FlightSim.CZ   Reklama  
1st Czech IVAO Fly-In
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je neděle 23. 2. 2025, svátek má Svatopluk Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Dubnove mezipristani TVS v Kunovicich Jeden příspěvek | Celý strom
Dubnove mezipristani TVS v Kunovicich   14. 10. 2007 / 21:27
Eddie75 (OK-PJM)   
Tohle jsem nasel na strankach sdruzeni pro ochranu spotrebitelu.
Co o tom soudite?

V neděli 15. dubna odlétal ve 21:40 z Říma do Prahy pravidelný charterový let. Tedy let jinak pravidelný. Na místo plánovaného přistání ve 23:20 letadlo na ruzyňském letišti dosedlo v 0:50. Důvodem tohoto zpoždění bylo mezipřistání letadla na letišti v Kunovicích v souvislosti s fotbalovým utkáním (!), které se konalo v Uherském Hradišti.

Všeobecné přepravní podmínky pro pravidelné lety dopravce (dále jen „přepravní podmínky dopravce“, ve znění uvedeném dopravcem na adrese http://www.smartwings.net/obsah_p_p.php?hlavni=38&id=45&popis=77#9 k 12.6.2007) stanovují podmínky pro odklonění letu od jeho trasy. Hovoří se v nich o možnosti odklonění letu "z důvodů mimo naši [dopravce] kontrolu, kdy dopravce není schopen přistát na letišti místa určení a odchýlí se od trasy tak, že přistane na jiném letišti". Je zřejmé, že toto ustanovení nezakládá oprávnění k odklonění provozovaného charterového letu od trasy, nevyskytnou-li se důvody (jsoucí navíc mimo kontrolu dopravce!), které by bránily přistání na letišti místa určení. POKUD TEDY ŽÁDNÉ TAKOVÉ DŮVODY NEEXISTUJÍ, NENÍ DOPRAVCE OPRÁVNĚN ZMĚNIT ani CÍLOVOU DESTINACI, ani VÝRAZNĚ ZMĚNIT TRASU LETU tím, že během letu dojde k mezipřistání, které se o takové důvody nikterak neopírá.

V případě letu QS1011 byly na displeji u příslušného odbavovacího oddělení v letištní hale letiště Řím, Fiumicino oproti údajům uvedeným na obou zakoupených letenkách (destinace PRAGUE) uvedeny dvě destinace, a to „UHERSKE HRAD“ a „PRAGUE“. K odchýlení od původní letové trasy tak dopravce přistoupil ještě před startem letadla. Z dotazu vzneseného na Letiště Ruzyně vyplynula skutečnost, že v čase 21:40-0:20 neexistovala ŽÁDNÁ překážka, která by bránila přistání letadla na letišti Ruzyně. Zakoupený charterový let byl tedy odkloněn Z VLASTNÍHO ROZHODNUTÍ DOPRAVCE (je možné pouze spekulovat o tom, zda bylo motivováno snahou po maximalizaci zisku či snahou o zajištění propagace jména firmy prostřednictvím následné medializace letu na trase Kunovice-Praha při minimálních nákladech).
V letadle byli pasažéři posádkou vyrozuměni o plánovaném mezipřistání na letišti Kunovice. Toto mezipřistání bylo zdůvodněno tím, že na palubu letadla přistoupí další pasažéři. Posádka letadla ovšem žádným způsobem nevysvětlila (a nereagovala ani na dotazy vznášené pasažéry či jejich stížnosti), PROČ TITO PASAŽÉŘI MAJÍ BÝT PŘIBRÁNI a PROČ NAMÍSTO CHARTEROVÉHO LETU ŘÍM-PRAHA, BYLA TRASA LETU ZMĚNĚNA NA TRASU ŘÍM-KUNOVICE-PRAHA. Pasažérům tedy nejenže nebylo nabídnuto vysvětlení, které by se opíralo o podmínky, jež samotný dopravce stanoví v přepravních podmínkách, cestujícím nebylo předloženo vůbec žádné vysvětlení!!! Posádka letadla tedy nejenže nejednala v souladu přepravními podmínkami dopravce v rámci ustanovení týkajících se možností odklonění letu, ale chovala se také velmi přehlíživě, až urážlivě ke svým klientům.
Důvěru v leteckou společnost snižovala také skutečnost,, že kapitán letadla opakovaně uvedl chybné údaje o letu, jež následně korigoval (rychlost letadla, území státu, které letadlo přelétává, několikrát se změnivší údaje o očekávaném zpoždění letu – ačkoli nedošlo k žádné další události, která by vedla k tomu, že se odhadované zpoždění dále zvýší). Tato skutečnost budila dojem značné neprofesionality posádky letadla a vyvolávala v účastníkovi letu další pochybnosti o tom, že se obrátil na důvěryhodného dopravce.
Místa pro cestující odlétající z Říma byla dopravcem vyhrazena v zadní části letadla, před sedadly pasažérů sedícími nejvíce vpředu byla umístěna látková zástěna. Průchod touto zástěnou nacházející se v uličce letadla byl personálem letadla střídavě zavírán a otevírán, patrně s ohledem na letové předpisy týkající se použití zástěny. Nicméně po přistání na letišti Kunovice byl průchod uzavřen, tak aby byli nově přistoupivší pasažéři odděleni od pasažérů letících z Říma. Během CELÉ DRUHÉ ČÁSTI LETU (tedy nikoliv pouze při startu a přistávání, jak je obvyklé), tj. od mezipřistání na letišti Kunovice do přistání na letišti Ruzyně, bylo s odkazem na „bezpečnost a pohodlí“ značně utlumeno, osvětlení na palubě letadla, jako kdyby posádka letadla musela přistupovat k nějakým krizovým letovým opatřením. K žádné zvláštní či obtížné letové situaci s ohledem na dobré meteorologické podmínky se ovšem patrně neschylovalo a toto opatření bylo z hlediska bezpečnostních důvodů neopodstatněné. Rovněž lze pochybovat o pohodlí, neboť řadě cestujících toto opatření letový komfort spíše snížilo. Světla tedy byla zřejmě utlumena z nějakého jiného důvodu. Je zřejmé, že záměrem posádky bylo, aby spolu obě skupiny pasažérů z nějakého důvodu nepřišly vůbec do kontaktu. Po přistání na Letišti Ruzyně bylo pasažérům cestujícím odlétajícím z Říma umožněno vystoupit teprve v momentě, kdy již všichni cestující přistoupivší na letišti Kunovice letadlo opustili. Tato skutečnost cestující dále zdržela a celkový letový komfort tak byl chováním posádky letadla narušen také po přistání letadla na Letišti Ruzyně. Cestující odlétající z Říma se s druhou skupinou pasažérů tedy vůbec nesetkali, a to ani v prostoru pro odběr zavazadel, cestujícím odlétajícím z letiště Kunovice byl patrně zajištěn jiný způsob dopravy z plochy letiště k letištní budově.
Řadě pasažérů odlétajících z Říma ovšem ani přesto neuniklo, že pasažéři přistoupivší na letišti Kunovice byli patrně členy sportovního klubu. Toto pozorování jen potvrzuje skutečnost, že podle zpráv prezentovaných v médiích (např. deník Sport 16.4.) byl dne 15.4. vypraven letecký speciál pro SK Slavia Praha z letiště Kunovice do Prahy. Tuto službu pro SK Slavia Praha zajistitl sponzor tohoto klubu (deník Sport 16.4.), sponzorem tohoto sportovního klubu je letecká společnost Smart Wings (http://www.slavia.cz/index2.asp, http://www.smartwings.com/partners.php). Tímto „leteckým speciálem“ byl ve skutečnosti právě pravidelná linka Řím-Praha, jež byla „operativně“ odkloněna. V důsledku mezipřistání na letišti Kunovice byl zakoupený charterový let opožděn. Namísto plánovaného přistání 15.4. ve 23:40, letadlo přistálo 16.4. v 0:50. Tato skutečnost byla uvedena i na displeji identifikujícím let u pásů pro odběr zavazadel. K překvapení cestujících ovšem byly pro specifikaci letu uvedeny tyto dvě destinace: „ROME“ a „PRAGUE“, jakákoli zmínka o mezipřistání na letišti Kunovice („UHERSKE HRAD“) ovšem na displeji zcela chyběla (ačkoli na palubě letadla byla kapitánem letu opakovaně uváděna).
Přepravní podmínky dopravce uvádějí možnost změny času odletu a příletu, nicméně dopravce zároveň uvádí, že "dopravce učiní veškerá nezbytná opatření, aby se vyhnul zpožděním při přepravě cestujících i jejich zavazadel". Je zřejmé, že v případě zakoupeného charterového letu takto dopravce rozhodně nekonal, naopak odklonil neodůvodněně let z jeho trasy a ke zpoždění vlastním (a přepravními podmínkami neodůvodnitelným) rozhodnutím bez jakýchkoli pochyb sám aktivně a vědomě přispěl. Dopravce tak jednal v rozporu také s tímto předpisem přepravních podmínek. Došlo tak ke zpoždění letu, které sice podle přepravních podmínek dopravce, respektive ani podle nařízení Evropské Unie /EC/ 261/2004 patrně nelze považovat za „nepřiměřené“ (2 hodiny v případě letu do 1500 km, viz http://www.smartwings.com/pdf/es261-2004_czech.pdf) nicméně řady pasažérů se i tak citelně dotknul, neboť přílet na Letiště Ruzyně se uskutečnil v nočních hodinách a řada cestujících byla nucena využít taxislužby, namísto veřejné dopravy, což bylo spojeno s dalšími neočekávanými výdaji. Tento výdaj cestujícího přitom vyplývá z porušení přepravních podmínek dopravce.
 

Re: Dubnove mezipristani TVS v Kunovicich   14. 10. 2007 / 21:34
Tragédie v JRD
nakej trouba nemel roupama co delat a stezoval si kde muze...

asi neco podobnyho jako vcera kdyz jsem byl v tescu a nejaka krava tam ztropila skandal kvuli tomu, ze za deset deka salamu ji omylem nakalkulovali jinou cenu - asi o 20h vyssi .
 

Re: Re: Dubnove mezipristani TVS v Kunovicich   15. 10. 2007 / 11:29
Premek
Tome, ted jsi me prekvapil, v mnohem mame stejnej nazor, ale... Podivej, pokud nekdo ma mit na dvouhodinovym letu hodinu zpozdeni, nemyslim, si, ze to je vec odpovidajici 20 halerum. Navic, nezlob se na me, ale nevim, proc by Slavka nemohla jet domu autobusem - to jsou opravdu takovy esa, aby museli litat z Hradiste do Prahy? Nevim, neznam kastana, co si stezoval, ale myslim, ze tahle stiznost je opravnena.
 

Re: Re: Re: Dubnove mezipristani TVS v Kunovicich   15. 10. 2007 / 11:40
Premek
Tak a ted jsem dokonce zacal pocitat (a doufam, ze jsem se neseknul) )))
Let, kterej mel trvat 1:40, mel zpozdeni 1:30. Nevim jak Ty Tome, ale ja bych tam asi rval jak tur. ;o)
 

Re: Re: Re: Re: Dubnove mezipristani TVS v Kunovicich   15. 10. 2007 / 12:50
Luděk Ch.
Řekl bych to asi takhle. Pokud někomu vadí, že charterový let má mezipřistání a přibírá/vysazuje pasažéry cestou, není pro něj přece nic jednoduššího, než si příště zaplatit na dovolené jen pobyt a cestu letadlem si zajistit sám na skutečné PRAVIDELNÉ lince, což Travel Service neprovozuje, kde bude mít +/- pár minut zaručené doby letů a při zpoždění finanční kompenzaci. Samozřejmě mu ale nesmí vadit, že to bude třeba 3x dražší, než charterem Opravdu nechápu, jak si může někdo stěžovat na takovou kravinu. To je mentalita českého národa - koupit to nejlevnější a pak si stěžovat na každou maličkost, která není přesně podle něho. Osobně bych bral mezipřistání při letu na/z dovolené spíš jako zpestření. U charterových letů nejsou časy NIKDY zaručovány a jsou jen orientační. Určitě není možné si na charterové lety plánovat napevno jakékoliv návazné spojení. Prostě ten pán stěžovatel i někteří kolegové zde pláčou na zcela špatném hrobě
 

Re: Re: Re: Re: Re: Dubnove mezipristani TVS v Kunovicich   15. 10. 2007 / 13:01
Hippo
Také bych mezipřistání bral jako zpestření, bohužel se mi to nikdy nepovedlo, zatím jen přerušený start ...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dubnove mezipristani TVS v Kunovicich   15. 10. 2007 / 13:17
Luděk Ch.
No, tak ten přerušený vzlet může být ještě lepší zpestření, než mezipřistání
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dubnove mezipristani TVS v Kunovicich   15. 10. 2007 / 13:43
Hippo
No bylo to zajímavé ... když jsme nabírali ryclost najednou začlo letadlo prudce brzdit ... asi 3 minuty jsme stáli na rwy a pak se letadlo znovu rozjelo a odstartovalo ... až při přistání kapča vysvětloval, že nad rwy prolítlo letadlo ČSA bez povolení, za což prý dostalo od twr zprdunk ...
Ale fakt to byl pěkný zážitek, kort jak lidi koukali co se děje
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dubnove mezipristani TVS v Kunovicich   15. 10. 2007 / 13:45
Teflon_490   
Kdyz to ubrzdis...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Dubnove mezipristani TVS v Kunovicich   15. 10. 2007 / 13:22
Tragédie v JRD
no, jenom te opravim .. travel service pravidelne linky provozuje... i kdyz ty taky obcas litaji vseljijak, obcas se rusi, meni se trasovani apod...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dubnove mezipristani TVS v Kunovicich   15. 10. 2007 / 13:48
Luděk Ch.
Nejsou to spíš jen lety pod hlavičkou Smartwings? Jistě i Travel Service létá po destinacích +/- pravidelně, ale neprezentuje to jako pravidelnou dopravu. Tedy aspoň co jsem si všimnul
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dubnove mezipristani TVS v Kunovicich   15. 10. 2007 / 14:04
Tragédie v JRD
smartwings = travel service. nic jako smart wings neexistuje. neni to nic nez logo na letadlech a na strankach rezervacniho systemu. je to marketingove "siditko", asi tak jako click4sky od csa.

cili travel service leta pravidelne linky. tyto linky ale "vydava" za lety smart wings. a i to uz neni tak uplne pravda, protoze nedavno zacal pravidelne chartery prodavat pod nalepkou "smart wings" jako pravidelne linky. a naopak.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dubnove mezipristani TVS v Kunovicich   15. 10. 2007 / 14:17
Luděk Ch.
OK, to samozřejmě vím, že smartwings je jen obchodní značka TVS pro pravidelné low-cost lety.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Dubnove mezipristani TVS v Kunovicich   15. 10. 2007 / 13:36
Premek
Ale no tak Ludku, proboha, jen pro to, ze jsme tady vsichni nekriticti blazni do letadel prece jeste nemuzeme omlouvat, ze nekdo nedodrzi co rika. A jasne, problem se stat muze, to je logicky, ale to by si asi nikdo nestezoval. Ale tohle nebyl problem, to proste jen erolinky delali ramena jakej ze jsou bajecnej sponzor a kastani jim nestali ani za to, aby jim treba nalili hloupyho panaka (coz, mezi nama, si myslim, ze by hodne veci resilo - jde o ten pristup). To uz by jsme se mohli dostat k tomu, ze kdyz si koupis letenku u low-costu, nemelo by Te mrzet, ze nedodrzi neco, co slibili. Nezlob se na me, taky nemam rad, kdyz nekdo chce neco, co nemuze ocekavat, ale pokud mam napsanou nejakou dobu priletu a realita je uplne jina (a neni to kvuli pocasi nebo technicke zavade), asi mam pravo byt nastvany. Pokud by dopravce dopredu rekl "odstartujeme 21:40 a pristaneme nikdo nevi kdy", pak se asi neda nic delat. Ale pokud si hraji na super spolecnost, meli by se tak chovat. A nezlob se, to neni o cene. Navic, letenka stoji "jen" par tisic, ale jsou lidi (a neni jich malo), kteri na ni delaji treba tyden - a myslim, ze se oba shodneme, ze to jeste neznamena, ze by byli meneceni. Jestli neco nesnasim, tak to je naopak cesky furiantstvi - "vzdyt to stalo jen dva litry, co by jste chtel?" To mi zni jak od prazskyho taxikare... (
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dubnove mezipristani TVS v Kunovicich   15. 10. 2007 / 14:15
Luděk Ch.
Bohužel z té stížnosti úplně nevyplývá, jaký přesně měl stěžovatel zajištěný let. Jeho popis "pravidelný charter" je totiž trochu mimo, protože obě slova se vlastně vylučují Buď to byl pravidelný let nebo charterový pro cestovku. Jestli to byl TVS charter pro nějakou cestovku, tudíž nepravidelný a bez zaručených časů i trasy letu, je stížkost zcela mimo. Ale pokud to byl pravidelný low-cost let pod hlavičkou Smartwings, kde si pán koupil letenku sám na určitou dobu, tak asi nějaké opodstatnění má, i když zpoždění 1,5 hodiny je dle mě celkem nepodstatné a běžné. Druhá věc je, že by si to určitě zasloužilo vysvětlení a případně nějakou kompenzaci alespoň ve formě občerstvení.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dubnove mezipristani TVS v Kunovicich   15. 10. 2007 / 14:31
Premek
Priznam se, ze bych byl ochotny debatovat o tom, i v pripade charteru, ale tam si myslim, ze by ten panak a dobry slovo melo pomoct i stacit.

Nicmene, QS1011 neni charter, ale low-cost http://www.smartwings.com/timetable.php. Mam strach, ze ten "blabol" pravidelny charter pochazi primo z paluby, kdy se to letusky snazily aspon nejak zakamuflovat (ale to je ciste moje domenka, nezakladajici se na jakekoliv informaci).

A jeste k tomu zpozdeni - jasne, mas pravdu, pokud se jedna zpozdeni kvuli slotum, technice nebo pocasi - ale urcite ne kvuli par klukum, co si hrajou na strasny hvezdy a sestreli je divizni Lisen. (ale tohle je OT samozrejme - omluva za nej.)

Nicmene, nema cenu dal natahovat tohle vlakno - jen me mrzi, ze se do letadel dostava stejnej binec, kterej ublizuje napriklad i vlakum - "vzdyt jsou to jen pasanti"... Ale to uz je na jinou debatu... A asi spis na SimBeer, nez sem ;o))
 

Re: Dubnove mezipristani TVS v Kunovicich   15. 10. 2007 / 08:24
Hippo
No nevím jak si to mámvyložit, ale v článku je několikrát psáno charterový let a pak pravidelná linka Řím - Praha ... Doteď jsem si myslel, že vím co je to charter a co je to pravidelná linka ... ale teď už zase nic nevím
 

Re: Re: Dubnove mezipristani TVS v Kunovicich   15. 10. 2007 / 09:13
Tragédie v JRD
no oni hlavne vychazi z toho, ze nekde bylo napsano "pravidelny charterovy let" a z toho udelali pravidelny let...
 

Re: Dubnove mezipristani TVS v Kunovicich   15. 10. 2007 / 12:38
Kubikula   
jestli tam bylo hned od začátku napsané, že to poletí do Uh. Hr. a pak do Prahy tak nechápu, co vám vadí. Myslím si, že pisatel by si měl uvědomit, že nejde o pravidelnou linku a měl by být rád, že letadlo naplnili celé, poněvač jedině tak se dá létat za nejnižší ceny. Je normální, že letadla letí z dovolené a rozhazují kaštany po republice tak opravdu nevím co vám nevoní. Připadá mi to, že na slávii asi moc nechodí. Jen jestli nejde o rivalitu mezi FC.
 

Re: Dubnove mezipristani TVS v Kunovicich   15. 10. 2007 / 15:15
Balooo   
No já kdybych jel pravidelnou autobusovou linkou Praha - Hradec, která jede dle jízdních řádů cca. 1:45 a autobus by si v Poděbradech odskočil třeba do Jičína, nahnal lidi dozadu, zakryl přední část kabiny a zhasnul světla, aby náhodou někdo z nás sprostých spoluobčanů nerušil nějaký vipky vepředu - a kvůli tomu bychom přijeli o hodinu a půl později, tak jsem teda taky nasranej. Chápu zácpu (i tu dopravní), chápu, když mu cestou upadne kolo, chápu, když i vyjede pozdě, protože kvůli zácpě pozdě přijel, ale tohle bych jim taky dal sežrat.

A rozumím tomu, že je hodně lidem mezipřistání na exotickém letišti uplně u stejné části těla, jako mně by bylo kličkování autobusu Českým rájem.
 

Re: Re: Dubnove mezipristani TVS v Kunovicich   15. 10. 2007 / 16:05
Jirca
Problém bude asi v tom že tohle není pravidelná linka,ale charter kterej lítá pravidelně.Takže když nemá prodané celé letadlo a nabídne se kšeft v celku při cestě a slávka určitě zaplatila dobře,tak je prostě vemou.Takže zase jak už tu někdo říkal,zaplať si trojnásobek za pravidelnou linku !!!!(ne chrter)!!!! a máš klid.
 

Re: Re: Re: Dubnove mezipristani TVS v Kunovicich   15. 10. 2007 / 16:30
Premek
Nezlob se, ale najdes nekde v techto odkazech zminku o tom, ze se Ti muze stat, ze let z Rima do Prahy vezmes pres "humna" (aby se moravska klika nenastvala - puvodem jsem od Olomouce, takze nic proti Morave, samozrejme ;o)

https://www.smartwings.net/obsah.php?id=1
https://www.smartwings.net/obsah.php?id=2

Citat ze smartwings.cz:
Smart Wings poskytuje rozumnou kvalitu služeb za přiměřené ceny. Smart Wings je nízkonákladová letecká společnost prodávající letenky za poctivé ceny. Smart Wings, individuální péči nebo skleničku sektu na uvítanou.

Mas pocit, ze z techhle reklamnich blabolu clovek, kterej nechodi bezne na Perak pochopi, ze to, co si na strankach SW vybral, nejsou normalni aerolinky, ale "ale charter kterej lítá pravidelně"? Je tak tezky pochopit, ze je je pruser mezi tim, co Ti kdo s krasnejma recma na rtu (pripadne na netu) prodava a realitou?
 

Re: Dubnove mezipristani TVS v Kunovicich   15. 10. 2007 / 19:18
Fero
Já si nemůžu pomoct, ale kromě přístupu perosnálu k cestujícím na tom nevidím nic špatného. Přece v přepravních podmínkách je uvedeno, že si dopravce vyhrazuje právo změnit typ letadla, letovou trasu, čas odletu i možnost mezipřistání. Za dob kdy ještě existoval Fischer Air, tak to bylo naprosto běžné, že nám během dovolené změnili odlet a ještě tam vložili mezipřistání. A dozvěděli jsme se to den před odletem.
Taky se nám stalo, že zrušily lety z Ostravy a Prahu s Brnem spojili do jednoho letu, takže Ostraváci jeli domů autobusem. A to se nezměnil pouze čas odletu, ale dokonce i datum, takže z původního plánu nebylo zachováno snad nic.. A nestěžoval si snad nikdo.
Mně na tom nic zas tak strašného nepřijde, když cestující o tom věděli už před odletem že poletí přes UHE.
 

Re: Re: Dubnove mezipristani TVS v Kunovicich   15. 10. 2007 / 19:21
Tragédie v JRD
No .. uplne koser to nebylo. Dovedeli se o tom az kdyz prisli na letiste. Ale jinak mi to prijde proste "z komara velblouda"...
 

VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ