FlightSim.CZ   Reklama  
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je sobota 19. 4. 2025 Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
FMC - Jumbík už je na světě Jeden příspěvek | Celý strom
FMC - Jumbík už je na světě   1. 9. 2007 / 16:48
Gustav ( BHA576 )   
Takže kamarádi už jsem to dopsal. Kdo budete mít zájem je to tady :
http://czivis.cz/fmc.htm
Zbývají definování vlastních bodů a ASARC. To jsou věci,které se prostě nenaučím a ten ASARC vůbec nevím,proč to tam je.Takže,kdo bude chtít pomoci s dopsáním návodu,tak klidně napište.Rád to tam domastím. Letu zdar
 

Re: FMC - Jumbík už je na světě   1. 9. 2007 / 18:07
Pjotr   
Tak jsem si to poctivě Gustave pročetl a musím smeknout klobouk nad tvým literárním umem! Našel jsem tam i pár novinek pro sebe a tak jsem vše vytisknul a uložil do knihovničky vedle takových velikánů jako je Pleva, Gorkij a Němcová. A nezbývá než poděkovat!
 

Re: Re: FMC - Jumbík už je na světě   2. 9. 2007 / 11:07
Karel
a Sekora! Chtělo by se říct...
 

Re: FMC - Jumbík už je na světě   1. 9. 2007 / 20:31
Petlok
Gustíku, tisíceré díky za ten Tvůj obří výkon pro nás všechy ostatní. Jen co mi oschnou slzy dojetí (abych zase viděl), hned se na to vrhnu a ani vlastní žena mě od toho nedostane - ani kdyby poukazovala třeba na dva škopky nádobí k umytí !
 

Re: FMC - Jumbík už je na světě   1. 9. 2007 / 21:17
DrMoucha   
Díky Gustave,toto mi vždy pomůže(stejně jako u A380).Jen tak dále.....
 

Re: FMC - Jumbík už je na světě   1. 9. 2007 / 22:07
Už přistál   
Nikdy jsem s ničím z těch tutoriálů neletěl, ale všechny jsem četl. Nejradši mám drobečka.
 

Re: FMC - Jumbík už je na světě   1. 9. 2007 / 22:46
Rychlokvaška
Gustave, super práce a za všechny za ni díky.

Mám jenom jednu výhradu (konstruktivní, ne rejpavou k nastavení RESERVES hodnoty pro minimální množství paliva v nádrži při přistání. Pro výpočet existuje několik metodik, většinou to je hodnota součtu nutného minima v nádržích pro chod motorů + fuel to alternate + contingency fuel (stručně řečeno 10% trip fuel, ale počítá se několika způsoby) + holding fuel nad alternate ve výšce 1500ft AGL po dobu 30 minut. Zjednodušená varianta pro menší letadla lze udělat tak, že se počítá jako RESERVE pouze uvedených 30 minut holdingu v 1500ft AGL nad alternate. I tak je to ale vždy několik tun. Protože k PMDG Jumbíku nejsou holding burn hodnoty (resp. jen obecná 8,2t/hod), je popsaná metodika jedné z aerolinek, která říká, že:
RESERVES =
1.) Minimum landing fuel (8,7 tun short haul / 11 tun long haul) +
2.) Alternate fuel (viz tabulky pro alternate palivo v manuálu + palivo pro goaround na cílovém letišti a approach na alternate letišti, závisí primárně na hmotnosti a vzdálenosti) +
3.) Contingency fuel (celkem složitá problematika, PMDG metodika zjednodušuje na 30-60 minut holding fuel, což je pro 45 minut 6,2t)

Z uvedeného vyplývá, že naprosto minimální minimum v nádržích při short haul letu a přistání na cílovém letišti je 1+2+3 a to se vkládá i do FMC. Při celkem minimální alternate vzdálenosti 200nm (5,3t paliva) je pak v tomto případě RESERVES na hodnotě 8,7+5,3+4,1 = 16,1. Tzn. víc něž čtyřikrát tolik než doporučuješ. I v naprosto nejhorší variantě, kde doletíš do cíle, musíš letět goaround, pak divertovat na alternate, tam holdovat max. plánovaný čas a provést přiblížení a přistát, musí tvoje palivo být min. Minimum landing fuel uvedený v bodě 1 (8,7t), čili pořád 2x tolik.

V simulátoru to tak moc nevadí, i když se 4 tunami v Jumbíku bych se necítil vůbec dobře kdekoliv jinde než na zemi a to ještě pokud možno u gejtu a bez běžící APU. V reálu ale, pokud letadlo přistane s menším množstvím paliva než uvedené rezervy, tak mají piloti a aerolinka hodně co vysvětlovat.
 

Re: Re: FMC - Jumbík už je na světě   2. 9. 2007 / 12:58
Gustav ( BHA576 )   
Davide mockrát děkuji. Už jsem to tam zkopíroval a protože je to rada od kamarádů,tak je písmo zelené.
 

Re: FMC - Jumbík už je na světě   2. 9. 2007 / 01:00
nimbo
Tak teraz som to dočítal. Je to pekné počteníčko a ľudia ktorí lietajú s jumbom to ocenia.

Jeden malý postreh k holdingu. Ten LEG time je čas ktorý lietadlo letí v časti holdingu zvanej "outbound". Po slovensky, je to tá časť obrazca keď letíš od bodu. Je ju možné definovať vzdialenosťou, no väčšinou sa udáva časom.
 

Re: Re: FMC - Jumbík už je na světě   2. 9. 2007 / 10:14
pseudoMates
ATC ji vždycky definuje časem..
 

Re: Re: Re: FMC - Jumbík už je na světě   2. 9. 2007 / 11:41
Fabo™   
Myslím že v štandartnom holde nad JAN VOR pri BTS je definovaná vzdialenosť 6nm.
 

Re: Re: Re: Re: FMC - Jumbík už je na světě   2. 9. 2007 / 11:48
nimbo
Ani tak ani tak. Bod točenia do inbd je definovaný radiálom a DME od VOR JAN.
 

Re: Re: Re: Re: Re: FMC - Jumbík už je na světě   2. 9. 2007 / 12:38
Michael   
Jak si všichni nedávno při examu všimli
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: FMC - Jumbík už je na světě   2. 9. 2007 / 12:39
nimbo
Ja nie, ja som dostal neštandartný hold.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: FMC - Jumbík už je na světě   2. 9. 2007 / 13:02
Fabo™   
Ja som bol rád že Bulík vykreslil čosi ako holding obrazec na ND, aj keď som bo potom nútený zaletieť ho ručne
 

Re: Re: FMC - Jumbík už je na světě   2. 9. 2007 / 13:07
Gustav ( BHA576 )   
Petře děkuji.Už to tam je. On se i jumbík tak choval,akorát nalétl tu první delší část oválu a pak si jí začal pořád prodlužovat až skoro někam ke Karlovým Varům,tak jsem pochopil,že tam asi ještě něco musí být zapsáno,aby si to sám nenatahoval
 

VWAC
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ