| | | Proc lepsi nebyt pilotem... 21. 10. 2007 / 17:39 | |
| | | |
|
| | | Re: Proc lepsi nebyt pilotem... 21. 10. 2007 / 17:41 | |
| | ty jo uplně jinej člověk bez těch 9G |
| |
|
| | | Re: Proc lepsi nebyt pilotem... 21. 10. 2007 / 17:41 | |
| | | |
|
| | | Re: Proc lepsi nebyt pilotem... 21. 10. 2007 / 19:01 | |
| | To je frajer V době, kdy on odpočívá bych o sobě asi už dávno nevěděl |
| |
|
| | | | Re: Re: Proc lepsi nebyt pilotem... 21. 10. 2007 / 21:52 | |
| | | |
|
| | | | | Re: Re: Re: Proc lepsi nebyt pilotem... 21. 10. 2007 / 22:07 | |
| | A kde jsi vzal těch 30-40G? Tolik zažije člověk tak při nárazu do betonové zdi při 100km/h To by to éro nezvládlo... resp. nedokátalo by to tak rychle narůst a ten pilot by dříve přišel o vědomí a přestal tahat |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Proc lepsi nebyt pilotem... 21. 10. 2007 / 23:32 | |
| | Zkus se na to nejdriv podivat, je to tam psany na zacatku . Nicmene se tam o tom taky vede nejaka diskuze, tak kdo vi, kolik tam vlaste tech Gs bylo. |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Proc lepsi nebyt pilotem... 22. 10. 2007 / 00:18 | |
| | Nojo, poprvé jsem si toho nevšim Ale i tak... tolik Gček jak psali 2-3s... to lidské tělo přežít... to je safra zázrak a aby to vydrželo éro... no nevím... 20-25g bych ještě věřil, ale 30-40... to asi ne...(ty diskuze jsem nečet) |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proc lepsi nebyt pilotem... 22. 10. 2007 / 00:41 | |
| | V jedné encyklopedii jsem četl, če akrobatické Sučko šestadvacítka vydrží až +26 geček. Ovšem nepřipsali tam, že pilot vyteče větracím okýnkem. |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proc lepsi nebyt pilotem... 22. 10. 2007 / 16:29 | |
| | No, ještě tam chybí po jakou dobu takové zatížení snese Třebas člověk vydrží tuším kolem 50G po dobu pár milisekund (prudký náraz), kdy mozek přežije a je schopen dále pracovat. Ale třeba 30G na dobu delší než vteřinu (odhad) by asi člověka řádně rozlámalo |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proc lepsi nebyt pilotem... 22. 10. 2007 / 16:54 | |
| | Pár poznatků, co jsem kdysi někde zahlédl:
- schopnost dlouhodobě snášet přetížení v letadle je krom fyzické kondice, výcviku a anti-g vybavení ovlivněna také sklonem sedadla. Patrně to má vliv na převýšení, do kterého musí srdce čerpat krev a asi je i menší stlačování páteře. F-16 měla mít původně sedadlo se záklonem 60°, kompromis byl nakonec "jen" 30°. Ne že by pak dávala více, než 9G, ale pilot by to snášel lépe.
- můj odhad kolik by byl pilot se všemi technickými vychytávkami schopen vydržet a při vědomí odřídit dlouhodobější manévr je tak nejvýše 15G. Pohodlné by to ale nebylo.
- při katapultáži je přetížení u bojových letadel kolem 18G, přetížení působí vertikálně, tedy pro srdce velká zátěž a dost možná to mnoho pilotů zaspí.
- při autohavárii lze přežít až do 90G, pak už se asi láme krční páteř a teče mozek. Určitě ale budou situace, kdy k podobným "defektům" dojde i třeba při těch 50G. |
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proc lepsi nebyt pilotem... 22. 10. 2007 / 17:05 | |
| | To s tím srdcem mě nanapadlo, to je zajímavý poznatek
No a s tím tvým odhadem jsem si vzpoměl, že "jednou v televizi říkali" , že při některých manévrech akrobatů snáší piloti až 20G (nemám to nijak potvrzené, ale slyšel jsem to několikrát) |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proc lepsi nebyt pilotem... 22. 10. 2007 / 17:14 | |
| | jo, jenže to jsou akrobati na vrtulácích, kde sice přitáhneš a udělá ti to těch 15G+, ale okamžitě jde rychlost dolů, takže po sekundě už tam máš jenom 5G (třeba). Já těch 15G myslel dlouhodobějšího charakteru - bojová zatáčka na nějakém extra přemotorovaném stroji apod. Ale to už pak jsou lepší bezpilotní prostředky, kde si mohou dovolit limit dvojnásobný. |
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proc lepsi nebyt pilotem... 22. 10. 2007 / 19:43 | |
| | Zkuste si něco najít o Johnu Stappovi, doporučuju třeba http://www.ejectionsite.com/ Přežil relativně bez následků 46,2 G. Navíc při jeho pokusech přetížení vznikalo brzděním raketových saní, takže působilo zezadu dopředu. Vzhledem k tomu se mi zdá 30 G ve směru cca hlava-paty vcelku přežitelných... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proc lepsi nebyt pilotem... 22. 10. 2007 / 19:45 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proc lepsi nebyt pilotem... 22. 10. 2007 / 20:20 | |
| | Tojo no, taky jsem si na toto vzpoměl Měl hrozné štěstí, že mu doslova zůstaly oči v hlavě a ž enoslepnul |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Proc lepsi nebyt pilotem... 22. 10. 2007 / 00:49 | |
| | No neviem, ale pdla mna je toto video fake.. Niekedy davno som ho videl, bez uvodnych textov, a nazov to malo v zmysle zrazka f-15 z niecim... |
| |
|
| | | Re: Proc lepsi nebyt pilotem... 21. 10. 2007 / 19:51 | |
| | do toho bych sel hned taky neznate nekdo takovou poutovou atrakci?
nebo nesel byste nekdo na ULZtu do 25 000 ft? stoji to myslim necelych 1000,- |
| |
|
| | | | Re: Re: Proc lepsi nebyt pilotem... 21. 10. 2007 / 20:09 | |
| | a sto eto ULZ? za litra to zni lakave |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Proc lepsi nebyt pilotem... 21. 10. 2007 / 20:14 | |
| | Ústav leteckého zdravotnictví (je na Dejvicích v Praze). To by mohla být docela sranda zkzusit to ) |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Proc lepsi nebyt pilotem... 21. 10. 2007 / 20:50 | |
| | me stacila kdysi centrifuga na pouti, jake je tam pretizeni? 2G? 1G? |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Proc lepsi nebyt pilotem... 21. 10. 2007 / 21:06 | |
| | Hlavne je aspon u mna dost rozdiel ci to taha kolmo dole alebo niekam do strany |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proc lepsi nebyt pilotem... 21. 10. 2007 / 21:18 | |
| | co se houpe, pada pretaci apod. mi nevadi, ale toceni kolem dokola rychlejc nez nakej retizkac je fakt na pobliti |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proc lepsi nebyt pilotem... 21. 10. 2007 / 21:27 | |
| | To mi nikdy potíže nedělalo.Na centrifuze jsem málem umřel jen jednou, když jsme s kamarády, posilněni alkoholem, vyrazili mezi pouťové atrakce.Nebylo moc lidí a tak nás centrifugář zlákal na prodlouženou jízdu.To bylo ještě v pohodě.Točil nás tam asi deset minut.Pak to pomalu zastavil a pustil to, hajzl, obráceně.Ani jsem netušil, že to jde... do té doby.naštěstí jsem to zvládl, ale řekl bych, že mě od potupné šavle dělily tak dvě tři otočky navíc Kdyby nám nebylo všem tak šoufl, tak jsme mu šli vyšroubovat pojistky od toho krámu. |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proc lepsi nebyt pilotem... 22. 10. 2007 / 16:46 | |
| | Člověče to samý jsem zažil asi před pšti lety v Hostinném na Porcinkuli. Po osmi pivech, prodloužená jízda a pak ještě jednou pozadu. Málem jsem si vystoupil.... |
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proc lepsi nebyt pilotem... 22. 10. 2007 / 17:08 | |
| | Naši virtuální stíhači projevují svou maximální odolnost při letových zátěžových zkouškách na kolotočích No, armáda má nějaké trapné centrifugy, ale to, co zmáknou naši virtuální borci by ti armádní stíhači nezmákli, tedy po 8mi pivech takovou drastickou jízdu |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Proc lepsi nebyt pilotem... 21. 10. 2007 / 21:48 | |
| | Ajo, ty 2g, možná 3g tam mohly být Byla to sranda, až na to, že jsem pak (jedou jsem na tom byl) lezl po 4řech domů ale je to asi jenom o zvyku |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proc lepsi nebyt pilotem... 22. 10. 2007 / 00:39 | |
| | Jednou jsem na centrifuze byl, asi v šesti letech, od té doby se držím na míle daleko od kolotočů. Jinak ale dobrá úsporná metoda. Pokuď nepočítám ten dětský parkový kolotoč a houpačky, tak jsem snad od té doby na žádném nebyl. |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proc lepsi nebyt pilotem... 22. 10. 2007 / 07:08 | |
| | myslim ze hlavni efekt techhle kolotocu je v tom, ze vidis kolem sebe. tyhle "profesionalni" centrifugy nemaji okynka (jestli se nepletu), takze cejtis jenom to hnusny pretizeni a mozek se nemusi zatezovat tema barevnejma smouhama co kolem tebe litaji. |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proc lepsi nebyt pilotem... 22. 10. 2007 / 16:32 | |
| | No, ony ty profi centrifugy nebývají na otevřeném prostranství, ale v uzavřeném komplexu, takže by ti v té betonové místnosti ty okýnka opravdu k ničemu nebyly |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Proc lepsi nebyt pilotem... 22. 10. 2007 / 07:44 | |
| | Já byl letos na matějský a byla tam nějaká centrifuga, kde stálo, že dosahuje přetížení 4g . Nevím, kolik jsem tam měl, ale myslel jsem, že mi prasknou lýtka, to byl fakt mazec. Doporučuji |
| |
|
| | | | Re: Re: Proc lepsi nebyt pilotem... 22. 10. 2007 / 09:23 | |
| | no nevim jestli bych si to chtěl zkusit. když sem viděl tatu při 9G, tak bych ho nepoznaljednomu od nich to dokonce zlomilo žebra,protože si blbě oblíknul antigéčka |
| |
|
|