FlightSim.CZ   Reklama  
1st Czech IVAO Fly-In
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je sobota 22. 2. 2025, svátek má Petr Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Článek o světových letištích - podílejte se na tvorbě Jeden příspěvek | Celý strom
Článek o světových letištích - podílejte se na tvorbě   3. 10. 2007 / 17:51
Venousek
Čau poletuchy. Pro IN Magazín Hospodářských novin připravuju článek o nejzajímavějších letištích pro pasažéry. O každém letišti bude nějaký text se zajímavostmi, a pak tabulka faktů. Jestli máte nějaké tipy na zajímavá letiště, tak sem s tím. Já tam mám zatím LKPR, Mnichov, Domodědovo, Heathrow a Dubai. A samozřejmě jako perlička na závěr nebude chybět TNCM.
 

Re: Článek o světových letištích - podílejte se na tvorbě   3. 10. 2007 / 17:56
memorex
a courchevel?
 

Re: Re: Článek o světových letištích - podílejte se na tvorbě   3. 10. 2007 / 17:57
skyfly
predbehol si ma s tým Courchevel, tak ja pridám aspoň LGKR - to tam byť musí !
 

Re: Re: Článek o světových letištích - podílejte se na tvorbě   3. 10. 2007 / 18:02
Venousek
No, na courchevel se fakt dostane spousta českých pasažérů, zejména při přestupu na soukromé vrtulníky k alpským chatám... trochu realisticky...
 

Re: Re: Re: Článek o světových letištích - podílejte se na tvorbě   3. 10. 2007 / 18:08
memorex
si nepsal nic o ceskych pasazerech
 

Re: Článek o světových letištích - podílejte se na tvorbě   3. 10. 2007 / 18:11
Michael   
Ahoj, co třeba Incheon?
 

Re: Článek o světových letištích - podílejte se na tvorbě   3. 10. 2007 / 18:26
donCarlos
Schiphol snad nemuzes vynechat. To je zajimavy letiste nejen z pohledu spottera
 

Re: Článek o světových letištích - podílejte se na tvorbě   3. 10. 2007 / 18:34
= M@trix! =   
a co innsbruck nebo gibraltar
 

Re: Re: Článek o světových letištích - podílejte se na tvorbě   3. 10. 2007 / 19:05
Premek
Myslim, ze zrovna ten Gibraltar je dobrej tip - zvlast s tema srankama na RWY )
A diky tomu me nepada - stejny sranky maji v Belpu (Bern) a okoli je prekrasny.
 

Re: Článek o světových letištích - podílejte se na tvorbě   3. 10. 2007 / 18:44
Premek
Mozna by bylo zajimavy vedet, co je zajimavy pro ctenare HN. Myslim, ze spotting to nebude ) Takze, zadej pozadavky ;o)
 

Re: Článek o světových letištích - podílejte se na tvorbě   3. 10. 2007 / 18:55
Tragédie v JRD
cim je zajimavy heathrow pro pasazera? krome neskutecny buzerace na security checku?
 

Re: Re: Článek o světových letištích - podílejte se na tvorbě   3. 10. 2007 / 19:18
Venousek
Třeba právě proto. Měl by vědět, co ho čeká na jednom z nejčastěji využívaných letišť pro dopravu za Atlantik.
 

Re: Re: Re: Článek o světových letištích - podílejte se na tvorbě   3. 10. 2007 / 19:20
sloťo
LPMA, alebo London City, kde je GS 5 stupnov,....
 

Re: Re: Re: Článek o světových letištích - podílejte se na tvorbě   3. 10. 2007 / 19:31
Tragédie v JRD
no, zatim tu z toho, co tu bylo napsano, usuzuji ze to bude takova vsechochut bez nejakych souvislosti .. tu tohle letiste, tu tohle... tech vstupnich dat je opravdu malo ...
 

Re: Článek o světových letištích - podílejte se na tvorbě   3. 10. 2007 / 19:40
MT206
Kdyz o svetovvych letistych, tak myslim ze by tam nemělo chybět nějaký z Americkejch megaairport, treba O'Hare nebo Atlanta, nebo Forth-Worth. Nevim, ktery je nejvetší na svete co do poctu pasažéru nebo letů, ale jedno z nich nejaky prvenstvi mit urcite bude.
 

Re: Článek o světových letištích - podílejte se na tvorbě   3. 10. 2007 / 19:40
kuma   
Hrozně záleží na úhlu pohledu.

Zajímavej je pro mne Frankfurt am Main. Tam jsem jednou málem přišel v tranzitu na záchodě mezi nejspíš tureckejma běžencema o pas, docela dobrá story, málem mi uletělo letadlo, ségra mne chtěla zabít (pač čekala s desítkou dalších váženejch doktorů kdesi u gejtu a nevěděla kde jsem), ale když jsem jim vylíčil tu story, tak se smáli, až museli hlídat svěrače. Takže je zajímavej jako multinacionální bludiště.

Taky je tak zajímavá Paříž CDG, kde jdem zažil před nedávnem "check-in-marshally", takový regulovčíky (regulovčice), který zkontrolovaly letenky ještě před vstupem do prostoru pultíků check-inu a pak podle jakéhosi nepochopitelného klíče nás rozesílaly tu k pultu 62, tu na 148, dalšího na 240, byli jsme jak tumpachoví, stáli další frontu, nevěděli, jestli tu správnou, pak nás některé z té fronty vytrhly (ty regulovčice) a jako skupinu odeslali kamsi napříč sálem - trvalo to asi dvě hodiny a bylo to napínavější, než let bouří. Takže zajímavá nejen protože tam občas spadne kus chodby, ale taky jako mraveniště, navíc umocněný francouzským mimořádně vyvinutým smyslem pro byrokracii a dezorganizaci.

Proto chápu, že pro někohomůže být zajímavý Heathrow, tam jsem ale nebyl.

Zajímavá je pro mne Budapešť Ferihegy, ale už tam nikdy podruhý nechci, protože tam je pořád socializmus. Přišinuli jsme se nedávno na check-in a vystáli 40 lidí ve frontě (nad tou kozou v modrý uniformě bylo napsaný ČSAxxx - číslo našeho letu, číslo gejtu a všechny obvyklý hlášky pro správnej check-in). Odbavila 4 doktory z naší grupy (každej měl svou normální letenku) a pak když jsme k ní došli my, tak nám lámanou hungaroangličtinou řekla, že jsme u ní špatně, že se musíme odbavit jinde. Divili jsme se proč jinde, když má nad hlavou napsaný náš let a když už odbavila 4 lidi se stejnými letenkami do stejného letadla - a ona řekla, že máme špatné letenky, že to že odbavila ty před námi byla její dobrá vůle, když to nechápeme ať jdeme na informace a ať už konečně odejdeme z fronty, abychom už nezdržovali ostatní, kteří mají správné letenky.

Jedním z naší skupiny byl jistý profesor, proslulý svým korektním společenským chováním podle Špačka, Gutha i Jarkovského. A ten neustále polohlasem opakoval mně a mé sestře (protože nás už zná): "hlavně se nehádejte, tvařte se neutrálně!" protože měl v čerstvé paměti, jak byl na tomto letišti půl roku před tím internován letištní policií a byl mu dokonce na 1 hodinu zabaven pas, protože jiná taková koza při check-inu si na něj obratem stěžovala, že se choval arogantně.

Pokračovalo to ještě dál. Na informacích byli ochotnější a vysvětlili nám, že tady je terminál B, kde odbavují cestující s letenkou vydanou maďarskou kanceláří. A my že máme letenky vystavené v Praze, tak musíme na odbavení na terminál C. Když jsme se ptali, kde je terminál C, ukázala ta dobrá žena azimut a řekla tady těmi dveřmi ven, pak doprava a hned ta další budova. Vzdálenost mezi terminály B a C je asi 1 kilometr, s kuframa v ruce, bez chodníku, po silnici. Doufám, že tohle už se v ČR nestává...

(to jsou skutečné příběhy, podrobnosti můžu dodat).

A zajímavé je především veřejné vnitrostátní letiště Česká Lípa Lada, protože tady jsem doma
 

Re: Re: Článek o světových letištích - podílejte se na tvorbě   3. 10. 2007 / 20:02
Venousek
Tak já se přidám s jednou historkou z Frankfurtu, protože ty tvoje jsou obzvlášť zajímavý...
Můj první let v životě Frankfurt - Londýn - JFK. Hrozně jsem se těšil, že z Londýna poletím jumbem. Přijedu do FRA, a tam na tabuli, že všechny lety směr Londýn cancelled. No nic, šli jsme k přepážce agentury Camp America, přes níž jsme jeli do USA legálně vydělávat. Že prej jim na Heathrow nejede radar, či nějakej bazmek. Kluk z Běloruska, kterej jel se stejnou agenturou, už ve Frankfurtu na letišti trčel druhý den. Měl jsem v 11:35 odletět do londýna, a najednou v půl jedné se z amplionu ozvalo moje jméno, že se mám dostavit k odbavení na let Continental na Newark. A chlapec z Běloruska pořád nic... A pointa? nakonec jsem letěl nádhernou skoro novou triple seven, přímým letem, takže jsem do NY přiletěl ještě dříve, než jsem měl.

Nicméně - pro čtenáře jsou zajímavá nejužívanější letiště, která ale disponují něčím zvláštním. Chápu, že my tady jak tu jsme oceníme spíš velkej provoz a jumba nad hlavou, ale takovej čtenář HN spíš potřebuje vědět, jak se z letiště dostane do centra a kolik ho to bude stát. Ale proč mu neporadit, ať se jde podívat na letadýlka, že...
 

Re: Re: Re: Článek o světových letištích - podílejte se na tvorbě   3. 10. 2007 / 20:05
Fabo™   
Tak v tom pripade rozhodne LCY
 

Re: Re: Re: Článek o světových letištích - podílejte se na tvorbě   3. 10. 2007 / 20:06
kuma   
No, ono totiž taky může bejt zajímavý, na co si má dát pozor (v Budapešti, napřiklad )
 

Re: Re: Re: Re: Článek o světových letištích - podílejte se na tvorbě   4. 10. 2007 / 09:28
Wertheim Erik
Cancun v Mexiku taky nejni skatnej (jen jsme sedeli 20min v letadle na pojizdecce nez se pro nas uvolnil Gate), ale 2x L410 v Playa Del Carmen me opravdu potesilo..
 

Re: Re: Článek o světových letištích - podílejte se na tvorbě   4. 10. 2007 / 08:31
brendon (SVK832)   
A ten story nepovies? Aj ja sa chcem pobavit. Ako Pan doktor by si mal vediet. ze smiech je zdravy Cize nas pobav.
 

Re: Re: Re: Článek o světových letištích - OT: Frankfurt z perspektivy WC   4. 10. 2007 / 13:38
kuma   
nóóó, když teda myslíš...

letěli jsme v malé skupince doktorů na nějaký investigator meeting, už ani nevím kam to nakonec bylo (asi tenkrát Porto...). No a mezi příletem a dalším letem (Lufthansa, jedna letenka bussines) byla pauza asi 2:30 hodiny. To se zdá docela dlouho a člověk nemá chuť rovnou utíkat k dalšímu gejtu a tam pak dvě hodiny trčet. Ale to je velmi, velmi zrádné....

Když jsme se vykodrcali z chobotu (cabin luggage na 3 dny v ruce - teda na kolečkách, tím pádem kompletně odzbrojený) pokukovali jsme po čísle dalšího gejtu a po krámech, dali si kafe (já miluju dvojité preso piccolo - a to asi byla ta chyba, protože ta syrová ryba cestou z Prahy asi nebyla úplně nečerstvější ). U kafe jsme se konečně zorientovali a zjistili, že ten gejt je na druhym konci letiště. Času ale (zatím!) byla fůra, tak jsme naskočili na pojízdný chodník - když v tom se ozvala ryba, plovoucí nyní v tom kafi. Zatím žádná krize. Řekl jsem jen - "Jeďte napřed, odskočím si!" a sestoupil z pásu kdesi na půli cesty. Podle toho, jak dlouho jsme už ťapali a jeli (už asi 20 minut) jsem předpokládal, že ten gejt mám někde hned za rohem (byl jsem ve Frankfurtu poprvé ).

Záchody mne zaskočily. Ani ne tak opotřebením a úklidem (evropský standard) jako tím, že tam bylo ležení jakýchsi bezdomovců jen trochu tmavší pleti. Taky to ale mohla být skpinka běženců, především si pamatuju ošoupaná saka na bílých košilích s rozhalenkou, obrovské ošoupané tašky, omotané igelitem (zmuchlané a znova narovnané letištní balicí fólie na kufry), omotané motouzy a sepjaté gumicuky. Ty tašky byly dost všude, byl problém se jim vyhnout a pro objem i překročit. Podle řeči asi Turci. Bylo jich asi 12 - v místnosti s mušlema a taky před kabinkama - a kabinky byly všechny "besetzt" !!! Já jsem optimista, říkal jsem si - třeba se to skupina dělníků vracejících se ze zasloužené odborářské rekreace na Costa Brava - nebo tak něco. Nebo jsou to chudáci, co se dostali do tranzitu a kvůli byrokracii jsou tady už 2 roky, bez dokladů - a tak jim nezbejvá nic jinýho, než infiltrovat záchody a žít z odpadků, číst zahozený noviny a dopisy psát na papírový ručníky. Vizuálně byla tahle verze nejpravděpodobnější.

Na kabinku jsem čekal jen asi 3 minuty, ale bylo jasné, že čím déle čekám, tím menší je možnost myslet na 180° obrátku a hledání jiných záchodů. V kabince tradiční cestovní rituál - kontrola papíru, srovnání cabin kufru, abychom se tam všichni vešli, otření prkénka, spláchnout, papír do odpadu (aby to nešplouchlo, omlouvám se za naturální tón...) - spona, zip, kalhoty pod kolena....! A v tom mi ze saka vypadl pas - rovnou pode dveře a setrvačností zmizel kamsi do prostoru - k těm jejich báglům, pisoáru, prostě těm tureckým bezdomovcům rovnou do náruče!!!!!!!

Ježišmarjá! jeden z nich teď má propustku do Německa a teď budu po záchodech v tranzitu žít já!!!!!!

No ale v té vteřině již nešlo nic jiného, než dosednout, pakliže jsem nechtěl své okolí brutálně kamuflovat....

Co teď? Dvířka kabinky se otevírala dovnitř, ale co udělají ti pravděpdobně veselí, přátelští, bodře hlaholící, ale přece jen transkulturálně odlišní občané, když na ně vtrhne obrýlený chlap v kvádru, s kravatou a holou prdelí????

Zvolil jsem kompromis. Mám sklon k buddhismu a tím pádem fatalismu, tak jsem se snadno smířil s faktem, že TEĎ teda dělat nemůžu NIC - a už tehdy jsem se musel sám sobě smát.

Po první vlně vyprazdňování jsem provedl ČSOJ (částečnou speciální očistu jednotlivce), podržel jednou rukou gatě, natočil se bokem a ohnul v pase (aby bylo místo na ty dvířka a abych aspoň trochu šosem saka zakryl to, že ty gatě přece jen nejsou úplně nahoře) - a rychlostí rozbíhajícího se nosorožce vytrhl dvířka ze zámku, pravou pustil gatě a hrábl do prostoru, tam, kde jsem tušil, že mohl přistát můj pas, to už mi dvířka odkrývala pohled - napětí zlomku sekundy - bude tam nebo nebude??? - Byl tam! a já jak po něm hrábnul, tak jsem ho chyt - už dost vykloněnej z tý kabinky (jak jsem se bál, že mi ujede noha - nebo vyjedou z levačky ty dvířka - a já že padnu po břiše mezi ty Turky!) - pak švih zpět, bouch dvířka spolu s dosednutím - a ocáknutí potu z čela, byl to prostě výkon.

Přestože turecky nerozumím ani slovo, nebylo možné přeslechnout, že v té čtvrtsekundě mé akce (déle to určitě netrvalo), všichni okamžitě zmlkli, rázem změnili zřejmě všichni téma na to jedno - a spolu se zaklapnutím zámku jsem se stal jejich jasným favoritem.

Pak se ozvala ryba podruhé - a já nerušeně dokončil to, proč jsem tam vstoupil, v tu chvíli jsem ale absolutně, absolutně nemyslel na čas, číslo gejtu, boarding time... Ta úleva!!!

Došlo mi to za chvíli, to bylo do odletu 35 minut. Dlouhá doba - si člověk řekne. ÚSOJ (úplná...), ven z kabinky, umýt ruce, úsměvem odpovídat na projevy přízně svých fanoušků - a ven do chodby. I to bylo jen pár sekund. Cesta na gejt trvala ve skutečnosti ale dalších asi 15 minut.

Grupa doktorů už v klídku dřepěla v letadle, jen má ségra (která je perfektní a nikdy by mě nenechala na holičkách) celá bledá stála za rámem security check, syčela na mne "kde seš??!" - a měla jednu nohu ve skleněných dveřích chobotu - připravena se obětovat, kdyby LH chtěla letět beze mne. Za mnou už jen klaply dveře gejtu - a zbytek pak byla jen tuctová pracovní cesta.
 

Re: Re: Re: Re: Článek o světových letištích - OT: Frankfurt z perspektivy WC   4. 10. 2007 / 14:01
Toomitsch
No tak to je teda zaźitek, fakt bych te chtel videt na tom hajzliku
 

Re: Re: Re: Re: Článek o světových letištích - OT: Frankfurt z perspektivy WC   4. 10. 2007 / 14:03
brendon (SVK832)   
NO to mam najradsej ed ma nejakej vypetej situacii chyti este taketo krce. Potom je to uz dokonale Ale bud rad, ze si tam nemeditoval dalsie 2 roky na tom WC
 

Re: Re: Re: Re: Článek o světových letištích - OT: Frankfurt z perspektivy WC   4. 10. 2007 / 15:24
pseudoMates
LOOOL..
Docela si mi zvednul náladu, po dnešním debilním dnu..
 

Re: Článek o světových letištích - podílejte se na tvorbě   3. 10. 2007 / 23:33
Matura   
Nebo taky třeba Hong Kong International - Chek Lap Kok VHHH/HKG. Velkých letišť na moři moc není. Skoro žádné.
 

Re: Re: Článek o světových letištích - podílejte se na tvorbě   4. 10. 2007 / 08:06
Venousek
Jo, to je dobrej tip. Díky!
 

Re: Re: Článek o světových letištích - podílejte se na tvorbě   4. 10. 2007 / 09:11
pseudoMates
No, mám pocit, že minimálně Male a Ósaka jsou taky na umělých ostrovech..
 

Re: Re: Re: Článek o světových letištích - podílejte se na tvorbě   4. 10. 2007 / 09:13
pseudoMates
A pokud není Male na umělým ostrově, tak přinejmenším je na hodně malém ostrůvku..
 

Re: Článek o světových letištích - podílejte se na tvorbě   4. 10. 2007 / 08:18
brendon (SVK832)   
A co Popradik? (LZTT)
 

Re: Re: Článek o světových letištích - podílejte se na tvorbě   4. 10. 2007 / 13:52
Venousek
Myslíš něco jako Box Top 10 bezvýznamných letišť z pravidlenou mezinárodní dopravou?
 

Re: Re: Re: Článek o světových letištích - podílejte se na tvorbě   4. 10. 2007 / 14:05
brendon (SVK832)   
No dovol! Letisko je v peknej scenerii medzi Nizkymi a Vysokymi Tatrami . http://www.vrtule.info/index.php?option=com_content&task=view&id=44&Itemid=1
 

Re: Re: Re: Re: Článek o světových letištích - podílejte se na tvorbě   4. 10. 2007 / 16:10
Venousek
A to sice je, ale kolik odbaví pasažérů za rok?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Článek o světových letištích - podílejte se na tvorbě   4. 10. 2007 / 16:12
brendon (SVK832)   
To su uz nepodstatne detajli
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Článek o světových letištích - podílejte se na tvorbě   4. 10. 2007 / 16:55
leonell
Ja jsem chtěl zalobovat pro Poprad ale se znechucením jsem zjistil že když laskavý čtenář HN (nebo to byly LN?) se tam vypraví tak nic neuvidí protože ATRko ČSA tam přilétá ve 23 hodin a odlétá ve 4 ráno. Takže Tatry uvidí tak maximálně na pohledech.
To nedomysleli

Leoš
 

Re: Článek o světových letištích - podílejte se na tvorbě   4. 10. 2007 / 16:51
Kamyl   
No pro me jednoznacne nejkrasnejsi letiste, na kterem jsem mel to stesti i byt, je MDPC/PUJ (Punta Cana intl., Dominican republic), dokonce snad ziskalo nejake oceneni jako nejkrasnejsi letiste (nevim v jakem regionu, zda Stredni Ameriky, nebo cele Ameriky)...
46506 B / 600 x 450 / IMG_2552.jpg
 

Czech Virtual Air Rescue Service
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ