FlightSim.CZ   Reklama  
1st Czech IVAO Fly-In
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je sobota 22. 2. 2025, svátek má Petr Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Flight1 ATR a emergency procedures Jeden příspěvek | Celý strom
Flight1 ATR a emergency procedures   29. 9. 2007 / 23:35
leonell
Ahoj,
stáhnul jsem si demo FS Passengers, přesunul se z Prahy do San Francisca a zkusil si s ATR72-500 let do Los Angeles. Vyzkoušel jsem si ho dostatečně - hned tento první let skončil nouzovým přistáním, když mi virtuální kolega kousek před LA suše oznámil že se nevysunuly klapky. Přistál jsem s asistencí hasičů.
Když mne přešla úvodní euforie nad zvládnutým nouzovým přistáním, tak mi došlo, že kdyby odešlo cokoliv jiného tak jsem měl velké problémy.

Znáte/máte někdo emergency procedury pro ATR?
Požár motoru, výpadek motoru, porucha přetlaku, přistání bez podvozku, s nezajištěným podvozkem, výpadek přístrojů, ...

Něco málo se dá odchytit z manuálu jako třeba že EEC automaticky zvýší výkon motoru na maximum pokud druhý vypadne, nebo že ATPCS zapraporuje vadný motor ale konkrétní vypsané emergency postupy jsem tam nenašel.

Díky,
Leoš
 

Re: Flight1 ATR a emergency procedures   30. 9. 2007 / 10:46
Filip   
Engine Failure at or after V1:

• “In the event of an engine failure at or after V1 I will continue on runway heading, with no actions before

________ft except for “Gear up” at positive climb, cancelling any warnings/cautions and confirming of

Continuous Relight, Up-trim and Auto-feather. If inoperative, I will identify, you will verify and feather the

affected engine by means of the Condition lever.

• At acceleration altitude, which is ___________, I will request “ALT” and accelerate to white bug speed. At

white bug, I will request “IAS”, “MCT” and “FLAPS 0º” (In Icing Conditions; FLAP will stay at 15°). I will

request the Recall Items, Emergency Checklist, Normal Checklist and the Procedure Following Failure

Checklist.”

Engine Fire at or after V1:

• “In the event of an engine fire at or after V1, I will continue on runway heading, with no actions before

________ft except for “Gear up” at positive climb and cancelling any warnings/cautions.

• At acceleration altitude, which is ___________, I will request “INCREASE IAS TO WHITE BUG SPEED

OF……..” accelerate to white bug speed. At white bug, I will request: “MCT” and “FLAPS 0º” (In Icing

Conditions; FLAP will stay at 15°). I will request the Recall Items, Emergency Checklist, Normal Checklist and

the Procedure Following Failure Checklist.”

Single Engine Flight Path

• The single engine flight-path will be to comply with the after departure clearance, climbing to ________ft and

request radar vectors to the ILS.

OR

• The single engine flight-path will be to comply with the missed approach procedure, return to _____VOR/NDB,

enter the hold and consider the emergency.

OR

• The single engine flight-path will be to climb to _________ft AMSL (1500’ AGL) onto a left-hand/right-hand

circuit, extend on downwind, to manage the situation. We can request an extended downwind and return for

the approach when completed.

Caution: This flight-path will only be considered during day operations, when the crew is positive that they

will not enter cloud or loose sight of the runway.

• For emergency return, you will request ______________________________________.”
 

Re: Re: Flight1 ATR a emergency procedures   30. 9. 2007 / 11:41
leonell
Díky, to je oficiální a nahraná dohoda mezi piloty o operacích během a po vzletu.
Není to emergency checklist - ovšem zmiňují se o něm .

Příklad Emergency Checklistu pro B200 (který má z těch addonů co mám nejlepší dokumentaci):

SINGLE ENGINE LANDING
Flaps ... APPROACH
Landing Gear .. DOWN
Propeller Control .. FULL FORWARD
Airspeed .. 10 KTS above normal landing approach speed
When confirmed that no possibility for GA exists.
Flaps.. APPROACH
Airspeed .. Normal Landing Approach Speed
Execute normal landing

nebo

EMERGENCY DESCENT
Power Levers ... IDLE
Propeller levers ... FULL FORWARD
Flaps ... APPROACH
Landing gear ... EXTENDED
Airspeed ... 181 knots maximum

nebo

ENGINE FLAMEOUT
Power lever ... IDLE
Propeller ... DO NOT FEATHER
Fuel condition lever ... CUT-OFF
Conduct air start procedures
Note: Propeller will not unfeather if engine is not operating.

atd.

Takže hledám něco takového pro ATR...

Leoš
 

Re: Re: Re: Flight1 ATR a emergency procedures   30. 9. 2007 / 14:54
Kachna   
Tohle všechno najdeš myslím v Normal a Emergenci Procedures. Nebo možná Routine a non routine. Mělo by to být v manuálu od F1
 

Re: Re: Re: Re: Flight1 ATR a emergency procedures   30. 9. 2007 / 15:04
leonell
Jsi si jistý že Emergency procedures jsou v manuálu od F1?
Já tam našel jenom Normal procedures a Normal checklist.

Leoš
 

Re: Re: Re: Re: Re: Flight1 ATR a emergency procedures   30. 9. 2007 / 15:09
Filip   
F1 je nepopisuje, nicméně je to tak spolehlivý éro, že nejsou potřeba
 

Re: Re: Re: Re: Re: Flight1 ATR a emergency procedures   30. 9. 2007 / 17:49
Kachna   
Aha, tak to promiň. Já myslel, že jsem je tam při listování zahled.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Flight1 ATR a emergency procedures   30. 9. 2007 / 19:56
leonell
Nic se neděje. Nezbyde než to zkusit nějak sesmolit.

Zatím jsem odzkoušel ten výpadek motoru po vzletu.
Pokud je režim PWR MGT = TO a není vypnuté ATPCS (čili takeoff, go around a approach fáze) tak to skutečně samo zapraporuje vadný motor a výkon zbývajícího motoru zvýší na maximum (pokud to vyhodnotí jako nepřerušitelný vzlet), u tohoto motoru se rozsvítí indikace UPTRIM. Letadlo se začne klopit směrem k vypnutému motoru ale dá se to v pohodě dorovnávat (nebo asi vytrimovat). Po nějaké době, dané setrvačností (?) motoru se rozsvítí CAUTION DC GENx a FUEL + WARNING pro ENGx OIL. Zatáčky by podle popisu měly být do sklonu 45 stupňů a maximálně po dobu 180 stupňů okolo. Po pěti minutách by se měl PWR MGT režim přepnout na MCT.

Leoš
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Flight1 ATR a emergency procedures   1. 10. 2007 / 13:13
Kachna   
No, ono je to prochu složitější.
Pokud při vzletu dojde ke snížení na jednom motoru TRQ po 60% Automaticky je přidán výkon na pracujícím motoru výkon o 10% (tj na 100%, max výkon je 115%). Pilot o tom vlastně ani neví, protože má zapnutý režim TOINHI. V něm jsou potlačeny některé závady. Nízký tlak oleje mezi ně patří. Taže se to dozvíš buď stisknutím tlačítka Recal, nebo zasunutím podvozku. Ta indikace DC, AC GEN, Bleed valve je v souvyslosti s tím, že ti motor nefunguje, tudíž je rozdíl mezi tím, co máš zvoleno na tlačítku a co funguje.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Flight1 ATR a emergency procedures   1. 10. 2007 / 13:20
Serž   
rozsviti se mu aspon kontrolka kdyz spadne?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Flight1 ATR a emergency procedures   16. 10. 2007 / 08:17
leonell
Tak jsem psal na Flight1 že u všech komerčních letadel mám emergency checklisty součástí dodávky jenom u ATR-72-500 není.

Odpověď přišla rychle:
ATR, jako jejich technický partner, si ve smlouvě s nimi ustanovilo že jakékoliv simulování chyb a nouzových postupů je vyloučené. Prý jsou velmi vysazení na vysokou bezpečnost svých letadel.

Každopádně emergency checklist zase není

Leoš
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Flight1 ATR a emergency procedures   16. 10. 2007 / 08:52
Teflon_490   
Takze tim chteli panove od ATR rict, ze jejich letadlo vlastne zarucene nikdy zadne zavady nema a proto vlastne ani nemusi byt v letadle em check a procedures, ktery tim padem vlastne jenom zabiraji misto.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Flight1 ATR a emergency procedures   16. 10. 2007 / 09:54
leonell
Nevím co za tím je. Ty data určitě tajná nejsou a jsou k dispozici u každého prodaného ATR.
Mně štve že ty emergency checklisty nemám - už z principu.
Na fóru Flight1 je spousta lidí co to chce ale nikdo to nedá. Že to nepustí Flight1 je jasné z té odpovědi. Proč to ovšem nezveřejní - byť anonymně - některý z reálných pilotů na tamním fóru netuším.

Leoš
 

VWAC
FS Medlánky
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ