| | | přistávácí světla - reál 21. 10. 2007 / 22:57 | |
| | zdravim... všimli jste si někdy v reálu kolika letadlům při přistání svítí přistávací světla pouze na jedné straně? to dělají piloti schválně nebo jsou líní vyměnit žárovku? |
| |
|
| | | Re: přistávácí světla - reál 21. 10. 2007 / 23:24 | |
| | nevsiml, ja vzdy videl obe (pokud to nebyla naka cesna nebo tak)...... |
| |
|
| | | Re: přistávácí světla - reál 21. 10. 2007 / 23:26 | |
| | Zarovky praskaji, a tezko jim to nekdo (a lowcostum obzvlast) vymeni na turnaroundu. Pokud vim, neni to zavada, se kterou by se nedalo letet a tak to musi pockat min na domovske letiste. |
| |
|
| | | | Re: Re: přistávácí světla - reál 21. 10. 2007 / 23:34 | |
| | No jo, to teda praskají. Jsou to natolik výkonná světla, že se jejich životnost měří dost často na jednotky hodin. Skoro by se dalo říct, že je to víc spotřebák než palivo ;o) |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: přistávácí světla - reál 21. 10. 2007 / 23:48 | |
| | díky to jsem chtěl vědět je mi jasný, že podle pravidel musí mít při přistání/vzletu zaplý tydle světla i ve dne, tak jsem myslel, jestli třeba za slunnýho dne něják nešetřej na tom (palivo, energie)... však taky během startu/přistani se například vypínají i světla v kabině, to má asi taky svůj důvod, víte někdo přesně proč? pamatuju se že když jsme ráno stratovali, tak tam byla tma jak v pytli... |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: přistávácí světla - reál 21. 10. 2007 / 23:53 | |
| | Aby jsi mel v pripade nehody zrak navyknuty na venkovni svetelne podminky. |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: přistávácí světla - reál 21. 10. 2007 / 23:59 | |
| | | |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: přistávácí světla - reál 22. 10. 2007 / 00:05 | |
| | ani bych neřekl..
a napadá mě ještě jeden důvod - svítící světlo by bylo dobrý "škrtátko" pro rozlitý palivo z nádrží - v případě nehody, samosebou..
|
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: přistávácí světla - reál 22. 10. 2007 / 00:09 | |
| | stejně tak jako ty přistávající světla přímo na křídle... no nevim nevim |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: přistávácí světla - reál 22. 10. 2007 / 00:19 | |
| | njn, tak asi to bude jen kvůli tomu, co psal předřečník..
to byl jen můj tip.. |
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: přistávácí světla - reál 22. 10. 2007 / 07:03 | |
| | asi ano... ale je to zajimavý |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: přistávácí světla - reál 22. 10. 2007 / 00:07 | |
| | myslim ze ne.. tatootazka tu uz padla nekolikrat (proc se to dela) a bylo to takto oduvodnovano ... |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: přistávácí světla - reál 22. 10. 2007 / 00:10 | |
| | ok.. když už to tvrdíš i ty tak věřím dik |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: přistávácí světla - reál 22. 10. 2007 / 13:12 | |
| | Spis na vnitrni svetelny podminky, ne? |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: přistávácí světla - reál 22. 10. 2007 / 13:15 | |
| | ne na venkovni, kdyz je venku sero tak abys mel sero i vevnitr a nebyl pak treba oslnen? |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: přistávácí světla - reál 22. 10. 2007 / 13:16 | |
| | no co to placam asi tezko oslnen, kdyz bys byl ve svetle a najednou ve tme tak bys videl velky kulovy |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: přistávácí světla - reál 22. 10. 2007 / 15:24 | |
| | nejspíš je to taky, aby byly dobře vidět ty nouzový pruhy v uličce vedoucí k východům... |
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: přistávácí světla - reál 22. 10. 2007 / 15:28 | |
| | no ale kdyz venku bude prazit slunce tak to stejne neuvidis, a navic musis mit i ty clony vytazeny.......je to zahada proste |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: přistávácí světla - reál 22. 10. 2007 / 15:32 | |
| | Chlap prede mnou mel stazenou clonu a letuska prosla a nic mu nerekla. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: přistávácí světla - reál 22. 10. 2007 / 15:50 | |
| | asi zalezi kde jak a kdo. Co ja lital tak vetsinou si to dost hlidali /u sky europe/ |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: přistávácí světla - reál 22. 10. 2007 / 16:46 | |
| | Já jsem měl při startu v okýnku vražený foťák a taky mi nic neřekla, ale pssst |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: přistávácí světla - reál 22. 10. 2007 / 17:49 | |
| | to mam vzdycky |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: přistávácí světla - reál 22. 10. 2007 / 18:58 | |
| | ještě že posádka si chodí taky sednou a připoutat, že... videjka z přistání jsou nejlpší |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: přistávácí světla - reál 22. 10. 2007 / 18:44 | |
| | No ono to asi tak jednoduchy jak rikas nebude |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: přistávácí světla - reál 22. 10. 2007 / 15:31 | |
| | NO a ne hlavne kvuli maximalnimu setreni energie?? Musi svitit jak pristavaci svetla a tak dale a navic musi byt vyhrivano docela hodne veci, sloty a tak dale,ni?? A letadlo bezi na plny vykon na start, takze neni tu kvuli UPLNE MAXIMALNIMU SESTRENI ENERGIE????? |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: přistávácí světla - reál 22. 10. 2007 / 15:50 | |
| | Nee, Richard ma pravdu. I kdyz verzi co znam ja, rika, aby hlavne letusky a letusaci vedeli, kudy dostat kastane ven... |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: přistávácí světla - reál 22. 10. 2007 / 17:23 | |
| | Já si myslím, že to je přesně kvůli tomuto, kdy při výpadku motoru potřebuješ všechnu energii druhýho a je zbytečný, aby během startu žralo vnitřní osvětlení energii, když je potřebná někde jinde. |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: přistávácí světla - reál 22. 10. 2007 / 17:39 | |
| | V provozních postupech pro CC Csa je psano ze: "VK/PS musi zabezpecit, aby pred vzletem a pred pristanim bylo osvetleni v kabine PAX ztlumeno tak, aby se zrak PAX a posadky mohl prizpusobit okolnimu prostredi v kabine pro pripad nouzoveho opusteni letadla." |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: přistávácí světla - reál 22. 10. 2007 / 17:48 | |
| | Jojo, je to tak a né jinak stejně jako s vytaženejma roletkama, aby se tam dostalo z venku co nejvíce světla. |
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: přistávácí světla - reál 22. 10. 2007 / 17:50 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: přistávácí světla - reál 22. 10. 2007 / 18:59 | |
| | Ale pozor, to je "tak", ne "proto" |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: přistávácí světla - reál 22. 10. 2007 / 17:54 | |
| | Ok, taky pravda |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: přistávácí světla - reál 22. 10. 2007 / 18:47 | |
| | Presne tak. Kdyz se neco stane a vypadnou svetla, tak abys na to uz byl navykly.. A ne aby te potom neco, nekde, venku, treba u piva, neoslnovalo |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: přistávácí světla - reál 22. 10. 2007 / 19:40 | |
| | ja len doplnim ze tie svetla, pristavacie, co vsetci zapiname a vypiname pri prekroceni FL100 a ako tu bolo spomenute sa sem tam vypalia, resp. uz nesvietia, je kvoli operancom. Kedze to na nich posobi ako oci a siluety lietdiel ako obrovsky nasraty vtak, no a ako bolo tiez spomenute je to silny elektricky spotrebic, na albatrose sa pouzivaju 400W minimalne, volakedy to boli 25OW, na velkych masinach to musia byt ovela silnejsie, tak sa mi vidi ze 29tka to ma az 1000W jeden...... no cize musia byt aj adekvatne chladene, cize pri mensich rychlostiach dostavaju vlakna zabrat az tak ze sa proste prevadzkovym opotrebenim uplne znicia, predsa len pilot ma dost roboty hned o pristati ako uvolnit drahu atd a az potom vypinat svetla a veci menej podstatne...... |
| |
|
|