|  |  | ATR, LKPR, B10 24. 9. 2007 / 07:54 | |
|  | Ahoj,
mám pár dotazů k ATR (Flight1 ATR72-500).
Linka ČSA OK0022 z Prahy do Ostravy má napsán odlet z B10.
Tady mi nastane první problém. Ve FS je pozice 10 která umístí letadlo k prstu B na pozici 10, což by bylo fajn kdyby na schématech pro cestující nebyly pro prst B hodnoty B1-B9.
V manuálu ke scenérii LKPR je pod B10 míněno postavení na appron South:
[citace z readme]
Apron North 1-23, nose-in stání u nástupních mostů / GATE 1-23
...
Apron South B1-B14 / South Parking 1-14
[/citace z readme]
1) Kde tedy je to letadlo přistaveno?
2) Pokud u prstu - jak couváte? Vytlačením nebo reverzem? A v reálu?
3) V checklistech z manuálu pojíždějí na jeden běžící motor. Mně to včera (první pokus) nešlo. Sice se to hoodně pomalu rozjelo ale jak jsem chtěl jen kousek zatočit tak se to zastavilo - zřejmě slabý výkon. Jak jsem nahodil motory oba tak všechno pohodě.
Opět - jak vy a jak reál?
Díky,
Leoš |
| |
|
 |  |  | Re: ATR, LKPR, B10 24. 9. 2007 / 08:15 | |
|  | Pro kaštany je číslování gatů v terminálů jinačí než číslování stojánek pro piloty ATRa stojí na, teď si nemlžu vzpomenout na přesný název , tzv. standalone stáních. Tam není nástupní prst nebo tak  |
| |
|
 |  |  | Re: ATR, LKPR, B10 24. 9. 2007 / 08:41 | |
|  | Gaty B10-B19 jsou v suterenu prstu B a jsou to jednotlive gejty, ze kterych jsou cestujici odvazeni autobusy k prislusnemu stani letadla. jak uz tu poznamenal predrecnik, gejty tak jak jsou napsane na csl.cz jsou "jine" nez to, jak jsou cislovane jednotlive pozice v chartech.
atra stoji vesmes v "poli".
co se tyce couvani, tak vytlaceni. co vim, tak ATRa CSA maji povoleno i pomoci "powerback" (ci jak se tomu nadava, proste revers) |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: ATR, LKPR, B10 24. 9. 2007 / 08:51 | |
|  | Díky oběma.
>tzv. standalone stáních
>atra stoji vesmes v "poli".
Takže pro FS jsou to nejspíše (?):
Stání reálné / Stání ve FS
--------------------------------------------------------------------
Apron North 30-38, průjezdná stání na apronu / GATE 30-38
Apron North 40-47, nose-in stání na apronu / GATE 40-47
Ty první jsou mezi TWY H a G.
Ta druhá pak za TWY G směrem k RWY 06/24.
Leoš |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: ATR, LKPR, B10 24. 9. 2007 / 09:00 | |
|  | J, snad jsem si vzpomněl na přesný název. Odloučení stání 
Jinak stojí nejčasteji na stáních 40-47, ale i klidně na 30-38. |
| |
|
 |  |  | Re: ATR, LKPR, B10 24. 9. 2007 / 10:36 | |
|  | ATRky stojí na stáních 40-47, 30-38B, Občas ji hodí na T5( u staré hasičárny), nebo na 50ky.
z 4* se couvá. Je na to krásná fráza, místo "ready for taxi" se používá "ready for power back". 30-ky a T5 jsou jasný. A z 50-tek se vytlačuje.
POjíždění na jeden motor se používá především při příletu. V fsce je to problém, ale dá se to. Při odletu je několik lidí, kteří pojíždějí na 1 motor, avšak moc se to nepoužívá. Při závadě je pak problematické vrácení na stojánku. |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: ATR, LKPR, B10 24. 9. 2007 / 11:13 | |
|  | Vřelé díky.
>místo "ready for taxi" se používá "ready for power back".
Nemá tam být místo "ready for taxi" "ready for pushback"?
Co je používáno častěji (čti běžně) - externí automobilový generátor nebo HOTEL?
Leoš
|
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: ATR, LKPR, B10 24. 9. 2007 / 11:15 | |
|  | proc pushbackovat letadlo, ktery se diky vrtulim muze pohybovat i pozpatku? |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: ATR, LKPR, B10 24. 9. 2007 / 11:19 | |
|  | Jasne. Vzdyt to pisu. Kachna napsal ze misto "Ready for taxi" se pouzije "Ready for power back". Mne spise pripada pro "Power back" ekvivalent Push back" - nepredpokladam ze pak couvaji az na drahu a pak stejne musi zadat o povoleni taxi.
Ale nevim, neznam.
Leos |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: ATR, LKPR, B10 24. 9. 2007 / 11:19 | |
|  | Protože je třeba viditelnost menší než 600m..
Takže:
ze stojánek 40-47 se provádí powerback u letadel vrtulových, pokud je dohlednost větší než 600m.
Fráze:
"Ruzyně Ground, CSAXXX, request powerback and taxi"
"CSAXXX, Ruzyně Ground, powerback approved, taxi to h/p rwy 24, via taxiway G and B".
|
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: ATR, LKPR, B10 24. 9. 2007 / 11:21 | |
|  | A abych předešel dotazu, proč se žádá rovnou powerback zároveň s taxi, tak je to proto, že po ukončení powerbacku je éro schopne okamžitě zahájit pohyb směrem vpřed. |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: ATR, LKPR, B10 24. 9. 2007 / 11:24 | |
|  | protože k použítí reverzu nesmíš mít před letadlem žádné překážky. To je to samé, jako při normáním režimu motoru. Jsou prostě místa, kam nesmíš. |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: ATR, LKPR, B10 24. 9. 2007 / 11:22 | |
|  | No, ATRka začíná pojíždět vycouváním ze stojánky. už má všechny motory (někdy potřebné k pojíždění) nahozený. Když letadlo vytlačuješ, tak se motory spouští až během této akce, někdy po ní.
Na zemi se používá Externí zdroj (avie- suez, nebo vozejček (Houchin)). Když použiješ Hotel mode, tak musí někdo, kdo může motorovat letadlo v kabině a hlídat motor. to samé platí i u APU. proto se na zemi používají, když nastupují cesťáci. |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: ATR, LKPR, B10 24. 9. 2007 / 11:41 | |
|  | Takže jestli jsem to pochopil dobre - nejcastejsi pouziti, stojanka 4x, viditelnost>600m:
Letadlo na stojance je napajene externim napajenim z AVIA SUEZ/HOUCHIN.
Pred EOBT pozada o povoleni startu motoru.
Nastartuje oba motory.
Odpoji externi zdroj, odpoji se kabely, odjede AVIA.
Pozada soucasne o POWERBACK a TAXI.
Vycouva a jede na HP.
OK?
Leoš
PS: upravuji si tutoriál z manuálu F1 ATR - tento bod vypadá nadějně  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: ATR, LKPR, B10 24. 9. 2007 / 12:04 | |
|  | možná to najdu někde nahraný na video |
| |
|
|