| | | Konec "Bulíků" v Čechách 12. 9. 2007 / 22:39 | |
| | Teletext ČT1,2 str.128
Ku... do pr...mě asi fakt jebne!!!Za chvílu budem čučet jen na samé "AERO-PLAY-STATIONy" či jak se tomu pitomému počítačovému bazmeku říká
Prosím všechny "Bulíkáře" o jadrné vyjádření, prošpikované peprnými výrazy s velkou dávkou nasr..sti.
Abych nezapomněl - taky prosím, žádná tzv. logická, rozumová či rozumná vyjádření - bo tu nejde o rozum, ale čistě o emoce. "Ď" |
| |
|
| | | Re: Konec "Bulíků" v Čechách 12. 9. 2007 / 22:40 | |
| | Já jsem Zlínař, Katanař a Ultraligtista. Takže tohle výjimečně komentovat nebudu. |
| |
|
| | | | Re: Re: Konec "Bulíků" v Čechách 13. 9. 2007 / 02:12 | |
| | Na Katany možná taky dojde, až začnou manageři páchat harakiri, že vyhodili pár giga zbytečně. |
| |
|
| | | Re: Konec "Bulíků" v Čechách 12. 9. 2007 / 22:40 | |
| | k tomu se nedá nic napsat..Skurvení japonci už jsou s těma playstationama i v luftu...Jistně znáš muj vstah k PLAYSTAYTIONU...Tudíž budeme mít v sobotu zase o čem kecat...Mi se tak zdá,že se ten svět v *** obrací!!! |
| |
|
| | | Re: Konec "Bulíků" v Čechách 12. 9. 2007 / 22:42 | |
| | To je síla...
Ale teď vážně,....
KU*VA do P*... to je fakt síla!!! Který KRE*ÉN si něco takového dovolil???!! Kdy na něj pošleme fanoušky Baníku?!?!?!?!?!?!??!?!?!?! Zabít málo něco tak odporného tvrdit... přece nenecháme nějaké videohy s křídlama vyhrát nad čistou krásou?!?!?!!!! |
| |
|
| | | | Re: Re: Konec "Bulíků" v Čechách 12. 9. 2007 / 22:48 | |
| | OK, ael teď fakta... nevím, který kret*n si sedí na faaakt dlouhém vedení, ale tot je kravina na Ntou... vzhledem k tomu, že většina leteckého personálu je vycvičena na 737a Bulíky obecně, jak piloti, tak technici, tak tímto nákupem si udělají definitivní krach... přeškolení takového množství lidí bude stát nehorázné peníze a údržba těch hraček na dálkové bude stát aspoň dvakrát tolik, než současný provoz bulíků... přecejen SW je horší na údržbu než plechy... No, zabít málo... Ti co to vymysleli asi vživotě letadlo neviděli ani na obloze... FůůůůůůJ!!!!! HAMBA! |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Konec "Bulíků" v Čechách 12. 9. 2007 / 23:01 | |
| | hlavne ze ty tomu rozumis... se divim, ze se Te nezeptali |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Konec "Bulíků" v Čechách 12. 9. 2007 / 23:02 | |
| | No, já se taky divím |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Konec "Bulíků" v Čechách 12. 9. 2007 / 23:03 | |
| | datum dodani je na rok 2009 a pozdeji ... proste prirozena nahrada za pomalu dosluhujici starsi buliky... bylo by kratkozrake misto nich koupit zase buliky.... |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konec "Bulíků" v Čechách 12. 9. 2007 / 23:04 | |
| | V tom s tebou výjmečně souhlasím. Přeškolení na NGčka by bylo mnohem rozumější za cenu z¨ískání přinejmenším stejné kvality a pěknějšího vzhledu |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konec "Bulíků" v Čechách 12. 9. 2007 / 23:05 | |
| | no, bohuzel letadla se nekupuji podle vzhledu ... to si kup auto... ale ero je ponekud draha hracko kupovat ho podle toho jak vypada |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konec "Bulíků" v Čechách 12. 9. 2007 / 23:07 | |
| | No, krásné éro i krásně létá a proto Bulík nepotřebuje ty složité a drahé elektronické systémy |
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konec "Bulíků" v Čechách 12. 9. 2007 / 23:12 | |
| | Hele, ono to máš v závěru stejně jedno, každý letadlo má nějaký svý pro a proti stejně, jako má mince dvě strany.Bulík má nějaké výhody, má je i airbus.Žádné letadlo není nej, všchno má svý mouchy.To byste se tady za chvíli mohli hádat taky jenom kvuli tomu, že se někomu z vás nelíbí červená, nebo modrá a nebo bílá barva a proto by měla flotila ČSA mít naprosto jiný design Absolutně ale netuším, co vás tak rozčílilo.Existuje ta zpráva taky někde jinde, než v televizi, kterou nemám? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konec "Bulíků" v Čechách 12. 9. 2007 / 23:14 | |
| | No , asi se to objeví ve zprávách zítra, že to teď bylo na teletextu. Rozčílilo nás to hlavně proto (aspoň nás "mladší" - promiň Easy ), protože lítat na bulíkovi u ČSA by byla ta největší pocta, jakou se komerčnímu pilotovi v ČR může dostat. Bohužel, tímto padají naše sny a to nás tak nas*alo |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konec "Bulíků" v Čechách 12. 9. 2007 / 23:21 | |
| | No vidíš a ono lítat bulíka není pro pilota žádná pocta.Někomu vyhovuje bulík.Bulíkáři tvrdí, že filosofie boeingu je 80% pilot a 20% operátor, a na airbusu je to 20% pilot a 80% operátor.Na druhou stranu Bulíkáři, kteří přešli na airbus se nějak moc na nic zpátky nehrnou , ačkoliv předtím pyskovali, jak domovnice.Do toho všeho se jim smějou ATRkaři, protože to je to pravý lítání, jako lítání a nikoliv dozor nad autopilotem, díky čemuž airbusák s nějakou praxí má údajně téměř vždy problémy zaletět prakticky cokoliv s ATR (což je prý fakt) Ale ATRkaři zase závidí bulíkářům a airbusákům jejich "Jet" hodiny, což je jejich skóre, vrtuláři nemaj.Takže .... jak vidíš není to žádná pocta, každej jde tam, kam ho to nějak táhne.A jakákoliv rivalita bude taky vždycky. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konec "Bulíků" v Čechách 12. 9. 2007 / 23:23 | |
| | Tak hrát si v práci na playstationu - to nezní špatně, ale pokud si chceš zalítat, tak je zde jediná možná volba... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konec "Bulíků" v Čechách 12. 9. 2007 / 23:24 | |
| | Ano, aeroklub protože tam si zalítat CHCEŠ V práci lítat MUSÍŠ
|
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konec "Bulíků" v Čechách 12. 9. 2007 / 23:27 | |
| | Doplňuji - lítat na něčem co má alespoň pět tun, jinak o nic nejde... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konec "Bulíků" v Čechách 12. 9. 2007 / 23:27 | |
| | na noťasu to tež de hrat, alespoň to tvrdí synci, co tak zabíjí čas, na přednáškách na výšce. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konec "Bulíků" v Čechách 12. 9. 2007 / 23:27 | |
| | To sem kefral ja, ty tele... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konec "Bulíků" v Čechách 12. 9. 2007 / 23:27 | |
| | Ano, játro je pěké, ale ty Jety tomu chybí, tím pádem i výška a rychlost. proto mám radši bulíka, že těch 80% si lítáš ty, narozdíl od Ačka, které snad za chvíli bude mít hlasové ovládání a to je na zabití, když si vezmeš, že to letadlo prostě už ani nemůžeš řídit ty. Jo, ti co se dostali na Ačka se nehrnou zpátky, protože by to pro ně už nemělo cenu, protože už na Jetech mají nalítáno hodin a hodin, ale co... ti už se rádi jen povozí, ale to není to pravé ořechové... to už povolání pilota jde do hrobu dřív, než vlastně začalo, to je hnus |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konec "Bulíků" v Čechách 12. 9. 2007 / 23:33 | |
| | Pořád máš možnost jít jako pilot 737 jinam.Třeba k TravelService.Tam lítaj celkem na fest, myslím, že by se ti chvílema ten boeing už taky zajídal |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konec "Bulíků" v Čechách 12. 9. 2007 / 23:34 | |
| | Nojo, ale tam chybí ta classic serie, která je tak krásná Prostě B735 ČSA byla the BEST! |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konec "Bulíků" v Čechách 12. 9. 2007 / 23:35 | |
| | souhlasim,vyjímečně |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konec "Bulíků" v Čechách 12. 9. 2007 / 23:40 | |
| | A oni už nemaj ty pětikila na Smartwingách? já to teď nějak nesledoval, ale nezastihla mě teď nikde ani zprávička, že by to zrušili. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konec "Bulíků" v Čechách 12. 9. 2007 / 23:30 | |
| | Pěkný Pipsi. Kámoš říká, že u nich v robotě se to dělí takhle
ATRkáři myslí na baby
Bulíkáří na prachy
Aerautobusáci na důchod |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konec "Bulíků" v Čechách 12. 9. 2007 / 23:31 | |
| | 100b |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konec "Bulíků" v Čechách 12. 9. 2007 / 23:38 | |
| | No, má to takový trochu rozpory.Předně, neznám pilota (od jakéhokoliv letadla) který nemyslí na baby Celá tahle skupinka je taky celkem ráda, že nemusí lítat za svý peníze, ale za peníze těch, který vozej, což je ideální.Znám jich pár co létají bulíky, to jsou mí kamarádi.Pak znám i jednoho co lítá airbuse z levý židle a je fakt, že ten jako jedinej normální není.ATRkaře znám taky jen jednoho a to je naprosto stejnej magor, jako ti bulíkáři (v dobrým, samozřejmě) Takže já si myslím, že to sice ty blbce teď nakoncentrovalo na typ airbus, ale zase až se bulíky zrušej a spousta normálních pilotů tuhle již stávající skupinku airbusáku zdravě naředí, že by to mohlo jít |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konec "Bulíků" v Čechách 12. 9. 2007 / 23:40 | |
| | Pipsi,na tuhle situaci kterou jsi teť napsal bych odkázal na ten forek zmačkni takeoff a stiskni enter,na který tu byl odkaz před pár dny,jak to popisovat ten mechanik |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konec "Bulíků" v Čechách 12. 9. 2007 / 23:41 | |
| | Tak teď marně přemýšlím, jestli myslíš tím Airbusářem toho stejnýho co já, nebo si jen na jednoho člověka zapoměl. .... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konec "Bulíků" v Čechách 12. 9. 2007 / 23:42 | |
| | Jsem takřka skalopevně přesvědčen, že myslíme toho stejného |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konec "Bulíků" v Čechách 12. 9. 2007 / 23:43 | |
| | ano I když já už teť nemyslím ... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konec "Bulíků" v Čechách 12. 9. 2007 / 23:41 | |
| | No vidíš, že prostě Ačkaři nemají co dělat u letadel, protože Airbus vytváří skupinu létajících lidí, kteří nemají ten pravý vztah k letadlům, což je ŠPATNĚ! |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konec "Bulíků" v Čechách 12. 9. 2007 / 23:55 | |
| | Ale hloupost, airbus nevytváří sám o sobě žádné skupiny lidí.Podle mě je to celkem typická reakce zaměstnanců jakékoliv firmy.Je celkem jedno o jaký stroj se jedná, ale když se koupí něco nového a nemohou na tom pracovat hned všichni, okamžitě nastává boj o to, kdo se na to dostane co nejdřív.Prostě nový hračky, klasická hujerovina.A když se na to dostanou, pak okázale dávaj najevo, že jsou lepší.Možná kdybychom měli airbusy a přecházeli na bulíky, tak ta první skupina pilotů bulíků bude možná taky za idioty, protože jim to ostatní budou třeba závidět.Letadlo za to nemůže.Kdyby to bylo tak blbý éro, nebylo by jistě až tak rozšířené.Koneckonců, kupujou si ho i američani, proč ti si nekoupí boeing, když je ještě k tomu jejich? Protože je airbus plečka? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konec "Bulíků" v Čechách 12. 9. 2007 / 23:56 | |
| | neuveritelne se stalo skutkem .. tady se dneska objevil rozumny clovek ... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konec "Bulíků" v Čechách 12. 9. 2007 / 23:57 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konec "Bulíků" v Čechách 12. 9. 2007 / 23:58 | |
| | Neboj, tebe sem na mysli nemel. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konec "Bulíků" v Čechách 12. 9. 2007 / 23:58 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konec "Bulíků" v Čechách 13. 9. 2007 / 10:19 | |
| | Mimochodem airbus je plečka. Rozhodně teda v porovnání s bulíkem NG. Jenže většina lidí by si měla uvědomit, že společnosti nekupujou éra kvůli výkonům, ale kvůli ekonomice |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konec "Bulíků" v Čechách 13. 9. 2007 / 10:34 | |
| | Nedovedu posoudit a je mi to celkem jedno Kamarádky letušky si Airbus pochvalují, že se jim v něm pracuje o mnoho líp, než v ostatních typech ČSA.Nezávisle na sobě ale prohlásily, že Airbus rozhodně ano, ale nikoliv ty 321, které má ČSA půjčené, což jsou absolutní šroty.Ty nové jsou prý fajn.Nejsem fanoušek airbusů.Boeing mám raději, ale zase ty áčka takhle odsuzovat mi přijde absolutně zbytečné. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konec "Bulíků" v Čechách 13. 9. 2007 / 15:00 | |
| | " Kamarádky letušky si Airbus pochvalují, že se jim v něm pracuje o mnoho líp " tak to je dulezity, pac pohodli letusek je az na prvnim miste ! |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konec "Bulíků" v Čechách 13. 9. 2007 / 15:13 | |
| | No samozřejmě, to by nebyly tak vztřícné vůči pilotům a co by za dlouhých letů asi tak dělali? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konec "Bulíků" v Čechách 13. 9. 2007 / 15:14 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konec "Bulíků" v Čechách 13. 9. 2007 / 15:22 | |
| | Bohužel, zatím jsem neměl možnost poznat, ale doufám, že se jednou dočkám |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konec "Bulíků" v Čechách 13. 9. 2007 / 15:34 | |
| | Nekteri treba i letusaky...))) |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konec "Bulíků" v Čechách 13. 9. 2007 / 16:09 | |
| | Možná by ses divil, ale v první řadě jde o pohodlí pasažéra. A pokud ten bude mít větší pohodlí zajištěné tím, že se letuškám lépe pracuje, tak je to zase bod pro Playstation (i když pochybuju, že se tohle bralo v potaz při rozhodování...) |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konec "Bulíků" v Čechách 13. 9. 2007 / 16:29 | |
| | No ja bral pri odpovedich na tento megastrom hlavne v potaz uvodni upozorneni od EASYho " prosím, žádná tzv. logická, rozumová či rozumná vyjádření - bo tu nejde o rozum " Takze tolik co se tyce meho diveni, jesli maji letusky pohodli a jestli maji kocicky radeji Buliky atd. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konec "Bulíků" v Čechách 13. 9. 2007 / 11:23 | |
| | Šrot jako šrot. Hlavně že to v luftu drží pohromadě |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konec "Bulíků" v Čechách 12. 9. 2007 / 23:16 | |
| | | |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konec "Bulíků" v Čechách 12. 9. 2007 / 23:08 | |
| | Co je prosím tě krátkozrakého na tom koupit stroj, na který se bude přeškolovat rychleji a polovinu zařízení pro něj určených můžeš využít z předchozí verze ? To mi přijde jako kupovat zrcadlovku Nikon a v druhém kole koupit Canon s tím, že všechny objektivy můžeš vyrazit (prodat)... To by ti přišlo rozumné ? |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konec "Bulíků" v Čechách 12. 9. 2007 / 23:11 | |
| | Opravuju svůj přízpěvek o tom, že s tebou souhlasím, NE nesouhlasím! Krátkozraké je kupovat nové letadla, na které bude třeba přeškolovat personál jak techniků, tak pilotů mnohem složitější a dražší, to moc ekonomické není |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konec "Bulíků" v Čechách 12. 9. 2007 / 23:16 | |
| | kdyz uz se jednou csa rozhodly ze pujdou cestou flotily airbusu, tak mi prijde logicky ze i nadale pujdou cestou airbusu. a toto je jen dalsi prirozeny krok. |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konec "Bulíků" v Čechách 12. 9. 2007 / 23:20 | |
| | Jsou to nerozvážné kroky, protože všechno měli zařízené na Bulíky a teď to všechno chcou zahodit a začít nanovo... je to přinejmenším škoda |
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konec "Bulíků" v Čechách 12. 9. 2007 / 23:21 | |
| | v tom pripade byl nerozvazny krok uz to, ze pred par lety se rozhodli pro kocicky.. ted uz je to jedno .. a vzhledem k tomu, ze airbusy maji nove a buliky stare, tak celkem chapu proc se rozhodli pro pokracovani v unifikaci pro kocicky .... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konec "Bulíků" v Čechách 12. 9. 2007 / 23:23 | |
| | Každá nová verze Bulíka stejně jako Ačka je udělána tak, aby se minimalizovaly změny v cockpitu, ale navzájem Ačko a Bčko jsou odlišné, tkaže přeškolování ze starší verze bulíka na novější je jednodušší a rychlejší než přeškolování z bulíka na ačko |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konec "Bulíků" v Čechách 12. 9. 2007 / 23:26 | |
| | no .. naklady na preskoleni nejsou zrovna nejak zasadni polozka. uvedom si ze preskoleni pilota muze stat rekneme pul mega, mega maximalne.
ale cena letadel je v miliardach.. a tam se na rozdil v cene ve vysi pul mega nehraje.. tam jsou rozdily desitky, mozna stovky mega.
cili argument preskoleni posadek je imho to nejmensi. totez udrzba a spol. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konec "Bulíků" v Čechách 12. 9. 2007 / 23:26 | |
| | To máš pravdu, ale jestli zase koupí nové dálkové airbusy, tak přeškolování posádek na dálkovky bude zase brnkačka.Třeba |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konec "Bulíků" v Čechách 12. 9. 2007 / 23:29 | |
| | taky. a vzhledem k tomu ze zitra maji zverejnit sve rozhodnuti ohledne dalkove flotily tak mam takove tuseni jake letadlo (pokud ji pro jistotu vubec nezrusi) to asi bude... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konec "Bulíků" v Čechách 12. 9. 2007 / 23:30 | |
| | Samozřejmě - jedině Tupolev... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konec "Bulíků" v Čechách 13. 9. 2007 / 15:36 | |
| | Negativ Syre, Tupolev dialkovky nerobi, bude to Iljusin Il-96-300 alebo Il-96M. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konec "Bulíků" v Čechách 13. 9. 2007 / 15:04 | |
| | A kocickam se vic libi Airbus, nebo Bulik ? Zacinam v tom mit gulas |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konec "Bulíků" v Čechách 13. 9. 2007 / 07:21 | |
| | Ty, Tome, nechce se mi věřit, že zrovna ty jseš přesvědčenej o tom, že ČSA budou kupovat Airbusy z důvodu jakéhosi "přirozeného" vývoje.
Jsem přesvědčen o tom, že kdyby ČR nebyla v EU, tak se koupí Boeingy.
Takže IMHO nákup Airbusů není rozhodnutí managerské, ale výhradně politické.
Inu "koho chleba jíš, toho píseň zpívej"...
A je fakt, že mi asi nikdo nevymluví, že Airbusy jsou opravdu horší, téměř ve všem, než bulíci.. |
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konec "Bulíků" v Čechách 13. 9. 2007 / 09:20 | |
| | Mas pravdu, predsedo...!Plne schvaluji! |
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konec "Bulíků" v Čechách 13. 9. 2007 / 09:33 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konec "Bulíků" v Čechách 13. 9. 2007 / 09:39 | |
| | jezis.. zase jeden o voze a druhy o koze. nemuvim o prirozenem vyvoji. mluvim o tom, ze kdyz uz se jednou csa rozhodly o tom, ze pujdou cestou airbusu (vsimni si, ze vubec neresim jestli k tomu dospeli tak ci onak - o tom tohle vlakno neni), tak ze mi prijde normlani ze i dal kupuji airbusy a ne boeingy... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konec "Bulíků" v Čechách 13. 9. 2007 / 09:45 | |
| | Presne tak, nechapu, co se tady v tom stromu resi. Na teletext sem se nedival, ale zezacatku sem mel pocit, ze se tu resi to, ze CSA konecne zverejnili co koupi pro dalkovku a ze je to A. Pak kdyz sem prisel na to, ze doobjednavaji dalsi 320, tak sem nechapal, proc to tu lidi resi, kdyz se o tom vedelo uz pred x lety, kdyz uz jich maj 8 nebo kolik. To snad bylo jasny, ze ted nekoupi dalsi NG. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konec "Bulíků" v Čechách 13. 9. 2007 / 09:52 | |
| | Rozhodnout se musou pro co chteji..neb ze zdroju uvnitr davno proniklo to,co uz davno kazdy vi.Obnovit dalkovku je zbozne oprani ale:na vysnene A330 nejsou chechtaky a kdyby byly,tak nejsou na trhu letadla.taky si vzpominam,jak CSA nekolikrat deklarovaly,ze by radi koupily Travel Service.Jo a taky jeste v CSA uvazuji o tom, ze si zalozi vlastni "lowcost".....))) |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konec "Bulíků" v Čechách 13. 9. 2007 / 09:55 | |
| | To jo, ale to o cem tu je rec, obnova flotily pro stredni trate, padla uz davno na Acka, takze proc se kazdy divi. |
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konec "Bulíků" v Čechách 19. 9. 2007 / 08:55 | |
| | No nevim, podle mne jsi trochu mimo. CSA jsou statni nemeli by jsme spis teda podle tebe kupovat Boening, kdyz nase vlada je kamos s amikama a chtej tu stavet radar? Proste to je vyvoj. Ja nedokazu posoudit zda je lepsi bulik ci airbus a nedokaze to ani 99,9 procent lidi z tohoto fora i kdyz ma nalitano na PMDG 1000hodin a podobne. Vase nazory zde jsou spis takoveho razu lepsi je ferrari nez porsche protoze ma lepsi volant a lepe vypada. Pritom nikdo v nich nikdy ani nesedel natoz jel a nemuze to subjektivne posoudit leda podle need for speed . Navic je 21.stoleti a at chceme nebo ne pocitac v letadle ma cim dal vetsi pozici. Staci se podivat na statistiku nehod. Vetsina zpusobena lidskou chybou a tu ten pocitac se proste snazi regulovat. Videl jsem nedavno nekde dokument na kabelu o letadlech kterym provazi Bruce Dickinson. Sam pilot boeningu. Dostal tam poprve do ruky Airbus a byl z nej doslova hotovej...zkousel co mu letadlo dovoli a co ne a bylo to hodne zajimave.
a jeste dodam k diskuzi o pilotech...znam vsechny jak ATRactive piloty, buliku i airbusu. A vse jsou to super chlapy, kteri maj letadla a svoji praci radi, kazdy samozrejme trosku broji za svuj typ, ale je to spis spickovani ktere ke chlapum patri...
Cest jejich praci at letaj na cemkoliv
jsem se nejak hodne rozepsal....jen me proste nastve kdyz nekdo rekne jakej debil mohl vybrat airbus, kdyz je lepsi boening...asi k tomu meli dost dobrej duvod a tecka |
| |
|
| | | Re: Konec "Bulíků" v Čechách 12. 9. 2007 / 22:43 | |
| | mně to tak rohodilo,že jsem ten teletext trefil až na po 4té |
| |
|
| | | | Re: Re: Konec "Bulíků" v Čechách 12. 9. 2007 / 22:43 | |
| | Nojo, tež bych si to měl přečíst, že? |
| |
|
| | | Re: Konec "Bulíků" v Čechách 12. 9. 2007 / 22:51 | |
| | TO je teda fakt síla - konec rozumu v čechách a na moravě( i ve slezsku)... Musím brečet... Mimochodem je pravda, že i plně naložená A310 je prodělečná ? |
| |
|
| | | | Re: Re: Konec "Bulíků" v Čechách 12. 9. 2007 / 22:53 | |
| | No samozřejmě... jen při pohledu na to letadlo všichni utečou... to není jen finanční ztráta taková, ale i špatná reklama |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Konec "Bulíků" v Čechách 12. 9. 2007 / 23:02 | |
| | Jednoduše je to tak, že když mi nad barákem proletí "ušák" (TVS s vingletama) tak to proletí "ÉRO"!!! Když pro"cestuje" ten playstation aaa eerrr roautocosi tak už ani nevylejzám. Bo videohru joystykem doma možu šudlat taky. Ale "LETADLO" má KNIPL!!!! |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Konec "Bulíků" v Čechách 19. 9. 2007 / 12:50 | |
| | Nojo Easy, tak mě napadá, ty máš doma knipl nebo joy? |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Konec "Bulíků" v Čechách 19. 9. 2007 / 15:05 | |
| | Konečně zas někdo se smyslem pro srandu. Takže
ad 1, dceru mi nezkazíš - zakzí se sama
ad 2, doma mám JOY a představuju si, že mám berany
ad 3, nejlepči je ATR
|
| |
|
| | | | Re: Re: Konec "Bulíků" v Čechách 12. 9. 2007 / 23:02 | |
| | Pokud je i plne nalozena A310 prodelecna tak to neni problem toho letadla.... |
| |
|
| | | Re: Konec "Bulíků" v Čechách 12. 9. 2007 / 23:02 | |
| | no a? motory to ma, kridla taky, kola taky.. letadlo jako letadlo ... |
| |
|
| | | | Re: Re: Konec "Bulíků" v Čechách 12. 9. 2007 / 23:03 | |
| | A vůbec nejvíc mě sere "ENGIN". Kuci, víte jak ten si nás vychutná???? Parchant ...co mu provedem??? |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Konec "Bulíků" v Čechách 12. 9. 2007 / 23:05 | |
| | nevím,pry přijede na den NATO autem,tak mu něco pěknýho vytisknu a dám za přední stěrač |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Konec "Bulíků" v Čechách 12. 9. 2007 / 23:05 | |
| | Domluvíme to na dni NATO |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Konec "Bulíků" v Čechách 12. 9. 2007 / 23:06 | |
| | Jak jsem řekl - nejde o rozum, ale o láskyplný, ba přímo erotický vztah.
Taky bych mohl napsat díra jako díra. Jestli do motoru, nebo do "P" t.j. fuk |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Konec "Bulíků" v Čechách 12. 9. 2007 / 23:08 | |
| | Tak to bych chtěl vidět |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Konec "Bulíků" v Čechách 12. 9. 2007 / 23:09 | |
| | a tvoja nežářlí na bulíky? |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Konec "Bulíků" v Čechách 12. 9. 2007 / 23:14 | |
| | | |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konec "Bulíků" v Čechách 12. 9. 2007 / 23:16 | |
| | A to jsem tvrdil, že painty ČSA jsou krásné.. to je vidět, jak dokáže PlaystÁčko zohyzdnit tak pěkné logo |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konec "Bulíků" v Čechách 12. 9. 2007 / 23:16 | |
| | Hele FS Pajlote, když jsme u těch dír...tak když srovnáš tu co má Plastatin a tu co má Bulík tak je to jasný ne???? Ten tvar motoru o tom si můžou nechat ostatní zdát |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konec "Bulíků" v Čechách 12. 9. 2007 / 23:19 | |
| | Tvar motorů je jedno z těch zvláštvností, které nemá žádné jiné éro na světě. I to, že motory vyčnívají méně pod trup přizpívá k lepší možnosti zachránění letadla při emrg. nedejbože na vodu. Takové Ačko potřebuje nohy, jak žirafa aby to nezedřel a co kdyby musel do vody nebo na ty motory.. to by byl maras |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konec "Bulíků" v Čechách - ODKOUPENÍ TRENAŽÉRU 12. 9. 2007 / 23:19 | |
| | Easy a všichni z okolí,tak jsem si říkal,že tím pádem nebudou potřebovat ten trenažér na bulíka,co kdyby jsme ho kupily,já bych měl místnost |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konec "Bulíků" v Čechách - ODKOUPENÍ TRENAŽÉRU 12. 9. 2007 / 23:21 | |
| | ee, žádné domů Hezky někam, kde budem mít přístup všichni Osobně bych byl pro umístění na LKMT!!! |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konec "Bulíků" v Čechách - ODKOUPENÍ TRENAŽÉRU 12. 9. 2007 / 23:21 | |
| | to néé,to bych ho musel dodělat do scenerky,na LKMT se už nic dávat nebude!!! |
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konec "Bulíků" v Čechách - ODKOUPENÍ TRENAŽÉRU 12. 9. 2007 / 23:29 | |
| | se strčí do nějakého baráku ne? |
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konec "Bulíků" v Čechách - ODKOUPENÍ TRENAŽÉRU 19. 9. 2007 / 12:51 | |
| | To máš jedno, v tom si stejně už v loji bo ti tam ty barák rostou jak houby po dešti teďkom |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konec "Bulíků" v Čechách - ODKOUPENÍ TRENAŽÉRU 12. 9. 2007 / 23:21 | |
| | JDU DO TOHO!!!!! Však mi jim ukážem. Ale řek bych, že nebude co, bo ČSA za chvilu lehne popelem |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konec "Bulíků" v Čechách - ODKOUPENÍ TRENAŽÉRU 12. 9. 2007 / 23:21 | |
| | Tak do toho koupě bych šel, cena půjde asi rapidně dolu, možná bude i nějaká akce |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konec "Bulíků" v Čechách - ODKOUPENÍ TRENAŽÉRU 12. 9. 2007 / 23:25 | |
| | Na LKMT neee bo nám to Vavroš zpoplatní. To nevíš, že pajlot za průchod letištěm když ide na šichtu musí zaplati cca 500kč??? To taď myslím vážně!!!! |
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konec "Bulíků" v Čechách - ODKOUPENÍ TRENAŽÉRU 12. 9. 2007 / 23:30 | |
| | Tývole...tak s tím musíme něco udělat, ne? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konec "Bulíků" v Čechách - ODKOUPENÍ TRENAŽÉRU 12. 9. 2007 / 23:31 | |
| | Co třeba postavit si vlastní letiště ? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konec "Bulíků" v Čechách - ODKOUPENÍ TRENAŽÉRU 12. 9. 2007 / 23:33 | |
| | To vůbec není špatný nápad a budem lítat okruhy s bulíkem a budem pořádat vyhlídkové lety nad Ostravou |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Konec "Bulíků" v Čechách 12. 9. 2007 / 23:15 | |
| | | |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konec "Bulíků" v Čechách 12. 9. 2007 / 23:17 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konec "Bulíků" v Čechách 12. 9. 2007 / 23:18 | |
| | A co si za to můžu vybrat? |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konec "Bulíků" v Čechách 12. 9. 2007 / 23:20 | |
| | ad OK-PPT Máme demokracii - výběr je na tobě. (smysl pro humor ti taky nechybí - co)? |
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konec "Bulíků" v Čechách 12. 9. 2007 / 23:21 | |
| | Já nevím, to posoudím na druhých. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konec "Bulíků" v Čechách 12. 9. 2007 / 23:23 | |
| | doufám že budeš na TENTO NATO. Už dluho sem se tak neřehtal. Ještě že máme pérák |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konec "Bulíků" v Čechách 12. 9. 2007 / 23:24 | |
| | ano BUDE,vidím,že to tam bude silná sestava |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konec "Bulíků" v Čechách 12. 9. 2007 / 23:24 | |
| | A já doufám, že nebude chcat, bo mě potym z teho cyp střeli. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konec "Bulíků" v Čechách 12. 9. 2007 / 23:25 | |
| | to je jedno,šak FSpilot říkal,že v Jobfly hangáru místa dost.A přinejhorším nás Martin vezme na vězku,kde bude mít v sobotu celý den službu |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konec "Bulíků" v Čechách 12. 9. 2007 / 23:27 | |
| | tebe střelí "CYP" mě "aeroplaystation" |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konec "Bulíků" v Čechách 12. 9. 2007 / 23:27 | |
| | | |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Konec "Bulíků" v Čechách 13. 9. 2007 / 15:19 | |
| | | |
|
| | | Re: Konec "Bulíků" v Čechách 12. 9. 2007 / 23:28 | |
| | | |
|
| | | | Re: Re: Konec "Bulíků" v Čechách 12. 9. 2007 / 23:30 | |
| | ano pane...Raději nasadím AEROPJEŠKOBUS!!!! |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Konec "Bulíků" v Čechách 12. 9. 2007 / 23:32 | |
| | Ale stejně, se budu bát, stačí trojský kůň a Ačka se budou plácat na zemia kdoví co. Jdu si koupit přilbu. |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Konec "Bulíků" v Čechách 12. 9. 2007 / 23:35 | |
| | Kdo ví, možná bude ČSA v rámci letu v Ačku rozdávat přilby s logem společnosti To bych bral |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Konec "Bulíků" v Čechách 12. 9. 2007 / 23:36 | |
| | | |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Konec "Bulíků" v Čechách 12. 9. 2007 / 23:40 | |
| | Prosím vás, jak mám vysvětlit své dvouleté dceři, když se podívá na oblohu - tam playstation - a ona řekne: " tato leladlo" že ten zkur...křáp není žadný leladlo ani letadlo.????????? |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konec "Bulíků" v Čechách 12. 9. 2007 / 23:42 | |
| | holt ji musíš vysvětlit,že k normálním letadlům(bulík) se v našem nebi rozmnožily aji playstationy |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konec "Bulíků" v Čechách 12. 9. 2007 / 23:44 | |
| | To je prostě přirozený plevel, který když se netřídí, tak roste a roste a utlačuje okrasné keře a veškeré ostatní rostlinky |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konec "Bulíků" v Čechách 12. 9. 2007 / 23:44 | |
| | neříkal jsi,že jdeš spát ??? |
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konec "Bulíků" v Čechách 12. 9. 2007 / 23:45 | |
| | To už píšu ze spaní |
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konec "Bulíků" v Čechách 12. 9. 2007 / 23:45 | |
| | Asi překlep. Jde se prej cpát |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konec "Bulíků" v Čechách 12. 9. 2007 / 23:46 | |
| | no na večer bych to moc nedělal,jesli není jako Zunus a necpe se zingerma nebo jak se tomu nadava |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konec "Bulíků" v Čechách 12. 9. 2007 / 23:47 | |
| | Třeba je pro něj teprve ráno ... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konec "Bulíků" v Čechách 12. 9. 2007 / 23:48 | |
| | taky možnost a nebo čas obědu |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konec "Bulíků" v Čechách 12. 9. 2007 / 23:48 | |
| | Ten už se nažral a spí se svým plyšákem US army. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konec "Bulíků" v Čechách 12. 9. 2007 / 23:46 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konec "Bulíků" v Čechách 13. 9. 2007 / 08:36 | |
| | No, že se nestydíte! Pomlouvat mě za zády, když si tak pěkně spím!
btw. plyšáka už jsem vyhodil z postele dávno (občas mě to mrzí ) a nehulím a narozdíl od vás ani nepiju! (Tomino ví, že jsem colista) |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konec "Bulíků" v Čechách 13. 9. 2007 / 12:22 | |
| | Bych rekl, ze to nebyla ani tak narazka na tebe jako na budouci elitu CEF, teda tak si rika |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konec "Bulíků" v Čechách 13. 9. 2007 / 14:36 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konec "Bulíků" v Čechách 12. 9. 2007 / 23:49 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konec "Bulíků" v Čechách 12. 9. 2007 / 23:50 | |
| | kdo hulí,ten umí,jesli mi rozumíš |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konec "Bulíků" v Čechách 12. 9. 2007 / 23:50 | |
| | A kdo nehulí tak čumí jak z gumy, jo? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konec "Bulíků" v Čechách 12. 9. 2007 / 23:51 | |
| | to nevím |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konec "Bulíků" v Čechách 12. 9. 2007 / 23:43 | |
| | Řekni, že má halušky |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konec "Bulíků" v Čechách 13. 9. 2007 / 08:51 | |
| | Spíš se připrav na zodpovězení dotazu své dcery: proč všichni mají super auta a vy jezdíte v "embéčku". Nejspíš odpovíš: "to je klasika, broučku. To okolo nejsou auta, ale zkurvený křápy"... co?
Nevím, proč se do těch "Áček" porát tak obouváš. Nejvíc na jeho adresu křičej ti, kteří ho nikdy neviděli ani z rychlíku. Možná by sis mohl koupit alespoň FS add-on, pak budeš mít o trochu víc právo se mu posmívat.
pop-rock nezastavíš |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konec "Bulíků" v Čechách 13. 9. 2007 / 09:00 | |
| | embecka jsou klasika! ale to srovnani je presny. Ja bych taky rad jezdil nejakym krasnym veteranem z 50.-60. let, ale proste bych to neuzivil. uplne stejne to bude i s tema bulikama. |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konec "Bulíků" v Čechách 13. 9. 2007 / 09:14 | |
| | A proč přecházet z Bulíků na Ačka? Nebylo by jednodušší přejít z bulíků clasic na bulíky NG, které nabídnou přinejmenším skoro stejné kvality a přeškolení bude jednodušší??? |
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konec "Bulíků" v Čechách 13. 9. 2007 / 09:43 | |
| | aaa, pan expert promluvil ... ale mantra "preskoleni" te jeste nepustila .. pritom je to kravina. cena toho preskoleni v porovnani s cenou tech letadel je pakatel. a pokud ti da airbus takovou slevu ze bude kazdy ero o 10mega levnejsi nez bulik, tak se acko vyplati i s preskolovanim.
a ja se tedy zeptam - proc neprechazet z buliku na acka? a prosim odpoved bez vykriku ze acko je hnusnejsi, ze je to samy pocitac. ale realny argument proc neprechazet. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konec "Bulíků" v Čechách 13. 9. 2007 / 10:10 | |
| | Rekl bych,ze to neni ani tak o samotne cene preskoleni,ale taky o "filozofii" typu a odlisnosti provozu.Nekdo uz tady zminoval,ze bulik je vic letadlo,zatimco airbus vic pocitac.Vse v CSA,udrzba,logistika atd. byla zvykla na Buliky, takze logicky prechod na dalsi typ musi prinaset nejen logicke a vycislitelne potize, ale i dalsi naklady do budoucna,ktere se vycisluji jen tezko.Co to udela s piloty, k tomu at se vyjadri odbornici.A nikdo me nepresvedci o tom, ze relativne malym ajrolinkam jako jsou CSA prospeje zavadeni dalsiho typu zvlast v situaci,kdy je CSA stale socialisticky podnik,ktery neni schopen snizit naklady na rozumnou miru.Sice nejsou lowcost - ale na cem lowcosty zalozily svoji uspesnou existenci?Na minimalizaci nakladu zalozene mimo jine i provozovanim unifikovane flotily letadel.A samozrejme mi vadi,ze za rozhodnutim prejit na Airbus byly politicke duvody - EU apod.,ne ekonomicke.A podivejme se, jak se Airbusu dari jako fabrice,jak ta evropska spoluprace s francouzsktym vedenim v praxi vypada.To letadlo za to nemuze,jen mi to pripada a nejen me,jako blblost (prechod na Airbus).HOWGH |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konec "Bulíků" v Čechách 13. 9. 2007 / 10:13 | |
| | ale vzdyt CSA prece novy typ nezavadi .. vzdyt uz ho zavedla pred par lety. a ted je to (imho) proste dalsi vyvoj smerem k unifikaci flotily. proto mi prijde koupe acek jako lepsi nez tam zase cpat buliky - prave koupe buliku by byla v tomto kontextu nesystemova a proti "unifikaci" flotily. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konec "Bulíků" v Čechách 13. 9. 2007 / 10:25 | |
| | Necekal jsem,ze dostanou v CSA rozum - potom, co nektere vlastni Buliky prodaly a zpetne si je "lizli" bo jim dosla krupica, prodali CARGO atd...rekl bych,ze to byla chyba od zacatku - prejit na Arbusy.Jen je mi lito,ze to vedou takove trubky,ktere vcas zmizi,zametou stopy,daji si zlate padaky a najdou si jinou reditelskou kancelar...A co ten zbytek,az to padne? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konec "Bulíků" v Čechách 13. 9. 2007 / 15:22 | |
| | Ten zbytek vyfasuje místo uniforem provazy, aby měl na čem viset..:/
Ještě, že jsem včas zmizel - bez zaltýho padáku teda.. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konec "Bulíků" v Čechách 13. 9. 2007 / 11:08 | |
| | S tím se nedá nic jiného než souhlasit. A co se týče těch odsuzných řečí, tak jsou to nesmysly dle požadavku prvního pízpěvku Ale vážně je to asi tak, jak píšeš a právě toto bude jedním z faktorů, které ČSA, jestli se vedení včas neprobudí, se přidá k už tak docela špatném stavu ČSA a to by pro "národní" podnik byla min. ostuda jak blázen Bohužel těm "papalášům" v praze je prospěch společnosti někde a důležitější pro ně budou vlastní plné kapsy Ale jsme v Česku a to je všude... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konec "Bulíků" v Čechách 13. 9. 2007 / 10:11 | |
| | A že ty expert jsi... Kdesi jsem četl, že provoz Aček výjde dráž než u Bulíků (co se údržby týče) a jestli bude schopno ČSA ty éra naplnit tak, aby vydělávaly, tak uomě za mě... No je to chyba, ale to ukáže až čas... |
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konec "Bulíků" v Čechách 13. 9. 2007 / 09:47 | |
| | Zase nedelej, jako by classicy bly supermani NG nabidnout prinejmensim stejne kvality? |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konec "Bulíků" v Čechách 19. 9. 2007 / 12:53 | |
| | seznam mě s tvou dcerou, zkazím ti výchovu |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Konec "Bulíků" v Čechách 12. 9. 2007 / 23:54 | |
| | Your playstation was infectet by danger virus. |
| |
|
| | | Re: Konec "Bulíků" v Čechách 13. 9. 2007 / 05:23 | |
| | Ty woe to je uchylny ostravsky strom teda Vy f te Ostrave nemate co robit po nocich, ze tu klajdate misto spani?
IZY tebe nenapadlo, ze CSA kupuje PS3 quli toho, aby si mohly pohrat i deti? Nebud sobec a nemysli jen na sebe a dospele pajloty, gdybys byl ty ve vedeni CSA, tak by to pak dopadlo jak v pisnicce od Katapultu - (A co deti, maji si kde hrat...? )
BTW nachystej si predem odpoved na argument Engina, kerej gdyz to precte, tak bude argumentovat tim, ze PS maji KULATE motory a proto je vseci chteji... |
| |
|
| | | | Re: Re: Konec "Bulíků" v Čechách 13. 9. 2007 / 10:18 | |
| | Hoooj KAMYLU Z ENGINA mam už včilek hruzu!!! Jak ten si nás vychutná....no nic, přežili jsme horší.
Ad Adagio: neber to zas tak vážně. Já nikoho nechcu nasrat ani urazit a tak jsem se snažil napsat i svůj první příspěvek
---Abych nezapomněl - taky prosím, žádná tzv. logická, rozumová či rozumná vyjádření - bo tu nejde o rozum, ale čistě o emoce. "Ď" ---
Prostě je to dobrosrdečné rejpání, kdyby mě někdy vzal Marek "ENGIN" vážně, tak už mě asi popravil. Bo on je notorický Aerbusák. Takže v klidu, bo až přijde na ten strom, tak mě setře jak malého. V seriózní diskusi by mně vůbec nenapadlo se do "A"čka navážet. Zas takový borec tedy nejsem. Prostě Bulík se mi líbí. (MBčko ani Škdovka NEEEE!!!!)
jooo Kamyl...za co mě máš???? já myslím i na děti i na Engina. Tomino mu na NATU slavnostně předá herní konzoli z minulého století.
|
| |
|
| | | | Re: Re: Konec "Bulíků" v Čechách 13. 9. 2007 / 12:32 | |
| | No, k tomuhle se ještě ozvu - tak proč 787 má kulaté motory? Cíleně? blbost! (dyť je nikdo nechce, jenom Airbus) Nech mě hádat! že voni je zapomněli zašišatit? Nebo to bude tím, že vony se zašišatí při prvním dosedu, že jo? |
| |
|
| | | Re: Konec "Bulíků" v Čechách 13. 9. 2007 / 12:31 | |
| | No, já si to celé pročet. Na TXtu už to není, ale tipl bych že jde o zprávu která se včera objevila i na planes (a hned sem si na Vás kluci vzpomněl ) Dík Easy, že sis taky vzpomněl, musím říct, že máš úplnou pravdu a v kontextu k jednomu příspěvku, který si tu napsal (že se jedná čistě o emotivní záležitost) Ti/Vám můžu napsat čistě emotivně jenom:
H E H E H E !!!!
Práci zdar a cleared to NATO
ENG |
| |
|
| | | Re: Konec "Bulíků" v Čechách - rozhráb 13. 9. 2007 / 13:26 | |
| | Protože je tahle diskuse až na pár příspěvků zcela tradičně o ničem, dovolil bych si udělat takové malé summary-zamyšlení pro tyhle nekonečně otravné debaty:
1.) O nákupu letadel rozhoduje management - ten musí zohledňovat zjednodušeně řečeno nákladovou a výnosovou stránku. Za tímto jednoduchým vyjádřením se ale neskrývá jen to "za kolik se to koupí, za kolik se to opraví a za kolik to uletí jednu hodinu", ale obrovské kvantum dalších věcí, jako je např. cena půjčených peněz, rychlost dodávky, dostupnost a cena náhradních dílů, vhodnost pro spektrum destinací a způsob jejich obsloužení, množství pasažérů a carga přepravených za jednu nákladovou jednotku, komfort, vybavení dostupné "on-site", nároky na posádky, atd. atd. atd. Tak trošku ve velkém to, co rozhoduje např. i o koupi obyčejného auta pro rodinné potřeby. Jestli "to vypadá pěkně", nebo to "má tamten a je spokojen", nebo to "dobře nasimulovalo PMDG" je mírně řečeno podružná záležitost.
Možná se pletu, ale imho na naší konferenci není žádný zástupce této skupiny osob, nebo řekněme manažer, alespoň nakupující stroje tohoto typu.
2.) Provoz letadel zabezpečují technici. Ti mají také svůj příslušný střední management, který pokud je dobrý, tak je schopen zasáhnout do rozhodovacího procesu názory a zkušenostmi svých podřízených. Tohle soudě podle ohlasů např. v ČSA ne zrovna dobře funguje, ale tak to někdy chodí. Každopádně právě technici se o ta letadla budou starat a jen oni vědí, nakolik se liší v nárocích a nákladech na údržbu a jaká je jejich "trvanlivost". Tzn. jak dlouho trvají, jak jsou pracné a kolik stojí jednotlivé předepsané kontroly, jak často, jak pracně a za kolik se co mění a jak dlouho trvá to získat, apod.
Opět se možná pletu, ale až na výjimky spočítatelné na prstech jedné ruky tu není příliš obporníků, kteří mají ve své práci toto na starosti. A otázkou je, kolik z těch co ano, strávili několik let v útrobách obou typů letadel, nebo aspoň měli na starosti tým lidí, kteří tak činili. Jediný člověk který mně napadá, a jehož názorů si velmi vážím, přispívá na jiný server než je ten náš.
3.) Letadla létají piloti. To oni a ne management, technici, nebo řídící letového provozu tráví v daném pracovním prostředí (kokpitu ovládajícím letadlo) několik hodin v kuse a mají na starosti těch několik stovek lidí za svými zády. To jak je dané prostředí optimalizované, výkonné a přívětivé pro jejich činnost rozhoduje o tom, nakolik je dané éro "dobré" z jejich pohledu. Ono totiž ve skutečném letadle (narozdíl od toho simulovaného v FSce) platí mezi množstvím ovládacích/monitorovacích prvků a "přívětivostí" nepřímá úměra. Zatímco si může pilot classic 737, nebo třeba Tu-154 připadat jako profík, že je schopen to všechno zvládnout, ve skrytu duše si dost často říká - kéž by mně někdo ušetřil toho neskutečného množství věcí, které tak otravují, zesložiťují a bezproblému by je zvládl automat. Ono totiž řízení skutečného letadla není jen o tom na co si hrajeme v FSce - jak zvládnout systémy. V reálu je zvládnutí systémů několik málo procent toho základního, co se člověk učí v začátcích jako násobilku a co se považuje za naprostou samozřejmost v budoucnu. A právě to co je nad tím, to dělá létání létáním a čím jsou ty systémy složitější na obsluhu, tím méně prostoru, ale i radosti na létání zůstává. On je totiž velký rozdíl mezi tím, když padají kroupy, lítají blesky, ubývá palivo a vypadne jeden motor a místo procházení 5ti stránek checklistu, výpočtů optimální rychlosti pro sestup a hladiny pro jeden motor, hledání nejbližšího letiště a řešení kvanta dalších věcí pilot flying jen mrkne na PFD, zarovná "green dot" na speed tape s bílou čárkou a zbytek může řešit v pohodě a relativním klidu ex-post. A zatímco mu všichni budou říkat "zmáčkni ENTER vole" a smát se playstationům, až dojde na lámání chleba, bude on tím s úsměvem na rtech, pokud se tak tomu dá říkat.
Ono totiž kluci opravdu - až budete jednou takovou mašinu řídít v reálu (ne v FSce a ne prostý let z bodu A do bodu B), tak poznáte opravdový rozdíl mezi filozofií Boeing Classic a Airbus.
A tím se dostávám k závěru bodu 3 - kolik je tu skutečných pilotů létajících jety, nebo alespoň libovolná dvoumotorová letadla na úrovni komerční licence ? Taky jich nebude mnoho. Ti co na takové úrovni museli svoje vědomosti a schopnosti prokázat mi dají jistě zapravdu v tom, že řídit dané letadlo a ovládat jeho systémy zvládne každý a hned. Musí, ostatně jinak by ho nikdo ani nikam dál nepustil. Být ale kvalifikovaným pilotem daného letadla, to už je ale opravdu úplně jiná story. |
| |
|
| | | | Re: Re: Konec "Bulíků" v Čechách - rozhráb 18. 9. 2007 / 11:08 | |
| | No, Davide..
Jako obvykle je Tvůj elaborát pečlivě propracován, leč i přesto bych si dovolil ti částečně oponovat, byť nejsem ani jedním z oné zmiňované kategorie. V aerolinkách jsem ale dělal a nějaké povědomí o systému, jakým to tam funguje, mám.
Ad 1) z tohoto odstavce mám pocit, že to bereš v ideální rovině. Takhle by to asi fungovat mělo. Já osobně bych si představoval to, že management vypíše výběrové řízení na dodavatele letadel a zadá podmínky. Pak vybere z řad pilotů, techniků a odborníku na ekonomiku lidi, kteří dostanou za úkol z příchozích nabídek vybrat, dejme tomu dvě, ze kterých pak na základě analýz management vybere tu, která bude zapadat do firemního image apod.
Troufám si tvrdit, že takhle to u ČSA při výběru Airbusů nebylo. Nevím ani, jestli současný management pod vedením pana Lašáka má opravdu snahu o to, aby ČSA vyvedli z krize a stala se z ní prosperující společnost, ale rozhodně panu Tvrdíkovi o něco podobného nešlo ani omylem.
Koupě Airbusů nebylo podle mě rozhodnutí managerské (o managerských schopnostech pana Tvrdíka a spol., se spekuluje všude možně), ale politické. Nevím, nakolik je v cizině běžným jevem, že stát má ve vlajkovém dopravci mohutné zastoupení, ale dozorčí rada ČSA je složena i z politiků a lobbistů.
Ad 2) V tomhle souhlasim, že mám taky ten pocit, že jaksi jediní, kdo vybírali letadla pro ČSA, byli piloti. Na techniky se buď jaksi zapomnělo, nebo se do rozhodování jaksi "nehrnuli". Můj strejda v hangáru pracuje (jako mechanik) a na tohle téma jsme kdysi diskutovali. z jeho pohledu by byl přijatelnější Boeing. Leč on není v pozici, ze které by mohl rozhodovat, nebo by jeho slovo mělo jakoukoliv váhu.
Ad 3) Řekni mi ty osobně.. Ty by sis dokázal představit v situaci, kdy je venku dejme tomu tma, nic nevidíš, na palubě se objeví problém a ty jen zmáčkneš nějaký čudlítka a budeš se jen koukat, jak to stroj za tebe řeší..?
Co když je naprogramovanej špatně, nebo dojde do místa, kdy nebude vědět, jak dál..? Vždyť těch závad a kombinací je neskutečný množství..
Já si například nedovedu představit, že bych jel autem po serpentinách, ve tmě, nebylo by vidět ven a já zmáčknul čudl a ono by to ty serpentiny sjelo za mě.. Ta nemožnost to ovlivnit mě "děsí" - svým způsobem..
Asi máš pravdu, že ve vypjatých situacích, je toho na posádku opravdu hodně. To chápu, ale oddat se do rukou stroje, mi přijde moc futuristické. Asi jsem staromódní. Asi bych i připustil, že teorie, kterou razí Boeing, není taky zcela správná.. Ale podle mýho ani Airbusovská není správná. Přijde mi to, jako dva extrémy..
Jedni chtějí, aby všechno řešil člověk - Boeing
Druzí, aby všechno řešil počítač - Airbus.
Já osobně si myslim, že ideální řešení je někde mezi.
A možná že o tom, je celej, zde uveřejněnej "vtípek".. Že se Boeingáři vysmívali Airbusákům, že jsou v rukách stroje a nedělají nic jinýho, než mačkají čudlíky.
Nehledě na vzájemnou "těžkou" rivalitu, která mezi nimi panuje..
Fuj, jsem se ale rozepsal.. |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Konec "Bulíků" v Čechách - rozhráb 18. 9. 2007 / 11:45 | |
| | Amen,nezbyva nez souhlasim a delam to rad, protoze to co jsi napsal ma hlavu a patu.Amen. |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Konec "Bulíků" v Čechách - rozhráb 18. 9. 2007 / 11:52 | |
| | Jeste bych doplnil,ze Mates z meho pohledu uhodil hrebik na hlavicku,(taky jsem to nakousl),a to je zminena uplne odlisna filozofie B x A.Pokud se nepletu,tak jeste porad ma v letadle hlavni slovo,ale taky ZODPOVEDNOST za stroj a hlavne cestaky kapitan, proto by me desilo nechat to vse na stroji - kdyz za to stejne nesu zodpovednost....a i nejlepsi stroj muze reagovat necekane.Chapu sice,ze nejvetsi pricinou nehod v letectvi - asi jako vsude jinde je omylny a chybujici lidsky faktor,ale nemyslim,ze se to takto vyresi. |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Konec "Bulíků" v Čechách - rozhráb 18. 9. 2007 / 12:33 | |
| | Ja myslim, ze na lepsi reseni lidskeho faktoru v letectvi zatim nikdo jiny neprisel. Porad A jen plni pokyny a nerozhoduje. Proti vuli pilota reaguje jen ve velmi velmi omezenem rozsahu. V okamzicich, kdy jde prave o napravovani chyb ldiskeho cinitele. A i to lze deaktivovat...
Je jasne, ze namornici s astrolabem by se dnes posmivali GPSkarum. Nicmene vyvoj techniky jde touto cestou.
Uz jsem to psal jednou k image CSA. Podle me jde spise o konzervativitu lidskeho mysleni. Ja sam se uprimne priznam ze nemam rad, kdyz za me rozhoduje stroj ani v aute, takze mi vsechny protiprokluzove a protismykove elektronicke systemy v aute vadi. Ale kdybych denne jezdil stovky km s autobusem se 70 lidma (za kazdeho pocasi, unaveny, nastvany, nemocny,...), tak bych neco takoveho urcite uvital.
|
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Konec "Bulíků" v Čechách - rozhráb 18. 9. 2007 / 13:35 | |
| | Nesouhlasim. Jedna mala paralela. Nevim kolik jsi najezdil s plne elekronicky vybavenym autem a kolik jsi v nem zazil "krizovych" situaci. Najezdim tak 80 000 rocne, najezdeno mam pres milion a muzu zodpovedne prolhasit, (pred par lety bych mluvil jinak) ze z hlediska bezpecnosti neni co resit. Elektonika je lepsi nez sebelepsi ridic. (samozrejme bereme v uvahu, ze vynikajici ridic se pozna i podle toho ze se do "krizove" situace dostane vyjmecne, coz je pak temer jedno, jestli ma "elektonicke" auto ci nikoli) ESP totiz je schopne delat ukony, ktere ani sebelepsi ridic udelat nemuze a je schopne ragovat jiz v okamziku vzniku situace, nikoli se spozdenim. Npar. ukazte mi, jak rucne zablokujete jedno kolo kvuli prenosu teziste... Na snehu a na ledu je jizda s obycenym autem zabava, zedek za nami planda, rucni brzda nas kamarad... ale jakmile vam skoci do cesty dite, strhnes volant, udelas krizovy manevr a v lepsim pripade pak vyberes smyk jak prase. S ESP natocis kola, zabejcis na brzdovej pedal a auto udela vyhybaci manevr presne tak jak to umoznuji fyzikalni zakony. Mel jsem moznost to porovnat na testovacim okruhu, i parkrat c reale rozdil je propastny. Kdo ted se mnou nesouhlasi, necht vyrazi do Vyskoeho myta a zkusi si to.
Rozdil mezi A a B bych definoval tak, ze B ovlada pilot a elektonika mu sekunduje, A ridi elekronika a pilot jen dodava vstupni data. Paklize se podivam na statistiky, pravdepodobne se budu lepe citit v A, cetnost zavady elekroniky ktera by zpusobila katastrofu je vyrazne mensi nez cetnost chyby pilota.
A jeste k tem vyberovym rizenim. Zalezi zejmena na podminkach. Tym, ktery ho provadi se sklada z financniku, techniku, pilotu, a spousty dalsich. Kazda polozka na vyberovem rizeni dostane takzvanou vahu, coz je koeficient, kterym se nasobi vysledna znamka nebo percentuelni vyjadreni spokojenosti. Nektere obory pak maji pavo na cervenou kartu.
vysledkem pak je (velmi zjednodusene):
financni hedisko: 50
technicke hledisko: 30
cena udrzby: 20
spokojenost pilotu: 10
finance daji 100%
technici daji 50%
cena udrzby 5%
spokojenost pilotu 5%
50x100=5000
30x50=1500
5x20=100
5x10=50
celkem 6650 bodu.
totez se udela i pro konkurenci vyjde pak vitez, paklize neni vystavena cervena karta za nesplneni podminek zadani
Co z toho vyplyva? Velmi zalezi na zadani vyberoveho rizeni, budeme-li si myslet, ze je opravdu transparentni tak by vysledek opravdu mel odrazet nejlepsi volbu pro spolecnost.
Z venku se ale neda ani odhadovat proc zvitezil jeden nebo druhy. Kdyz u nas ve firme delame obdobne tendry, tak jen na zadani pracujeme tak pul roku, pul roku pak vsechny pracovni skupiny pripravuji podklady na ziskani toho jedoho cisla pro kazdeho dodavatele. To obnasi stovky mejlu dopisu navstev, upresnovani, testu a boju s dodavateli.
Tak ze potvrzuji co zde padlo. Bez dukladne znalosti prubehu tendru (jsem presvedcen ze je to tolik informaci ze jeden clovek to ani neni schopen postihnout) neni mozne kritizovat ani chvalit vysledek, kdo to udela tim jen potvrzuje neznalost problematiky.
sakra, to jsem se zase rozepsal....
|
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konec "Bulíků" v Čechách - rozhráb 18. 9. 2007 / 13:48 | |
| | ja sa az tak nerospisem, nakolko z mojeho pohladu je to velmi jednoduche :
mas pravdu v tom,ze elektonika dokaze to co clovek nikdy nie - napr ESP v aute atd.atd...
Ale problem pokial ide o lietanie sa podla mna ukazal prave teraz na havarii MD 80 v Thajsku - zbrkly pilot,ktory chcel co najskor pristat s tym prastil o zem.
Ziadny pocitac ti neporadi - za tychto okolnosti neriskuj a divertuj .Je to len a len o zdravom LUDSKOM rozume a S K U S E N O S T I A CH........o nicom inom...
Kvalite pilota sa ukaze v krizovych situaciach.Trochu sa obavam boomu ktory nastal kvoli lowcostom- dnes uz moze byt pilotom ktokolvek raz-dva-tri...za normalnych okolnosti s pomocou pocitacov taky pilot, (ktosi tu kedysi tusim pisal o rychlokvaskach) asi vsetko zvladne...ale skutocne dobry pilot dokaze rozvazne riesit kriticke situacie - vo finale mu nepomoze ziadny pocitac, ten je len napomocny. |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Konec "Bulíků" v Čechách - rozhráb 18. 9. 2007 / 23:47 | |
| | Já bych se onoho pilota MD-80 ne snad přímo zastal a měl pro něj pochopení...ono to nakonec s odstupem zní snadno - chtěl co nejdřív přistát. Jenže co je všechno za tím "co nejdřív" skryté ? Kolikátý to byl goaround, jak je trápilo palivo, jak byli unavení, jaké byla atmosféra na flight decku, jestli nepřekračovali max. počet hodin ve službě, jak jim pomohl ATC, jak problematické bylo počasí (mělo se prudce horšit?), jak dobrou měli vyhlídku pro divertování (on monzun v Asii není žádná místní bouřka), jakou má pro GoAroundy politiku daná aerolinka (ne každý je bere jako "normal procedure" jako BA), jaké byly další stresující situace ? Je toho strašně moc a posádka s tím určitě nechtěla takhle praštit a zabít sebe nebo ostatní. V dané situaci jim to prostě připadalo jako dobrý nápad a je otázkou co je k danému rozhodnutí vedlo, nebo nedej bože dotlačilo.
Ono divertovat je samozřejmě to nejlepší řešení podobné situace - ale ne vždy má člověk takovou možnost volby, pokud se rozhodne pozdě. I velmi kvalifikovaný a zkušený pilot se dostane snadno do situace, že prostě musí přistát tam kde je a na první pokus, jinak je zle. Důvodů může být spousta a takové situace se prostě stávají.
A k těm lowcostům a 1-2-3 pilotům. Každý musí nějak začínat a nemám pocit, že by byl moderní výcvik v něčem horší než dříve. Díky důrazu na lidské faktory, automatizaci, spolupráci uvnitř posádky a postupy aerolinek bych řekl že je na mnohem vyšší úrovni než dříve. Stejně tak lowcosty nejsou synonymum nekvalitních či nezkušených posádek a malého důrazu na bezpečnost. Možná občas i právě naopak (snad s výjimkou poněkud depresivního Ryanairu). Problémy bych viděl spíš jinde - v krátké době na levou sedačku a v z mém pohledu naprosto nešťastném rozhodnutí povolit zahájení výcviku v rámci nové MPL licence. |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konec "Bulíků" v Čechách - rozhráb 18. 9. 2007 / 21:30 | |
| | No prave. Ja s Tebou prave souhlasim. Na preferenci mala elektroniky v aute jsem pouze ilustroval i muj "strach ze zmen" a nechut predat rizeni stroji (OT najedu rocne jen 30T), prestoze jinde se na to divam opacne. V letectvi jsem tedy zastancem filosofie A, nikoliv B. Nicmene chapu, ze nekdo k tomu pristupuje jinak. |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konec "Bulíků" v Čechách - rozhráb 12. 10. 2007 / 12:32 | |
| | Neda mi to a vratim se k nedavnemu tematu kde se rozebiralo proc CSA koupi Airbusy a nahradi jimi Boeingy:
>Kazda polozka na vyberovem rizeni dostane takzvanou vahu...
Prave ted rikali na CT24 ze ministr Riman jedna s francouzskou stranou o vetsim zapojeni ceskych firem do projektu Airbus.
To jen abychom veci dostali objednani Airbusu do "globalniho" kontextu
Leos |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Konec "Bulíků" v Čechách - rozhráb 18. 9. 2007 / 23:25 | |
| | Ahoj Matesi. Ono mi ani moc neoponuješ, vpodstatě až na drobnosti souhlasím.
ad 1) Já bych si to výběrové řízení představoval ideálně velmi podobně, snad jen s tím rozdílem, že by piloti, technici, apod. (resp. jejich nadřízení) ne přímo vybírali, ale že by sestavili hodnotící kritéria a měli poradní hlas. Vpodstatě poměrně přesně to popsal později Aldaran. Jestli to tak u Airbusů v ČSA bylo nebo ne si můžu taky myslet svoje, ale o tom jsem spekulovat nechtěl. Prostě si osobně myslím, že i kdyby to politické rozhodnutí nebylo, výběr Airbus řady byl celkem správný i z ostatních (řekněme technicko-obchodních) důvodů.
ad 2) Nebyl bych tak skeptický, v přenesené formě (ať už na základě doporučení, komentářů, nebo prostě jen výsledky své předchozí práce a srovnáním s kolegy) se na tom určitě nějak přeneseně podílely všechny složky, které vstupují do procesu výběru. Asi nebylo všechno ideální, ale jak už jsem psal....za čistě politické rozhodnutí to nepovažuju.
ad 3) Myslím, že se na to díváš z trošku zkresleného pohledu. Filozofie "elektronických" letadel jako Airbus, nebo ale i B777 nebo 747 není v tom, že by pilotovi nějaké automatické systémy braly to co má dělat on, ale naopak mu ulehčují práci, aby se na ty svoje úkoly mohl lépe soustředit. Tzn. ovládání systémů a jejich automatizace, systémy monitoringu, varování a signalizace závad, návrh na řešení situací, apod. V tom je ten hlavní problém onoho vtípku o "zmáčkni ENTER vole", protože takhle ta filozofie nestojí. Ten hlavní rozdíl spočívá v tom, že zatímco u klasického letadla se u nějaké závady velmi dramaticky zvýší zátěž v kokpitu a piloti jsou tak náchylnější k chybám, v automatizovaném letadle zbývá spousta času na správné vyhodnocení situace a její řešení. Zatímco u klasiky se pilot musí zabývat tím jak se závada projevila, co ji způsobilo, jak to ovlivní řízení letadla, co udělat hned a co počká, u automatizované mašiny to prostě "nechá letět" pomocí zcela jednoduchých a přímočarých podle priority řazených informací (ať už je to klidně jen zelená tečka na speed tape), udělá nejnutnější úkony z ECAMu a pak "v klidu" vytáhne checklist a může se zabývat hledáním správného řešení - což je proces, který svůj čas vyžaduje, jinak dochází k velkým problémům. Samozřejmě, Airbus jde dál za hranice tohohle "usnadnění" a aktivně vstupuje do kontroly toho, jak pilot stroj řídí. Tam kde ale vstupuje jde většinou jen o situace zcela zásadního charakteru, do kterých by se pilot sám stejně neměl nikdy dostat a pokud ano, měl by ji řešit tak, jak ji řeší automatika - ať už je to alpha floor protection, nebo třeba překročení bank angle. Výhoda je jen v tom že opět - pilot má prostor na to řešit situaci hned a "instinktivně" (zatáhnu za to nadoraz), aniž by se musel pečlivě soustředit na dodržení všech nutných parametrů - a i tak by jeho profil nebyl optimální.
Ona filozofie "nejdřív to nech letět a pak řeš v klidu" je docela dobře patrná i v SOP aerolinek a při pravidelných zkouškách pilotů - zatímco při Licence Proficiency Checku musí prokázat schopnost řídit letadlo manuálně za všech režimů (včetně asymetrického přiblížení a goaroundu) a přitom řešit všechny problémy, při Operation Proficiency Checku je priorita naopak kladená na to, aby za většiny situací prostě zapnul autopilota (pokud je k dispozici), nechal letadlo letět samotné a pak se teprve zabýval řešením situace. Samozřejmě zatímco LPC je vyžadováno pro udržení licence, OPC je právě filozofie co se v realitě nakonec používá. A má to svou logiku - řešit něco ručně sníží velmi snadno efektivitu posádky nejmíň na polovinu. Případů, kdy kapitán okamžitě vypnul autopilota a jal se řešit danou situaci a díky stresu ani neslyšel co mu FO říká, je velká spousta.
Jinak pokud jde o mně osobně - filozfii Airbusu považuju za mnohem pokročilejší a pokud by šlo hlavně o bezpečnost a řekněme větší pohodu při řešení různých situací, volil bych jejich přístup a létal na jejich mašinách. Prostě v krizových situacích vstupuje do hry tolik faktorů a zátěž a různé rušivé vlivy jsou natolik obrovské, že cokoliv co pomůže situaci rychle a efektivně "uspořádat" je rozhodně ta správná cesta. Důvod proč na nich ale nechci začínat je ten, že pro sbírání zkušeností s řešením různých situací je naopak mnohem lepší klasika, v mém případě doufám sladká 757. Někde prostě potřebuju získat jistotu a znalosti, že jsem schopen to vyřešit i bez pomoci. Ono je to v té naší FSce všechno strašně zjednodušené - v realitě je "řízení letadla" je jednou malou drobnou i když významnou součástí toho čemu se říká "airliner operation" a těch věcí které v simulovaném světě není potřeba dělat (a je možné si hrát se systémy a dělat si všecko růčo) je strašně moc. |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Konec "Bulíků" v Čechách - rozhráb 18. 9. 2007 / 23:28 | |
| | Jeste, ze ta kniha zacina " Ahoj Matesi " tedy, ze to nemusim cist ...
|
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Konec "Bulíků" v Čechách - rozhráb 19. 9. 2007 / 08:00 | |
| | Podle mne je dulezite si uvedomit jednu vec. Opet vezmu paralelu z auta. Kdyz jedes ve Skode 105 nejakych 120-130 km/h je to adrnalin, do takoveho kousku by se mel poustet jen zkuseny ridic, podelne koleje, nestabilita auta a dalsi faktory delaji z tohoto vozu nerizenou strelu. Stejne zkuseny ridic bude mit stejny pocit nebezpeci (adrenalinu) v BMW 745 pri 210 km/h. Pri 90 bude s baworakem zivat a nudit se, (sofer 120ky bude dost soustredeny...) a to diky falesnemu pocitu bezpeci, elektonickych systemu (ESP, ABS, EBD, tempomat, kontrola bile cary, detektor vozidel pred autem....) Proc by se mel ridic BMW ucit jak se vybira smyk predni napravy, jak se vybira smysk zadni napravy, kdy v zatacce zacit brzdit, kdy pridavat... kdyz na to ma elektoniku.Ale fyzika plati i S120 i pro BMW, kineticka energie pri narazu je stjna, adheze guma-asfalt take....
Mam obavu, aby to casem v letectvi nedopadlo podobne. Miruv postup je naprosto spravny... nejdriv hard core pilotaz a po jejim 100% zvladnuti teprve elekronicke berlicky, ktere jen ulehcuji zivot a davaji posadce cas na reseni dulezitejsich problemu. (kdyz nastanou) Je otazkou jestli v dobe uspor se nezacne setrit i na vycviku a nedopadne to tak, ze na pracak prijde cigos, reknou mu... mame tady volne misto pilota, posadej ho do A kde bude to tlacitko UP/DOWN vyzkousej jestli ho dobre macka a hura do nebe, elektonika se o vse postara. (uznavam, je to trochu prehnane) Ne nadarmo se rikalo ze rusove meli nejlepsi piloty... proc asi? Protoze museli dokazat bez pokrocile elektoniky uridit vse pocinaje krumpacem az po krabici od bot. |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Konec "Bulíků" v Čechách - rozhráb 19. 9. 2007 / 09:40 | |
| | Paralela je to určitě správná, jenom bych nebyl v letectví tak skeptický. Ten hlavní rozdíl oproti silnici spočívá v tom, že pro ono S120 i BMW platí úplně stejná pravidla, způsob létání, limity, bezpečnostní požadavky, apod. Čili ty udělátka tam nejsou pro větší možnost riskovat a méně se při tom zapotit, ale právě proto, aby při stejné "jízdě" poskytovala několik dalších bariér, pokud přesto pilot něco udělá špatně. Ono to zvýšení bezpečnosti má ještě jeden důvod - každý takový "zásah" do řízení samozřejmě příslušný zapisovač uloží jako "spike" a neposlušný pilot je poté pozván na vysvětlení....většinou jako to bývá, no coffey, no bisquits, no chair. A tak místo éra ve vývrtce příslušný pilot buď prodělá přeškolení a nebo si hledá práci jinde (což je pro něj poté velmi, velmi obtížné).
A k tomu výcviku - no doba je taková (a ještě zřejmě dlouho bude), že na výcviku nikdo šetřit nepotřebuje. Žádné aerolinky nemají sponzorovaný výcvik a tak je jim celkem jedno, za kolik si daný pilot pořídí licenci. Resp. paradoxně díky jejich podílu v leteckých školách a obrovskému zájmu v posledních letech je tu spíš tlak na zvyšování ceny, než nějaké úspory. A požadavky dle JAR-FCL na znalosti, zkoušky, nálet, apod. jsou zcela jasné a neměnné - na tom nikdo nijak neušetří (pokud to neudělá podvodem, nebo jinou "ojebávkou"). Tak trošku mimo moje pochopení v tomhle ohledu stojí nový typ MPL licence, ale třeba to potřebuje jen dozrát. Ale to je na delší povídání... |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Konec "Bulíků" v Čechách - rozhráb 19. 9. 2007 / 09:17 | |
| | ....a jsme u toho!Airbus ano, ale jen pro ty, kdo maji neco naletano a maji z ceho cerpat zkusenosti.Bohuzel realita je jina a spousta mladych pilotu na divu techniky rovnou zacina a jak me odbornici piloti informovali, z Airbusu uz neni cesta zpatky.Takze bych se docela bal, kdyby to takovy mlady pilot nekdy musel vzit "do teplejch".A myslim ze on taky....teda pokud je soudny.
Jo, souhlasim ze rusove jsou orli a umi litat se vsim.Ale mel jsem moznost povidat si s temi,kteri vse "prezili" a z Tucek presli na B737-300.Nemohli si to vynachvalit a rozhodne se nechteli vracet zpatky. |
| |
|
| | | | | | | Re: Konec "Bulíků" v Čechách - rozhráb 19. 9. 2007 / 09:45 | |
| | Neboj se, on to daný pilot musí umět "vzít do teplejch" vždy. Jak už jsem psal mockrát a nikdo mně pořád nechce pochopit - ony tam ty ochrany nejsou proto, aby s tím mohl pilot lítat jako prase a nic neumět, ale proto, že když něco udělá špatně, je tu další úroveň ochrany, která zabrání katastrofě. Když s tím někdo jako prase lítat bude, tak to samozřejmě nezůstane bez příslušné kárné odezvy, i když pasažéři nakonec bezpečně přistanou v cílové destinaci.
Cesta zpátky je vždy, ale sami piloti do toho moc nechtějí....ne proto, že můžou prasit, ale protože že přejít do kokpitu, kde je několikanásobně vyšší zátěž a méně času na řešení problémů je vždycky poměrně dost velký problém. |
| |
|
| | | Re: Konec "Bulíků" v Čechách 18. 9. 2007 / 23:39 | |
| | Čest jejich památce a tisíce nalétaných hodinám. Budeme nad fotkama "bulíků ČSA" ještě vzpomínat jen v dobrém. A nejen my.
|
| |
|
| | | | Re: Re: Konec "Bulíků" v Čechách 19. 9. 2007 / 00:57 | |
| | Ale copak kamaráde??? Nevydržel???
|
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Konec "Bulíků" v Čechách 19. 9. 2007 / 08:22 | |
| | a ty se divíííš? |
| |
|
|