| | | Air Cond u PMDG 737 3. 9. 2007 / 21:56 | |
| | Snazim se delat vse podle manualu, ale nejakou chvili po vzletu se na panelu rozsviti hlaska o klimosce - Air Cond. Je v kabine moc teplo nebo zima? Necirkuluje vzduch? Co delam spatne? Dik za rady. |
| |
|
| | | Re: Air Cond u PMDG 737 3. 9. 2007 / 23:06 | |
| | Mas zpanuty recirc fan a packy? |
| |
|
| | | Re: Air Cond u PMDG 737 3. 9. 2007 / 23:34 | |
| | Dal si málo informácii. Air cond je iba všeobecn warning. Pozri sa na overhead do sekcie klímy a pozri čo je tam. |
| |
|
| | | Re: Air Cond u PMDG 737 4. 9. 2007 / 00:07 | |
| | | |
|
| | | Re: Air Cond u PMDG 737 4. 9. 2007 / 07:08 | |
| | S velkou pravděpodobností je to tím, že nemáš správně nastavenou v sekci tlakování letadla správnou letovou hladinu. Tam je standartně tuším 35000 a pokud do nějaké doby po startu nedostoupáš až do té nastavené hladiny, tak se objeví právě tato hláška. Takže nastavit na overhead panelu správně naplánovanou hladinu a bude to OK. |
| |
|
| | | | Re: Re: Air Cond u PMDG 737 4. 9. 2007 / 08:21 | |
| | fakt to tak funguje? ja v 737 tuhle hodnotu vzdycky nechaval bez ohledu na to, v jaky vysce jsem letal, a nikdy mi to zadne problemy nehlasilo ... ono to fakt k necemu je? |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Air Cond u PMDG 737 4. 9. 2007 / 08:31 | |
| | Já bych řekl, že v PMDG tohle nefunguje.Respektive tam jsem se s tím nesetkal.Poprvé, kde jsem se s tím setkal byl PIC737, když jsem zkoušel, jak dalece to simuluje to tlakování PMDG bylo schopný tlakovat správně i s otevřenýma dveřma |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Air Cond u PMDG 737 4. 9. 2007 / 08:33 | |
| | aha.. me to zmatlo protoze jsem predpokladal ze je to porad debata o PMDG .) |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Air Cond u PMDG 737 4. 9. 2007 / 08:39 | |
| | Ale funguje Nevím možná jsi neměl všechny updaty vč. 800/900. Tlakování s otevřenými dveřmi je jiná záležitost, ale nastavení hladiny letu to opravdu kontroluje. |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Air Cond u PMDG 737 4. 9. 2007 / 08:41 | |
| | divny.. vsechny updaty jsem mel a nic... |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Air Cond u PMDG 737 4. 9. 2007 / 09:20 | |
| | To je tedy divný. S jiným add-onem se mi to neplete, protože od dob PSS A320 jsem nic jiného než PMDG neměl. Jde o to, že tam po spuštění nějaká altitude je defautlně nastavená, snad 35000ft. A pokud se v průběhu letu do ní dostaneš, hláška se neobjeví. Ale pokud tu nastavenou Alt. v průběhu letu nedosáhnu a začnu klesat, tak varování svítí. Pravidelně se mi to stávalo při letu LKTB-LKPR, když jsem zapomněl Alt na overheadu snížit, protože na krátké trati jsem na defaultně nastavenou Alt nevystoupal. |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Air Cond u PMDG 737 4. 9. 2007 / 08:44 | |
| | Updaty jsem měl všechny,ale od doby co je venku klasika jsem PMDG neletěl, takže už si to asi nevybavuju tak jasně.Vím jen, že mě na PIC737 dostalo, že tam tyhle věci fungují skoro jak mají |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Air Cond u PMDG 737 4. 9. 2007 / 08:38 | |
| | Jj, u PMDG to opravdu kontroluje a pokud není nastavena správná hladina letu, tak se po nějaké době objeví varovná hláška. |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Air Cond u PMDG 737 4. 9. 2007 / 08:43 | |
| | Takze pokud to vsechno dobre chapu. Kdyz mam nastaveny tlak na FL330, letim v ni a zacbu klesat, musim ubirat i pretlak? to se nedeje automaticky? |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Air Cond u PMDG 737 4. 9. 2007 / 08:52 | |
| | Ne, podle mě jsi to nepochopil dobře.Tady se bavilo o tom, co se děje, pokud nedostoupáš tu nastavenou výšku a začneš klesat.POkud máš nastaveno FL330, letíš v ní, máš to nastavené na automatiku a začneš klesat, tlakuje ti to automaticky. |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Air Cond u PMDG 737 4. 9. 2007 / 08:59 | |
| | Jenze se mi uz nekolikrat stalo, ze jsem letel ve spravne hladine se spravnym nastavenim FL a presto se mi objevilo OFF SHED DESCENT... |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Air Cond u PMDG 737 4. 9. 2007 / 09:24 | |
| | Ty pleteš několik věcí dohromady. Mluvíme o letové altitude nastavené v sekci tlakování na overhead panelu, nikoliv na MCP nebo FMC. U té na overheadu je pro správnou funkci tlakování letadla nutno nastavit předpokládanou hladinu letu a nadmořskou výšku cílového letiště. Potom už vše funguje automaticky a nemusíš se o to starat. Ale pokud máš na overheadu nastavenou nějakou hladinu a v průběhu letu na ni nevystoupáš, tak se objeví varovná hláška o systému tlakování a klimatizace. |
| |
|
| | | | Re: Re: Air Cond u PMDG 737 4. 9. 2007 / 08:29 | |
| | To není když nedostoupáš, ale když začneš klesat, než dostoupáš tu nastavenou hladinu.Objeví se tuším na panelu varování AIR COND a nahoře by se mělo objevit OFF SHED DESCENT. |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Air Cond u PMDG 737 4. 9. 2007 / 08:41 | |
| | A co s tim? Vyrovna se s tim nejak klimoska sama nebo se musi neco udelat rucne? (S PMDG nelitam, ale zajima me to |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Air Cond u PMDG 737 4. 9. 2007 / 08:49 | |
| | Ta klimoška se sama nevyrovná, bylo potřeba to zresetovat, tuším, že to bylo otáčením toho nastavovadla výšky dolů a pak zase do požadované výšky...no je to už dlouho.Přesný postup si nepamatuju, protože mě to tenkrát akorát pěkně vyšlo, že jsem zavolal kamarádovi, co lítá bulíky v reálu, on měl u sebe QRH a tak jsme to vyřešili podle QRH - to fungovalo Zkusím se podívat až se dostanu domů, tam mám tyhle příručky.Z hlavy už to bohužel nedám. |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Air Cond u PMDG 737 4. 9. 2007 / 09:04 | |
| | Podle mne se s tim tlakovani kabiny popere, je to na to dokonce kostruovane, OFF SCHD DES se objevi tehdy, pokud zacnete klesat driv nez se dosahne crz hladiny, takze hlavne pri navratu na letiste odletu, a tohle je popis co se stane:
If you have to return to your departure airfield, do not adjust the pressurisation panel. You will get the OFF SCHD DESC light, but the controller will program the cabin to land at the take-off field elevation. If the flight alt selector is pressed, this facility will be lost.
Mam ale pocit, ze se mi tohle varovne svetlo objevilo i po tom, co sem uz dosahl letove hladiny, ale bylo to jen tehdy, kdy sem zacal rapidne klesat, normalne se mi to nikdy neobjevilo, jak tu nekdo pise, spis bych pak jeste jednou prekontroloval nastaveni na panelu tlakovani. |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Air Cond u PMDG 737 4. 9. 2007 / 09:09 | |
| | Hmm, a kdyby se vracel na jiny letiste (nejblizsi pri nejakym prusvihu) tak by musel prenastavit landing altitude? Co by se stalo lidem kdyby misto v Ruzyni pristal ve Varech, kde je rozdil vysky par set metru? |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Air Cond u PMDG 737 4. 9. 2007 / 09:12 | |
| | Podle mě by se jim nestalo nic.Maximálně by jim víc zalehly uši. |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Air Cond u PMDG 737 4. 9. 2007 / 09:14 | |
| | No jo, ale pokud mas tlakovani nastavene na FL350 tak by to melo toho tlaku vzduchu dosahnout az v hladine 350. Takze by to melo tlakovat postupne, ne? Takze kdyz zacnes s nejakeho duvodu klesat z hladiny 200 tak i pretlak bys mel mit pro hladinu 200 ne? A automatika by to pak mela hlidat pri klesani. Tudiz nechapu, proc OFF SCH DSCNT. Nebo si to myslim spatne? |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Air Cond u PMDG 737 4. 9. 2007 / 11:13 | |
| | Ano, hlida to automaticky, proto rikam, ze tahle indikace je pouze informacni a zadny tvuj zasah neni potreba, tlakovani zacne zase tlak zvysovat automaticky az na tlak tveho vychoziho letiste. Pokud prenastavis v tomhle momente FLT ALT na tlakovacim panelu, automatika se vypne a muzes nastavit hladinu jakou budes potrebovat, pokud jeste zustanes nejakou chvili ve vzduchu. |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Air Cond u PMDG 737 4. 9. 2007 / 10:45 | |
| | ..Když nedostoupáš FL350 a si třeba ve FL200, jenom normálně snížíš hodnotu točítkem na 200 a varování zhasne, pak při dalším sestupu už je to OK. Jinak co jsem vypozoroval, tak PMDG simuluje jen tohle, jinak přetlak vůbec..a ještě ke všemu se údaje na měřáku liší tím jestli je éro načtený s VC kokpitem, nebo bez něj a to celkem o hodně, víc hodnoty odpovídaji při výběru letadla bez VC. Zkoušel jsem start s vypnutejma packama a pak dotlakovávat po prostoupání FL110, ve FL350 jse koukal že mám kabinovou výšku na 15000ft což je blbost.. měla by být tak 7200ft..
Naopak! PIC737 tohle simuluje velmi dobře, provedl jsem stejný start bez pacek a připojil je až mě upozornilo varování přetlaku, systém i při stoupání snižoval kabitouvou výšku tak jak měl, až varování zhaslo.. |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Air Cond u PMDG 737 4. 9. 2007 / 22:10 | |
| | Jestli se nepletu, tak problem u Heliosu byl s prepinacem FLT/GRD. Pokud mam GRD, tak tlakovani na FLT alt nefunguje. Je to tak? Tohle nesimuluje ani PIC737. |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Air Cond u PMDG 737 4. 9. 2007 / 22:13 | |
| | Tam nešlo o tento přepínač, ale o přepínání ventilu z automatiky do manuálu.Jestli si to vybavuju dobře, tak měli ten přetlakový ventil neustále manuálně otevřený. |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Air Cond u PMDG 737 4. 9. 2007 / 22:30 | |
| | Máš pravdu. Už jsem to našel.
Co tedy dělá přepínač FLT/GRD? |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Air Cond u PMDG 737 4. 9. 2007 / 22:43 | |
| | NG tyhle prepiance uz nemaji, tak sem tohle sem nasel pres google, je to vynatek z operacnich poznamek US Airways:
During ground operation the aircraft will be depressurized until the GRD/FLT switch is selected to FLT after engine start. The cabin will then automatically drive to 200 ft. below ambient pressure (.1 psi). After takeoff the pressurization controller will climb the cabin proportional to the aircraft climb rate on schedule up to a max of 500 fpm. When within about 1000 ft. of the set cruise altitude (FLT ALT) the controller will then trip a relay and enter a cruise mode and will maintain a constant cabin altitude with either a differential of 7.45 (below FL 280) psi or 7.80 psi (FL 280 and above). During cruise mode the controller will allow minor fluctuations in the differential up to 7.90 psi to maintain a constant cabin altitude. When descent is begun to about 1000 ft. below cruise altitude a descent relay trips and the controller will program cabin descent down to selected LAND ALT at max rate of no more than 350 fpm. The controller will actually descend the cabin to 200 ft. below the set LAND ALT to allow the aircraft to land slightly pressurized, just as in takeoff. During taxi in the FLT/GRD switch will be positioned to GRD which will then allow the aircraft to be fully depressurized.
Jendoduse receno, pokud das do polohy GRD, ero bude "depresurized", jakmile zavres dvere a si nekde na pojizdeni, das FLT coz ero natlakuje na nejaky pocatecni tlak vhodny pro zahajeni letu (200ft). |
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Air Cond u PMDG 737 4. 9. 2007 / 22:47 | |
| | Koukám, že jednu z příruček máme stejnou |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Air Cond u PMDG 737 4. 9. 2007 / 23:41 | |
| | No, ja psal ze je to vynatek, takze je to z uplne stejnyho textu |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Air Cond u PMDG 737 4. 9. 2007 / 22:45 | |
| | No celá ta problematika je popsaná asi takto
Normal Operation in AUTO-
During ground operation the aircraft will be depressurized until the GRD/FLT switch is selected to FLT after engine start. The cabin will then automatically drive to 200 ft. below ambient pressure (.1 psi). After takeoff the pressurization controller will climb the cabin proportional to the aircraft climb rate on schedule up to a max of 500 fpm. When within about 1000 ft. of the set cruise altitude (FLT ALT) the controller will then trip a relay and enter a cruise mode and will maintain a constant cabin altitude with either a differential of 7.45 (below FL 280) psi or 7.80 psi (FL 280 and above). During cruise mode the controller will allow minor fluctuations in the differential up to 7.90 psi to maintain a constant cabin altitude. When descent is begun to about 1000 ft. below cruise altitude a descent relay trips and the controller will program cabin descent down to selected LAND ALT at max rate of no more than 350 fpm. The controller will actually descend the cabin to 200 ft. below the set LAND ALT to allow the aircraft to land slightly pressurized, just as in takeoff. During taxi in the FLT/GRD switch will be positioned to GRD which will then allow the aircraft to be fully depressurized.
An amber AUTO FAIL light is caused by:
> Loss of AC power
> Excessive cabin rate (+/- 1800 fpm)
> High cabin altitude (14,000 ft.)
AUTO FAIL will cause the controller to automatically go to STBY mode. The selector will still be in AUTO however. When the selector is positioned to STBY the AUTO FAIL light will go out.
STANDBY Mode-
During normal operation the destination airport elevation minus 200 ft. is set in the standby CAB ALT selector. If the AUTO mode fails during flight the controller will then begin to descend to the planned landing altitude if no other action is taken. QRH procedures will direct to set for cruise altitude as needed.
If standby mode is planned then the controller will simply follow whatever is set in the standby CAB ALT selector. Set FLT/GRD switch as in normal operation. The pilot will set 200 ft. below departure airport elevation before takeoff. After takeoff the pilot will select the proper cabin altitude in the CAB ALT selector based on a small chart on the pressurization panel itself. The pilot may adjust climb and descent rates as needed when in standby. When ready to descend dial in the destination airport elevation minus 200 ft. in the CAB ALT selector. Aircraft will be slightly pressurized on landing. Select GRD on FLT/GRD switch to depressurize after landing.
Manual mode-
Manual mode allows the pilot to directly control the outflow valve if both AUTO and STBY modes have failed. The same valve is controlled by both AC and DC motors. The AC motor is faster than the DC motor. The pilot will select appropriate manual mode and the green MANUAL light will come on. The pilot can then hold the manual switch to CLOSE or OPEN as needed and follow the progress on the valve indicator.
FLT/GRD switch set to FLT (flight) allows the aircraft to be pressurized on the ground to .1 psi (equals 200’ below airport elevation). This allows a smoother transition to pressurized flight during takeoff. Set to GRD allows the aircraft to fully depressurize on the ground. The pressurization system knows from the air/ground safety switch whether the aircraft is inflight and the system will not depressurize if the aircraft is inflight and the switch is set to GRD. The FLT/GRD switch is only “active” when on the ground.
If a descent is begun before getting to within about 1000 ft. of cruise altitude then pressurization will begin off schedule descent to return to departure field elevation. An amber OFF SCHED DESCENT light will illuminate. If this is not intended due to ATC not allowing planned final cruise altitude, etc. simply dial new cruise altitude into pressurization controller. Pressing the FLT ALT knob will cancel the OFF SCHED descent.
In normal operation the pressurization FLT-GRD switch will not prevent aircraft from pressurizing but will allow aircraft to have slight pressurization on ground when set to FLT to prevent takeoff pressure “bump”. On ground if set to GRD the outflow valve will fully open.
Equipment Cooling Light is looking at airflow. Lack of airflow will cause light to come on. Selecting Alternate will activate the alternate fan. The IRU’s are qualified to run for at least 180 mins. with no cooling air (do NOT turn off IRU’s during cooling failure simply for lack of cooling). TRU’s are rated at 50 amps without cooling (from normal 65 amps).
The forward cargo compartment is warmed inflight when more than 2.5 psi differential exists by air flow from the E&E compartment flowing up around it. The recirc fan normally provides this warming flow but the forward outflow valve can also be used if the recirc fan is off (except when forward outflow valve closed to maintain pressurization).
|
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Air Cond u PMDG 737 4. 9. 2007 / 23:03 | |
| | Pěkné. Co to je plz za příručku?
Ale nepochopil jsem, co se stane, když nepřepnu někdy po zvletu z GRD na FLT?
Chápu, že když letím, tak přepnutím z FLT na GRD si neuškodím, protože "the system will not depressurize if the aircraft is inflight and the switch is set to GRD", ale co když na FLT vůbec nepřepnu? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Air Cond u PMDG 737 5. 9. 2007 / 09:45 | |
| | Myslim ze po vzletu se to prepne na FLT automaticky i kdyz packu nechas v poloze GND |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Air Cond u PMDG 737 5. 9. 2007 / 10:00 | |
| | GND - After takeoff, inhibited, functions the same as FLT position |
| |
|
|