. 2007 / 22:18
leonell
Ne. Tam byla konstrukční vada. Oni vysunuli podvozek ale pravá kontrolka indikující uzamčení podvozku se nerozsvítila a tak vyhlásili stav nouze a kroužili hodinu nad letištěm. No a zbytek jsi viděl. Dosedli a nezajištěné kolo se složilo.
Naštěstí se nikomu nic nestalo.
Ono stejných případů bylo v tom období více a tak ten typ odstavili než to vyšetřili a zkontrolovali.

http://en.wikipedia.org/wiki/Scandinavian_Airlines_Flight_1209

 

Re: Re: Re: Re: Re: Nouzove pristani BAW na LKPR II   23. 10. 2007 / 22:25
memorex
no ja tim ze to zjsitili hned po startu jsem myslel ted ten airbus, ale jinak to video je ve vyborny kvalite .....
 

Re: Re: Re: Nouzove pristani BAW na LKPR II   23. 10. 2007 / 22:06
turbík
Me slo prave o to ze pouzivaji strasny slova...My vime co si predstavit ale vem laickou verejnost.Ta uz vidi ze doslova podvozek mohl upadnout a rikaji jeste ze mi to nespadlo na barak))

Prulet kolem veze se mozna delaval ale je to k nicemu protoze stejne nevidis jestli je zajisteny nebo ne...
 

Re: Nouzove pristani BAW na LKPR II   23. 10. 2007 / 22:23
Ladous
Nemělo by letiště o vzniklé situaci....jako že je třeba uzavřené informovat v ATISu?
 

Re: Re: Nouzove pristani BAW na LKPR II   23. 10. 2007 / 22:52
LS
k tomu neni duvod, protoze problem s podvozkem je nasledujici postup:
1) zjistit, zda chce local stby nebo full - v tomto pripade to byla full...
2) informovat OPC ČSA např. o tom, že chce kontrolu podvozku - pripravit techniky a tahc pro event. odtazeni z drahy

FULL EMG:
1) ukoncit ARR a DEP drive nez je letadlo blize nez 28majli od letiste, pripadne 10minut, podle toho co je mensi. Pokud je lketadlo uz uvnitr tohoto prostoru, tak zastavit vzlety, co je po OM muze sednou
2) informovat ZPS (hasici) - a dat jim drahu kam bude sedat, EST pristani, typ letadla, POB, amount of fuel, popis situace, pripadny nebezpecny naklad
3) mel by se omezit provoz na provozni plose
4) povolit hasium vstup na provozni plochu
5) informovat SC TWR, WS/SC APP
6) SC ACC
7) ŘLP
8) handling tusim
9) Provozovatele letiste pokud je to mozne
10 UZPLN pokud jde o zavadu na palube.

Takze vyhlasovani uzavreni letiste neni nutne
 

Gonzo
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ