FlightSim.CZ   Reklama  
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je sobota 22. 2. 2025, svátek má Petr Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Chystá se nouzák ! Jeden příspěvek | Celý strom
Chystá se nouzák !   17. 10. 2007 / 18:13
skyfly
http://www.novinky.cz/krimi/nad-letistem-v-karlovych-varech-krouzi-porouchane-male-letadlo_124836_uq58u.html
 

Re: Chystá se nouzák !   17. 10. 2007 / 18:20
fred
uz jedu... kolik ma paliva? abych tech 500-600km nejel zbytecne )
--_-- doufam ze to zvladne
 

Re: Re: Chystá se nouzák !   17. 10. 2007 / 19:12
leonell
Teď to ukazovali na Primě, předpokládám že to bude i na Nově.
Přistával s jedním kolem, ovšem samotné dosednutí tam nebylo.
Leoš
 

Re: Re: Re: Chystá se nouzák !   17. 10. 2007 / 19:39
B3d4   
Viděl sem to na Nově a tleskám pilotovi
 

Re: Re: Re: Re: Chystá se nouzák !   18. 10. 2007 / 11:40
Marsden
Byl jsem tam, měl jsem to v přímém přenosu, pilot je velký akrobat
a zaslouží si opravdu velký potlesk. Holt kdo umí umí..
 

Re: Re: Re: Chystá se nouzák !   17. 10. 2007 / 19:41
domajs
Teď to bylo na nově i se záběrem přistání,jo ten pilot je borec.....
 

Re: Re: Re: Chystá se nouzák !   17. 10. 2007 / 19:49
Michal (CSA447)
Tak ten se povedl... ani to moc nerozsvihal
 

Re: Re: Re: Re: Chystá se nouzák !   17. 10. 2007 / 20:19
domajs
Tak to taky nebyla situace,kdy by se měl nějak rozšvihat,j ednou vysunutou nohou jsem viděl už i přistávat B-737 a taky to bylo OK ...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Chystá se nouzák !   17. 10. 2007 / 20:25
Michal (CSA447)
Asi sem nejak zakomplexovanej, ale dycky kdyz vidim nebo slysim EMRG, tak uz vidim dve cerny auta zajizdejici za betonovou zed, nejakej obrad, trosky letadel.......

Nevim
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Chystá se nouzák !   17. 10. 2007 / 20:30
Luděk Ch.
No to asi seš Vždyť to posadil skoro jako do peřin, řekl bych, že to bylo snad jemnější přistání, než klasicky s podvozkem na horším letišti Zde záznam: http://www.nova.cz/zpravy/?83c=%7Edomaci%7E&83e=DO21335&ex21335=v-karlovych-varech-nouzove-pristalo-letadlo-s-jednim-kolem&play=1
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Chystá se nouzák !   17. 10. 2007 / 20:52
domajs
No tak to je trošku blbost no ..... ne vždy znamená EMRG urny a funus....většinou jsou mrtví ze zdánlivě jednoduchých situací,který se podcení.....
 

Re: Re: Re: Re: Re: Chystá se nouzák !   17. 10. 2007 / 21:06
Lowmick   
No a kdyz by ta noha byla zaseknuta, skrtnul bys s ni o zem a stahlo by te to tak by ses taky nemel jak rozsvihat? Konkretne tyhle SEPacky cessny maj takovy specificky otevirani...

Pilot je machr, zvladnul to pekne. Skoda jen toho RAYe, moc se mi libil...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Chystá se nouzák !   17. 10. 2007 / 21:18
Fabo™   
Totalka?
 

Re: Chystá se nouzák !   17. 10. 2007 / 23:38
Rychlokvaška
Specifický...pan Cessna sice umí dělat dobře letadla, ale ta na místo úsporná kachní forma zavírání je to nejbizarnější co lze mezi zatahovacími podvozky vidět. Já bych tomu nevěřil ani za mák ;o)
 

Re: Re: ...viděli jsme nouzák...   18. 10. 2007 / 10:00
kuma   
Souhlas!

Kombinace hornoplošníku a absence jedné hlavní podvozkové nohy (jedna nevyklopená, druhá ano) a současně příďáku je dle mého skromného osudu dost nešťastná, protože po vytracení vztlaku padá koncový oblouk (což je to, o co by se éro opřelo, kdyby se noha zas nezaklopila) z příliš velké výšky a éro jde na čumák.

Pokud jsem záběry pozoroval správně, jedna noha mu čouhala, ale byla asi odemčená, protože pak jakoby zmizela (byla zaklopena do trupu) a cessnička skončila na břiše.

Je otázka, zda právě tohle není důvod, proč cessňáci zvolili pro RG tu šílenou "kachní" komfiguraci.

Rozhodně ale klobou dolů, pilot odvedl dobrou práci.
 

Re: Re: Re: ...viděli jsme nouzák...   18. 10. 2007 / 10:03
Lowmick   
No jak bys jinak chtel zachovat Cessnacky horni kridlo a RG? Nekam to sklopit proste museli. Me to naopak pripada jako relativne elegantni a zajimavej zpusob. Druha vec - zajimalo by me proc to neslo otevrit manualne? Vzdyt i tahle 210ka tam ma prece paku, nebo se mylim?
 

Re: Re: Re: Re: ...viděli jsme nouzák...   18. 10. 2007 / 11:00
kuma   
No to jsem přesně měl na mysli. Jednak že nebyla zamčená a tak se zaklopila a pak že tohle uspořádání je při dané konfiguraci nejvhodnější, protože umožňuje, aby se ta jedna zbylá a trčící hnáta "uhnula" při dosednutí. Jinak by to bylo na kouli...

Pokud jde o zatahování, tak nevím, není to tam na elektromotor?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Chystá se nouzák !   18. 10. 2007 / 09:36
B3d4   
Jenomže, jestli jsem si správně všimnul tak při posledním pokusu šel bez podvozku na trávu...Kdyžtak mi to vyvraŤte
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Chystá se nouzák !   18. 10. 2007 / 09:42
MAV
Tak se špatně koukáš levé kolo bylo stále vysunuté, jen je to blbý záběr kde je podvozek tedy část podvozku špatně vidět...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Chystá se nouzák !   18. 10. 2007 / 10:12
B3d4   
jj....jak někdo uveřejnil link na opakovanej záběr tak jsem tam taky našel něco černýho deidentifikovatelnýho , ale mě zmátlo to, jak když dosed jak zustal na břiše a ani se nepřevrhnul takže logicky tu nohu už nemoh mít neo se mu usela schovat...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Chystá se nouzák !   18. 10. 2007 / 10:26
Lowmick   
Ta noha se mu zavrela, protoze byla nezajistena. A trup je dost sirokej na to, aby ero udrzel jakz takz rovne (stejne je videt ze se to trochu preklopilo). Ale stejne to nebude levny...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Chystá se nouzák !   18. 10. 2007 / 12:37
Eurostar   
Nevíš proč těsně pře dosednutím nechcípnul motor, aby kdyžtak zdemoloval jen vrtuli a ne třeba celé uložení motoru , klikovku atd? Přece jen ten motor musel dostat daleko větší řachu když se vrtule zastavila o zem než kdyby motor neběžel. Nechával si tak rezervu pro možnost opakování kdyby mu to nevyšlo? přijde mi že to dojil celkem dlouho a moh to zdechnout, možná už v klesání...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Chystá se nouzák !   18. 10. 2007 / 12:42
smejca   
Prjde mi, ze v tu dobu resi jine veci, nez jak nejmene znicit motor. Docela ho chapu
Kdyby musel z niceho nic dat plnej ceres tak mu je vyplej motor k nicemu...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Chystá se nouzák !   18. 10. 2007 / 12:51
Eurostar   
Jde nejen o letadlo ale přece jen vrtule která se netočí je míň nebezpečná, nevíš co se může stát, vrtule může tím ránem něco poškodit, utrhnout např. přívod paliva atd. a požár je hned (zapnutý magneta jiskra....). Rád bych znal názor zkušenějších, ač doufám že mne tohle nidky nepotká

to že se to používá viz:
http://planes.cz/cs/stalo_se/345/ řádek 11.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Chystá se nouzák !   18. 10. 2007 / 13:30
Marsden
Motor samozřejmě vypnul, ale vrtule se vlivem působení aerodynamických
sil točila dál. Bohužel byla třílistá, takže to pěkně odnesla. To kroužení
nad letištěm bylo z důvodu posledních pokusů podvozek vysunout, takže času bylo "dost"..
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Chystá se nouzák !   18. 10. 2007 / 13:45
Eurostar   
Aha, já většinou (třeba při nácviku nouzáků) když vypnu motor, tak pokud vytratim rychlost cca pod 120km/h tak se vrtule už přes kompresi motoru zastaví. pak už můžu klidně i zrychlovat a znovu už nemá takovou sílu motor roztočit. Samožřejěm chápu že je to letadlo od letadla jiný, nevim ani při kolika přistává 210ka cessna, (hádam že to bude tak kolem kila a míň).

mně přišlo že ten motor nevypnu, protože při tak malý rychlosti na kterou to vydojil si myslim že by se ta vrtule už samovolně netočila.

 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Chystá se nouzák !   18. 10. 2007 / 18:49
leonell
V Emergency Checklistu pro Cessna 182Q (coz ma ovsem pevny podvozek takze je to jiny pripad) je pro nouzove pristani s motorem narizeno vypnout elektricke pristroje, preletet zamyslene misto pristani a zapamatovat si prekazky, vypnout avioniku a master, dosednout, vypnout zapalovani a zacit brzdit.

Je to trochu jiny pripad ale obecne podle mne se pilot musi ridit prislusnym checklistem protoze kdyby to neudelal a nekomu se neco stalo tak by z toho mohl mit velke problemy.


 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Chystá se nouzák !   18. 10. 2007 / 19:20
kuma   
Musí se řídit checklistem pro svoje éro, tedy i pro daný model. A ty checklisty se v detailech můžou lišit (zatahovací podvozek je docela důležitej rozdíl -i když na vypnutí motoru to asi vliv nemá). A dodržovat checklisty /a učit se je zpaměti, když jde o malý éro) je důležitý nejen pro ÚZPLN, ale pro výsledek, protože checklisty jsou většinou vymyšlený od lidí, kteří vědí, co je dobrý teď a co potom, když je prů..r na krku.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Chystá se nouzák !   18. 10. 2007 / 20:53
Eurostar   
ono ale to co leonell popsal je asi úplně jiný případ, píše tam že je to s funkčním motorem, a ještě s nezatahovacím podvozkem, takže v tu chvíli je vrtule pořád nad zemí kdežto v tomhle případě ne. Asi nemá cenu do toho rejpat ale přesto by mne to zajímalo.

např tady na tom videu s tím sedá s vypnutym motorem, tak nevim
http://www.youtube.com/watch?v=CbZlgHofgrI&mode=related&search=
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Chystá se nouzák !   18. 10. 2007 / 21:09
Štěpán Obrovský
Tady je ještě video, jak to vypadá zevnitř, když se sedá se zataženým podvozkem v Cessně. http://www.youtube.com/watch?v=-K4QHpVXtxI

hlavně ten popis vedle je zajímavý: prostě zapomněli vysunout podvozek
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Chystá se nouzák !   18. 10. 2007 / 22:10
MAV
http://www.youtube.com/watch?v=UdgqtTYsXPw a tady sedá se stejným problémem jako v KV a s motorem běžícím...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Chystá se nouzák !   18. 10. 2007 / 22:43
leonell
>co leonell popsal je asi úplně jiný případ, píše tam že je to s funkčním motorem, a ještě s nezatahovacím podvozkem

Ono Carenado prodává i Cessnu 210M takže tam bude předpokládám taky Emergency Checklist.
Pokud někdo vlastní může se podívat, tam bude asi i speciálka k podvozku.




 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Chystá se nouzák !   18. 10. 2007 / 23:09
leonell
Tady je odkaz na komplet checklist s Cessna 210.

www.eglinaeroclub.com/aircraft/checklists/c210-checklist.pdf

Já z toho ale přistání s jedním (zadním) kolem nepochopil.

Je tam tomu nejblíž přistání bez podvozku na měkkém povrchu při nevysunutém předním kole a tam se motor vypíná až po dosedu.



 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Chystá se nouzák !   18. 10. 2007 / 21:39
Lowmick   
No me teda ucili si nechat master zapnutej...preci jen se bez elektriky blbe oteviraj klapky
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Chystá se nouzák !   18. 10. 2007 / 22:21
leonell
Já to neopisoval celé ale jen to co ohledně elektriky a motoru - v podstatě ten Master switch vypneš až když máš vytažený klapky, přikládám celé:

Cessna 182Q - Emergency Checklist (Carenado):

PRECAUTIONARY LANDING WITH ENGINE POWER
- Airspeed 65 KIAS
- Wing flaps 20 deg
- Selected field FLY OVER noting terrain and obstruction then retract flaps upon reaching a safe altitude and airspeed
- Electrical switches off
- Wing flaps 40 on final approach
- Airspeed 65 KIAS
- Doors unlatch prior to touchdown
- Avionics power and Master switch off
- Touchdown slightly tail low
- Ignition switch off
- Brakes apply heavily
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Chystá se nouzák !   18. 10. 2007 / 22:29
Lowmick   
hmm, tak ten master bude spis bezprostredne pred dosednutim. Jinak to zapalovani bych ja osobne vypinal pred touchdownem, po dusitku...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Chystá se nouzák !   18. 10. 2007 / 22:48
leonell
Dusítko = Mixture Cutoff?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Chystá se nouzák !   18. 10. 2007 / 22:51
Lowmick   
Jo. Normalne s tim par metru na zemi cuknout.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Chystá se nouzák !   19. 10. 2007 / 00:00
kuma   
Není náhodou "precautionary landing" tzv. bezpečnostní přistání? To by totiž byl skutečně jiný checklist,než na nouzák (bez podvozku a/nebo bez motoru a/nebo požár atd. atd.)
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Chystá se nouzák !   19. 10. 2007 / 07:38
leonell
Ono to hlavně je pro jiný typ letadla kde přistání bez podvozku není, pro Cessnu 210 je odkaz emergency checklist tady:

http://www.flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=189465&lan=0

 

Re: Re: Chystá se nouzák !   18. 10. 2007 / 11:38
Marsden
Paliva měl cca 175 l.
 

Re: Chystá se nouzák !   17. 10. 2007 / 20:21
Neo OK AAA
hmm pěkně přistál.....smekám klobouk......jinak když tak koukám na mapy LKKV tak mě napadá, jestli jsou ty "travnaté" dráhy používány pouze pro emergenci nebo na to přistávají menší letadla pravidelně, když je vedle asfaltová 2100x30 m rwy....
 

Re: Re: Chystá se nouzák !   17. 10. 2007 / 20:40
Marky Parky   
Travnatou dráhu, tak jak je v Karlových Varech, používají letadla pravidelně.

Oproti tomu "emergency strips", jak jsou třeba v Praze se používají jen při nouzových situacích.
 

Re: Re: Chystá se nouzák !   18. 10. 2007 / 11:33
Marsden
Nepoužívají, je zavřená. Funguje jen jako ES.
 

Re: Chystá se nouzák !   17. 10. 2007 / 20:22
Luděk Ch.
Okolo 16:30 kroužil u nás nad LKTB, dělal průlet těsně před věží pro potvrzení problému. Říkal jsem si, že to uvidím v přímém přenosu, ale potom se rozhodl odletět jinam. Každopádně blahopřeji k dobře zvládnutému nouzáku!
 

Re: Re: Chystá se nouzák !   17. 10. 2007 / 21:17
PILOT253   
dnes? ty jo, já ho zrovna neviděl tam je ted uzavřená runway z části, tak tam lítaj jen general aviation a chrtery nic moc až na B737 TNT A320 Nuvelair a linka D1 ATR, tak mě to z hangáru moc netahne
 

Re: Re: Re: Chystá se nouzák !   17. 10. 2007 / 21:42
Luděk Ch.
No jo, ale chartery nelítají ne kvůli uzavřené dráze (mimochodem, uzavřená není, pro vzlety a přistání se uvolňuje), ale nelítají kvůli tomu, že už je prostě po sezóně Ta cessna tam kroužila, když jsme čekali na ploše na Ryana, skoro to vypadalo, že sedne na střední stojánce Jenže pak si to rozmyslel a odletěl. Ale měl dost paliva, protože v Brně byl před pátou, nějakou dobu před tím už letěl a v LKKV přistával myslím až po 18-té
 

Re: Re: Chystá se nouzák !   18. 10. 2007 / 11:36
Marsden
Ve stejnou dobu mělo na LKKV problém i CSA (A320) se signalizací ucpaného WC a nakonec to dokonce nemohli ani nahodit, takže linka do Moskau zpožděna.
 

Re: Re: Re: Chystá se nouzák !   18. 10. 2007 / 11:42
kutak
to kvůli ucpanýmu hajzlu nemohli spustit motory?
 

Re: Re: Re: Re: Chystá se nouzák !   18. 10. 2007 / 13:34
Marsden
To nevím Spíš to byla kumulace několika problémů, které se podařilo vyřešit
asi až po dvou hodinách. Poté si kapča hezky podával plánek do Moskau ručně stručně po rádiu, protože ho na věži neměli..
 

Re: Re: Re: Re: Chystá se nouzák !   18. 10. 2007 / 16:57
Hory1989   
Když ti letadlo indikuje ucpané WC, tak se inkriminovaná místnost zamkne. A letět několik hodit bez možnosti dojít si na záchod (příp. je jenom jeden funkční) je pro cestující značný diskomfort.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Chystá se nouzák !   18. 10. 2007 / 17:01
MAV
A hlavně pro cestující mířící z a do KV
 

Re: Re: Re: Re: Re: Chystá se nouzák !   18. 10. 2007 / 17:13
kuma   
A ta představa! Při dekompresi by to všechno cáklo do kabiny!!!!!
 

Re: Re: Re: Re: Re: Chystá se nouzák !   19. 10. 2007 / 13:58
Marsden
Spíš byla zajímavá konverzace nakonec - mezi TWR a CPT. Podávat si FLP přes rádio není
u aerolinek běžné a podle toho to taky vypadalo.
 

VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ