FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je úterý 24. 12. 2024, svátek má Adam a Eva Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Pár otázek pro upřesnění amatéra Jeden příspěvek | Celý strom
Pár otázek pro upřesnění amatéra   20. 9. 2007 / 12:18
Lee
Zdravím, jsem zde pravidelně ale po delší době si dovolím opět požádat o radu.
1. Lítám se 737-600 (PMDG) a mám k tomu fuel planer od PMDG, ale neumím se zorientovat jak to spolčit s FS. Četl jsem že nějaký program umí data rovnou naimportovat do FS. Vypočítá mi to sice palivo i váhu, ale do FS zadám palivo v procentech a ve váze nákladu a cestující se pak už neorientuji, protože čísla absolutně nesedí.
2. Brzdy při přistání. Mohl by mi někdo popsat postup po dosedu? Já sice zabrzdím, ale bud zůstanu stát, nebo nedobrzdím
3. a poslední bonusový s krátkou odpovědí, je tohle origo FSX? Překvapují mě především zvuky http://youtube.com/watch?v=t76sA8mHDI4&mode=related&search=

Díky moc za případný rady.
 

Re: Pár otázek pro upřesnění amatéra   20. 9. 2007 / 12:36
Tragédie v JRD
1) ten fuel bazmek automaticky upravi konfiguraci daneho letadla. jedine co musis udelat je, pred letem naladovat palivo. zbytek je udelan automjatick ypri praci s tim bazmekem.

2) mas autobrake. ty nastavis na pozadovanou hodnotu¨¨, po dosedu zacne samo brzdit, v okamziku kdy jses na nejaky normalni rychlosti rychlym kratkym stiskem brzdy (tecka nebo spoust na joysticku) odbzrdis a pokracujes podle vlastniho uvazeni

3) netusim, zvuk motoru a spol mi prijde FSX, komunikace s ATC mozna do michana.. ale mozna taky ne.. nedovedu posoudit, fsx jsem pouzil dvakrat
 

Re: Re: Pár otázek pro upřesnění amatéra   20. 9. 2007 / 12:38
Toomitsch
Nepouzivam sice PMDG Fuel planner, ale chtel bych se zeptat, funguje i bez FSUIPC?
 

Re: Re: Re: Pár otázek pro upřesnění amatéra   20. 9. 2007 / 12:44
Tragédie v JRD
proc by nefungoval? on jedine co dela je to, ze pri ulozeni konfigurace modifkuje aircraft.ini ...
 

Re: Re: Re: Re: Pár otázek pro upřesnění amatéra   20. 9. 2007 / 16:51
Teflon_490   
Aircraft.ini modifikuje nejakej ten LOADOUT bazmek, ale Fuel bazmek do ini nic nezapisuje, ten to palivo naladuje primo do FS na stojance.
 

Re: Re: Re: Pár otázek pro upřesnění amatéra   20. 9. 2007 / 13:33
Luděk Ch.
FuelPLanner bude fungovat i bez FSUIPC, akorát nebude umět sám naládovat vypočítané množství paliva do letadla. Ovšem má to jeden háček, bez FSUPIC ti nepojede samotné PMDG
 

Re: Re: Pár otázek pro upřesnění amatéra   20. 9. 2007 / 12:44
Lee
No já autobrake používám, ale pak ještě dávám zpětný chod ??? Nebo už nemusím ???
 

Re: Re: Re: Pár otázek pro upřesnění amatéra   20. 9. 2007 / 12:49
Tragédie v JRD
pokud je potreba muzes... ale nemusis.
 

Re: Re: Re: Re: Pár otázek pro upřesnění amatéra   20. 9. 2007 / 14:00
Latom   
Použitím reverzů u 737 se pouze sníží brzdící tlaková síla na brzdy, víc se šetří, a dojde ke stejnému dojezdu jako při brždění bez reverzů - stejná vzdálenost.
Pokud dosedneš někam dál než by jsi měl, tak můžeš přestavit autobrakes z 2 na 3 a mělo by to víc brzdit. Ale nezkoušel jsem to ještě. V reálu to jde.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Pár otázek pro upřesnění amatéra   20. 9. 2007 / 18:51
Rychlokvaška
Ahoj Tome...a tohle mi připomnělo, že jsem s tebou o reverzech zapomněl mluvit tenkrát v hospě. Pořád mám na paměti, jak jsi mi onehdá před lety zdůrazňoval, to co jsi teď tady napsal - že reverzy se používají pouze pro "odlehčení" brzd a nemají vliv na snížení brzdné vzdálenosti. Předpokládám, že tenhle závěr vznikl při debatě s piloty, takže se zeptám - není možné, že jste se jen špatně pochopili ?

Protože:
1.) Budu citovat z popisu v systémech - "The difference in stopping distance in an aircraft with and without reverse thrust are quite marked". Pokračují slova jako "dramatically", apod.
2.) Výkon motoru v režimu reverse thrust je poměrně velký, není to idle (taky proto se od určité rychlosti reversy zase zavírají) a vznikající brzdný účinek je opravdu poměrně značný.

Jisté nedorozumnění mohlo podle mně vzniknout ze dvou důvodů:
1.) S reverzy se nepočítá v performance výpočtech. Jsou brány jako "always maybe", protože důvodů proč je nezle použít mlže být celá řada. Tzn. z pohledu výpočtu Landing Distance Required opravdu není rozdíl mezi reverzy ano/ne, i když realita je samozřejmě rozdílná.
2.) Autobrake systémy fungují na principu zpomalení o x kt na jednotku času. Tzn. ano, pokud nebrzdíš manuálně, může systém dávkovat brzdnou sílu měřením negativního zrychlení, kterému když pomáhají reverzy a spojlery, není pak potřeba tolik činit brzdami.

Nevím popravdě v čem tkví problém toho nedorozumění. Co ale považuju za celkem jisté je, že reverzy mají na brzdnou dráhy účinek a to poměrně velmi značný. v kombinaci s autobrake (narozdíl od manuálního) to už může být jiná písnička, ale to závisí letadlo od letadla a rozhodně se reverzy i v tomto případě projeví na dráze, která je např. mokrá.
 

Re: Pár otázek pro upřesnění amatéra   20. 9. 2007 / 12:54
tvojplaton   
1. Treba najprv spustit FuelPlaner, zadat hodnoty do jednotlivych okienok a az potom spustit FS-ku...takymto sposobom sa ti data naimportuju do FS-ky, takze tam uz nemusis nic menit....
2. Dolezite je hlavne to, co urobis pred dosadnutim - mal by si nastavit "autobrake" (zavisi to od dlzky rwy a povrchuja, ale ja to na PMDG 738 nastavujem standardne na 2...). A dalsia vec, ktoru by si mal urobit pre touchdownom je "zaarmovanie" spoilerov - to ti zabezpeci automaticke vysunutie spoilerov po dosadnuti... No a tretia vec - po dosadnuti aktivovat "reverz" - tzv. brzdenie motormi (defaultne sa aktivuju po stlaceni a drzani F2)...
3. K tomu sa nemozem vyjadrit, lebo to v robote nespustim...
 

Re: Re: Pár otázek pro upřesnění amatéra   20. 9. 2007 / 12:58
Toomitsch
Ovsem reverzy se nebrzdi az do nul, ze, ale jen do 80kts.
 

Re: Re: Re: Pár otázek pro upřesnění amatéra   20. 9. 2007 / 13:09
tvojplaton   
Jasne, ale to zavisi od typu lietadla...
to Lee: Este by som chcel podotknut, ze dost zalezi aj na tom, kde dosadnes. Ak pristanes niekde za polovicou drahy, tak k tomu bodu 2 by som k autobrakes, spoilerom a reverzu pridal este Otcenas...
 

Re: Re: Re: Re: Pár otázek pro upřesnění amatéra   20. 9. 2007 / 13:16
Tragédie v JRD
v pripade FSky je tu jeste "parkovaci brzda".. kdyz das CTRL a tecku .. ta brzdi jako ďas .)
 

Re: Re: Re: Re: Re: Pár otázek pro upřesnění amatéra   20. 9. 2007 / 13:23
OK-PPT (AVP57T)   
Doporučujeme pro kvalitní ohnutí podvozku. Horst Fuchs TV Shopping.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Pár otázek pro upřesnění amatéra   20. 9. 2007 / 13:30
Rozšafín Ctibum   
By mě zajímalo, co udělá v realu letadlo, když mu při přistání "zatáhnou" ruční brzdu. Tipuju kotrmelec
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pár otázek pro upřesnění amatéra   20. 9. 2007 / 13:38
OK-PPT (AVP57T)   
Kotrmelec v pravém smyslu snad jenom, kdyby mělo mělo ostruhový podvozek, jinak by to zkončilo maximálně zlomeným, nebo ohnutým podvozkem.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pár otázek pro upřesnění amatéra   20. 9. 2007 / 13:55
Latom   
Tady bych se spíš ptal, co se stane s kaštany.
 

Re: Pár otázek pro upřesnění amatéra   20. 9. 2007 / 14:13
Rychlokvaška
Nic moc, prostě to jen "trochu líp brzdí" a zničíš gumy ;o) Samozřejmě to co může být OK v Airbusu na suché runwayi, může být tragédie pro Cessnu na mokré (jeden kolega skončil díky podobnému problému mimo dráhu s Warriorem). Prostě tím že to brzdí mnohem líp, než normální brzda a tím že nefunguje antiskid, může z toho být velký problém, pokud se dostaneš do skutečného smyku, nejsi přesně v ose, je nerovná rwy, atd...

Ostatně viz nedávný případ BMI v Leedsu na A319, kdy PNF (v tomto případě dokonce kapitán) aktivoval ruční brzdu místo flaps 4:
http://www.aaib.dft.gov.uk/publications/bulletins/september_2007/airbus_a319_131__g_dbci.cfm
 

Re: Re: Re: reverzy?   20. 9. 2007 / 14:13
memorex
ohledně reverzu - aktivuje se hned po dosednuti hlavniho podvozku nebo se ma cekat az dosedne i predni? Nekde jsem slysel ze az po prednim ale osobne myslim ze hned po hlavnim, aspon to tak delam....
 

Re: Re: Re: Re: reverzy?   20. 9. 2007 / 14:20
Lowmick   
Davas hned, a u turbovrtule s ostruhou radsi az po stabilizovani
 

Re: Re: Re: Re: Re: reverzy?   20. 9. 2007 / 14:21
memorex
 

Re: Re: Re: Re: reverzy?   20. 9. 2007 / 15:10
tvojplaton   
No, ono niektori piloti zapinaju reverz este vo vzduchu... (Dufam, ze sa Josef - donCarlos nenahneva, ze som "zneuzil"jeho link...):
http://www.airliners.net/open.file/0790494/M/
 

Re: Re: Re: Re: Re: reverzy?   20. 9. 2007 / 15:15
L3V3L
Tady byl nekdo nervozni
 

Re: Re: Re: Re: Re: reverzy?   20. 9. 2007 / 15:28
Aldaran
Zalezi na typu, ruske stroje dokazou nemozne... mam ten dojem, ze u B737 a Airbusu se reverzy nezapnou dokud neni signal od podvozku ze je ero na zemi.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: reverzy?   20. 9. 2007 / 15:39
tvojplaton   
to neviem, ale viem, ze spoilery to maju... dokonca som kdesi cital, ze ak pilot pristane velmi jemne, tak to cidlo ani nemusi zaregistrovat a spoilery nevysunie...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: reverzy?   20. 9. 2007 / 15:39
Michael   
U 737 jdou pod 10 ft RA.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: reverzy?   20. 9. 2007 / 17:06
Latom   
Nejdou, ty musíš být hlavním podvozkem na zemi, aby jsi byl schopen je otevřít. Navíc plně stažené plyny.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: reverzy?   20. 9. 2007 / 18:05
nimbo
Ale môžu.
The thrust reverser can be deployed when either radio altimeter senses less than
10 feet altitude, or when the air/ground safety sensor is in the ground mode.
Movement of the reverse thrust levers is mechanically restricted until the forward
thrust levers are in the idle position.
 

Re: Re: Re: Re: Re: reverzy?   20. 9. 2007 / 18:26
donCarlos
ja to nefotil, jen ulozil do oblibenych, takze se nemam co zlobit

to ze nektery letadla maji reverzy ochraneny cidlama na dotek se zemi atd., to jeste neznamena, ze jiny letadla nemaji jinak postaveny motory a jinak udelany reverzy, takze to snesou i ve vzduchu. Il-62 je jen zacatek, treba takova C-17 muze reverzama udajne dobrzdovat i pri manevrovani ve vzduchu, pripadne pomoci nich delat "powerback".
 

Re: Pár otázek pro upřesnění amatéra   20. 9. 2007 / 13:10
Sněhulák   
Mno z čeho jsem byl konečně unešený v FS X je opravdu posun zvuku.. Nevím koliko do toho zasahuje dobrá creativ audigyna oproti klasickým onboardům..? ale konečne zvuk je alespoň o kousek dál co se týče prostorovosti a je takový no asi o 300% lepší než v 9tce .-) Není nad to si to pořádně okotlit to repro 5+1 a dráždit sousedy .-))))) Občas říkaj, že si připadaj jako by bydleli někde u ruzyně .-)
 

Re: Pár otázek pro upřesnění amatéra   20. 9. 2007 / 15:10
L3V3L
3) Zajimalo by me jak autor zapnul sterace a aktivoval Follow me car,takovy prijemny zpestreni pri letu a po dosednuti tyhle vecicky...Nema nekdo poneti?
 

Re: Re: Pár otázek pro upřesnění amatéra   20. 9. 2007 / 15:15
tvojplaton   
Stierace netusim, ale FMC je z "AES" od Aerosoftu...
 

Re: Re: Re: Pár otázek pro upřesnění amatéra   20. 9. 2007 / 15:16
L3V3L
To sem tusil,ze to bude komercak,no nic i tak dik.
 

Re: Re: Re: Re: Pár otázek pro upřesnění amatéra   20. 9. 2007 / 15:18
tvojplaton   
Inak toto je vsetko, co v tom videu bolo pouzite:
posky 738 with my thy paint, ariane 737vc, aerosoft frankfurt and aes, ultimate terrain europe and ltba scenery from sanalpilot
 

Re: Re: Re: Re: Re: Pár otázek pro upřesnění amatéra   20. 9. 2007 / 15:22
L3V3L
Jj,vim.Btw,koukal sem na Vase videa taky na youtubu a s tim TrackIRem to musi bejt zabava...!)
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pár otázek pro upřesnění amatéra   20. 9. 2007 / 15:34
tvojplaton   
diky, jj, je to zabava... hlavne teraz, ked uz mam doma barany a pedale od Saiteku.... ale to sem nepatri...
 

Re: Re: Re: Pár otázek pro upřesnění amatéra   20. 9. 2007 / 15:18
L3V3L
Jo a k tem steracum-vcera sem ze zaprasenyho souboru nainstalovat Wilcopub/feelthere A320...nazev si moc nepamatuju...a v kokpitu jsou na overheadu spinace na sterace,ovsem takovy,nejaky ,,zmrzly''.
 

Re: Re: stěrače   20. 9. 2007 / 16:21
memorex
dnes mám nějaký plodný den a jak si to tu tak pročítám tak mě napadá další otazka:
Používají se stěrače i za letu (v nizsich vyskach samozrejme) nebo je to v te rychlosti zbytecne a pouzivaji se jen po jizde na zemi? Maji nejake limity? Treba rychlost pri ktere by doslo k jejich deformaci apod. co otazka to perla
 

Re: Re: Re: stěrače   20. 9. 2007 / 16:25
L3V3L
Vzdyt pri te rychlosti se ty kapky rozmaznou a hned leti pryc,ne?Myslim pri zacatku klesani tak do tech 8000ft.A vubec,v takove vysce prsi?)
 

Re: Re: Re: Re: stěrače   20. 9. 2007 / 16:33
Madvlk   
Asi ne,žejo.Ale při průletu mrakem by jsi se divil jak ti o sklech stékají kapky vody.Samozřejmě že díky obtékání proudu vzduchu tečou po skle směrem nahoru
 

Re: Re: Re: Re: stěrače   20. 9. 2007 / 16:33
memorex
no na to se ptam jestli se rozmaznou nebo ne a mam na mysli spis vysky pri finalnim priblizeni kde prsi na sto pro
 

Re: Re: Re: Re: Re: stěrače   20. 9. 2007 / 16:48
Teflon_490   
Kdysi tu bylo video z pristani kdesi v Brazilii za CATII podminek, byla to 737ma a piloti na finale jeste pred tim nez videli drahu sterace zapli, takze se pouzivaji i za letu...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: stěrače   20. 9. 2007 / 16:55
memorex
no tak by me treba zajimalo kdyz bych je zapl nekde v 10ti km jen tak ze srandy jestli by to vydrzeli..... btw maj nejake ostrikovace nebo neco aby si treba umyli zahnojeny okna (treba takove uschle kapky od deste apod) jelikoz nepredpokladam ze se letadlo pred kazdym letem myje
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: stěrače   20. 9. 2007 / 17:40
Teflon_490   
Ostrikovace nevim, myslim ze ale ne, kdyztak piloti vylezou ven utrou si co potrebuji, ale v ktem 10ti km, ty sterace uz sou stejne venku, takze neco vydrzet musi, nicmene nejaka rychlost asi v omezenich je.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: stěrače   20. 9. 2007 / 17:52
Madvlk   
No,letadlo se před každym letem určitě nemyje,ale jelikož jsem technik letadla u AČR,musím bez jakéhokoli nátlaku přiznat,že my postivě pucujeme okýnka před každým! letem.Ono koukat se skrz čelní sklo,v létě notně zahumusené již zesnulým hmyzem,je opravdu přinejmenším nechutný.Takže asi tak.Jinak si můžeš taky všimnout,že letouny některých typů (např.Bombardier-ale zase ne všechny),který dosedají při vyšších rychlostech stěrače ani nemají.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: stěrače   20. 9. 2007 / 18:36
Rychlokvaška
A nejenom nechutný...zahlídnout každou chvíli nějakou tečku ve výhledu a pak se chvíli ujišťovat že to opravdu není letadlo začne být za chvíli dost otrava. Muchy jsou dobrý akorát při přiblížení ;o)
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: stěrače   20. 9. 2007 / 18:38
Cirrus/Pindra
jo? a na co?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: stěrače   20. 9. 2007 / 18:57
Rychlokvaška
Zarovnáš muchu s touchdown pointem a řítíš se dolů po perfektní sestupové rovině ;o)
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: stěrače   20. 9. 2007 / 18:58
Cirrus/Pindra
LOL áááhahahahahahah... hehehe... tak tohle by mě ani ve snu nenapadlo
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: stěrače   20. 9. 2007 / 19:12
Teflon_490   
Jestli je to tak jednoduchy, tak proc to tam vyrobci nedavaj defaultne? (nemyslim mrtvou muchu, ale nejaky bod )
 

Re: stěrače   20. 9. 2007 / 19:34
Rychlokvaška
No jak jsem psal, v ostatních fázích letu je to na obtíž. Mucha je flexibilnější, jen musíš mít dobře natrénováno jak chytit tu správnou ve správný čas před poslední zatáčkou na finále....po čase jsme na to vypracovali sofistikovanou metodiku ;o)
 

Re: Re: stěrače   20. 9. 2007 / 19:40
Hermann   
Ty ses pridal k Backore?
 

Re: Re: Re: stěrače   20. 9. 2007 / 19:56
Rychlokvaška
To sice ne, ale nevěřil bys jak dlouho s tím vystačíš v hospodě ;o)
 

Re: Re: Re: Re: stěrače   20. 9. 2007 / 21:25
Hermann   
S mouchou? No nevim, obvykle si objednavam tak trochu jiny sortiment
 

Re: Re: Re: Re: Re: stěrače   20. 9. 2007 / 21:27
Cirrus/Pindra
jj já taky radši v hospodě chlastám
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: stěrače   21. 9. 2007 / 09:52
Jaakov   
Já si kolikrát s lístkem od tramvaje vyhraju celý vodpoledne...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: stěrače   21. 9. 2007 / 10:52
Toomitsch
A jak to delas? Ja se ted v posledni dobe po vecerech nudim, tak hledam zabavu
 

Re: Re: stěrače   20. 9. 2007 / 20:29
Teflon_490   
Tak ja nemyslel aby vyrobci delali na sklo simulaci brouciho hrbitova, jen jednu malou tecku, ktera by byla treba nejak chytre nabarvena, ze by ani nebyla moc videt, jen kdyz se na ni budes soustredit kdyz budes potrebovat.
 

Re: Re: Re: stěrače   20. 9. 2007 / 21:01
Rychlokvaška
No on je problém, že jak ji jednou najdeš, tak ti pořád leze do scanu. To je jak vadnej bod na LCDčku - jak ho jednou najdeš, tak už ho vidíš pořád. Někomu to třeba nevadí, ale já když se dívám kolem po trafficu a vidím třeba i perifereně nějakej bod, tak se na něj musím kouknout ze strany, abych věřil, že to není éro. A to je otrava, nikdy nevíš.

Ale ono je to stejně ok....Místo much se dají používat nýtky na rámu kabiny nebo krytu motoru, apod.

Popravdě, jednomu expertovi jsme namalovali na sklo čáru se šipečkama "datum attitude", ale to už je jiná story ;o)
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: stěrače   20. 9. 2007 / 17:40
Kubikula   
Taky jsem viděl takové video, ale pršelo tak intenzivně, že stěrače začali účinně zabírat při rychlosti pod 40knotů, v tomto případě je jedno kdy je zapneš.
 

Re: Re: Re: stěrače   20. 9. 2007 / 18:00
Cirrus/Pindra
Stěrače se používají jen do jisté rychlosti, to je jejich jedinné omezení... ta rychlost je označována jako Vwo (wippers off) a najdeš ji v FCOMu danýho letadla. Neni omezena ani výškou, jen True Airspeed.
 

Re: Re: Re: Re: stěrače   20. 9. 2007 / 18:16
memorex
dik to sem chtel vedet
 

Re: Re: Re: Re: Re: stěrače   20. 9. 2007 / 20:22
A.J.Scandall   
Omezující rychlost není True Airspeed, ale IAS, a omezení mají jen některé typy letadel. Jediné letadlo, se kterým jsem měl tu čest, kde stěrače opravdu soildně fungovaly, byla 737, přesto jsem vždycky preferoval je za letu nedávat, protože to většinou jenom rozšmrdlaj. Třeba u ATR či L-410 byly nanic. Chytře použitý Rain repelent byl lepší (blbě použitej zase ale horší). Některé letadla, třeba DC-8,stěrače ani nemají, používaj místo toho ofuk vzduchem.

To s tou mouchou na finále, o čem mluví Phantom, je velice dobrá věc, je až s podivem, že se to u nás neučí. Amící si na to potrpěj. Stejně tak to používají v ostrejch zatáčkách, to ale musí moucha sedět na jednom přesnym místě
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: stěrače   20. 9. 2007 / 20:32
EASY305
tahle vychytávka je dokonce přímo ve škole v FS 2002.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: stěrače   20. 9. 2007 / 20:42
memorex
super dik
 

VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ