| | | Mozna trosku OT: Tomáš Töpfer se dal na kariéru pilota dopravního letounu... 15. 9. 2007 / 00:06 | |
| | | |
|
| | | Re: Mozna trosku OT: Tomáš Töpfer se dal na kariéru pilota dopravního letounu... 15. 9. 2007 / 08:06 | |
| | hmm, další člověk, který je na očích a kterému budu závidět. Až skončím v práci, půjdu si od zlosti taky zalítat, bohužel jen virtuálně. |
| |
|
| | | | Re: Re: Mozna trosku OT: Tomáš Töpfer se dal na kariéru pilota dopravního letounu... 15. 9. 2007 / 10:12 | |
| | priznavam ze jmsem nepochopil uz ten prvni prispevek, ale ten tvuj nechapu uz vubec .) |
| |
|
| | | | Re: Re: Mozna trosku OT: Tomáš Töpfer se dal na kariéru pilota dopravního letounu... 15. 9. 2007 / 10:25 | |
| | Proč závidět, pokud není překážkou zdraví nebo rodina, nikdo ti přece nebrání jít v jeho stopách a nezávidět. |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Mozna trosku OT: Tomáš Töpfer se dal na kariéru pilota dopravního letounu... 15. 9. 2007 / 11:01 | |
| | No popravdě si myslím, že je to s pilotama, stejně jako s hokejisty, musí mít talent a musí se tomu věnovat od malička a přizpůsobit tomu celý život. v tom případě mi už ujelo "Pendolino"
|
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Mozna trosku OT: Tomáš Töpfer se dal na kariéru pilota dopravního letounu... 15. 9. 2007 / 11:57 | |
| | Ujelo ti mozna tak UNOB , jinak na pana BOEINGA mas casu dost |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Mozna trosku OT: Tomáš Töpfer se dal na kariéru pilota dopravního letounu... 15. 9. 2007 / 12:14 | |
| | vubec ne. dopravni letectvi je ciste komercni zalezitost, a pokud ten mega, mega a pul mas, tka muzes zacit prakticky kdykoli... |
| |
|
| | | Re: Mozna trosku OT: Tomáš Töpfer se dal na kariéru pilota dopravního letounu... 15. 9. 2007 / 10:19 | |
| | No, že někdo má fotku na sedadle v kokpitu ještě neznamená, že se dal na dráhu pilota. Nebo to máš někde podrobněji napsané? |
| |
|
| | | | Re: Re: Mozna trosku OT: Tomáš Töpfer se dal na kariéru pilota dopravního letounu... 15. 9. 2007 / 10:22 | |
| | A ještě ke všemu v kvádru |
| |
|
| | | | Re: Re: Mozna trosku OT: Tomáš Töpfer se dal na kariéru pilota dopravního letounu... 15. 9. 2007 / 10:40 | |
| | prijde mi to jako docela nepovedena fotomontaz... |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Mozna trosku OT: Tomáš Töpfer se dal na kariéru pilota dopravního letounu... 15. 9. 2007 / 10:43 | |
| | | |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Mozna trosku OT: Tomáš Töpfer se dal na kariéru pilota dopravního letounu... 15. 9. 2007 / 10:50 | |
| | | |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Mozna trosku OT: Tomáš Töpfer se dal na kariéru pilota dopravního letounu... 15. 9. 2007 / 10:55 | |
| | ale snažil jsem se jestli mi rozumíš |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mozna trosku OT: Tomáš Töpfer se dal na kariéru pilota dopravního letounu... 15. 9. 2007 / 11:45 | |
| | Podla mna je to celkom dobra praca... Mna si teda osalil... Kokpit som nejak zvlast neskumal, ale teraz po precitani ostatnych prispevkov uz tam vidim par "blbosti"... |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mozna trosku OT: Tomáš Töpfer se dal na kariéru pilota dopravního letounu... 15. 9. 2007 / 12:15 | |
| | ale podle me to patri tak nekam na fudge.cz .... ne na perak |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mozna trosku OT: Tomáš Töpfer se dal na kariéru pilota dopravního letounu... 15. 9. 2007 / 12:16 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mozna trosku OT: Tomáš Töpfer se dal na kariéru pilota dopravního letounu... 15. 9. 2007 / 12:36 | |
| | clovece, prvni porucik.... nevim jestli se mam smat, nebo plakat |
| |
|
| | | Re: Mozna trosku OT: Tomáš Töpfer se dal na kariéru pilota dopravního letounu... 15. 9. 2007 / 11:16 | |
| | No, tak pokus hezký, ale má až příliš mnoho much, aby tomu někdo věřil... A vážně nechápu proč, ale to je tady u mě poslední dobou normální... omlouvám se za svou konzervativitu... |
| |
|
| | | | Re: Re: Mozna trosku OT: Tomáš Töpfer se dal na kariéru pilota dopravního letounu... 15. 9. 2007 / 11:20 | |
| | me spis jako prvni napadlo: kdo je tomas topfer
ale kdyz uz se tu kolegove zminili o fejku tak jsem taky nektere docela zasadni chyby objevil |
| |
|
| | | Re: Mozna trosku OT: Tomáš Töpfer se dal na kariéru pilota dopravního letounu... 15. 9. 2007 / 11:33 | |
| | Mne to pripada jako triple-montaz - pilot+cocpit+venek. Nevim, proc by mel v te vejce venku podvozek. |
| |
|
| | | | Re: Re: Mozna trosku OT: Tomáš Töpfer se dal na kariéru pilota dopravního letounu... 15. 9. 2007 / 11:34 | |
| | Jo, mne prisiel divny hlavne uhol pohladu na mraky. |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Mozna trosku OT: Tomáš Töpfer se dal na kariéru pilota dopravního letounu... 15. 9. 2007 / 11:38 | |
| | a co ten warning a totalni nezajem posadky? |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Mozna trosku OT: Tomáš Töpfer se dal na kariéru pilota dopravního letounu... 15. 9. 2007 / 11:49 | |
| | a taky si vsimnete, ze kazda ta vrstva je jinak nasvicena, jinak barevne vyvazena, jinak ostra... |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Mozna trosku OT: Tomáš Töpfer se dal na kariéru pilota dopravního letounu... 15. 9. 2007 / 12:40 | |
| | Copak to...tohle vsechno je jeste v pohode...a ten warning je kuli tomu podvozku. Ale hlavne kdyz se podivate na rychlost. tak vidite, ze stupnice je pouze od pulky nahoru. Tudiz bych rekl ze to letadlo stalo nekde v hangaru... bohuzel kvalita neni tak dobra, aby se dala poznat vyska, ale podle cifer bych taky hadal ze to stoji na zemi) |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Mozna trosku OT: Tomáš Töpfer se dal na kariéru pilota dopravního letounu... 15. 9. 2007 / 19:01 | |
| | mraky jsou foceny bez blesku, kokpit nejakym paskvilem kompaktem (prepal na overheadu) a ksicht jestli vubec tak kvalitnim systemakem |
| |
|
| | | | Re: Re: Mozna trosku OT: Tomáš Töpfer se dal na kariéru pilota dopravního letounu... 17. 9. 2007 / 10:25 | |
| | To zase neni az takova blbost mit v takove vejsce venku podvozek.Docela bezne se dela pokud je potreba zacit rychle klesat a jeste dost brzdit.Akorat by v kokpitu nebyl asi takovy klid |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Mozna trosku OT: Tomáš Töpfer se dal na kariéru pilota dopravního letounu... 17. 9. 2007 / 10:34 | |
| | No, mozna sem to blbe napsal, ale jen sem tim myslel, ze to neni bezny, o vysunuti podvozku pri em descentu samozrejme vim, ale ten FO nevypada na to, ze by mel par sekund do zacatku nouzovyho sestupu |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Mozna trosku OT: Tomáš Töpfer se dal na kariéru pilota dopravního letounu... 17. 9. 2007 / 11:01 | |
| | U modernějších letadel se při emergency descentu nechává podvozek zasunutý (pro vysunutí je potřeba zpomalit), ale když je potřeba dobrzdit do ILS, tak se ten podvozek někdy hodí O úmyslném vysunutí v počátku klesání jsem ale neslyšel |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Mozna trosku OT: Tomáš Töpfer se dal na kariéru pilota dopravního letounu... 17. 9. 2007 / 12:19 | |
| | Nemluvil sem o emergency descent.Tam podvozek nepotrebujes vysunout.Mluvil sem o normalnim klesani treba do prahy na priblizeni tak v hladine kolem 180ti.Limity na podvozek jsou vetsinou velmi vysoke.Mam pocit ze u NG je 250 na vysunuti a pak az 310 na let s vysunutym podvozkem.Kdyz da ridici velke zkraceni a je potreba to poradne potopit a zaroven to moc nerozjet v klesani tak se pouzivaji speed brakes a v extremnejsich pripadech jeste podvozek jako jina verze speed braku...Pak ho zase zasunou a vysunou az na finale. |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mozna trosku OT: Tomáš Töpfer se dal na kariéru pilota dopravního letounu... 17. 9. 2007 / 13:39 | |
| | dovolil by som oponovat..ked potrebujes rychlo sklesat - emergency klesanie, tak potrebujes aby malo ero co najvacsi odpor = aby co najrycheljsie padalo...tento odpor sa da okrem ineho zaistit aj prave vysunutim podvozku |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mozna trosku OT: Tomáš Töpfer se dal na kariéru pilota dopravního letounu... 17. 9. 2007 / 14:28 | |
| | To je kazdopadne pravda....Akorat nevim jestli kdyz potrebujes zahajit em.klesani jestli mas cas brzdit na maximalni rychlost na vysunuti podvozku.Opravdu si nejsem jisty a musel bych to konzulutovat jake jsou SOP jednotlivych spolecnosti.Zabrzdit na 250 muze trvat v hladine treba 20 vterin??Nevim a jestli uz to neni cas ktery muze to letadlo klesat..Momentalne jen spekuluji.... |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mozna trosku OT: Tomáš Töpfer se dal na kariéru pilota dopravního letounu... 17. 9. 2007 / 15:44 | |
| | Např. 767 má minimálku pro otevření podvozku M.82.. Na úspornej režim tou rychlostí letí.. Takže teoreticky může začít ihned klesat s kolečkama venku. |
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: 8x: Mozna trosku OT: Tomáš Töpfer se dal na kariéru pilota dopravního letounu... 18. 9. 2007 / 11:58 | |
| | Musím vám pánové oponovat.
Nepraktikuje se klesat z cestovní hladiny s vysunutým podvozkem, tohle se už považuje za extrém. Pokud je potřeba rychle klesat, tak je to důsledek chyby řídícího nebo pilota (když vyloučíme emergency). V každém případě je holý nesmysl, vytahovat podvozek a pak ho zase zasouvat na klesání z vysoké hladiny do nižší, jak tady někdo řekl. Pro rychlé klesání se používají pouze speedy (speedbrakes) a po doklesání do nižší výšky, kde už by se mělo éro nacházet, tak při vyrovnávání a stažených plynech a vysunutých speedech se éro zpomalí velmi snadno. Tady už lze potom použít i další prvky na zvýšení odporu a tím i snížení rychlosti. Speedy mají totiž vzrůstající účinnost v závislosti na velikosti rychlosti. Myslím, že kdysi se to tady probíralo a Míra Dušínnů to tady taky psal.
Navíc efekt odporu je znát až teprve v nižších hladinách, kde ke zpomalení se vysouvají klapky a pak teprve podvozek. Pokud jste někdy byli uprostřed v letadle nad křídlem, tak jste jistě už jen podle zvuku poznali, že se vysunul podvozek a ne jen podle škubnutí. Ono totiž ta vysoká rychlost způsobí velký hluk, tím že vzduch proudí i do podvozkové šachty. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Re: Re: 8x: Mozna trosku OT: Tomáš Töpfer se dal na kariéru pilota dopravního letounu... 18. 9. 2007 / 12:18 | |
| | Malá poznámka vintage TU-kliky:
U nás ve 154ce při nouzovém klesání podvozek ven jít musí, máme to přímo v RLE. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: 8x: Mozna trosku OT: Tomáš Töpfer se dal na kariéru pilota dopravního letounu... 18. 9. 2007 / 13:11 | |
| | Proto jsem psal u modernějších letadel |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mozna trosku OT: Tomáš Töpfer se dal na kariéru pilota dopravního letounu... 18. 9. 2007 / 08:30 | |
| | Limity vysunuti a letu s podvozkem u NG:
Max speed, gear extension 270kt/0.82
Max speed, gear retraction 235kt
Max speed, gear extended 320kt/0.82 |
| |
|
| | | Re: Mozna trosku OT: Tomáš Töpfer se dal na kariéru pilota dopravního letounu... 15. 9. 2007 / 11:46 | |
| | | |
|
| | | | Re: Re: Mozna trosku OT: Tomáš Töpfer se dal na kariéru pilota dopravního letounu... 15. 9. 2007 / 12:00 | |
| | | |
|
| | | Re: Mozna trosku OT: Tomáš Töpfer se dal na kariéru pilota dopravního letounu... 17. 9. 2007 / 15:01 | |
| | | |
|
|