FlightSim.CZ   Reklama  
1st Czech IVAO Fly-In
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pátek 21. 2. 2025, svátek má Lenka Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
ATR, LKPR, B10 Jeden příspěvek | Celý strom
ATR, LKPR, B10   24. 9. 2007 / 07:54
leonell
Ahoj,
mám pár dotazů k ATR (Flight1 ATR72-500).

Linka ČSA OK0022 z Prahy do Ostravy má napsán odlet z B10.
Tady mi nastane první problém. Ve FS je pozice 10 která umístí letadlo k prstu B na pozici 10, což by bylo fajn kdyby na schématech pro cestující nebyly pro prst B hodnoty B1-B9.

V manuálu ke scenérii LKPR je pod B10 míněno postavení na appron South:
[citace z readme]
Apron North 1-23, nose-in stání u nástupních mostů / GATE 1-23
...
Apron South B1-B14 / South Parking 1-14
[/citace z readme]

1) Kde tedy je to letadlo přistaveno?

2) Pokud u prstu - jak couváte? Vytlačením nebo reverzem? A v reálu?

3) V checklistech z manuálu pojíždějí na jeden běžící motor. Mně to včera (první pokus) nešlo. Sice se to hoodně pomalu rozjelo ale jak jsem chtěl jen kousek zatočit tak se to zastavilo - zřejmě slabý výkon. Jak jsem nahodil motory oba tak všechno pohodě.
Opět - jak vy a jak reál?

Díky,
Leoš
 

Re: ATR, LKPR, B10   24. 9. 2007 / 08:15
Filip   
Pro kaštany je číslování gatů v terminálů jinačí než číslování stojánek pro piloty ATRa stojí na, teď si nemlžu vzpomenout na přesný název, tzv. standalone stáních. Tam není nástupní prst nebo tak
 

Re: ATR, LKPR, B10   24. 9. 2007 / 08:41
Tragédie v JRD
Gaty B10-B19 jsou v suterenu prstu B a jsou to jednotlive gejty, ze kterych jsou cestujici odvazeni autobusy k prislusnemu stani letadla. jak uz tu poznamenal predrecnik, gejty tak jak jsou napsane na csl.cz jsou "jine" nez to, jak jsou cislovane jednotlive pozice v chartech.

atra stoji vesmes v "poli".

co se tyce couvani, tak vytlaceni. co vim, tak ATRa CSA maji povoleno i pomoci "powerback" (ci jak se tomu nadava, proste revers)
 

Re: Re: ATR, LKPR, B10   24. 9. 2007 / 08:51
leonell
Díky oběma.

>tzv. standalone stáních
>atra stoji vesmes v "poli".

Takže pro FS jsou to nejspíše (?):

Stání reálné / Stání ve FS
--------------------------------------------------------------------
Apron North 30-38, průjezdná stání na apronu / GATE 30-38
Apron North 40-47, nose-in stání na apronu / GATE 40-47

Ty první jsou mezi TWY H a G.
Ta druhá pak za TWY G směrem k RWY 06/24.

Leoš
 

Re: Re: Re: ATR, LKPR, B10   24. 9. 2007 / 09:00
Filip   
J, snad jsem si vzpomněl na přesný název. Odloučení stání

Jinak stojí nejčasteji na stáních 40-47, ale i klidně na 30-38.
 

Re: ATR, LKPR, B10   24. 9. 2007 / 10:36
Kachna   
ATRky stojí na stáních 40-47, 30-38B, Občas ji hodí na T5( u staré hasičárny), nebo na 50ky.

z 4* se couvá. Je na to krásná fráza, místo "ready for taxi" se používá "ready for power back". 30-ky a T5 jsou jasný. A z 50-tek se vytlačuje.

POjíždění na jeden motor se používá především při příletu. V fsce je to problém, ale dá se to. Při odletu je několik lidí, kteří pojíždějí na 1 motor, avšak moc se to nepoužívá. Při závadě je pak problematické vrácení na stojánku.
 

Re: Re: ATR, LKPR, B10   24. 9. 2007 / 11:13
leonell
Vřelé díky.

>místo "ready for taxi" se používá "ready for power back".
Nemá tam být místo "ready for taxi" "ready for pushback"?

Co je používáno častěji (čti běžně) - externí automobilový generátor nebo HOTEL?

Leoš
 

Re: Re: Re: ATR, LKPR, B10   24. 9. 2007 / 11:15
donCarlos
proc pushbackovat letadlo, ktery se diky vrtulim muze pohybovat i pozpatku?
 

Re: Re: Re: Re: ATR, LKPR, B10   24. 9. 2007 / 11:19
leonell
Jasne. Vzdyt to pisu. Kachna napsal ze misto "Ready for taxi" se pouzije "Ready for power back". Mne spise pripada pro "Power back" ekvivalent Push back" - nepredpokladam ze pak couvaji az na drahu a pak stejne musi zadat o povoleni taxi.
Ale nevim, neznam.
Leos
 

Re: Re: Re: Re: ATR, LKPR, B10   24. 9. 2007 / 11:19
pseudoMates
Protože je třeba viditelnost menší než 600m..
Takže:
ze stojánek 40-47 se provádí powerback u letadel vrtulových, pokud je dohlednost větší než 600m.
Fráze:
"Ruzyně Ground, CSAXXX, request powerback and taxi"
"CSAXXX, Ruzyně Ground, powerback approved, taxi to h/p rwy 24, via taxiway G and B".
 

Re: Re: Re: Re: Re: ATR, LKPR, B10   24. 9. 2007 / 11:21
pseudoMates
A abych předešel dotazu, proč se žádá rovnou powerback zároveň s taxi, tak je to proto, že po ukončení powerbacku je éro schopne okamžitě zahájit pohyb směrem vpřed.
 

Re: Re: Re: Re: ATR, LKPR, B10   24. 9. 2007 / 11:24
Kachna   
protože k použítí reverzu nesmíš mít před letadlem žádné překážky. To je to samé, jako při normáním režimu motoru. Jsou prostě místa, kam nesmíš.
 

Re: Re: Re: ATR, LKPR, B10   24. 9. 2007 / 11:22
Kachna   
No, ATRka začíná pojíždět vycouváním ze stojánky. už má všechny motory (někdy potřebné k pojíždění) nahozený. Když letadlo vytlačuješ, tak se motory spouští až během této akce, někdy po ní.
Na zemi se používá Externí zdroj (avie- suez, nebo vozejček (Houchin)). Když použiješ Hotel mode, tak musí někdo, kdo může motorovat letadlo v kabině a hlídat motor. to samé platí i u APU. proto se na zemi používají, když nastupují cesťáci.
 

Re: Re: Re: Re: ATR, LKPR, B10   24. 9. 2007 / 11:41
leonell
Takže jestli jsem to pochopil dobre - nejcastejsi pouziti, stojanka 4x, viditelnost>600m:

Letadlo na stojance je napajene externim napajenim z AVIA SUEZ/HOUCHIN.
Pred EOBT pozada o povoleni startu motoru.
Nastartuje oba motory.
Odpoji externi zdroj, odpoji se kabely, odjede AVIA.
Pozada soucasne o POWERBACK a TAXI.
Vycouva a jede na HP.

OK?

Leoš
PS: upravuji si tutoriál z manuálu F1 ATR - tento bod vypadá nadějně
 

Re: Re: Re: Re: Re: ATR, LKPR, B10   24. 9. 2007 / 12:04
Kachna   
možná to najdu někde nahraný na video
 

Gonzo
Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ