Musím vám pánové oponovat.
Nepraktikuje se klesat z cestovní hladiny s vysunutým podvozkem, tohle se už považuje za extrém. Pokud je potřeba rychle klesat, tak je to důsledek chyby řídícího nebo pilota (když vyloučíme emergency). V každém případě je holý nesmysl, vytahovat podvozek a pak ho zase zasouvat na klesání z vysoké hladiny do nižší, jak tady někdo řekl. Pro rychlé klesání se používají pouze speedy (speedbrakes) a po doklesání do nižší výšky, kde už by se mělo éro nacházet, tak při vyrovnávání a stažených plynech a vysunutých speedech se éro zpomalí velmi snadno. Tady už lze potom použít i další prvky na zvýšení odporu a tím i snížení rychlosti. Speedy mají totiž vzrůstající účinnost v závislosti na velikosti rychlosti. Myslím, že kdysi se to tady probíralo a Míra Dušínnů to tady taky psal.
Navíc efekt odporu je znát až teprve v nižších hladinách, kde ke zpomalení se vysouvají klapky a pak teprve podvozek. Pokud jste někdy byli uprostřed v letadle nad křídlem, tak jste jistě už jen podle zvuku poznali, že se vysunul podvozek a ne jen podle škubnutí. Ono totiž ta vysoká rychlost způsobí velký hluk, tím že vzduch proudí i do podvozkové šachty. |
|