| | | Pár otázek pro upřesnění amatéra 20. 9. 2007 / 12:18 | |
| | Zdravím, jsem zde pravidelně ale po delší době si dovolím opět požádat o radu.
1. Lítám se 737-600 (PMDG) a mám k tomu fuel planer od PMDG, ale neumím se zorientovat jak to spolčit s FS. Četl jsem že nějaký program umí data rovnou naimportovat do FS. Vypočítá mi to sice palivo i váhu, ale do FS zadám palivo v procentech a ve váze nákladu a cestující se pak už neorientuji, protože čísla absolutně nesedí.
2. Brzdy při přistání. Mohl by mi někdo popsat postup po dosedu? Já sice zabrzdím, ale bud zůstanu stát, nebo nedobrzdím
3. a poslední bonusový s krátkou odpovědí, je tohle origo FSX? Překvapují mě především zvuky http://youtube.com/watch?v=t76sA8mHDI4&mode=related&search=
Díky moc za případný rady. |
| |
|
| | | Re: Pár otázek pro upřesnění amatéra 20. 9. 2007 / 12:36 | |
| | 1) ten fuel bazmek automaticky upravi konfiguraci daneho letadla. jedine co musis udelat je, pred letem naladovat palivo. zbytek je udelan automjatick ypri praci s tim bazmekem.
2) mas autobrake. ty nastavis na pozadovanou hodnotu¨¨, po dosedu zacne samo brzdit, v okamziku kdy jses na nejaky normalni rychlosti rychlym kratkym stiskem brzdy (tecka nebo spoust na joysticku) odbzrdis a pokracujes podle vlastniho uvazeni
3) netusim, zvuk motoru a spol mi prijde FSX, komunikace s ATC mozna do michana.. ale mozna taky ne.. nedovedu posoudit, fsx jsem pouzil dvakrat |
| |
|
| | | | Re: Re: Pár otázek pro upřesnění amatéra 20. 9. 2007 / 12:38 | |
| | Nepouzivam sice PMDG Fuel planner, ale chtel bych se zeptat, funguje i bez FSUIPC? |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Pár otázek pro upřesnění amatéra 20. 9. 2007 / 12:44 | |
| | proc by nefungoval? on jedine co dela je to, ze pri ulozeni konfigurace modifkuje aircraft.ini ... |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Pár otázek pro upřesnění amatéra 20. 9. 2007 / 16:51 | |
| | Aircraft.ini modifikuje nejakej ten LOADOUT bazmek, ale Fuel bazmek do ini nic nezapisuje, ten to palivo naladuje primo do FS na stojance. |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Pár otázek pro upřesnění amatéra 20. 9. 2007 / 13:33 | |
| | FuelPLanner bude fungovat i bez FSUIPC, akorát nebude umět sám naládovat vypočítané množství paliva do letadla. Ovšem má to jeden háček, bez FSUPIC ti nepojede samotné PMDG |
| |
|
| | | | Re: Re: Pár otázek pro upřesnění amatéra 20. 9. 2007 / 12:44 | |
| | No já autobrake používám, ale pak ještě dávám zpětný chod ??? Nebo už nemusím ??? |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Pár otázek pro upřesnění amatéra 20. 9. 2007 / 12:49 | |
| | pokud je potreba muzes... ale nemusis. |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Pár otázek pro upřesnění amatéra 20. 9. 2007 / 14:00 | |
| | Použitím reverzů u 737 se pouze sníží brzdící tlaková síla na brzdy, víc se šetří, a dojde ke stejnému dojezdu jako při brždění bez reverzů - stejná vzdálenost.
Pokud dosedneš někam dál než by jsi měl, tak můžeš přestavit autobrakes z 2 na 3 a mělo by to víc brzdit. Ale nezkoušel jsem to ještě. V reálu to jde. |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Pár otázek pro upřesnění amatéra 20. 9. 2007 / 18:51 | |
| | Ahoj Tome...a tohle mi připomnělo, že jsem s tebou o reverzech zapomněl mluvit tenkrát v hospě. Pořád mám na paměti, jak jsi mi onehdá před lety zdůrazňoval, to co jsi teď tady napsal - že reverzy se používají pouze pro "odlehčení" brzd a nemají vliv na snížení brzdné vzdálenosti. Předpokládám, že tenhle závěr vznikl při debatě s piloty, takže se zeptám - není možné, že jste se jen špatně pochopili ?
Protože:
1.) Budu citovat z popisu v systémech - "The difference in stopping distance in an aircraft with and without reverse thrust are quite marked". Pokračují slova jako "dramatically", apod.
2.) Výkon motoru v režimu reverse thrust je poměrně velký, není to idle (taky proto se od určité rychlosti reversy zase zavírají) a vznikající brzdný účinek je opravdu poměrně značný.
Jisté nedorozumnění mohlo podle mně vzniknout ze dvou důvodů:
1.) S reverzy se nepočítá v performance výpočtech. Jsou brány jako "always maybe", protože důvodů proč je nezle použít mlže být celá řada. Tzn. z pohledu výpočtu Landing Distance Required opravdu není rozdíl mezi reverzy ano/ne, i když realita je samozřejmě rozdílná.
2.) Autobrake systémy fungují na principu zpomalení o x kt na jednotku času. Tzn. ano, pokud nebrzdíš manuálně, může systém dávkovat brzdnou sílu měřením negativního zrychlení, kterému když pomáhají reverzy a spojlery, není pak potřeba tolik činit brzdami.
Nevím popravdě v čem tkví problém toho nedorozumění. Co ale považuju za celkem jisté je, že reverzy mají na brzdnou dráhy účinek a to poměrně velmi značný. v kombinaci s autobrake (narozdíl od manuálního) to už může být jiná písnička, ale to závisí letadlo od letadla a rozhodně se reverzy i v tomto případě projeví na dráze, která je např. mokrá. |
| |
|
| | | Re: Pár otázek pro upřesnění amatéra 20. 9. 2007 / 12:54 | |
| | 1. Treba najprv spustit FuelPlaner, zadat hodnoty do jednotlivych okienok a az potom spustit FS-ku...takymto sposobom sa ti data naimportuju do FS-ky, takze tam uz nemusis nic menit....
2. Dolezite je hlavne to, co urobis pred dosadnutim - mal by si nastavit "autobrake" (zavisi to od dlzky rwy a povrchuja, ale ja to na PMDG 738 nastavujem standardne na 2...). A dalsia vec, ktoru by si mal urobit pre touchdownom je "zaarmovanie" spoilerov - to ti zabezpeci automaticke vysunutie spoilerov po dosadnuti... No a tretia vec - po dosadnuti aktivovat "reverz" - tzv. brzdenie motormi (defaultne sa aktivuju po stlaceni a drzani F2)...
3. K tomu sa nemozem vyjadrit, lebo to v robote nespustim... |
| |
|
| | | | Re: Re: Pár otázek pro upřesnění amatéra 20. 9. 2007 / 12:58 | |
| | Ovsem reverzy se nebrzdi az do nul, ze, ale jen do 80kts. |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Pár otázek pro upřesnění amatéra 20. 9. 2007 / 13:09 | |
| | Jasne, ale to zavisi od typu lietadla...
to Lee: Este by som chcel podotknut, ze dost zalezi aj na tom, kde dosadnes. Ak pristanes niekde za polovicou drahy, tak k tomu bodu 2 by som k autobrakes, spoilerom a reverzu pridal este Otcenas... |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Pár otázek pro upřesnění amatéra 20. 9. 2007 / 13:16 | |
| | v pripade FSky je tu jeste "parkovaci brzda".. kdyz das CTRL a tecku .. ta brzdi jako ďas .) |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Pár otázek pro upřesnění amatéra 20. 9. 2007 / 13:23 | |
| | Doporučujeme pro kvalitní ohnutí podvozku. Horst Fuchs TV Shopping. |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Pár otázek pro upřesnění amatéra 20. 9. 2007 / 13:30 | |
| | By mě zajímalo, co udělá v realu letadlo, když mu při přistání "zatáhnou" ruční brzdu. Tipuju kotrmelec |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pár otázek pro upřesnění amatéra 20. 9. 2007 / 13:38 | |
| | Kotrmelec v pravém smyslu snad jenom, kdyby mělo mělo ostruhový podvozek, jinak by to zkončilo maximálně zlomeným, nebo ohnutým podvozkem. |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pár otázek pro upřesnění amatéra 20. 9. 2007 / 13:55 | |
| | Tady bych se spíš ptal, co se stane s kaštany. |
| |
|
| | | | | | | | Re: Pár otázek pro upřesnění amatéra 20. 9. 2007 / 14:13 | |
| | Nic moc, prostě to jen "trochu líp brzdí" a zničíš gumy ;o) Samozřejmě to co může být OK v Airbusu na suché runwayi, může být tragédie pro Cessnu na mokré (jeden kolega skončil díky podobnému problému mimo dráhu s Warriorem). Prostě tím že to brzdí mnohem líp, než normální brzda a tím že nefunguje antiskid, může z toho být velký problém, pokud se dostaneš do skutečného smyku, nejsi přesně v ose, je nerovná rwy, atd...
Ostatně viz nedávný případ BMI v Leedsu na A319, kdy PNF (v tomto případě dokonce kapitán) aktivoval ruční brzdu místo flaps 4:
http://www.aaib.dft.gov.uk/publications/bulletins/september_2007/airbus_a319_131__g_dbci.cfm |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: reverzy? 20. 9. 2007 / 14:13 | |
| | ohledně reverzu - aktivuje se hned po dosednuti hlavniho podvozku nebo se ma cekat az dosedne i predni? Nekde jsem slysel ze az po prednim ale osobne myslim ze hned po hlavnim, aspon to tak delam.... |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: reverzy? 20. 9. 2007 / 14:20 | |
| | Davas hned, a u turbovrtule s ostruhou radsi az po stabilizovani |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: reverzy? 20. 9. 2007 / 14:21 | |
| | | |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: reverzy? 20. 9. 2007 / 15:10 | |
| | | |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: reverzy? 20. 9. 2007 / 15:15 | |
| | Tady byl nekdo nervozni |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: reverzy? 20. 9. 2007 / 15:28 | |
| | Zalezi na typu, ruske stroje dokazou nemozne... mam ten dojem, ze u B737 a Airbusu se reverzy nezapnou dokud neni signal od podvozku ze je ero na zemi. |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: reverzy? 20. 9. 2007 / 15:39 | |
| | to neviem, ale viem, ze spoilery to maju... dokonca som kdesi cital, ze ak pilot pristane velmi jemne, tak to cidlo ani nemusi zaregistrovat a spoilery nevysunie... |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: reverzy? 20. 9. 2007 / 15:39 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: reverzy? 20. 9. 2007 / 17:06 | |
| | Nejdou, ty musíš být hlavním podvozkem na zemi, aby jsi byl schopen je otevřít. Navíc plně stažené plyny. |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: reverzy? 20. 9. 2007 / 18:05 | |
| | Ale môžu.
The thrust reverser can be deployed when either radio altimeter senses less than
10 feet altitude, or when the air/ground safety sensor is in the ground mode.
Movement of the reverse thrust levers is mechanically restricted until the forward
thrust levers are in the idle position. |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: reverzy? 20. 9. 2007 / 18:26 | |
| | ja to nefotil, jen ulozil do oblibenych, takze se nemam co zlobit
to ze nektery letadla maji reverzy ochraneny cidlama na dotek se zemi atd., to jeste neznamena, ze jiny letadla nemaji jinak postaveny motory a jinak udelany reverzy, takze to snesou i ve vzduchu. Il-62 je jen zacatek, treba takova C-17 muze reverzama udajne dobrzdovat i pri manevrovani ve vzduchu, pripadne pomoci nich delat "powerback". |
| |
|
| | | Re: Pár otázek pro upřesnění amatéra 20. 9. 2007 / 13:10 | |
| | Mno z čeho jsem byl konečně unešený v FS X je opravdu posun zvuku.. Nevím koliko do toho zasahuje dobrá creativ audigyna oproti klasickým onboardům..? ale konečne zvuk je alespoň o kousek dál co se týče prostorovosti a je takový no asi o 300% lepší než v 9tce .-) Není nad to si to pořádně okotlit to repro 5+1 a dráždit sousedy .-))))) Občas říkaj, že si připadaj jako by bydleli někde u ruzyně .-) |
| |
|
| | | Re: Pár otázek pro upřesnění amatéra 20. 9. 2007 / 15:10 | |
| | 3) Zajimalo by me jak autor zapnul sterace a aktivoval Follow me car,takovy prijemny zpestreni pri letu a po dosednuti tyhle vecicky...Nema nekdo poneti? |
| |
|
| | | | Re: Re: Pár otázek pro upřesnění amatéra 20. 9. 2007 / 15:15 | |
| | Stierace netusim, ale FMC je z "AES" od Aerosoftu... |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Pár otázek pro upřesnění amatéra 20. 9. 2007 / 15:16 | |
| | To sem tusil,ze to bude komercak,no nic i tak dik. |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Pár otázek pro upřesnění amatéra 20. 9. 2007 / 15:18 | |
| | Inak toto je vsetko, co v tom videu bolo pouzite:
posky 738 with my thy paint, ariane 737vc, aerosoft frankfurt and aes, ultimate terrain europe and ltba scenery from sanalpilot |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Pár otázek pro upřesnění amatéra 20. 9. 2007 / 15:22 | |
| | Jj,vim.Btw,koukal sem na Vase videa taky na youtubu a s tim TrackIRem to musi bejt zabava...!) |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pár otázek pro upřesnění amatéra 20. 9. 2007 / 15:34 | |
| | diky, jj, je to zabava... hlavne teraz, ked uz mam doma barany a pedale od Saiteku.... ale to sem nepatri... |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Pár otázek pro upřesnění amatéra 20. 9. 2007 / 15:18 | |
| | Jo a k tem steracum-vcera sem ze zaprasenyho souboru nainstalovat Wilcopub/feelthere A320...nazev si moc nepamatuju...a v kokpitu jsou na overheadu spinace na sterace,ovsem takovy,nejaky ,,zmrzly''. |
| |
|
| | | | Re: Re: stěrače 20. 9. 2007 / 16:21 | |
| | dnes mám nějaký plodný den a jak si to tu tak pročítám tak mě napadá další otazka:
Používají se stěrače i za letu (v nizsich vyskach samozrejme) nebo je to v te rychlosti zbytecne a pouzivaji se jen po jizde na zemi? Maji nejake limity? Treba rychlost pri ktere by doslo k jejich deformaci apod. co otazka to perla
|
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: stěrače 20. 9. 2007 / 16:25 | |
| | Vzdyt pri te rychlosti se ty kapky rozmaznou a hned leti pryc,ne?Myslim pri zacatku klesani tak do tech 8000ft.A vubec,v takove vysce prsi?) |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: stěrače 20. 9. 2007 / 16:33 | |
| | Asi ne,žejo.Ale při průletu mrakem by jsi se divil jak ti o sklech stékají kapky vody.Samozřejmě že díky obtékání proudu vzduchu tečou po skle směrem nahoru |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: stěrače 20. 9. 2007 / 16:33 | |
| | no na to se ptam jestli se rozmaznou nebo ne a mam na mysli spis vysky pri finalnim priblizeni kde prsi na sto pro |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: stěrače 20. 9. 2007 / 16:48 | |
| | Kdysi tu bylo video z pristani kdesi v Brazilii za CATII podminek, byla to 737ma a piloti na finale jeste pred tim nez videli drahu sterace zapli, takze se pouzivaji i za letu... |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: stěrače 20. 9. 2007 / 16:55 | |
| | no tak by me treba zajimalo kdyz bych je zapl nekde v 10ti km jen tak ze srandy jestli by to vydrzeli..... btw maj nejake ostrikovace nebo neco aby si treba umyli zahnojeny okna (treba takove uschle kapky od deste apod) jelikoz nepredpokladam ze se letadlo pred kazdym letem myje |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: stěrače 20. 9. 2007 / 17:40 | |
| | Ostrikovace nevim, myslim ze ale ne, kdyztak piloti vylezou ven utrou si co potrebuji, ale v ktem 10ti km, ty sterace uz sou stejne venku, takze neco vydrzet musi, nicmene nejaka rychlost asi v omezenich je. |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: stěrače 20. 9. 2007 / 17:52 | |
| | No,letadlo se před každym letem určitě nemyje,ale jelikož jsem technik letadla u AČR,musím bez jakéhokoli nátlaku přiznat,že my postivě pucujeme okýnka před každým! letem.Ono koukat se skrz čelní sklo,v létě notně zahumusené již zesnulým hmyzem,je opravdu přinejmenším nechutný.Takže asi tak.Jinak si můžeš taky všimnout,že letouny některých typů (např.Bombardier-ale zase ne všechny),který dosedají při vyšších rychlostech stěrače ani nemají. |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: stěrače 20. 9. 2007 / 18:36 | |
| | A nejenom nechutný...zahlídnout každou chvíli nějakou tečku ve výhledu a pak se chvíli ujišťovat že to opravdu není letadlo začne být za chvíli dost otrava. Muchy jsou dobrý akorát při přiblížení ;o) |
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: stěrače 20. 9. 2007 / 18:38 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: stěrače 20. 9. 2007 / 18:57 | |
| | Zarovnáš muchu s touchdown pointem a řítíš se dolů po perfektní sestupové rovině ;o) |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: stěrače 20. 9. 2007 / 18:58 | |
| | LOL áááhahahahahahah... hehehe... tak tohle by mě ani ve snu nenapadlo |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: stěrače 20. 9. 2007 / 19:12 | |
| | Jestli je to tak jednoduchy, tak proc to tam vyrobci nedavaj defaultne? (nemyslim mrtvou muchu, ale nejaky bod ) |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Re: stěrače 20. 9. 2007 / 19:34 | |
| | No jak jsem psal, v ostatních fázích letu je to na obtíž. Mucha je flexibilnější, jen musíš mít dobře natrénováno jak chytit tu správnou ve správný čas před poslední zatáčkou na finále....po čase jsme na to vypracovali sofistikovanou metodiku ;o) |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: stěrače 20. 9. 2007 / 19:40 | |
| | Ty ses pridal k Backore? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: stěrače 20. 9. 2007 / 19:56 | |
| | To sice ne, ale nevěřil bys jak dlouho s tím vystačíš v hospodě ;o) |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: stěrače 20. 9. 2007 / 21:25 | |
| | S mouchou? No nevim, obvykle si objednavam tak trochu jiny sortiment |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: stěrače 20. 9. 2007 / 21:27 | |
| | jj já taky radši v hospodě chlastám |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: stěrače 21. 9. 2007 / 09:52 | |
| | Já si kolikrát s lístkem od tramvaje vyhraju celý vodpoledne... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: stěrače 21. 9. 2007 / 10:52 | |
| | A jak to delas? Ja se ted v posledni dobe po vecerech nudim, tak hledam zabavu |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: stěrače 20. 9. 2007 / 20:29 | |
| | Tak ja nemyslel aby vyrobci delali na sklo simulaci brouciho hrbitova, jen jednu malou tecku, ktera by byla treba nejak chytre nabarvena, ze by ani nebyla moc videt, jen kdyz se na ni budes soustredit kdyz budes potrebovat. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: stěrače 20. 9. 2007 / 21:01 | |
| | No on je problém, že jak ji jednou najdeš, tak ti pořád leze do scanu. To je jak vadnej bod na LCDčku - jak ho jednou najdeš, tak už ho vidíš pořád. Někomu to třeba nevadí, ale já když se dívám kolem po trafficu a vidím třeba i perifereně nějakej bod, tak se na něj musím kouknout ze strany, abych věřil, že to není éro. A to je otrava, nikdy nevíš.
Ale ono je to stejně ok....Místo much se dají používat nýtky na rámu kabiny nebo krytu motoru, apod.
Popravdě, jednomu expertovi jsme namalovali na sklo čáru se šipečkama "datum attitude", ale to už je jiná story ;o) |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: stěrače 20. 9. 2007 / 17:40 | |
| | Taky jsem viděl takové video, ale pršelo tak intenzivně, že stěrače začali účinně zabírat při rychlosti pod 40knotů, v tomto případě je jedno kdy je zapneš. |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: stěrače 20. 9. 2007 / 18:00 | |
| | Stěrače se používají jen do jisté rychlosti, to je jejich jedinné omezení... ta rychlost je označována jako Vwo (wippers off) a najdeš ji v FCOMu danýho letadla. Neni omezena ani výškou, jen True Airspeed. |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: stěrače 20. 9. 2007 / 18:16 | |
| | | |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: stěrače 20. 9. 2007 / 20:22 | |
| | Omezující rychlost není True Airspeed, ale IAS, a omezení mají jen některé typy letadel. Jediné letadlo, se kterým jsem měl tu čest, kde stěrače opravdu soildně fungovaly, byla 737, přesto jsem vždycky preferoval je za letu nedávat, protože to většinou jenom rozšmrdlaj. Třeba u ATR či L-410 byly nanic. Chytře použitý Rain repelent byl lepší (blbě použitej zase ale horší). Některé letadla, třeba DC-8,stěrače ani nemají, používaj místo toho ofuk vzduchem.
To s tou mouchou na finále, o čem mluví Phantom, je velice dobrá věc, je až s podivem, že se to u nás neučí. Amící si na to potrpěj. Stejně tak to používají v ostrejch zatáčkách, to ale musí moucha sedět na jednom přesnym místě |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: stěrače 20. 9. 2007 / 20:32 | |
| | tahle vychytávka je dokonce přímo ve škole v FS 2002. |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: stěrače 20. 9. 2007 / 20:42 | |
| | super dik |
| |
|
|